Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 1 hozzászólás
Az AIRportal.hu
2007. végi alábbi cikkében leírtak dokumentálták a Budapest Airport képviselőivel
történt első egyeztetéseket spotter ügyben:
A 2007. augusztusában 400 repülésbarát által aláírt
javaslatokról kezdtek tárgyalásokat a Budapest Airport és a
repülésbarátok képviselői. Az új, német vezetés és a korábbi angol
tulajdonosok hozzáállása között jelentős különbség van.
2007
nyár végén egy nyílt levelet küldtünk a Budapest Airport Zrt. új
vezérigazgatójának, Reinhard Kalenda úrnak, 400 repülésbarát
aláírásával. A levélben arra tettünk javaslatokat, hogy hogyan lehetne
Ferihegyet "spotter barátabb" repülőtérré tenni.
(A levél és az aláírások itt találhatók: http://www.gopetition.com/petitions/bud ... tting.html)
2007.
október 12-én a BA Zrt. Repülőtérfejlesztési Igazgatója, Mr. Stephan
Schattney (képünkön: balra) meghívta Samu Ádámot az AIRportal.hu
főszerkesztőjét (képünkön: jobbra) hogy megvitassák a spotterek által
tett javaslatokat.
A megbeszélés rendkívül konstruktív légkörben
zajlott, a javaslatokat nem csak a tárgyalóasztal mellett vitattuk meg,
hanem megtekintettük az összes fontos és érintett helyszínt Mr. Stephan
Schattney-vel.
Stephan Schattney elmondta: "A spotterek a
repülőtér egyfajta krónikásai. Fotóikkal hozzájárulnak a Budapest
Airport jó hírnevéhez világszerte. Szándékunk az, hogy ferihegyet
spotterbarátabbá tegyük, azonban úgy, hogy ez ne menjen a repülés
biztonságának rovására. A BA számára a biztonság az első szempont."
"Ugyanakkor
mi - a repülőtér üzemeltető és a repülésbarátok - közösen megvizsgáljuk
azokat a lehetséges optimális megoldásokat, amikor a repülőtér
biztonságának magas szinten tartása mellett a repülésbarátoknak
lehetőséget biztosítunk a hobbijuk "művelésére."
A célunk az volt Stephan Schattney úrral, hogy megvitassuk a javaslatainkat és megtaláljuk ezeket az optimális megoldásokat.
A Ferihegyi Repülőtér körül több, mint tíz helyszín van/volt, ahol a repülőgépek fotózására, megfigyelésére lehetőség van/volt.
A
jelenlegi megbeszélés célja az volt, hogy a spotter szempontból két
legfontosabb helyszín fejlesztésére dolgozzunk ki terveket:
1. "Temető" a 31R futópálya küszöbénél és
2. "Cargodomb" a 13R futópálya küszöbénél.
1. ÚJ SPOTTER DOMB a 31R futópálya küszöbénél:
Egy
új spotter domb építésének a lehetőségét vitattuk meg a 31R futópálya
küszöbénél, a reptér kerítésén kívül. A cél, hogy lehetővé váljon a 31R
pályára érkező repülőgépek és a A9 gurulóúton taxizó repülőgépek
fotózása.
A spotterek fő szempontjai és kérései a következők a domb paramétereivel kapcsolatban:
• Elhelyezkedés: a jövőbeli spotter domb ideális elhelyezkedése kb fél úton a tüzoltó állomás épülete és a traffóház épülete között lenne (lásd alábbi képünkön)
• Távolság a kerítéstől: a domb ideális távolsága a reptér SRA kerítéstől 5-10 méter
•
Magasság: az ideális magasság függ a domb a kerítéstől való
távolságától. A fő szempont itt az, hogy az SRA kerítés tetején lévő
szögesdrót ne lógjon bele azokba a fotókba sem, melyek az A9 gurulóúton
taxizó gépekről készülnek. Így a domb ideális magassága kb. 5-10 méter
abban az esetben, ha a domb nincs 5-10 méternél távolabb a kerítéstől.
• Méret: a domb tetején kialakítandó terület ideális mérete kb. 50m2 (5x10m)
• A spotterek részéről nem elvárás, hogy bármilyen infrastrukturát (pl. lépcsőt, padot) építsenek a dombra.
Mr.
Stephan Schattney elmondta: "A Budapest Airport 3 hónapon belül
megkezdi a repülőtér fejlesztési programját. Ezen munkák során jelentős
mennyiségű felesleges föld fog képződni. Ez a föld a fent megjelölt
helyszínre szállítható és a fentiekben említett spotter domb
megépíthető. Meg fogjuk vizsgálni a fent említett lehetséges megoldást."
Samu
Ádám a repülésbarátok fentiekben felsorolt szempontjainak a figyelembe
vételét kérte a spotterdomb tervezése és építése során.
2. CARGODOMB a 13R futópálya küszöbénél:
13R
futópálya küszöbénél egy már meglévő zajvédő domb található. 2001-et
megelőzően ez a domb nyitott volt és egészen 2006-ig (az SRA kerítés
építéséig) lehetséges volt ezen a helyen a fotók készítése, hiszen a
régi kerítés kisebb volt a jelenleginél.
A cél az, hogy a
spotterek számára lehetővé tegyük ezen a helyen a 13R futópályára
leszálló repülőgépek és a D gurulóúton taxizó repülőgépek fotózását.
A
spotterek javaslata, hogy a kerítés vonalvezetése kerüljön módosításra
úgy, hogy a cargodomb tetején lévő területre a repülésbarátok
bejárhassanak. A kerítés spotterek által javasolt új vonala a domb
aljan húzódna, amint az alábbi képünkön is látható (fehér vonal). Ez a
terület jelenleg sem része az SRA-nak, a szóban forgó kerítés egy külső
kerítés, a reptér SRA kerítése jóval beljebb helyezkedik el (képünkön:
vékony zöld vonal).
Stephan
Schattney úr elmondta: "A kerítés vonalának módosításához jónéhány
hatósági engedély szükséges, így ezen javaslat kivitelezése nem könnyű
feladat.
Továbbá a BA nem támogatja az SRA kerítés vonalának a módosítását (mj.:
mivel ez a terület most sem része az SRA-nak, így a fenti javaslat nem
érint SRA kerítés módosítást, csak a külső kerítés módosítását. - a
szerk.). A biztonság a BA első szempontja. Ugyanakkor meg fogjuk
vizsgálni a lehetséges megoldást a 13R futópálya fozózhatóságának
lehetővé tételére."
Adam Samu
főszerkesztő
AIRportal.hu
Fotók: László Viktor
Műholdképek: Google
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Lezuhant egy Boeing 777 a San Francisco-i reptéren
Műszaki hiba miatt egy napig zárva tartott a repülőtér
Megkezdődött a Malév központjának kialakítása
Mégis bevezetik a reptereken a járványok esetére tesztelt teljes testátvilágítást