Ferihegy repülőtér: Elektronikus becsekkolás a Malévnél

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Online check in - elektronikus becsekkolás

 

Időt nyernek a Malév-utasok

 

A Malév két új internetes szolgáltatást kínál utasainak szeptember 18-tól, az online check-in és online jegymódosítás lehetőségét. Az új szolgáltatások két hét tesztidőszak után a mai naptól éles üzemben érhetők el a Malév honlapján. Az új fejlesztés jelentősen meggyorsítja és megkönnyíti a Malév-utasok számára a járatokra történő bejelentkezés és a jegymódosítás folyamatát. A légitársaság az utasok idejével való takarékoskodás és a társaság költséghatékony működése érdekében a jövőben tovább bővíti online szolgáltatásainak körét.  

 

A Malév Budapestről induló, elektronikus jeggyel rendelkező utasai szeptember 18-tól az eddigieknél jóval korábban, már repülőgépük indulása előtt akár 23 órával bejelentkezhetnek járatukra a Malév honlapján. Az online check-in az indulás előtt 50 perccel zár. Az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az utasok elkerüljék a felesleges és időigényes sorban állást, hiszen az interneten a check-in mindössze 5 percet vesz igénybe, szemben a hagyományos check-in átlagos 20 percével. Az utasok a webes felületen az e-jegy száma, járatszám és név segítségével azonosíthatják magukat, majd a repülőgép ülés-térképének segítségével kiválaszthatják, hogy hová szeretnének ülni. Amennyiben több utas egy helyfoglalási azonosítóval rendelkezik, az együtt utazók közösen is bejelentkezhetnek a járatra, és a felajánlható szabad helyek függvényében egymás melletti ülőhelyeket választhatnak. A Malév Duna Club tagok és a oneworld légitársaságok törzsutasai a jegykezelési folyamat során törzsutas azonosítójukat is megadhatják ezzel biztosítva utazásuk után járó Törzsutas Bónuszponjaik jóváírását. 

 

A folyamat végén egy A/4-es papírra kell kinyomtatni a beszállókártyát, melyen 2 dimenziós vonalkódok tartalmazzák az utasra és a járatra vonatkozó elengedhetetlen információkat. A már bejelentkezett utasok poggyászukat a repülőtéri „Drop off” pultoknál tudják feladni, amelyek az online és reptéri kioszk check-in-t választó utasoknak nyújtanak olyan további szolgáltatásokat, mint például: felvétel a csatlakozó járatra, útlevél- és vízumadatok rögzítése amerikai vagy kanadai célállomások esetén. Az online check-in egyelőre csak a Budapestről induló Malév-járatokra vehető igénybe. A Malév a közeljövőben fokozatosan kiterjeszti az online check-in szolgáltatást, és a beszállókártyák csatlakozó járatokra történő kiadását is elérhetővé teszi honlapján keresztül.

Az online check-in az utasoknak, a légitársaságnak és a repülőtér üzemeltetőnek egyaránt előnyös. Az utasoknak gyors és kényelmes megoldást kínál, a légitársaság költségeit pedig csökkenti, hiszen kevesebb check-in pultért kell fizetnie a repülőtérnek, és megtakarítja a beszállókártya nyomtatásának költségeit is. Iparági becslések szerint a jegykezelés hagyományos módja átlagosan 3.68 amerikai dollár utasonként, míg az online check-in esetében ez az összeg mindössze 0.16-0.25 dollárt tesz ki.

 

Repülőtér-üzemeltetési szempontból az előnyök közé sorolható, hogy jobb pult kihasználást tudnak biztosítani a légitársaságok számára, és az sem elhanyagolható, hogy az elégedett utasok hajlamosak többet költeni a repülőtéri üzletekben, mint azok, akik a check-in pultok előtti hosszú sorban állás után türelmetlenül érkeznek be a tranzit területére.

 

Leonov Péter, vezérigazgató az új online szolgáltatások indulásának bejelentésekor a sajtó képviselőnek elmondta: „Az utasok egyre több önkiszolgáló online szolgáltatást igényelnek, és mi örömmel teszünk ennek eleget. Az online jegykezelés csak az egyik olyan szolgáltatás, amivel megkönnyítjük az utazást. Hat Malév self check-in kiosk már több éve működik a Budapest Airport terminálján, és szintén évek óta biztosítunk lehetőségét online jegyvásárlásra is. A következő 12 hónapban pedig kiterjesztjük online check-in szolgáltatásunkat, hogy azt bármelyik reptérről való indulás esetén igénybe tudják venni utasaink.  Ma már egyre több légitársaság kínálja az online check-in-t, nem véletlenül, hiszen ezáltal egyszerre csökkenthetők a költségek és a repülőtéri zsúfoltság. Az Ailine IT Trends Survey 2008-as felmérése szerint a légfuvarozók 92%-a két éven belül kínálni fogja az online jegykezelés lehetőségét utasainak.” 


További újdonság a Malév online szolgáltatási palettáján, hogy a légitársaság a maléves e-jegyek módosítását is lehetővé teszi honlapján. A rendszer a jegymódosítást, majd az online fizetést követően kiállítja az új elektronikus jegyet, és elküldi a visszaigazolást valamint az elektronikus számlát az utas által megadott e-mail címre.

 

A Malév havonta átlagosan 6 ezer jegycserét hajt végre, aminek több mint 90%-át az utasok kezdeményezik. A jegycsere esetén – ahogy korábban is – általában kisebb-nagyobb összeget kell fizetni az utasnak a módosításért, ami függ az alkalmazott tarifa szabályaitól. Vannak azonban olyan drágább díjtételű repülőjegyek is, amelyek ingyen is módosíthatóak. Az online jegymódosítás különösen előnyös azoknak, akik váratlan események miatt kényszerülnek megváltoztatni utazásuk időpontját. Az új szolgáltatással most mindez gyorsabb és kényelmesebb lesz. 
 
Online check-in – iparági háttér

Elsőként az Alaska Airlines vezetett be online check-in szolgáltatást 1999-ben, azóta egyre több és több légitársaság indította el saját rendszerét. A légitársaságokat tömörítő nemzetközi szervezet, a IATA szerint ma megközelítőleg 100 légitársaság biztosít online utasfelvételt járataira.

A IATA 2007 novemberében végzett felmérést 10,000 utas körében. Ennek részletes eredményei a következők:

 

  • A válaszadók 56%-a használt már online check-int.
  • Arra a kérdésre, hogy szívesen használnának-e még több online szolgáltatást a légitársaságoktól, 54%-uk adott pozitív választ.
  • A megkérdezett utasok 61%-a jelezte, hogy használni kíván online check-int a jövőben, és 58%-uk otthon szeretné kinyomtatni beszállókártyáját. 82% szívesen venné, ha a website-on ülést tudna választani vagy módosítani, és 49%-uk a check-in folyamat során szeretné törzsutasszámát is hozzáadni az adataihoz. 
     

A IATA a „Simplifying the Business (StB)” program részeként új projekteket indított, amelyek közül a „Fast Travel” program az utas számára lehetővé teszi, hogy az indulás és az érkezés minél több lépését saját maga irányítsa.  
 
Független iparági szakértők véleménye szerint 10 év múlva csak az utasok mindössze 20%-a fogja választani az utaskezelés hagyományos módját. Azok az utasok azonban, akik ritkán repülnek – ezáltal kevés légiközlekedési tapasztalattal rendelkeznek, nem használnak Internetet, várhatóan a jövőben is inkább a jegykezelő pultokat részesítik előnyben. A többi 80% az online és a kioszk check-in között fog választani, közöttük is nagyobb arányban lesznek az online check-int használók – az iparági előrejelzések szerint.

2008. szeptember 18.

Címkék: becsekkolás malév

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu