Ferihegy repülőtér: Jót tehet a Malévnak a tulajdonosváltás? - felfüggesztett Malév közgyűlés 2009. január 27-én

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Kommerszant című moszkvai lap a Malévnál bekövetkezett tulajdonosváltásról szólva címében kiemelte: a magyar társaságnak hatékony állami tulajdonost találtak s egyben megőrizték európai státusát.

 

A Kommerszant beszámolt arról, hogy január 24-én a Malév ellenőrzése Borisz Abramovicstól, az AiRUnion légi szövetség társtulajdonosától az orosz állami VEB (Külkereskedelmi és Fejlesztési) bankhoz került.

A Kommerszant szerint ez kormányközi tárgyaláson dőlt el, amelyekre Viktor Zubkov első miniszterelnök-helyettes Budapestre utazott Valerij Okulov, az Aeroflot vezérigazgatója és Anatolij Ballo, a VEB elnök-helyettese kíséretében. A lap szerint a megbeszélésen legalább annyi figyelmet fordítottak a Malév ügyére, mint a Déli Áramlat gázvezetékkel összefüggő kérdésekre.

 

 

Ismertetve a budapesti sajtóértekezleten elhangzottakat, a lap idézte Viktor Zubkovot, aki úgy vélte, az Aeroflot stratégiai partnerként képes szanálni a Malévot, s egyben bejelentette, hogy az orosz társaság Seremetyevo moszkvai repülőtérre hívja a Malévet - amely csak nemrég helyezte át moszkvai bázisát az újjáépített Domogyedovóra -, és új járatokat jelöl ki a Malévnak nem csupán Moszkva vonatkozásában, hanem Oroszország területén más célpontok, valamint a Távol-kelet, így Kína felé.

A lap szerint Zubkov szeptember óta foglalkozott behatóan a Malév tulajdonjogának problémájával, amely a Borisz Abramovics által 2007-ben megvásárolt Malév bonyolult tulajdonosi struktúrájából ered: a Malév részvényeinek 99 százalékával rendelkező Airbridge Zrt 49 százalékban volt Abramovics tulajdonában, további 49,5 százalékot különböző, Abramovicshoz közeli magyar struktúrák tartottak, és mindezek a részvények a privatizációt finanszírozó VEB banknál voltak.

 

Az Aeroflot forrásaiból a Kommerszant úgy értesült, hogy a Malév magyar társtulajdonosait újakra cserélik, s ezekkel a VEB banknak meg kell állapodnia a társaság közös irányításáról.

 

A lap értesülése szerint a kormányközi tárgyalásokkal egy időben Borisz Abramovics szintén Budapesten aláírta a papírokat az Airbridge Zrt 49,5 százalékos részének eladásáról a VEB Bankkal. Ebből azonban Abramovicsnak nem túl sok jut, mert a VEB már 20 millió eurót költött a Malévra: nyolcmilliót az adóhátralékok törlesztésére és 12,5 millió egyéb kérdések megoldására. Viktor Zubkovot idézve a lap azt írta: az orosz fél teljesíti vállalt kötelezettségeit, s a mostani megállapodást követően a magyar fél is teljesíti saját kötelezettségeit.

Az Aeroflotot a Kommerszant informátorai szerint a VEB irányító társaságként bérelte fel: a társaság menedzserei részt vesznek majd a a Malév stratégiai fejlesztési, valamint üzleti tervének kidolgozásában, amelyeket majd a Malév igazgatótanácsa hagy jóvá.

 

 

A menedzsment személyi kérdéseit eszerint a január 27-re kitűzött igazgatótanácsi ülés után döntik el. Az új vezetés előtt az a nehéz feladat áll, hogy kivezesse a Malévot a válságból. A társaság ugyanis a privatizációt követően sem érte el a nullszaldót: adósságai mintegy 150 millió dollárt tesznek ki, s 2007-ben 82 millió dollár tisztes veszteséget termelt.

 

 

A Kommerszant Borisz Ribakot, az Infomost tanácsadó cég szakértőjét idézve azt írta, hogy az Aeroflot számára a megállapodás elsősorban politikai jellegű, és említésre méltó anyagi előnyökkel nem jár. "A Malév már néhány éve veszteséges és problémái vannak a hatékony irányítással, vagyis a feladat az Aeroflot számára inkább fejfájást jelent, amely elvonja a figyelmét a saját üzletmenet problémáitól. Arra nem kell számítani, hogy a Malévot komolyan integrálnák az Aeroflotba, már csak azért sem, mert a két társaság különböző nemzetközi szövetségekhez tartozik: a Malév a oneworld, az Aeroflot a SkyTeam tagja.

 

 

 A fő tulajdonos kérésére felfüggesztették a Malév Zrt mai közgyűlését. A tőkehelyzet rendezése és a személyi kérdések így február elejére tolódnak.

 

Nem született érdemi döntés a Malév Zrt. 2009. január 27-ére összehívott rendkívüli közgyűlésén, határozatot várhatóan a február 10-i fordulón hozhatnak, a légitársaság többségi tulajdonosa ugyanis a döntések megalapozottsága érdekében a cég mai közgyűlésnek felfüggesztését kezdeményezte. A közgyűlés napirendjén személyi kérdések (döntés igazgatósági és felügyelőbizottsági tagok visszahívásáról és megválasztásáról), illetve a légitársaság tőkehelyzetének rendezése szerepel, melynek lehetséges módja az alaptőke leszállítása, majd az alaptőke felemelése. (Az már ismert, hogy a társaságnak hitelező orosz állami Vnyesekonombank lesz a cég közvetett tulajdonosa).

 

A légitársaság ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a közvetett tulajdonosváltás révén a légitársaság tulajdonosi struktúrája nem módosul, változás a Malév 99,95 százalékos főtulajdonosában, az AirBridge Zrt-n belül történik. A közvetett tulajdonosi váltás a Malév magyar nemzeti légitársasági és európai uniós közösségi légifuvarozói státuszát nem érinti, mint ahogy nem érinti a Malév oneworld tagságát sem.

 

Ismertetve a budapesti sajtóértekezleten elhangzottakat, a lap idézte Viktor Zubkovot, aki úgy vélte, az Aeroflot stratégiai partnerként képest szanálni a Malévot, s egyben bejelentette, hogy az orosz társaság Seremetyevo moszkvai repülőtérre hívja a Malévet - amely csak nemrég helyezte át moszkvai bázisát az újjáépített Domogyedovóra -, és új járatokat jelöl ki a Malévnak nem csupán Moszkva vonatkozásában, hanem Oroszország területén más célpontok, valamint a Távol-Kelet, így Kína felé.

 

Az Aeroflot szanálhatja a Malévot

 


A lap szerint Zubkov szeptember óta foglalkozott behatóan a Malév tulajdonjogának problémájával, amely a Borisz Abramovics által 2007-ben megvásárolt Malév bonyolult tulajdonosi struktúrájából ered: a Malév részvényeinek 99 százalékával rendelkező Airbridge Zrt 49 százalékban volt Abramovics tulajdonában, további 49,5 százalékot különböző, Abramovicshoz közeli magyar struktúrák tartottak, és mindezek a részvények a privatizációt finanszírozó VEB banknál voltak.

 

 

Közvetlenül a VEB nem vásárolhat több Malév-részvényt, ugyanis azok a társaságok, amelyeket az EU-n kívüli magán- vagy jogi személyek ellenőriznek, nem élvezik a Nyitott égbolt európai szerződésből fakadó előnyöket. Ezért a Malév 51 százaléka magyar tulajdonban marad.

A Vedomosztyi című üzleti lap ismertette, hogy a Malévot hogyan privatizálták 2007-ben, s azt is, hogyan mentek tökre az Abramovics-fivérek AiRUnion szövetségének legfontosabb társaságai.

Közös járatok és karbantartás

A lapnak Leonov Péter, a Malév vezérigazgatója elmondta: a társaság tárgyalásokat folytat az Aeroflottal az üzleti és műszaki együttműködésről, így egyebek között a közös járatokról, egymás jegyeinek kölcsönös értékesítéséről, valamint az Aeroflot Boeing repülőgépeinek az Aeroplexnél - a Malév 100 százalékos leányánál - történő műszaki karbantartásáról.

Leonov szerint anyagi támogatást az Aeroflot nem nyújt a Malévnak, amely ezt a VEB-től várja, de a vezérigazgató számokat nem tudott mondani. A VEB egy illetékese pedig erről azt mondta a lapnak: a pontos számok a jogi procedurák lebonyolítása után válnak ismertté.

 

napi online

Címkék: airbridge felügyelőbizottság közgyűlés malév

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu