Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
jelentette be november 4.-n Oszkó Péter pénzügyminiszter és akár hosszabb távon is állami kézben maradhat a Malév.
Ugyan formálisan, az uniós repülési jogok megőrzése érdekében egy magyar magánszemély, Költő Magdolna birtokában van a cég többségi, 51 százalékos részvénycsomagja, ezért van a köztudatban magyar légitársaságként a Malév.
Valójában azonban az orosz Vnyesekonombank rendelkezik a Malév valós irányításával, bár formálisan csak 49 százalékos a részvénypakettje.
Az állami tulajdonszerzésről Oszkó Péter azt mondta: a garanciák részvényre váltásával szerezné meg a többségi részesedést. A nemzeti vagyonkezelő még idén májusban hívott le egy összesen 32 millió eurós (8,9 milliárd forintos) bankgaranciát.
Szeptemberben azonban felfüggesztették az orosz Vnyesekonombanknál (VEB) a Malév privatizációjának kapcsán vállalt garancia behajtását.
Az Abramovics-VEB tulajdonosváltás ez év elején történt a Malév tulajdonának 49%-ra vonatkozólag, ám az új
tulajdonosi helyzet sem oldotta meg a légitársaság finanszírozási és
tőkeproblémáit.A VEB nem hajlandó a légitársaság költségeinek finanszírozására.
A Malév évek óta tartósan veszteséges, 2008-ban az üzemi vesztesége 10,7 milliárd forintra csökkent ugyan, ám a konszolidált eredménye már 14,5 milliárdos mínuszt mutat.
A tulajdonosok márciusban döntöttek ugyan egy 3 milliárd forintos tőkeemelésről, és idén az állam is kisegítette közel 1 milliárd forinttal a céget, amelynek az idei első félévben mintegy 70 milliárd forintnyi adóssága, és ebből 15 milliárd forintnyi lejárt tartozása volt.
Az újbóli újraállamosítás azonban nem oldja meg a légitársaság legfőbb problémáját, az égető pénzhiányt. Az állam sem adna ugyanis a cégnek készpénzt, márpedig a Malév a folyamatos veszteségek miatt súlyos pénzügyi nehézségekkel küzd.
Oszkó nem utasítja el a hosszabb távú állami tulajdon lehetőségét
sem, de nem vetették el annak eshetőségét sem, hogy egy stratégiai
befektető bevonásával javítsák a Malév versenyképességét. A
pénzügyminiszter azt mondta a tervezett tulajdonszerzésről, hogy az
állam készpénzt nem juttatna a céghez.
Nekimenne a Malév megmentésének a Wizz Air
Az Európai Unióhoz fordul a Wizz Air Légitársaság, ha a magyar állam
ismét megmenti a pénzügyi problémákkal küszködő Malévot. A régió légi
piacain konkurens diszkont légitársaság szerint ugyanis az már sértené
a versenysemlegességet.
Oszkó Péter pénzügyminiszter szerdán jelentette be, hogy
követelései fejében a magyar állam hajlandó tulajdoni részt szerezni és
a finanszírozásban szerepet vállalni a jövőben.
A Wizz Air vezérigazgatója szerint elfogadhatatlan az a hozzáállás
- mind a piaci szereplők, mind pedig a kormányzat részéről -, hogy a
piaci környezetben működő, magán légitársaságokkal versenyző nemzeti
cég képtelen pénzügyi teljesítményt produkálni, folyamatosan
veszteségeket szenved el, és minden alkalommal a magyar állam vagy más
állam segíti ki.
Úgy véli, hogy ez nagymértékben sérti a versenysemlegesség elvét,
és uniós szabályokba ütközik. Váradi József kiemelte, hogy szükség
esetén a Wizz Air is lépni fog, és kikéri Brüsszel véleményét.
A vezérigazgató egyelőre nem említette, hogy konkrétan milyen
szervezetekhez fordulnak az unión belül, de úgy fogalmazott, hogy adott
esetben minden olyan szervezetet megkeresnek, amelyek ebben a kérdésben
„hallatni tudják a szavukat, illetve konkrét lépéseket tudnak tenni”.
A Gazdasági Rádió kérdésére Váradi József elmondta: a Malévot
érintő kérdések nem a hazai versenyhivatalhoz tartoznak, hanem inkább
brüsszeli kérdéseknek számítanak.
Index/ Gazdasági Rádió
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév
Nincs döntés a Malév tőkerendezéséről - az állam visszatérne
Malév-ügy: 32 millió euróval lógnak az oroszok. Kinek is kell segítenie a Malévet - a nem fizető VEB-nek vagy a MNV-nek?
Nemzeti légitársaságunk múltja, jelene. Milyen lesz a jövője ?