Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A cég októberi közgyűlésén továbbra sem született határozat a
tőkehelyzet rendezéséről. A közgyűlés napirendjén szerepelt ugyan a
Malév tőkehelyzetének rendezése, ám az igazgatóság erről nem
terjesztett elő határozati javaslatot.
A magyar állam kész tulajdonosként és finanszírozóként is
beszállni a nemzeti légitársaságba – ezt Oszkó Péter pénzügyminiszter Moszkvában jelentette ki.
Néhány héten belül fejeződhetnek be a magyar-orosz tárgyalások a Malév jövőjéről, a megbeszéléseket szakértői szinten folytatják - tudta meg az MTI a Pénzügyminisztériumtól.
Oszkó erről azt követően beszélt, hogy tárgyalt Viktor Zubkov első miniszterelnök-helyettessel a jelenleg cégjogi értelemben magyar többségi tulajdonban lévő, gyakorlatilag azonban orosz irányítású Malév helyzetének rendezéséről.
A pénzügyminisztérium közleménye szerint "a magyar fél jelezte,
hogy a társaság működésének folytatása érdekében kész tulajdonosi,
illetve finanszírozói szerepet is vállalni a nemzeti légitársaságban.
Az orosz kormány üdvözölte a magyar fél álláspontját". A minisztérium
közölte azt is, hogy a magyar és az orosz fél "további tárgyalásokat
folytat a szükséges intézkedésekről".
Oszkó Péter mostani bejelentése nem teljesen meglepő. Már idén
augusztusban közölte a pénzügyminisztérium: folynak a tárgyalások az
oroszokkal, hogy a magyar és az uniós jogszabályoknak is megfelelő
megoldást találjanak a Malév problémáinak megoldására. Már akkor
lehetett hallani olyan híreket, hogy az állam felé is komoly
adósságokat felhalmozott légitársaságban a magyar állam kisebbségi
részesedést szerezne.
Ha most visszatér az állam a légitársaságba, az már a Malév
második visszaállamosítása lehet. Az első privatizáció 1992-ben volt,
akkor az olasz Alitalia és egy Simest nevű olasz bank vásárolt a cégben
35 százalékos részesedést. Az olasz kaland 1997-ig tartott, ekkor
magyar pénzintézetek visszavásárolták az öt évvel korábban olasz kézbe
került részvénycsomagot, majd 1999-től ismét az állam volt a cég 99,5
százalékos tulajdonosa.
- Index -
Oszkó Péter pénzügyminiszter csütörtökön tárgyalt Moszkvában Viktor Zubkov első miniszterelnök-helyettessel a Malév helyzetének rendezéséről, miután a magyar kormány úgy döntött: hajlandó részt venni a Malév finanszírozásában a légitársaság további működése érdekében.
A Brüsszelben tartózkodó Bajnai Gordon miniszterelnök azt mondta: azzal a mandátummal küldte Oszkó Pétert Moszkvába, hogy segítsen az orosz tulajdonosoknak olyan megoldást találni, amellyel a Malév léte nem kerül veszélybe.
A kormány szeretné, ha a Magyarország számára stratégiai fontosságú Malév talpon tudna maradni, és sikeresen működne - szögezte le a kormányfő.
A PM korábbi közleménye szerint a magyar fél jelezte, hogy a társaság működésének folytatása érdekében kész tulajdonosi, illetve finanszírozói szerepet is vállalni a nemzeti légitársaságban.
A Malév Zrt.-nél több mint 1300 munkavállaló dolgozik, a nemzeti légitársaság jövője azonban nem csak őket érinti, de a cég kiterjedt beszállítói hálózatást és a Budapest Airport jövőjét is, amelynek a Malév a legnagyobb partnere.
A Malév a 2008. évet konszolidáltan 15,1 milliárd forint veszteséggel zárta. A 2009. évre szóló várakozásokat a társaság nem közölt. A május végén jóváhagyott idei üzleti tervről a társaság csak az üzemi szintű veszteséget, a mérleg szerintit nem tette közzé. Eszerint üzemi szinten 2009-ben 6,3 milliárd forint veszteséggel számolt a Malév, szemben a 2008. évi 7,9 milliárd forinttal.
A Malév közel 100 százalékát birtokló AirBridge Zrt.-ben az orosz állami Vnyesekonombank megvette Borisz Abramovics 49 százaléknyi részvényét, a többségi tulajdonos Költő Magdolna magyar magánszemély. A magyar-orosz cég a Malév részvényeinek 97,46 százalékát birtokolja, 2,54 százalék a dolgozók kezében van és egyetlen Malév-részvénnyel a magyar állam rendelkezik.
MTI/Menedzsment Fórum
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév
Orosz kézből visszaállamosításra kerül a Malév, nyakunkba véve 70 milliárd Ft-nyi tartozást
Újabb Malév-utód tűnt fel a láthatáron
A Malév földi flotta szép napjai