Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 6 hozzászólás
A híradásokban leírt ok életszerű, sajnos valóban lezuhanhat így egy repülőgép – mondta el az fn.hu kérdésére Kositzky Attila, a légierő volt vezérkari főnöke.
Az elnöki gép nemrég esett át
nagyjavításon
A Vesztyi 24 orosz hírtelevízió
műsorában
megszólaltatta a szamarai repülőgépgyár igazgatóját. A TU-154 típusú
gépeket itt gyártották s még ma is készül belőlük, bár már kevés.
Az
igazgató elmondta, hogy a lengyel államfő kilencvenes évek közepén
gyártott repülőgépe tavaly esett át nagyjavításon a gyárban, korához
képest viszonylag kevés órát repült - mint a kormánygépek általában -,
és a következő nagyjavítás évek múlva lett volna esedékes, a rendszeres
karbantartást Lengyelországban végezték.
Az eddigi hírek szerint a rossz
látásviszonyok miatt a pilóta négyszer kísérelte meg a leszállást és az
utolsó alkalommal a gép közvetlenül a kifutópálya előtt beleakadt a fák
koronájába és ezért lezuhant, majd darabokra tört.
A szakértő
kifejtette: szükséges a külső körülményeknek (például a
látástávolságnak) egy minimuma a repülőgép le- és felszállásához. A
műszerezettségtől függően minden repülőgépnek, repülőtérnek van ilyen
minimuma, amelyet a pilóta képzettsége is befolyásol.
Kositzky Attila szerint ma már ismertek olyan eszközök, amelyek lehetővé
teszik akár nulla méteres látástávolság mellett is a leszállást. A
szakértőnek afelől sem volt kétsége, hogy egy elnöki különgép pilótája
megfelelően van kiképezve.
Hangsúlyozta ugyanakkor: nem ismeri a
szerencsétlenül járt TU-154, sem a Szmolenszk melletti repülőtér
navigációs rendszerét.
A volt vezérkari főnök fölhívta a
figyelmet a tragikus végkifejlethez vezető oksági láncban a pszichikai
tényezőkre. A Szmolenszk melletti repülőtér köd miatt zárva volt,
alternatívaként Minszket, illetve Moszkvát kínálták föl a légi
irányítók. Ami azonban nyilvánvalóan azon program törlését jelentette
volna, amiért elindultak (Kaczynski a katiny-i erdőbe látogatott volna,
hogy lerója kegyeletét az 1940-ben ott kivégzett, közel 20 ezer lengyel
emléke előtt.)
Két eset lehetséges tehát: maga a pilóta önként
fölvállalta a kockázatot, és biztosította a gépen levő politikusokat,
hogy menni fog a leszállás. A másik lehetséges esetben pedig az történt,
hogy a gépen utazók gyakoroltak valamiféle nyomást a pilótára, hogy
azért jó lenne leszállni, aki ennek hatására fölvállalta a kockázatot.
Kositzky Attila megjegyezte: tart attól, hogy inkább az utóbbiról lehet
szó.
Ha megtalálják a feketedobozt, ennek ki kell majd derülnie –
tette hozzá a szakértő.
szemtanuk elmondása szerint oldalára fordult és földnek csapódott a gép
fn.hu
Az IAC közleménye szerint:
Status: | Preliminary |
Date: | 10 APR 2010 |
Time: | 10:50 |
Type: | Tupolev 154M |
Operator: | Polish Air Force |
Registration: | 101 |
C/n / msn: | 90A837 |
First flight: | 1990 |
Engines: | 3 Soloviev D-30KU-154-II |
Crew: | Fatalities: 8 / Occupants: 8 |
Passengers: | Fatalities: 88 / Occupants: 88 |
Total: | Fatalities: 96 / Occupants: 96 |
Airplane damage: | Destroyed |
Airplane fate: | Written off (damaged beyond repair) |
Location: | ca 1 km from Smolensk Air Base (Russia) |
Phase: | Approach (APR) |
Nature: | Executive |
Departure airport: | Warszawa-Okecie Airport (WAW/EPWA), Poland |
Destination airport: |
Smolensk Air Base (XUBS), Russia |
A Tupolev
154M passenger jet, operated the Polish Air Force, was destroyed when it
crashed on approach to Smolensk Air Base in poor visibility. All on
board were killed in the accident, including Polish President Lech
Kaczynski.
The airplane departed Warszawa-Okecie Airport (WAW),
Poland, carrying Polish President Lech Kaczynski, his wife, several
Members of Parliament, President of the National Bank of Poland Slawomir
Skrzypek, Chief of General Staff Franciszek Gagor, the Deputy Minister
of Foreign Affairs Andrzej Kremer and a number of passengers and crew
members. The Tu-154 struck trees and broke up.
Weather reports at
10:00 indicated a temperature at Smolensk of 1°C, Dew Point:1°C, wind
from 140 degrees at 6 knots, Pressure: 1026 hPa, heavy fog.
:
» tvn24.pl
»
Interfax
»
List
of Presidents involved in aircraft accidents
» MAK
Interstate Aviation Committee (IAC)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A 2015. tavaszán lezuhant Germanwings utasszállító gép utasai szándékos légtérkísérlet áldozatai lettek
Pilóta nélküli vagyis távpilótával repülő utasszállító gépek ötlete
Pontosan 35 évvel ezelőtt 1975. szeptember 30-án hajnalban zuhant le a Malév MA240-es Bejrútba közlekedő járata
Lezuhant egy lengyel repülőgép Oroszországban, ahova háborús megemlékezésre ment volna az államfői küldöttség