Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Napi Gazdaság cikke
Az orosz VEB bank részvétele a Malév válságkezelő
intézkedéseiben attól függ, hogyan vesz részt a magyar fél a
légitársaság anyagi helyzetének javításában - mondta Vlagyimir
Dmitrijev, a VEB bank elnöke.
"Döntéseket hoztunk, amelyek végrehajtása
attól függ majd, hogy milyen mértékben kész Magyarország a szimmetrikus
részvételre a Malév anyagi helyzetének javításában" - idézi az MTI
Dmitrijevet. (A Malév részvényeinek 99 százaléka a privatizációja során
az Airbridge Zrt. tulajdonába került, amelynek részvényesei 49
százalékban Borisz Abramovics, 51 százalékban Költő Magdolna és Kiss
Kálmán voltak). A VEB bank tulajdonába került a Malév azon
tulajdonrésze, amely korábban Abramovicsé volt, mivel Abramovicsék
AiRUnion szövetsége tönkrement és megszűnt, a Malév-tulajdonrész
megvásárlását viszont korábban a VEB finanszírozta.
Az nem
derült ki az orosz bankvezér szavaiból, hogyan képzeli el az említett
szimmetrikus részvételt a légitársaság talpra állítása során. Az uniós
jogszabályok miatt ugyanis az állam nem szállhat be, sőt "támaszt sem
nyújthat", még olyan módon sem, hogy például az MFB - állami garancia
mellett - szerepet vállalna ebben a folyamatban. Elméletileg
elképzelhető lenne, hogy az Airbridge magyar tulajdonosai eladják
részesedésüket valamely tőkeerős magyar vagy uniós befektetőnek, de
kérdés, hogy ki kapkodna a jelen helyzetben a cég részvényeiért.
A
magyar tulajdonosok értékesítési szándékáról nincs is információja a
Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nek. Vlagyimir Dmitrijev fenti szavait
megfigyelők szinte zsarolásnak tekintik annak érdekében, hogy ne csupán
a banknak kelljen vállalnia a pénzügyi befektetés kockázatát.
Ugyanakkor szükség lenne rá, hogy a bank pénzt juttasson a
légitársaságnak, hiszen azzal a hitelintézetnek a kezdetektől tisztában
kellett lennie, hogy az Arbridge Zrt.-ben (és így közvetve a Malévban)
meglévő 51 százalékos magyar tulajdon valójában csak azért kellett a
légitársaságnak, hogy az fenntarthassa uniós repülési jogosítványait.
Ennek fejében a banknak finanszíroznia kellene a Malév működését, és
ezt olyan tőkejuttatás formájában is megtehetné, ami nem jár az
Airbridge tulajdonosi szerkezetének megváltoztatásával - vagyis nem
kizárólag tőkeemelés jöhetne szóba -, ezáltal megmaradhatnának továbbra
is a magyar tulajdonosok.
A társaság tőkehelyzetének
rendezését az is indokolja, hogy a cég dolgozói hozzájussanak januári
járandóságukhoz, eddig ugyanis a dolgozók ebből csak 50 ezer forintot
kaptak meg, a fennmaradó rész átutalását pedig a cég keddi közgyűlése
utáni időszakban ígéri a Malév vezetése.
Érdekes előzményekről olvashatsz itt:
http://forum.gondola.hu/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=006045
Új elnök a Malév élén
A Malév Zrt. a 2009. január 27-re összehívott mai folytatólagos rendkívüli Közgyűlésén személyi kérdésekben születtek döntések.
Anatolij Ballo, a Vnyesekonombank alelnöke azt követően, hogy
lemondott eddig betöltött felügyelőbizottsági tagságáról, a Közgyűlés
döntése értelmében az Igazgatóság tagja lett, majd a testület a
közgyűlést követő ülésén az Igazgatóság elnökének választotta meg.
Ugyancsak az Igazgatóság tagja lett Alexander Tikhomirov, a
Vnyesekonombank munkatársa, aki húsz éve dolgozik a magyar-orosz
gazdasági és pénzügyi kapcsolatok területén. Az orosz nyelv mellett
tárgyalási szinten beszél magyarul és angolul egyaránt.
A Közgyűlés tudomásul vette és elfogadta, hogy Leonov Péter a mai
nappal lemondott igazgatósági tagságáról, és közös megegyezéssel
távozik a Malév vezérigazgatói pozíciójából. A légitársaság vezetését
átmenetileg Fehérváry Géza üzemeltetési vezérigazgató-helyettes látja
el. A Malév igazgatósága megköszönve Leonov Péter leköszönő
vezérigazgató munkáját jelenleg előrehaladott tárgyalásokat folytat
annak érdekében, hogy a légitársaság egy széles iparági
tapasztalatokkal rendelkező új vezérigazgatót tudjon kinevezni.
A Malév Zrt. tőkerendezésének első lépéseként a Közgyűlés döntött
a légitársaság alaptőkéjének 360 millió Ft-ra történő leszállításáról.
Az alaptőke emeléséről a főtulajdonos AirBridge Zrt. még nem
terjesztett elő javaslatot, mert tulajdonosi szerkezetének átalakítása
– a tőkeemelésben résztvevő új befektető(k) bevonása – még nem
fejeződött be. A folyamat lezárultával – akár a március 3-ra
összehívott következő rendkívüli közgyűlést megelőzően is – a
Vnyesekonombank készen áll a Malévnak az AirBridge Zrt.-n keresztül
történő további finanszírozására.
- Malév -
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Orosz kézből visszaállamosításra kerül a Malév, nyakunkba véve 70 milliárd Ft-nyi tartozást
Nemzeti légitársaságunk múltja, jelene. Milyen lesz a jövője ?
Kinek kell a Magyar Légitársaság? - az állam nem fogja visszavenni! az biztos