Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A HA-LCI lajstromjelű Tupoljev Tu-154-es fedélzetén
tartózkodó 50 fő utas és 10 fős személyzet életét vesztette.
Emlékükre álljon itt Dr. Fülöp András akkori vállalati főpilóta visszaemlékezése.
"Tragikusan gyászos nap a magyar polgári repülés történetében.
Gépünket, a HA-LCI lajstromjelű TU-154-est a bejrúti leszállási manőver
közben rakétatalálat érte, kivédhetetlenül a tengerbe csapódott. A
teljes személyzet és az 51 utas egy értelmetlen háborúskodás
ártalmatlan áldozatai lettek.
A magyar hivatalos körök ezt egyertelműen elhallgatták, s a
katasztrófát ismeretlen, kideríthetetlen körülmény következményeként
tüntették fel. Égbekiáltóan hazug álláspont, melyet a körülmények, a
tanúvallomások, a környezetben működő katonai radarfelvételek
egyértelműen cáfolták. A hitvány magatartás mögött nyilván az igazság
kiderítésénél „magasabb rendű" érdekek álltak. Mi más lehetett, mint a
politika és a pénz. A politikait nehéz átlátni, de jó okot
szolgáltathatott arra, hogy gépünk alantas erők célpontjává váljon. A
pénzbeli pedig - igaz, már csak következményként -a biztosítási
kártérítés megszerzésének érdeke, amely vágyálom maradt volna, ha az
igazság napvilágra kerül.
A Malév akkori vezetésének megbocsáthatatlan bűne, hogy minden lehető eszközzel hagyta megakadályozni (és saját maga is gátolta) az igazság kiderítését, holott az elsőnek kiküldött bizottság tagjai, dr. T. Sándor és dr. S. Sándor táviratukban a legvalószínűbb oknak a gép lelövését jelölték meg.
Ennek elfogadása egyenlő lett volna a háborús körülmények elismerésével, mely a biztosítási kárösszeg kifizetésének terhe alól mentesítette volna a biztosítótársaságot.
A viszontbiztosító így aztán fizetett magyar
partnerének, az pedig továbbutalt a szovjeteknek, és még a Malévnak is
jutott az összegből 36 millió, ami azután szőrén-szálán eltűnt a
vállalati könyvekből.
A vállalatvezetés megtiltott minden nyilvános véleményformálást a
katasztrófával kapcsolatban. Nem állt az érintett családok mellé sem
erkölcsi, sem kellő anyagi segítség nyújtásával. A példátlan
elhallgatással és a ködös rémtörténetek meséjével még a teljesen
ártatlan személyzetet sem kímélve próbálták eltussolni a valóságot. A
katasztrófa helyének környezetében megtalált emberi maradványok
egyértelműen alátámasztották, hogy az utasok az ülésekbe be voltak
kötve, tehát a gép közeledett a leszálláshoz. Az utolsó iranyítói
üzenet engedélyezte a süllyedést 6000 láb magasságra. Az esemény
tanúinak vallomása szerint a horizont felett fényvillanás volt látható,
majd egy hatalmas robbanás és a maradványok a tengerbe csapódtak.
Gépünket minden jel szerint egy támadó harci gép rakétái semmisítettek
meg. Személyzetből senkit sem találtak meg, a tenger fenekére,
körülbelül 600-800 méter mélyre vitte magával őket a repülőgép
pilótakabinja. Döbbenettel töltött el a katasztrófa. Személyzetehez,
Pintér János kapitányhoz, Mohovics Árpád kapitányhoz, Kvasz Károly
másodpiótához, Horváth István fedélzeti mérnökhöz, akiknek oktatásában
meghatározó szerepem volt, a hivatalos kapcsolaton felüli baráti
érzések kötöttek. Szakmailag a legjobbak közé tartoztak. Munkájuk
minőségéért tűzbe tettem és tenném most is a kezem.
Az állami kivizsgálók hazaérkezése után Jávor vezérigazgatóval Bejrútba
repültünk, megvizsgálandó a további járatindítások feltételeit.
Tárgyalásunk alatt odajött hozzám egy ottani személy az Approach
Control-tól (bevezető irányító szolgálat), mondván, hogy szeretne
bizalmasan közölni velem néhány tapasztalatát az eseményünkről. Azzal
kezdte, hogy csak nekem mondja el, harmadik személynek letagadja, hogy
találkoztunk.
Az Approach Conrtolnál volt szolgálatban akkor, éjszakásként. Gépünk érkezése előtt a városból telefonon közölték velük, ha korábban érkezne a Malév-gép, várakoztassák, s jóváhagyásukig ne adjanak leszállási engedélyt, ellenkező esetre súlyos fenyegetést helyeztek kilátásba. Gépünk érkezése előtt pár perccel egy ismeretlen gép húzott el a repülőtér felett a magyar járat felé. Rövid idő múlva jól látták a radarképen a két rakéta indítását (majd a mi gépünk megsemmisülését és tengerbe csapódását) azok az angol-amerikai katonai egységek, amelyek gyűrűjében történt az esemény.
Még annyit, hogy a fedélzeti és irányítói hangrögzítő magnószalagokat a vizsgálóbizottság már nem hallgathatta meg, azok idejekorán szőrén-szálán eltűntek. Így nem került a birtokomba semmilyen használható bizonyíték, bármennyire nyilvánvaló volt is szememben a katasztrófa oka.
J. J. vezérigazgató ismerte véleményemet, ezért a legnagyobb szigorral
megtiltotta mind a szereplésemet a vizsgálat lefolytatásában, mind
megnyilatkozásomat vállalaton belül és kívül. Mindenesetre a bejrúti
menetrendszerinti repülést bizonytalan időre szüneteltették."
FWM
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A 2015. tavaszán lezuhant Germanwings utasszállító gép utasai szándékos légtérkísérlet áldozatai lettek
Találgatások a lezuhant lengyel elnöki géppel kapcsolatban - tényleg merénylet volt?
Az 1975-ös Bejrúti Malév járat rejtélye - "Legalább annyit mondhattak volna: elnézést" - Ez volt két éve!
Négymillió forintot kaphatnak az 1975.-ös Bejrút közelében lezuhant Malév repülőgép légi katasztrófa magyar áldozatainak hozzátartozói - "Mi csak egyet szeretnénk: megadni nekik a végtisztességet."