Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Malévnek 2009-ben 24,4 milliárdos mérleg szerinti vesztesége volt, melynek kialakulására számos a múltban történt hibás döntés is hatással volt. A Fokker 70-es repülőgépek évtizedes használat után tavaly kerültek kivonásra a forgalomból. Az elmúlt években a légitársaság ugyanakkor nem különített el összeget, hogy fedezze a gépek visszaadásának költségeit és nem tervezett be egyéb karbantartási munkákat sem ezekre a repülőgépekre. Ennek végeredménye egy egyszeri 4.8 milliárd forintos költség lett, mely a tavalyi év eredményeit ugyancsak rontotta.
A megbízhatatlan korábbi tulajdonosi viszonyok egy másik olyan
tényező, mely nagyban hozzájárult a veszteséghez. A helyes finanszírozás
hiánya miatt a légitársaság versenytársainál kedvezőtlenebb
kondíciókkal tudott csak működni – kisebb kedvezményeket kapva számos
beszállítótól. Másrészt a társaság finanszírozása ugyancsak rendkívül
drágán történt tovább növelve a pénzügyi kiadásokat. A Malév 2009-ben 4
milliárd forintot fizetett ki kamatokra, a teljes pénzügyi kiadások
összege pedig elérte a 15,6 milliárd forintot.
A Malév tavalyi veszteségének ellenére jobban teljesített, mint regionális versenytársai, és 20 milliárd forinttal kevesebbet fordított az üzemelési kiadásokra. Az üzemi eredmény rosszabbul alakult, mint 2008-ban, ami elsősorban a bevételek elmaradásának volt betudható, amely az egész iparágra jellemző volt a tavalyi esztendőben. A mérleg szerint veszteség jelentős része a Fokker 70-es repülőgépek visszaadásának költségeiből származik és az olyan pénzügyi költségekből, mint a magas kamatok kifizetése.
A vezérigazgató által tavaly kezdeményezett átvilágítás (audit) ugyancsak felszínre hozott olyan, a Malév számára előnytelen szerződéseket, melyek jelenleg is felülvizsgálat alatt állnak és azok megszüntetésével vagy átalakításával további költségmegtakarítás érhető el.
„A Malév jobban teljesített regionális versenytársainál az elmúlt
rendkívül kritikus évben, mely az iparág legsúlyosabb esztendeje volt.
Míg az európai versenytársak átlagosan 7%-os utasforgalom-csökkenést
szenvedtek el, mi azon kevés légitársaságok közé tartozunk mely növelni
tudta utas-számát, 6%-os növekedést értünk el ezen a területen. A
közép-európai régióban a versenytársak a Malévnél sokkal nagyobb,
átlagosan 30%-os bevételcsökkenést szenvedtek el, míg a Malév bevételei
23%-kal estek vissza 2009-ben.” – mondta Martin Gauss vezérigazgató a
légitársaság tavalyi veszteségéről megjelent hírekre reagálva.
Hozzátette: “A mostani menedzsment az első, mely igazán elkezdte
megtisztítani a szervezetett attól a sok rendetlenségtől, melyet az
előző tulajdonos és menedzsment hátrahagyott. Az a szervezet átvilágító
audit, melyet a tavalyi évben indítottam, talált olyan a Malévra
előnytelen szerződéseket, melyeket a jelenlegi menedzsment
felülvizsgált, hogy a visszaélések lehetőségét megszüntesse.”
Az elmúlt évben a Malév menedzsmentje számos régi előnytelen
szerződést felmondott, több magas költségen működő külföldi irodát
bezárt, jelentősen csökkentette a létszámot, egyszerűsítette a
társaságon belüli felesleges bürokratikus eljárásokat, és egy olyan
átlátható szervezetet hozott létre, mely lehetővé teszi a teljes
kontrollt valamennyi költségelem fölött.
A légitársaság az idei esztendő első negyedévében jól teljesített
tartva a terv-számokat, mind bevételi, mind pedig utasforgalmi oldalon. A
Malév 60 ezerrel több utast szállított az év első három hónapjában, ami
11%-os forgalomnövekedést jelent ezzel stabil piaci pozíciót biztosítva
a légifuvarozónak.(Malév)
A ger-mania.hu 2009. október 25-i cikke szerint:
Három éven belül nyereségessé kívánja tenni a Malévot, de ehhez arra is szükség van, hogy a jelenlegi 1.600-ról a következő években ezerre szállítsa le a létszámot. Erről beszélt a hamburgi Welt am Sonntagban vasárnap megjelent interjújában Martin Gauss, a légitársaság 2009 tavasszán kinevezett új, német vezérigazgatója.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Újabb Malév-utód tűnt fel a láthatáron
A Malév földi flotta szép napjai
Pál Gábor minden Malév-géptípus makketjeit elkészítette
Politikai elitünk tevékenységét minősíti hogy a magyar légiközlekedés a mostani helyzetbe került