Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Szeretek kijárni a ferihegyi reptérre, még ha nem is egy túl nagy forgalmú reptérről van szó, illetve annak ellenére is, hogy a teraszról csak korlátozottan látható az a nyüzsgés, ami jellemző egy ilyen légikikötőre.
A HA-LEN-t éppen kitolják az egyik "csáp" mellől. A kis toló-vonó jármű már kiskoromban is tetszett, pláne azután, hogy megláttam, ahogy a fülkéjét meg tudja emelni, hogy a vezető hátrafele is kilásson!
A HA-LHB jelű 767-es is éppen induláshoz készülődik, a pilóták bent ülnek a cockpitban, az APU már jár, és nemsokára a hajtóműveket is elindítják, bár a beszállítófolyosót még nem húzták vissza...
A HA-LEY szinte új gépnek számított a kép készültekor, alig pár hónapja érkezett a céghez. Ő is éppen pushback-hez készült. A háttérben a Malév Fokker-70-esei láthatók.
... és itt már ki is tolták a HA-LEY-t, a vontató elhátrált.
Egy közeli kép a vontatóról, felemelt fülkével.
Ez egy másik vontató-toló szerkezet, kicsit újabb, a csápja szinte körülfolyik a kitolásra váró gép orrfutója körül. A kép készítésekor éppen egy vörös szűrővel kisérleteztem, ez megmagyarázza a nem éppen természetes tónust :)
A marshaller kocsi, alias "follow me", ők mutatják az utat a ki- és beguruló gépeknek.
Ez a poggyász- és szállítókonténereket vontató jószág engem kifejezetten a hazai kisvasutak C50 jelzésű mozdonyára emlékeztetett. És az egész szerelvényben van valami kisvasutas :-)
Ez egy közepesen lehasznált busz, mely a távolabbi állóhelyeken álló gépek utasait viszi. Meglehetősen alacsonyapdlós, és mindkét oldalán van ajtaja.
Ez egy újabb alacsonypadlós busz, mely az elrejtett kerekek miatt úgy tűnik, mintha a hasán csúszna. El is neveztem Hernyónak, mert egy picit azért látszanak a kerekei :)
Itt pihennek a különféle szoláglati járművek: szmötyileszívók, kisbuszok, buszok, utánfutók. A háttérben egy Air France Boeing.
Egy közelkép a Hernyóról.
... és egy hátulról.
Hű, lehet, hogy átestem a ló túlsó oldalára, ezen az oldalon több buszos kép van, mint repülős. Asszem be is linkelem a közlekedős oldalaim közé :-)
Az előkelőbb gépek előkelőbb tartálykocsiból tankolnak: BP Air. Biztos van oka annak, hogy ilyen karcsú az a tartály, mindenesetre jól néz ki :-)
Egy British Boeing, mögötte csúcsforgalom, rögtön két gép is gurul felszálláshoz..
Ez meg egy Lufi B737. Azon az esős, borús délutánon, amelyen a képek készültek, szinte alig láttunk mást, mint 737-est. No meg Avro RJ85-öt, mint amilyen az előtérben is látszik. Bár, aki jobban figyel, hátul az ACE hangárok előtt két Tu-154-est is észrevehet, egy kazah B737-200 kíséretében (a baloldalt látható Jak-40-esről és Il-76-osról nem is beszélve).
Eeeez viszont igen... egy Tu-134!
... méghozzá üvegezett orral.
Hát igen, ez még nem szélestörzsű repülőgép :-)
Mázlink volt, meghallgathattuk felszállás közben is. Igazi akusztikai élmény, és még közel se kell hozzá menni, hogy halljuk :-)
Ez a kis RJ85-ös viszont már a másik véglet: halk, kevesebb kerozint pazarol...
... viszont állítólag a kabinja némely légitársaságnál nem túl kényelmes. A képen egy Sabena gép látható, erről nem tudok nyilatkozni. Mindenesetre szépen néz ki, pedig egyszerű a festése. Vagy talán pont ezért?
Itt éppen kitolják az állóhelyről.
... és már indulhat is felszállni!
Varga Ákos Endre beszámolója
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Rovar nagyságú drónokat fejleszt az amerikai haderő
Több mint 350 repülőgépet újítottak fel a ferihegyi Lufthansa Technik hangárában
Merre repülnek a fejünk felett magasan elhúzó gépek?
A jövő repülőgépei