Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Petícióban követelik a légiközlekedési szakszervezetek a repülőtéren és a Malévnél kialakult, az érdekképviseletek szerint már kritikus helyzet, a szerződések és a problémák orvoslására készülő tervek nyilvánosságra hozatalát; az Oszkó Péter pénzügyminiszternek címzett petíciót szombaton adták át a Pénzügyminisztériumban.
Ferenczi Zsolt, a pilótákat tömörítő érdekképviselet, a Hunalpa szóvivője az MTI-nek elmondta: a dokumentumot valamennyi repülőtéri és maléves szakszervezet aláírta, és azt az országgyűlési képviselőknek is eljuttatták.
Azért Oszkó Péternek címezték a petíciót, mert a magyar állam a tervek szerint újra tulajdonosa lesz a Malévnek, így a tulajdonosi jogokat a pénzügyminiszter gyakorolja majd. A petíciót a PM titkárságvezetője vette át.
A petícióban a szakszervezetek szorgalmazzák, hogy hozzák nyilvánosságra a Malév és a Budapest Airport privatizációs szerződéseit. Követelik a moszkvai egyezmény nyilvánosságra hozatalát, amelyet a pénzügyminiszter kötött a Malév helyzetének rendezésével kapcsolatban.
A szakszervezetek szorgalmazzák a magyar állam garanciáját a munkahelyek megőrzésére, és a Malév "hathatós segítségét", ami nemcsak a választásokig tartja életben a nemzeti légitársaságot.
Az állam beavatkozását követelik, "amikor a Hochtief vagy a Malév vezetése megfélemlítést alkalmaz a munkavállalókkal és a szakszervezetekkel szemben". (A Hunalpa tájékoztatása szerint Martin Gauss vezérigazgató levélben rendkívüli felmondással fenyegette meg a szakszervezet vezető tisztségviselőit, miután a bíróság a szakszervezet nyári sztrájkbejelentésében foglalt követelések jogellenességét állapította meg.
A petícióban a magyar államtól követelik a szakszervezetek, hogy "tegyenek hathatós intézkedéseket a korrupció megszüntetésére, tartassák be a hatályos Kollektív Szerződést és a Kollektív Szerződés értékű megállapodásokat!"
A Malév és a pilóták érdekvédelmi szervezete, a Hunalpa megállapodott abban, hogy a Malév-pilóták nem lépnek sztrájkba az idén, ugyanakkor a megállapodás mellett is fenntartják bérkövetelésüket.
A Malév korábbi tájékoztatása szerint a szakszervezet 24,3 százalékos béremelést követel, ami a cég számítása szerint az átlagos pilóta béren számolva havonta fél millió forintot jelentene. Ezt a munkáltató nem teljesíti - közölte a légitársaság az MTI-vel szerdán.
A pilótákat tömörítő Hunalpa elnöke viszont úgy nyilatkozott: nincs konkrét béremelési követelésük, arra a munkáltatótól várnak ajánlatot. Csupán azt jelezték, hogy az elmúlt 4 évben elszenvedett 24,3 százalékos reálbércsökkenés kompenzálására várnak javaslatot a menedzsmenttől. A Malév azonban eddig elutasította a béremelés lehetőségét - mondta Óvári Tamás.
A vezérigazgató korábban rendkívül felelőtlennek nevezte a sztrájk-bejelentést, és irreálisnak a pilóták követeléseit. Különösen akkor, "amikor a magyar nemzeti légitársaság és az egész magyar gazdaság kritikus időszakot él át, és nagyon komoly nehézségekkel küszködik. Mindeközben a tulajdonosok, a magyar és orosz kormány keményen dolgoznak a Malév tőkehelyzetének rendezésén a munkahelyek megtartása érdekében" - fogalmazott.
Figyelmeztetett arra is: a sztrájk a légitársaság pénzügyi helyzetének sikeres rendezését áshatja alá.
Forrás: hirado.hu/MTI
Pár héttel ezelőtt történt:
Ferenczi
Zsolt, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (Hunalpa) ügyvivője
az MTI-nek pénteken elmondta: a légitársaság korábban annak ellenére
jelentett be újabb csoportos létszámleépítést a pilóták körében, hogy a
téli menetrend alapján jelenleg is létszámhiány van ebben a
munkakörben. A pilóták képviselője felháborítónak nevezte, hogy a Malév
rendkívüli felmondással fenyegetett meg négy szakszervezeti vezetőt. A társaság "háborút folytat a pilóták
ellen", és szét akarja zilálni az érdekeikért továbbra is egységesen
fellépő szakszervezetet - fejtette ki Ferenczi Zsolt. A Hunalpa
ügyvivője rámutatott: olyan kompromisszumos megállapodást szeretnének
elérni, amely tekintettel van a vállalat költségeire, és a munkahelyek
megtartására is. A pilóták ennek érdekében vállalnák a részmunkaidős
foglalkoztatás bevezetését, illetve a néhány hetes fizetetlen
szabadságot is. A
HUNALPA levélben kért azonnali intézkedést Hónig Péter közlekedésügyi
és Oszkó Péter pénzügyminisztertől - emelte ki Ferenczi Zsolt. Az
érdekvédő emlékeztetett: a Közforgalmi Pilóták Európai Szervezete (ECA)
a héten Budapesten tartott kongresszusán szintén arról hozott
állásfoglalást, hogy magyarországi kollégáit "szégyenteljes
megfélemlítési kísérlet" érte. A 38 ország pilótáit tömörítő szervezet
felszólította a Malév vezetőit, hogy a "HUNALPA választott
tisztségviselőivel együttműködve, az európai partnerség szellemében
keresse a Malévet érintő problémák megoldását." Hegedűs Ádám, a Malév kommunikációs
vezetője az MTI megkeresésére elmondta: a pilóták egy június
23-án elfogadott megállapodásból táncoltak vissza. A jelenleg
végrehajtás alatt álló egyezségben ugyanis mind a két fél által
elfogadott módon szabályozza a csoportos elbocsátás menetét és a
szükséges létszámot. A Malév eddig is nyitott volt az alternatív
foglalkoztatási formákra, például a részmunkaidő bevezetésére, de a
felajánlott lehetőséggel eddig egyetlen pilóta sem kívánt élni - fűzte
hozzá. A társaság képviselője cáfolta a vezetők megfélemlítésére
vonatkozó vádakat. Hegedűs Ádám elmondta: valóban szóba
került a szakszervezeti vezetők menesztése a pilóták nyári
figyelmeztető sztrájkja és általános sztrájkfenyegetése miatt, amelyet
a bíróság jogerősen minősített törvényellenesnek. Az érdekképviselők
elbocsátására végül nem került sor. Hegedűs Ádám aláhúzta:
természetesen a Malév vezetése továbbra a tárgyalásos megoldás híve.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév
Biztonságiak túlkapásai a személyzet átvizsgálásakor - panaszt emeltek a stewardessek és pilóták az ombudsmannál
A társaság bő féléve ár alatt értékesíti a jegyeit - az ezáltal keletkező veszteségek pedig „a magyar államra, a magyar adófizetőkre” hárulnak
Ma egy pilóta akár 14 órát is dolgozhat egyfolytában - a HUNALPA meg szeretné védeni az utasokat és a személyzetet a fáradsággal összefüggésbe hozható repülési veszélyektől