Ferihegy repülőtér: Találgatások a lezuhant lengyel elnöki géppel kapcsolatban - tényleg merénylet volt?

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A híradásokban leírt ok életszerű, sajnos valóban lezuhanhat így egy repülőgép – mondta el az fn.hu kérdésére Kositzky Attila, a légierő volt vezérkari főnöke.

 

Az elnöki gép nemrég esett át nagyjavításon

A Vesztyi 24 orosz hírtelevízió műsorában megszólaltatta a szamarai repülőgépgyár igazgatóját. A TU-154 típusú gépeket itt gyártották s még ma is készül belőlük, bár már kevés.

Az igazgató elmondta, hogy a lengyel államfő kilencvenes évek közepén gyártott repülőgépe tavaly esett át nagyjavításon a gyárban, korához képest viszonylag kevés órát repült - mint a kormánygépek általában -, és a következő nagyjavítás évek múlva lett volna esedékes, a rendszeres karbantartást Lengyelországban végezték.

 

Az eddigi hírek szerint a rossz látásviszonyok miatt a pilóta négyszer kísérelte meg a leszállást és az utolsó alkalommal a gép közvetlenül a kifutópálya előtt beleakadt a fák koronájába és ezért lezuhant, majd darabokra tört.

A szakértő kifejtette: szükséges a külső körülményeknek (például a látástávolságnak) egy minimuma a repülőgép le- és felszállásához. A műszerezettségtől függően minden repülőgépnek, repülőtérnek van ilyen minimuma, amelyet a pilóta képzettsége is befolyásol.

 

Kositzky Attila szerint ma már ismertek olyan eszközök, amelyek lehetővé teszik akár nulla méteres látástávolság mellett is a leszállást. A szakértőnek afelől sem volt kétsége, hogy egy elnöki különgép pilótája megfelelően van kiképezve.

Hangsúlyozta ugyanakkor: nem ismeri a szerencsétlenül járt TU-154, sem a Szmolenszk melletti repülőtér navigációs rendszerét.

A volt vezérkari főnök fölhívta a figyelmet a tragikus végkifejlethez vezető oksági láncban a pszichikai tényezőkre. A Szmolenszk melletti repülőtér köd miatt zárva volt, alternatívaként Minszket, illetve Moszkvát kínálták föl a légi irányítók. Ami azonban nyilvánvalóan azon program törlését jelentette volna, amiért elindultak (Kaczynski a katiny-i erdőbe látogatott volna, hogy lerója kegyeletét az 1940-ben ott kivégzett, közel 20 ezer lengyel emléke előtt.)

Két eset lehetséges tehát: maga a pilóta önként fölvállalta a kockázatot, és biztosította a gépen levő politikusokat, hogy menni fog a leszállás. A másik lehetséges esetben pedig az történt, hogy a gépen utazók gyakoroltak valamiféle nyomást a pilótára, hogy azért jó lenne leszállni, aki ennek hatására fölvállalta a kockázatot. Kositzky Attila megjegyezte: tart attól, hogy inkább az utóbbiról lehet szó.

Ha megtalálják a feketedobozt, ennek ki kell majd derülnie – tette hozzá a szakértő.

 

szemtanuk elmondása szerint oldalára fordult és földnek csapódott a gép

 

 

fn.hu

 

Az IAC közleménye szerint:

 

Accident description


Status: Preliminary
Date: 10 APR 2010
Time: 10:50
Type: Tupolev 154M
Operator: Polish Air Force
Registration: 101
C/n / msn: 90A837
First flight: 1990
Engines: 3 Soloviev D-30KU-154-II
Crew: Fatalities: 8 / Occupants: 8
Passengers: Fatalities: 88 / Occupants: 88
Total: Fatalities: 96 / Occupants: 96
Airplane damage: Destroyed
Airplane fate: Written off (damaged beyond repair)
Location: ca 1 km from Smolensk Air Base (Russia) show on 
map
Phase: Approach (APR)
Nature: Executive
Departure airport: Warszawa-Okecie Airport (WAW/EPWA), Poland
Destination airport:

Smolensk Air Base (XUBS), Russia

 

 

Narrative:


A Tupolev 154M passenger jet, operated the Polish Air Force, was destroyed when it crashed on approach to Smolensk Air Base in poor visibility. All on board were killed in the accident, including Polish President Lech Kaczynski.
The airplane departed Warszawa-Okecie Airport (WAW), Poland, carrying Polish President Lech Kaczynski, his wife, several Members of Parliament, President of the National Bank of Poland Slawomir Skrzypek, Chief of General Staff Franciszek Gagor, the Deputy Minister of Foreign Affairs Andrzej Kremer and a number of passengers and crew members. The Tu-154 struck trees and broke up.
Weather reports at 10:00 indicated a temperature at Smolensk of 1°C, Dew Point:1°C, wind from 140 degrees at 6 knots, Pressure: 1026 hPa, heavy fog.


Sources:
» tvn24.pl
» Interfax
» List of Presidents involved in aircraft accidents
» MAK Interstate Aviation Committee (IAC)

Címkék: elnök gép köd lehgyel lezuhan

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 13 éve

Lech Kaczynski lengyel elnök repülőgépének katasztrófáját 2010 áprilisában a pilóták helytelen cselekedetei okozták, amit az váltott ki, hogy a pilóták fülkéjében illetéktelen személyek tartózkodtak és hogy nem tartották be a repülésbiztonsági szabályokat. Erre a következtetésre jutott az Államközi Légiközlekedési Bizottság (IAC) Műszaki Bizottsága, amelyik a tragédiát kiváltó okokat kutatta.

Az IAC bizottsága tevékenységének eredményeit csak 2011 január 12-én ismertette a bizottság vezetője, Tatjana Anogyina és az IAC Műszaki Bizottságának elnöke, Alekszej Morozov. Az újságíróknak bemutattak egy filmet, amelyik a Szmolenszk környéki események rekonstrukcióját képezte.

Tatjana Anogyina megjegyezte, hogy a szerencsétlenség okait az orosz és lengyel kormány határozata alapján vizsgálták ki, a repülési szabályokat megállapító chicagói egyezmény értelmében, amelyiket a világ 190 országa elfogadott, beleértve Oroszországot és Lengyelországot is. A kezdet kezdetétől az IAC páratlan lépésre határozta el magát: a szerencsétlenség kinyomozása érdekében tett minden lépésbe bevonták a lengyel szakemberek nagy csoportját, akik haladéktalanul a katasztrófa helyére siethettek. A lengyel félnek átadták a fekete dobozokban található felvételeket. A katasztrófa kinyomozásában nemzetközi szakértők is részt vettek.

Az IAC megállapította, hogy a katasztrófát csakis egy esetben lehetetett volna megelőzni: ha a pilóták a pótreptéren való landolás mellett döntenek – közölte Tatjana Anogyina.

„A repülés során a TU-154-es személyzete többször információkat kapott a nem megfelelő időjárási feltételekről a célreptéren a fehérorosz légiforgalmi irányítási szervektől és a Szmolenszk-Szevernij reptér szerveitől, valamint a JAK-40 lengyel repülőgép pilótáitól, akik korábban értek földet a szmolenszki repülőtéren. Ennek ellenére a TU-154-es személyzete nem döntött a pótreptéren való landolás mellett.”

Szakértők és légiközlekedési pszichológusok, többek között lengyelek véleménye szerint a pilóták végzetes döntésében az a tényező is közrejátszott, hogy fülkéjükben illetéktelen személyek tartózkodtak – jegyezte meg Anogyina.

„Magas rangú illetéktelen személyek – a Lengyel Köztársaság légierőinek főparancsnoka és a protokollfőnök – jelenléte a pilóták fülkéjében és a Fő Utasnak a parancsnok által vélt negatív reagálása pszichológiai nyomást gyakorolt a csapat tagjaira és közrejátszott abban, hogy amellett döntöttek, hogy bármilyen viszonyok közt folytatják a landolást, beleértve a nem igazolt kockázat viszonyait is, „bármi történjék is”. A bírósági orvosi szakvizsgálat kimutatta, hogy a légierő-főparancsnok vérében az etilalkohol szintje elérte a nulla hat promillét.”

A Műszaki Bizottság megállapította: Varsóból való indulása előtt a repülőgép rendben volt. A gép hajtóművei és rendszerei nem mondták fel a szolgálatot, a gépen nem történt sem robbanás, sem tűz, a gép nem hullott szét a levegőben a földre zuhanás előtt. A személyzet viszont nem volt felkészülve kellőképpen. A repülőgép parancsnoka, mint a személyzet többi tagja is, szerény önálló repülési tapasztalattal rendelkezett.

Az IAC és a nemzetközi szakértők végkövetkeztetései egyértelműek: a szmolenszki repülőtér hiányosságai nem okozhatták a szerencsétlenséget. A rendkívüli helyzet nem a földön, hanem a levegőben alakult ki.

ruvr.ru

Válasz

Jodli Ferenc üzente 14 éve

Még mindig nincs jelentés Szmolenszkből?

Három ellentmondásos hírt is hallottunk:

Érdekes, hogy mikor elindult a gép Varsóból kb, egy órával a Szomlenszki katonai.polgári vegyes repülőtérre való leszállás előtt még az volt az információ, hogy fogad gépeket a reptér. Érthetetlen, hogy egy óra múlva mért nem.

Az első hírek szerint rossz műszaki állapotban volt a lengyel gép, majd szétesett. Később kiderült, maga a gépet gyártó orosz repülőgépgyár nyilatkozta, hogy tavaly teljes körű felújításon ment keresztül a lengyel kormánygép.

És a repülőtér: most is vegyes hírek keringenek a reptér műszaki állapotáról, fogadókészségéről. Egy katonai repülőtérről van szó, mely tavaly ősszel a polgári repülés előtt is megnyílt. Frissen lett betonozva, bár leszállást segítő lámpákról nem tettek említést. Mindenesetre tavaly megkapta Szmolenszk északi reptér a szigorú előírások betartása után kiadható polgári repülőtér státuszt.

De hol van még mindig a földiirányítás nyilatkozata, mikor és hol veszítették el a kapcsolatot a géppel? Leszállás közben?

Válasz

M Imre üzente 14 éve

Valahogy hiányzik a hangfelvétel nekem is, jó lenne tudni, ekkora ügyeket nem titkolhatnak el. Pár nap és talán kiderül.

Válasz

Borsányi Zoltán üzente 14 éve

Számos olyan légibaleset volt már,ahol azét zuhant le egy gép,mert a pilóták nyomás alatt voltak és próbálták behozni a késést.
Miután a légiirányító közölte a pilótákkal,hogy a köd miatt szálljanak le máshová a kapitány biztos kikérte valakinek a véleményét a fedélzeten arról,hogy most merre vegyék az irányt,mi legyen a rendzevénnyel...Fogadni mernék, hogy a fekete doboz adatai megerősítik, hogy a pilóták nem egyedül hozták meg azt kockázatod döntést, hogy ködben 4. próbálkozásra is megpróbálnak leszállni.
Arra viszont nem mernék fogadni,hogy nyilvánosságra hoznának olyan vizsgálati eredményt,hogy nem egyedül a pilóták a felelősök.

Kíváncsian várom én is mikor engedik beszélni a légiirányítót.

Egyébként itt találtok egy animációt arról,hogyan zuhanhatott le a gép:
http://www.youtube.com/watch?v=XZfQwqlSnVA&feature=related

Válasz

Mercury Larissa üzente 14 éve

Srácok, pilóták lehetséges ez? Hogy fának ütközött a repcsi, attól romlott a leszállási manőverezési lehetőség, tehát kb. 10 méterre volt a földtől, darabokra hullott és nem maradt túlélő? Ez így együtt számomra nem túl hihető, hisz lassan ereszkedik ilyenkor már a gép, nincs nagy becsapódási ereje. Üzemanyaga gondolom már nem volt sok.

Ilyen jellegű baleseteknél, pl. Barajason, Madridban sok sérült és túlélő volt.
Kíváncsi lennék a véleményetekre.

Válasz

Jodli Ferenc üzente 14 éve

Én a szmolenszki repülőtér szóvivőjének és az ottani földi irányítók nyilatkozatait hiányolom ebből az elemzésből.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu