Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Felfüggesztették a Malév közgyűlést
Felfüggesztették a Malév Zrt. pénteki közgyűlését. A felfüggesztésről a légitársaság fő tulajdonosa, az AirBridge Zrt. igazgatósága döntött, a munkát 30 napon belül folytatják - tájékoztatott honlapján a légitársaság.
2008. december 19.-i lapértesülések szerint pattanásig feszült a Malév menedzsmentje és a beszállítók közötti viszony, a légitársaság tartozásai miatt. Erről is kellet volna tárgyalni a közgyűlésen, de a Napi Gazdaság a tulajdonosváltást sem tartotta kizártnak. A lap úgy tudja, hogy Borisz Abramovics 49 százalékos részvénypakettje az Aeroflothoz kerül és az 51 százalékos részesedéssel bíró, két magyar magánszemély is kiszáll a cégből.
A kialakult helyzetben csak a szoros egyeztetés melletti együttműködés hozhat eredményt - mondta Tátrai Miklós. Hozzátette azonban: most nehéz olyan befektetőt találni, amelyik biztosítaná a cég likviditását, és kielégítené középtávú finanszírozási igényét is.
A Malév problémái alapvetően nem a pénzügyi válság miatt
alakultak ki, de a légitársaságot is sújtja a jelenlegi helyzet, és bár
a privatizációs szerződés több pontját sem teljesítette a légitársaság
vevője, a Malév visszavétele üzleti alapon nem kerülhet szóba, a
vagyonkezelő ugyanis még így is jobb pozícióban van, mint az
értékesítés előtt.
Tátrai Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója az
MTI-nek elmondta, hogy a Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó
Airbridge Zrt. még nem tett eleget a privatizációs szerződés néhány
pontjának: nem fizette vissza például az EIB hitelt 2007 december
31-ig, és az MNV ZRt. tulajdonában lévő Malév Vagyonkezelő Kft.-nek sem
fizet rendesen a névhasználatért és a repülőgép-bérletért, ezért
legalább 600 millió forinttal tartozik az MNV-nek.
A
vagyonkezelő pozíciója ennek ellenére javult az értékesítés előtti
időszakhoz képest, azaz csökkent a Malévval kapcsolatos kötelezettségek
mértéke. A légitársaság tartósan stabil működését és likviditásának
biztosítását azonban nem sikerült megoldani.
Ebből a
szempontból valóban kedvezőtlen a légitársaságnak a pénzügyi válság,
nehéz ugyanis a jelenlegi helyzetben vállalkozó bankot találni, ám a
Malévnek Tátrai Miklós szerint ma is az az alapproblémája, mint 5 évvel
ezelőtt. Nem sikerült jelentősen növelni a légitársaság utasainak
számát - mondta.
A vevő koncepciója az volt, hogy az
oroszországi szövetséget használva tölti meg a Malév gépeit, ám az
Abramovics érdekeltségű oroszországi cégek csődje után ez bizonytalanná
vált.
A vezérigazgató hozzátette, hogy az Airbridge - a
privatizációs szerződéssel - nem teljesen összhangban úgy kapott a
Vnyesekonombanktól (VEB) 50 millió euró hitelt, hogy a pénzintézet
jelzálogot jegyzett be a Malév részvényekre. Tátrai Miklós szerint ez a
privatizációs szerződés hiányossága. A részvényeket a bank ugyan nem
tudja értékesíteni, de az MNV sem tudna lépni ebben a helyzetben, ha
akarna. Hangsúlyozta, hogy az egyetlen kiutat a hosszas egyeztetés
jelentheti, és megerősítette, hogy szoros az együttműködés az érdekelt
felek között.
A légitársaság lejárt követelései mintegy 4 milliárd forintra rúgnak,
ám egy felszámolásnak vajmi kevés haszna lenne. Az értéket képviselő
földi kiszolgáló cégre ugyanis az APEH, a karbantartást végző
Aeroplexre pedig a Budapest Airport jegyeztetett be jelzálogot, így a
felszámolás során nem jutna sok a szállítóknak. Hozzátette: nem csak a
felszámolás lehet veszélyes a légitársaságnak, de az is, ha a szállítók
korlátozzák, feltételekhez kötik, vagy megszüntetik a légitársaságnak
nyújtott szolgáltatásukat.
A légitársaság 2008. év végére hívta össze
rendkívüli közgyűlését, amelyet azonban 30 napra felfüggesztettek, így csak januárban döntenek a tulajdonosok a cég tőkehelyzetének rendezéséről.
Tátrai Miklós emlékeztetett rá: csak európai uniós többségi tulajdonú
társaság lehet a Malév tulajdonosa, ellenkező esetben a légitársaság
elveszti az EU repülési engedélyét.
a Menedzserfórum cikkjei után
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Nemzeti légitársaságunk múltja, jelene. Milyen lesz a jövője ?
Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév
Orosz kézből visszaállamosításra kerül a Malév, nyakunkba véve 70 milliárd Ft-nyi tartozást
Alighanem részben újra a magyar államé lesz a Malév