Ferihegy repülőtér: Almásy László és az egyiptomi repülés története

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2440 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2440 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2440 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2440 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Almásy László, a közismert Szahara-kutató szerencsés időpontban született: gyermekkora arra az időre esett, amikor az autók és a repülőgépek technikai fejlődése megindult. A technika újdonságaira fogékony ifjú repülőmodelleket épített, majd 1911-ben nekilátott elsajátítani a repülés gyakorlatát is. 1914-ben már saját repülőgépével (Farman-III) repült Rákosmezőn. Az I. világháborúban önként jelentkezett a monarchia légierejébe, harcolt a Balkánon, valamint az olasz területek felett.

A háború befejezése után a repülés háttérbe szorult, így az osztrák Steyr-gyárnál helyezkedett el. 1926-ban figyelemfelkeltő utat tett a gyár gépkocsijával Alexandriától Szudánig; ekkor kedvelte meg örökre a sivatagot. Távlati célként jelölte meg a repülőgép felhasználását a sivatag kutatásában. Ezzel kezdődött meg kalandjainak sorozata!

1931-ben az angol Mollins kapitány autós expedíciót tervezett – szaharai kitérővel – Fokföld irányába. Almásy megegyezett Mollinsszal, hogy Kairóban csatlakozik hozzájuk repülőgéppel, s útba ejtik az Uweinat-hegységet is. Almásy saját pénzen vásárolt Angliában egy használt De Havilland Moth típusú gépet, melyen társával, gróf Zichy Nándorral London–Nürnberg–Bécs–Szombathely-útvonalon repültek Budapestre. Tervük szerint a Földközi-tenger kerülésével, Törökország, Szíria és Libanon érintésével jutottak volna Egyiptomba, Kairóba. A kisteljesítményű (80 LE) géppel szerencsésen átkeltek a délkelet-törökországi Toros (Taurus) hegységen, de Aleppo (Szíria) mellett egy viharban kényszerleszállást kellett végrehajtaniuk. A gép összetört, így nem tudtak csatlakozni Kairóban a társaikhoz.

Almásy azonban nem adta fel. Egyiptomban munkát vállalt, feltérképezte a Nílus és Líbia között elterülő sivatagot, s közben újabb repülő-expedíciót szervezett. Ennek nyomán 1932-ben megpillantotta, felfedezte fölülről a vágyott célt, a legendás Zarzura-oázist. (1933-ban már gépkocsival jutottak el oda). 

Egyiptomban munkát vállalt, feltérképezte a Nílus és Líbia között elterülő sivatagot.Egyiptomban munkát vállalt, feltérképezte a Nílus és Líbia között elterülő sivatagot.

 

 

1932-ben csatlakozott az Egyiptomi Repülőklub vitorlázó-repülőihez, és a Kairó melletti El Maza repülőtéren vitorlázó repülőket oktatott. 1933-ban egy fiatal algériai pilóta navigátoraként részt vett egy 1500 km-es sivatagi csillagtúrán. (A 38 indulóból a 14. helyen végeztek. Almásy nem a helyezéssel volt elégedetlen, hanem azzal a ténnyel, hogy nem magyar felségjelű géppel versenyezhetett.)

Címkék: almásy lászló egyiptom repülés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu