Ferihegy repülőtér: Malév-ügy: 32 millió euróval lógnak az oroszok. Kinek is kell segítenie a Malévet - a nem fizető VEB-nek vagy a MNV-nek?

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

Továbbra sem utalta át a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.-nek a Malévval kapcsolatban vállalt kötelezettségek biztosítékául szolgáló 32 millió eurós bankgaranciát a légitársaságot áttételesen birtokló Vnyesekonombank (VEB). Az orosz tulajdonos sejtetni engedte: ez nagyban függ majd attól, hajlandó-e beszállni a magyar állam a komoly pénzügyi nehézségekkel küzdő légitársaság megsegítésébe. Addig is az orosz állami befektetési bank - ígérete szerint - újabb, ezúttal tízmillió euró nagyságrendű tőkeemelést hajt végre a Malévet birtokló AirBridge Zrt.-nél.

 

 




Ballo a magyar állam segítségére apellál (Fotó: MTI)

Bár az MNV Zrt. már áprilisban lehívta a Malévvel kapcsolatban vállalt kötelezettségek biztosítékául szolgáló 32 millió eurós bankgaranciát a VEB Zrt.-től, az összeg a mai napig sem érkezett meg a magyar félhez. (A bankgaranciát annak idején éppen azért építették be a 2007 tavaszán privatizált légitársaság magánosítási szerződésébe, hogy a magyar államnak legyen eszköz a kezében abban az esetben, ha az orosz fél – akkor ez még Borisz Abramovicsot jelentette – nem vagy nem teljes egészében teljesíti a privatizációs szerződésben vállalt pénzügyi kötelezettségeket - a szerk.)    

"Ha nem segítenek, elveszíthetik a Malévet"

Anatoly Ballo, a Malév igazgatóságának elnöke ezzel kapcsolatban - többszöri kérdésre - mindössze annyit közölt: a magyar kormánnyal jelenleg is folynak a tárgyalások, egy hónapon belül le kívánnak zárni minden kérdést. Emellett meglehetősen homályosnak tűnő ígéretet tett arra, hogy "valamennyi összeg át lesz utalva bizonyos határidőkön belül."

 

Ballo - aki a VEB alelnöke is - egyúttal többször is burkoltan utalt arra, hogy a bankgarancia lehívásának kérdése összefügg azzal, hajlandó-e a magyar állam valamilyen módon beszállni a nehéz pénzügyi helyzetben lévő társaság finanszírozásába. Példaként említette az orosz államot, amely szerinte különböző csatornákon – adótámogatás, lízingkiadások támogatása – segíti az ottani légifuvarozó cégeket.

"Jelenleg fel tudnak szállni a gépek, fizetni tudjuk a béreket is. (…) A Malév azonban ki van téve a piacnak" – fogalmazott az elnök, majd sejtetni engedte, hogy amennyiben a magyar állam nem nyúl a zsebébe, akkor "elveszíti a légitársaságot." Ballo ezzel kapcsolatban azt is megjegyezte, hogy "a piaci igényeknek megfelelő, de nem drámai mértékű leépítésre" szinte biztosan számítani kell a cégnél.


A  Malév igazgatósága egyébként ma hagyta jóvá a cég 2009-es költségvetési tervét. Ballo a részletekről nem nyilatkozott, annyit azonban elárult, hogy május végéig újabb, 10 millió eurós tőkeemelést hajt majd végre a Malévnál a tulajdonos AirBridge Zrt. Az elnök szerint június végéig kidolgozzák a három éves üzleti tervet is, amely szerint a légitársaságnak ezen időszak végére nyereséges céggé kell válnia. A hároméves tervről annak elfogadásáig szintén nem kívánt információkat közölni.

Az AirBridge Zrt. márciusban már döntött egy hárommilliárd forintos tőkeinjekcióról. Ballo azonban arra a kérdésre sem kívánt válaszolni, hogy ezt mire használta fel a Malév.

Annyi biztos, hogy a VEB a múlt hónapban - a hárommilliárd forintos tőkeinjekciótól függetlenül -  20 millió eurós forrást biztosított a Malév számára, mely többek között lehetővé tette a társaság regionális flotta-átalakítási programjának folytatását. Ennek köszönhetően jelenleg már kettő Bombardier Q400-ast üzemeltet a cég, számuk a nyárra négyre nő, közölte az mfor.hu-val a légitársaság kommunikációs osztálya.

Epizódszerepet sem kapott az új vezér

 

Ami az AirBridge tulajdonosi hátterét illeti, Borisz Abramovics 49 százalékos részét márciusban vette át a privatizációt kezdetek óta finanszírozó VEB. Az AirBridge többségi tulajdonosa egy magyar magánszemély, a társaságban már korábban is részesedéssel rendelkező Költő Magdolna lett. Ez azért fontos, mert így a Malév papíron magyar légitársaság maradt, azaz megtarthatja az Európai Unión belüli leszállási jogait - az irányítás azonban továbbra is az orosz tulajdonos kezében lesz majd.

 

 

network.hu

Martin Gauss

 

 

 

A márciusi közgyűlés óta egyébként már új vezért is találtak a cégnek Martin Gauss személyében. A korábban a német dba légitársaságot irányító szakember azonban a mai sajtótájékoztatón epizódszerepet sem kapott az orosz elnök mellett, így egyelőre rejtély, milyen módon kívánja kivezetni majd a céget a válságból.    

Wéber Balázs
menedzsment fórum

Címkék: ballo malév mnv veb

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 14 éve

2009. május végén a Malév Zrt.-ben 10 millió euró tőkeemelést hajtanak végre a tulajdonosai még május végéig, június végéig pedig elfogadják a három éves üzleti tervet, amely szerint a légitársaság az időszak végére nyereségessé válik - mondta Anatolij Ballo, a Vnyesekonombank alelnöke, a Malév igazgatóságának elnöke.
A tőkeemelést a Malév közel 100 százalékos tulajdonosa, az AirBridge Zrt. hajtja végre. A 20 millió forint jegyzett tőkéjű AirBridge-ben Költő Magdolna magyar magánszemély 51 százalékot birtokol, az orosz állami befektetési bank, a Vnyesekonombank részesedése pedig 49 százalék.
Anatolij Ballo közölte, hogy bizonyos határidőn belül átutalják azt a 32 millió eurót, amelyet a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. hívott le garanciaként, mert az AirBridge nem teljesítette teljes egészében a privatizációs vállalásokat. Anatolij Ballo, aki a Vnyesekonombank alelnöke is, hangsúlyozta: jó kapcsolatokat ápolnak a magyar kormánnyal, és megértést tapasztalnak magyar részről. Folynak a tárgyalások a magyar kormánnyal, és reményei szerint egy hónapon belül rendeződik a helyzet. A tulajdonosoknak biztos terveik vannak a jövőre nézve, és a Vnyesekonombank kész finanszírozni a Malévet.
A légitársaság igazgatóságának elnöke az is elmondta, hogy a három éves terv részleteiről majd annak elfogadása után tájékoztatják a közvéleményt. Annyi bizonyos, fűzte hozzá Anatolij Ballo, hogy drasztikus leépítés nem lesz, csak a piaci igényekhez igazítják a több mint háromezer foglalkoztatott számát.
Martin Gauss vezérigazgató elzárkózott attól, hogy a keddi igazgatósági ülésen jóváhagyott 2009. évi üzleti tervet ismertesse, arra hivatkozva, hogy először a dolgozókat fogják tájékoztatni róla.

- Index -

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu