Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2011. június végén a heraklioni repülőtéren leszálló Boeing–737-800-as farokrésze hozzácsapódott a kifutópálya betonjához.
A Blikk birtokába került fotó tanúsága szerint a nem éppen zökkenőmentes landolás jelentős károkat okozott a gépben. Egy Blikk által megkérdezett pilóta szerint a repülőtér különleges időjárási körülményei miatt a szokásosnál 20-40 kilométer per órával nagyobb sebességgel kellett volna megközelíteni a repteret.
A járaton utazott Kálmán Olga, az ATV műsorvezetője, aki a csatornának
arról számolt be, hogy leszálláskor mintha visszapattant volna a repülő a
kifutópálya betonjáról. Szakértőnk szerint ez nagy valószínűséggel így
is történt.
– A repülőteret a tenger felől közelítette meg a gép,
ahol sokkal hidegebb és sűrűbb a levegő, mint a szárazföld fölött –
magyarázta a neve elhallgatását kérő bennfentes. – Itt a szél iránya és
sebessége bármikor változhat. A szembeszélben a landolást megkezdő gép
közvetlenül a felszín fölött hirtelen hátszélbe kerülhetett, ez pedig
szinte „lenyomta" a gépet a betonra, ahonnan azonnal visszapattant a
levegőbe – tette hozzá.
A pilótáknak mindössze pár másodperc alatt kellett megfelelő döntést hozniuk.
Kálmán Olga, az ATV műsorvezetője a Malév-gépen utazott Krétára
|
– Mindenképpen meg kellett állítsák a gépet a viszonylag rövid,
mindössze 2700 méteres pályán. Valószínűleg „hasra húzták a botot", ami
annyit tesz, hogy a magassági kormányt a lehető legjobban visszahúzták.
Viszont ez együtt járt azzal, hogy a gép olyan szögbe került, hogy a
farka leért a betonra – összegezte a szakember. A Malév egy
szerelőcsapatot küldött Görögországba. A vizsgálatnak hatalmas tétje
van, ugyanis ez a fajta, a szaknyelven „tailstrike"-nak nevezett baleset
rengeteg meghibásodást okozhat, melyek adott esetben csak jóval később
jelentkeznek a repülőgépen.
A balesetről a Malév a vizsgálat lezárultáig nem kívánt nyilatkozni.
Mint ka képen is látszik, olyan komolyan megsérült a hétvégén Krétán a Malév Boeing 737-800-as repülőgépe, amelynek farokrésze leszállás közben a futóhoz ért, hogy egészen biztosan hosszabb időt, esetleg hónapokat vesz igénybe a repülő javítása. Mivel a legnagyobb kapacitású gépről van szó, amely a legforgalmasabb időszakban, a nyaralószezonban esik ki a flottából, majdnem biztosan másik gépet kell bérelnie a cégnek a javítás időtartamára, erről holnap akár döntés is születhet, a cég már bekérte az árajánlatokat.
Szabad, bérbe vehető repülőgép több is van a piacon – tudta meg lapunk nem hivatalos, de megbízható iparági forrásokból.
Egy repülő bérleti díja normális piaci körülmények között listaárakon havi százezer eurót, vagy annak többszörösét is kitevő tétel lehet (százezer euró megközelítőleg huszonhétmillió forint), így a hónapokra vetített bérleti díj elméletileg egészen bizonyosan sok tízmilliós tétel, extrém esetben meghaladhatja a százmilliót is – e költségét pedig nem téríti meg a légitársaságnak a biztosító.
Bizonyosan hosszabb időt vesz igénybe a Malév hétvégén megsérült
Boeing-jének a megjavítása, így már majdnem biztos, hogy a Malévnak
repülőt kell bérelnie. Ez a listaárak alapján minimum százezer eurós
tétel, holnap hozhatnak végleges döntést.
Szabad, bérbe vehető repülőgép több is van a piacon.
Egy repülő bérleti díja normális piaci körülmények között listaárakon havi százezer eurót, vagy annak többszörösét is kitevő tétel lehet (százezer euró megközelítőleg huszonhétmillió forint), így a hónapokra vetített bérleti díj elméletileg egészen bizonyosan sok tízmilliós tétel, extrém esetben meghaladhatja a százmilliót is – e költségét pedig nem téríti meg a légitársaságnak a biztosító. A végső bérleti díj azonban a Malév és a bérbeadó közötti tárgyalásokon dőlhet majd el.
A javítás költségeit viszont téríti a biztosító, de az önrész
további euró tízezrekbe kerülhet, így a Malév kára igen komoly a hétvégi
baleset miatt. A gép törzsének olyan nagy számú alkotóeleme sérült meg,
hogy a mai ismeretek szerint a javítást bizonyosan csak a helyszínen,
azaz Kréta repülőterén lehet elvégezni. Ez tovább növeli a költségeket,
igaz, ezt fedezi a biztosító.
Végleges döntést ez ügyben a napokban hozhatnak, mivel a gép nem a
Malév, hanem az ILFC lízingcég tulajdona. A NOL úgy tudja, hogy a Boeing
és az ILFC mérnökei holnap érkeznek Heraklion repterére, hogy
megvizsgálják a gépet és döntsenek a javításról, vagy arról, hogy
részleges helyreállítás után a géppel átrepüljenek egy olyan reptérre,
ahol megvan a megfelelő javító-infrastruktúra, azaz hangárok és
javító-cég.
Értesüléseink szerint a gép biztosan javítható, s nem merült fel az sem, hogy gazdasági okokból a selejtezése mellett döntsenek.
NOL
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Újabb Malév-utód tűnt fel a láthatáron
A Malév földi flotta szép napjai
Pál Gábor minden Malév-géptípus makketjeit elkészítette
Politikai elitünk tevékenységét minősíti hogy a magyar légiközlekedés a mostani helyzetbe került