Ferihegy repülőtér: Kinek kell a Magyar Légitársaság? - az állam nem fogja visszavenni! az biztos

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Felfüggesztették a Malév közgyűlést

 

Felfüggesztették a Malév Zrt. pénteki közgyűlését. A felfüggesztésről a légitársaság fő tulajdonosa, az AirBridge Zrt. igazgatósága döntött, a munkát 30 napon belül folytatják - tájékoztatott honlapján a légitársaság.

 

2008. december 19.-i lapértesülések szerint pattanásig feszült a Malév menedzsmentje és a beszállítók közötti viszony, a légitársaság tartozásai miatt. Erről is kellet volna tárgyalni a közgyűlésen, de a Napi Gazdaság a tulajdonosváltást sem tartotta kizártnak. A lap úgy tudja, hogy Borisz Abramovics 49 százalékos részvénypakettje az Aeroflothoz kerül és az 51 százalékos részesedéssel bíró, két magyar magánszemély is kiszáll a cégből.

 

A kialakult helyzetben csak a szoros egyeztetés melletti együttműködés hozhat eredményt - mondta Tátrai Miklós. Hozzátette azonban: most nehéz olyan befektetőt találni, amelyik biztosítaná a cég likviditását, és kielégítené középtávú finanszírozási igényét is.

 


A Malév problémái alapvetően nem a pénzügyi válság miatt alakultak ki, de a légitársaságot is sújtja a jelenlegi helyzet, és bár a privatizációs szerződés több pontját sem teljesítette a légitársaság vevője, a Malév visszavétele üzleti alapon nem kerülhet szóba, a vagyonkezelő ugyanis még így is jobb pozícióban van, mint az értékesítés előtt.

 

Tátrai Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó Airbridge Zrt. még nem tett eleget a privatizációs szerződés néhány pontjának: nem fizette vissza például az EIB hitelt 2007 december 31-ig, és az MNV ZRt. tulajdonában lévő Malév Vagyonkezelő Kft.-nek sem fizet rendesen a névhasználatért és a repülőgép-bérletért, ezért legalább 600 millió forinttal tartozik az MNV-nek.

A vagyonkezelő pozíciója ennek ellenére javult az értékesítés előtti időszakhoz képest, azaz csökkent a Malévval kapcsolatos kötelezettségek mértéke. A légitársaság tartósan stabil működését és likviditásának biztosítását azonban nem sikerült megoldani.

 

Ebből a szempontból valóban kedvezőtlen a légitársaságnak a pénzügyi válság, nehéz ugyanis a jelenlegi helyzetben vállalkozó bankot találni, ám a Malévnek Tátrai Miklós szerint ma is az az alapproblémája, mint 5 évvel ezelőtt. Nem sikerült jelentősen növelni a légitársaság utasainak számát - mondta.

A vevő koncepciója az volt, hogy az oroszországi szövetséget használva tölti meg a Malév gépeit, ám az Abramovics érdekeltségű oroszországi cégek csődje után ez bizonytalanná vált.

A vezérigazgató hozzátette, hogy az Airbridge - a privatizációs szerződéssel - nem teljesen összhangban úgy kapott a Vnyesekonombanktól (VEB) 50 millió euró hitelt, hogy a pénzintézet jelzálogot jegyzett be a Malév részvényekre. Tátrai Miklós szerint ez a privatizációs szerződés hiányossága. A részvényeket a bank ugyan nem tudja értékesíteni, de az MNV sem tudna lépni ebben a helyzetben, ha akarna. Hangsúlyozta, hogy az egyetlen kiutat a hosszas egyeztetés jelentheti, és megerősítette, hogy szoros az együttműködés az érdekelt felek között.

 

A légitársaság lejárt követelései mintegy 4 milliárd forintra rúgnak, ám egy felszámolásnak vajmi kevés haszna lenne. Az értéket képviselő földi kiszolgáló cégre ugyanis az APEH, a karbantartást végző Aeroplexre pedig a Budapest Airport jegyeztetett be jelzálogot, így a felszámolás során nem jutna sok a szállítóknak. Hozzátette: nem csak a felszámolás lehet veszélyes a légitársaságnak, de az is, ha a szállítók korlátozzák, feltételekhez kötik, vagy megszüntetik a légitársaságnak nyújtott szolgáltatásukat.

A légitársaság 2008. év végére hívta össze rendkívüli közgyűlését, amelyet azonban 30 napra felfüggesztettek, így csak januárban döntenek a tulajdonosok a cég tőkehelyzetének rendezéséről. Tátrai Miklós emlékeztetett rá: csak európai uniós többségi tulajdonú társaság lehet a Malév tulajdonosa, ellenkező esetben a légitársaság elveszti az EU repülési engedélyét.

 

a Menedzserfórum cikkjei után

Címkék: abramovics aeroflot malév tulajdonos

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu