Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Online check in - elektronikus becsekkolás
Időt nyernek a Malév-utasok
A Malév két új internetes szolgáltatást kínál utasainak szeptember 18-tól, az online check-in és online jegymódosítás lehetőségét. Az új szolgáltatások két hét tesztidőszak után a mai naptól éles üzemben érhetők el a Malév honlapján. Az új fejlesztés jelentősen meggyorsítja és megkönnyíti a Malév-utasok számára a járatokra történő bejelentkezés és a jegymódosítás folyamatát. A légitársaság az utasok idejével való takarékoskodás és a társaság költséghatékony működése érdekében a jövőben tovább bővíti online szolgáltatásainak körét.
A Malév Budapestről induló, elektronikus jeggyel rendelkező utasai szeptember 18-tól az eddigieknél jóval korábban, már repülőgépük indulása előtt akár 23 órával bejelentkezhetnek járatukra a Malév honlapján. Az online check-in az indulás előtt 50 perccel zár. Az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az utasok elkerüljék a felesleges és időigényes sorban állást, hiszen az interneten a check-in mindössze 5 percet vesz igénybe, szemben a hagyományos check-in átlagos 20 percével. Az utasok a webes felületen az e-jegy száma, járatszám és név segítségével azonosíthatják magukat, majd a repülőgép ülés-térképének segítségével kiválaszthatják, hogy hová szeretnének ülni. Amennyiben több utas egy helyfoglalási azonosítóval rendelkezik, az együtt utazók közösen is bejelentkezhetnek a járatra, és a felajánlható szabad helyek függvényében egymás melletti ülőhelyeket választhatnak. A Malév Duna Club tagok és a oneworld légitársaságok törzsutasai a jegykezelési folyamat során törzsutas azonosítójukat is megadhatják ezzel biztosítva utazásuk után járó Törzsutas Bónuszponjaik jóváírását.
A folyamat végén egy A/4-es papírra kell kinyomtatni a beszállókártyát, melyen 2 dimenziós vonalkódok tartalmazzák az utasra és a járatra vonatkozó elengedhetetlen információkat. A már bejelentkezett utasok poggyászukat a repülőtéri „Drop off” pultoknál tudják feladni, amelyek az online és reptéri kioszk check-in-t választó utasoknak nyújtanak olyan további szolgáltatásokat, mint például: felvétel a csatlakozó járatra, útlevél- és vízumadatok rögzítése amerikai vagy kanadai célállomások esetén. Az online check-in egyelőre csak a Budapestről induló Malév-járatokra vehető igénybe. A Malév a közeljövőben fokozatosan kiterjeszti az online check-in szolgáltatást, és a beszállókártyák csatlakozó járatokra történő kiadását is elérhetővé teszi honlapján keresztül.
Az online check-in az utasoknak, a légitársaságnak és a repülőtér üzemeltetőnek egyaránt előnyös. Az utasoknak gyors és kényelmes megoldást kínál, a légitársaság költségeit pedig csökkenti, hiszen kevesebb check-in pultért kell fizetnie a repülőtérnek, és megtakarítja a beszállókártya nyomtatásának költségeit is. Iparági becslések szerint a jegykezelés hagyományos módja átlagosan 3.68 amerikai dollár utasonként, míg az online check-in esetében ez az összeg mindössze 0.16-0.25 dollárt tesz ki.
Repülőtér-üzemeltetési szempontból az előnyök közé sorolható, hogy jobb pult kihasználást tudnak biztosítani a légitársaságok számára, és az sem elhanyagolható, hogy az elégedett utasok hajlamosak többet költeni a repülőtéri üzletekben, mint azok, akik a check-in pultok előtti hosszú sorban állás után türelmetlenül érkeznek be a tranzit területére.
Leonov Péter, vezérigazgató az új online szolgáltatások indulásának bejelentésekor a sajtó képviselőnek elmondta: „Az utasok egyre több önkiszolgáló online szolgáltatást igényelnek, és mi örömmel teszünk ennek eleget. Az online jegykezelés csak az egyik olyan szolgáltatás, amivel megkönnyítjük az utazást. Hat Malév self check-in kiosk már több éve működik a Budapest Airport terminálján, és szintén évek óta biztosítunk lehetőségét online jegyvásárlásra is. A következő 12 hónapban pedig kiterjesztjük online check-in szolgáltatásunkat, hogy azt bármelyik reptérről való indulás esetén igénybe tudják venni utasaink. Ma már egyre több légitársaság kínálja az online check-in-t, nem véletlenül, hiszen ezáltal egyszerre csökkenthetők a költségek és a repülőtéri zsúfoltság. Az Ailine IT Trends Survey 2008-as felmérése szerint a légfuvarozók 92%-a két éven belül kínálni fogja az online jegykezelés lehetőségét utasainak.”
További újdonság a
Malév online szolgáltatási palettáján, hogy a légitársaság a maléves
e-jegyek módosítását is lehetővé teszi honlapján. A rendszer a
jegymódosítást, majd az online fizetést követően kiállítja az új
elektronikus jegyet, és elküldi a visszaigazolást valamint az
elektronikus számlát az utas által megadott e-mail címre.
A
Malév havonta átlagosan 6 ezer jegycserét hajt végre, aminek több mint
90%-át az utasok kezdeményezik. A jegycsere esetén – ahogy korábban is
– általában kisebb-nagyobb összeget kell fizetni az utasnak a
módosításért, ami függ az alkalmazott tarifa szabályaitól. Vannak
azonban olyan drágább díjtételű repülőjegyek is, amelyek ingyen is
módosíthatóak. Az online jegymódosítás különösen előnyös azoknak, akik
váratlan események miatt kényszerülnek megváltoztatni utazásuk
időpontját. Az új szolgáltatással most mindez gyorsabb és kényelmesebb
lesz.
Online check-in – iparági háttér
Elsőként
az Alaska Airlines vezetett be online check-in szolgáltatást 1999-ben,
azóta egyre több és több légitársaság indította el saját rendszerét. A
légitársaságokat tömörítő nemzetközi szervezet, a IATA szerint ma
megközelítőleg 100 légitársaság biztosít online utasfelvételt
járataira.
A IATA 2007 novemberében végzett felmérést 10,000 utas körében. Ennek részletes eredményei a következők:
A
IATA a „Simplifying the Business (StB)” program részeként új
projekteket indított, amelyek közül a „Fast Travel” program az utas
számára lehetővé teszi, hogy az indulás és az érkezés minél több
lépését saját maga irányítsa.
Független iparági szakértők
véleménye szerint 10 év múlva csak az utasok mindössze 20%-a fogja
választani az utaskezelés hagyományos módját. Azok az utasok azonban,
akik ritkán repülnek – ezáltal kevés légiközlekedési tapasztalattal
rendelkeznek, nem használnak Internetet, várhatóan a jövőben is inkább
a jegykezelő pultokat részesítik előnyben. A többi 80% az online és a
kioszk check-in között fog választani, közöttük is nagyobb arányban
lesznek az online check-int használók – az iparági előrejelzések
szerint.
2008. szeptember 18.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Újabb Malév-utód tűnt fel a láthatáron
A Malév földi flotta szép napjai
Pál Gábor minden Malév-géptípus makketjeit elkészítette
Politikai elitünk tevékenységét minősíti hogy a magyar légiközlekedés a mostani helyzetbe került