Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Immár szinte bizonyosan elmondható: a harmadik privatizáció is sikertelen volt. A kormány tegnap nem sietett cáfolni azt az információit, miszerint komolyan számolnak azzal: az állam újra bevásárolja magát a légitársaságba.
A magyar kormány olyan megoldást keres a Malév problémáinak
megoldására, amely megfelel a magyar és az uniós jogszabályoknak, ebben
a szellemben tárgyal a nemzeti légitársaság jelenlegi tulajdonosaival.
A Pénzügyminisztérium fontosnak tartja a Malév működési
feltételeinek biztosítását. Pichler Ferenc, a PM szóvivője szerint a
jelenlegi válságban a nemzeti légitársaságok is nehéz helyzetben
vannak. Elismerte: folynak a magyar és az orosz kormány képviselői
között a tárgyalások - a részletekről azonban nem árult többet. Csupán
annyit tett hozzá: "...minden tekintetben a hatályos törvényeknek és az
európai uniós szabályoknak megfelelően járunk el".
A szóvivő nem erősítette meg a Magyar Hírlap pénteki számában
megjelent hírt, amely szerint a magyar és az orosz állam mintegy 150
millió euróval, mintegy 40 milliárd forinttal segítené ki a magyar
nemzeti légitársaságot, aminek fejében a magyar állam tulajdont
szerezne a Malévban.
A Malév 2008-ban konszolidáltan 15,1 milliárd forint veszteséget könyvelt el, és a társaság első félévi adatokat még nem közölt.
Az első félévről egyelőre annyit tudni, hogy a Malév 8 százalékkal
növelte forgalmát a második negyedévben az előző év hasonló időszakához
viszonyítva, annak ellenére, hogy az iparágban jelentősen visszaesett
az utasforgalom. Az első negyedévben viszont 10 százalékkal esett
vissza az utasszám, részben a Budapest Airport dolgozóinak sztrájkja
miatt.
A második negyedévben a Malév átszálló utasainak száma 15
százalékkal emelkedett, és az utasforgalom alapján 3,2 százalékponttal
43,4 százalékra nőtt a magyar piaci részesedése. Ebben az időszakban a
kapacitásokat mintegy 9 százalékkal bővítette a Malév. Javult a
férőhely kihasználás, aminek átlaga a negyedév során elérte a 70
százalékot - mondta Karim Makhlouf, a Malév kereskedelmi
vezérigazgató-helyettese július végén.
Hozzátette: az egész légiparban mérséklődtek a jegyárak, átlagosan 20
százalékkal 120 euróra, és ez alól a Malév sem kivétel, de a magyar
légitársaság ellensúlyozni tudta ezt az utasforgalom növelésével.
A május végén jóváhagyott idei üzleti terv 6,3 milliárd forint
üzemelési veszteséggel számol, szemben a 2008. évi 7,9 milliárd
forinttal. A Malév a tavalyinál valamivel több, 3,1 milliós
utasforgalommal, az előző évinél 2 százalékkal kevesebb, 51.779
járattal és a múlt évinél két százalékponttal magasabb, 65,6 százalékos
férőhely kihasználással tervezte a 2009. évi üzleti évet. A
kapacitásokat az idén az előző évhez képest öt százalékkal növelik -
jelentette ki Martin Gauss, a légitársaság vezérigazgatója korábban.
Az október végétől kezdődő téli menetrendben a Malév öt útvonalon
szünetelteti a járatait, és több útvonalon ritkítja, míg másokban
sűríti a járatok számát. A vezérigazgató akkor elmondta, hogy a
kereskedelmi stratégiában tervezi a legnagyobb változtatásokat. Az
üresen maradó, átlagosan 35 százaléknyi férőhelyre "fapados árakat"
kínálnak és átalakítják az értékesítési struktúrát, duplájára emelik a
marketing költségeket.
A gazdasági válság miatt a Malév, a légiiparban elterjedt módon,
18 Boeing 737-es repülőgépéből hármat a földön tart a téli
menetrendtől, mert olcsóbb, mintha üzemeltetnék. Az öt Fokker 70-es
repülőgépet szintén kivonják a forgalomból, végső megoldásként
visszaadják a lízingcégnek, és kifizetik az ezzel járó
többletköltséget. A flottához jelenleg három, regionális célokra
alkalmas Q400-as turbópropelleres repülőgép tartozik, és hamarosan
megérkezik a negyedik is.
A vezérigazgató azt is elárulta, hogy a lízingelt Boeing 737-es
repülőgépek bérletét a korábbiaknál kedvezőbb kondíciókkal megújítják.
nol.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév
A légiforgalmi szakszervezet felszólítja a magyar államot, mint a MALÉV tulajdonosát, hogy védje meg a MALÉV márkanév jóhírét
Mi újság a MALÉV-nél?
Malév - alapadatok légitársaságunkról. Elismerések, díjak