Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Néhány éve még elképzelhetetlen lett volna, hogy egy civil felhasználó egy egyszerű internetkapcsolat segítségével élő adásban kövesse nyomon az Európa felett, vagy a saját feje felett zajló légiforgalmat. A "repülni jó" nevű portál egy országok és kontinensek fölötti repülőforgalmat vizuálisan megjelenítő internetoldalt mutat be.
Vedd te is szemügyre, milyen repcsik húznak el fölöttünk nap, mint nap.
2007-ben Svédországban indult flightradar24.com oldalon nyomon követhető az Európában zajló nagygépes légiforgalom nagy része.
Kedvünkre zoomolhatunk és követhetjük az Európa egén repülő gépeket. Az itt látott kép gyakorlatilag real-time, vagyis az ablakon kinézve, vagy hallgatva valóban megláthatjuk vagy hallhatjuk az oldalon követett, Budapestre érkező és onnan induló gépeket, amint az elrepül a fejünk felett.
Az adott sziluettre rákattintva oldalt láthatjuk a repülőgép és a repülés egyéb részleteit. A gép típusát, lajstromát, linket a repülőgépről készült fotókhoz, de láthatjuk a gép aktuális földhöz képesti sebességét, repülési magasságát és irányát is. A legtöbb esetben a járat indulási helye és az úticél is látható.
A térkép üzemmód átváltható a Google Maps jól megszokott műholdképére is. A Budapesten fel-és leszálló gépek mellett az igazi csemege gyakran nagy magasságban található. Rácsodálkozhatunk arra, hogy egy-egy Boeing-777-es, vagy A-340-es egyáltalán nem számít kuriózumnak hazánk légterében. Amíg nem látjuk saját szemünkkel, ugyan kinek jutna eszébe, hogy a világ legnagyobb utasszállítója, az Airbus A-380-as napi szinten vendégeskedik hazánk légterében.
Szingapúri Airbus A-380-as Budapest felett
Amint az alábbi képernyő-pillanatkép is mutatja, A-380-as találkozónak is tanúi lehetünk néha. Itt az Emirates Párizs-Dubai járatán közlekedő A-380-asa találkozik a Singapore Airlines Szingapúrból Londonba tartó Szuperjumbójával Kecskemét közelében. A két, ugyanakkor készült pillanatkép egyesítésével készült montázsba beillesztettük a gépekről készült fotót is – légisók alkalmával sem szoktak A-380-asok együtt repülni…
Csúcstalálkozó – két A-380-as a magyar légtérben
Tiszta időben érdemes felnézni a 10-12 ezer méter körüli magasságban repülő gépekre, hiszen ha a légköri viszonyok lehetővé teszik, akár szabad szemmel is felismerhetővé válik egy A-380-as tömzsi formája, vagy egy A-340-600-as kecses alakja, de a Lufthansa, vagy a Singapore kargó 747-esei is gyakran felismerhetőek.
A nemrégiben történt izlandi vulkánkitörést követően valószínűleg a flightradar24.com képe volt az egyik leggyakrabban idézett kép, amelyet láthattunk. Szokatlan, sőt, példátlan kép volt ugyanis, hogy Európa egéről hiányzott az egyébként jól megszokott forgalom. Az üres térkép jelezte a legszemléletesebb módon, hogy 2010 áprilisában a hamufelhő legyőzte Európa légiközlekedését.
Az alábbi pillanatképen az Etihad Abu Dhabiból New Yorkba tartó Airbus A-340-600-asa látható, mögötte egy pakisztáni Karachi-London járaton közlekedő 777-es. Közben Ferihegyről sorra szállnak fel a Malév gépei Split, Várna és Isztambul felé. Az oldalon lévő linkek segítségével böngészhetünk az adott repülőgép fotói között is – ezúttal a szemléletesség kedvéért néhányat a gépet jelképező ikon mellé másoltunk.
A világ legnagyobb utasgépének távrepülései, vagy a fapadosok gyors körei mellett olyan érdekességeket is megfigyelhetünk, amikor egy pillanatban több A-380-as, vagy akár négy darab Boeing-777-es van felettünk, amelyek közül háromnak Dubai az úticélja.
repulnijo.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Európában elsőként a magyar légtérben szabad a légtérhasználat
Rovar nagyságú drónokat fejleszt az amerikai haderő
Több mint 350 repülőgépet újítottak fel a ferihegyi Lufthansa Technik hangárában
A jövő repülőgépei