Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A stúdióban két tekintélyes piaci szereplő, Leonov Péter az újdonsült MALÉV-tulajdonos orosz Air Bridge cég igazgatósági tagja
Baló György: - Most nézzünk két tekintélyes piaci szereplőt. Vendégünk Leonov Péter avagy Piort Leonov, mindjárt kiderül, jó estét kívánok, az újdonsült MALÉV tulajdonos orosz Air Bridge cég igazgatósági tagja, cége légitársaságokat működtet és Moszkvából kapcsoljuk az Oroszországban igencsak aktív, mondhatnánk pozitívan agresszívan terjeszkedni igyekvő MOL csoport ottani iroda vezetőjét, Fasimon Sándort, jó estét kívánok.
Fasimon Sándor: - Jó estét kívánok.
Baló György: - Aki egyébként a MOL csoport alelnöke és Fasimon úr, itt kiderült a műsorból, hogyha jól számolok hirtelen, akkor a Lukoil cégnek 120 kútja lesz, benzinkútja Magyarországon. Ön tudott erről?
Fasimon Sándor: - Természetesen a ..-tel kapcsolatban ez az üzlet ismert volt számunkra, de mi alapvetően az oroszországi dolgokra fókuszálunk. Ugyanúgy, mint a Lukoil próbál terjeszkedni, mi Oroszországban próbálunk szintén előre menni. Úgyhogy már négy vállalatunk van. Gyakorlatilag a MOL csoportnak jelenleg a kőolaj termelése Oroszországban már nagyobb, mint Magyarországon. És ez nem szeretnénk továbbra sem leállni, ahogy Ön mondta, agresszívan terjeszkedünk.
Baló György: - Az Air Bridge cégcsoport Air Junior nevű, hogy is mondjam csak, ez egy holding, ami légitársaságokat működtet. Nekik Önök adják el a kerozint vagy Önök remélik, hogy fogják?
Fasimon Sándor: - A kerozin üzletág az más kezében van, a termelés, a finomítás az, ami kezünkben van. Igen, a százhalombattai finomítótól megy a kerozin a MALÉV számára.
Baló György: - Visszatérünk Önhöz, köszönöm szépen, maradjon velünk. Leonov úr, jó estét.
Leonov Péter: - Jó estét kívánok.
Baló György: - Ön Piotr Leonov, Péter Leonov, Leonov Péter, micsoda Ön?
Leonov Péter: - Hivatalosan Piotr Viktorovics Leonov, de mivel 16 éve itt vagyok Magyarországon, és itt tanultam, a barátaim Péternek hívnak.
Baló György: - Az útlevele magyar vagy orosz?
Leonov Péter: - Orosz.
Baló György: - Orosz útlevél. Ki vette meg a MALÉV-ot pontosan?
Leonov Péter: - Airbridge.
Baló György: - Egy Airbridge nevű magyarországi cég?
Leonov Péter: - Magyarországi cég, magyarországi zártkörűen működő részvénytársaság.
Baló György: - Aminek ki a tulajdonosa?
Leonov Péter: - Amelyiknek az egyik tulajdonosa Borisz Abramovics és van két partner, két magyar partnere, Kiss Kálmán és KMagdolna.
Baló György: - És gondolom, hogy a magyar partnereké 51 %? Kérdezem.
Leonov Péter: - A magyar partnereknek több mint 50 %-a van
Baló György: - A szavazati jogokba biztos nem így működik ez.
Leonov Péter: - De, így működik.
Baló György: - Magyar partnereké a többségi szavazati jog is?
Leonov Péter: - Természetesen, természetesen.
Baló György: - Tehát az Abramovics úr tulajdonképpen kisebbségi tulajdonosként szállt be a MALÉV-be?
Leonov Péter: - .a legnagyobb tulajdonos, de kisebbségi tulajdonos.
Baló György: - A legnagyobb egyedi tulajdonos.
Leonov Péter: - Igen.
Baló György: - Értem. Ez nagyon érdekes forma. Az Air Union az micsoda pontosan?
Leonov Péter: - Az Air Union ez egy szövetség, ez egy légi szövetség, ami Oroszországban öt légitársaság foglalja össze és ennek a szövetségnek illetve ennek az öt légitársaságnak tulajdonosa az is Borisz Abramovics.
Baló György: - Ezek a légitársaságok pillanatnyilag repülnek Oroszországon kívülre?
Leonov Péter: - Igen.
Baló György: - Merre felé?
Leonov Péter: - Van néhány járat Németországba, Spanyolországba
Baló György: - Németországba?
Leonov Péter: - Németország, Spanyolország és Kína.
Baló György: - Milyen gépek?
Leonov Péter: - Főleg orosz gépekből áll a gépparkja, de már 18 Boeing-gépje van.
Baló György: - Miért kellett Önöknek a MALÉV? Szeretné az ember megérteni, adott egy légitársaság, most tényleg e pillanatban mindegy, hogy mennyire veszteséges, mert veszteséges. De azt gondolom, a magyarok megszokták, hogy ez a miénk. MALÉV, kicsik vagyunk, kicsi MALÉV, miénk, szeretjük.
Leonov Péter: - Magyar is lesz.
Baló György: - Magyar is marad?
Leonov Péter: - Magyar is marad.
Baló György: - A neve marad.
Leonov Péter: - A neve marad és Magyar Nemzeti Légitársaság marad.
Baló György: - Magyar Nemzeti Légitársaság marad. Nem teszik bele ebbe az Air Unionba?
Leonov Péter: - Nem, nem. Se Air Unionba, a MALÉV nem régen csatlakozott a One World szövetséghez, ott a helye a MALÉV-nak, az Air Union még gondolkodik, hogy melyik világszövetséghez fog csatlakozni majd, de a MALÉV esetén ez egy szakmai partner
Baló György: - De mire? Szeretném, ha elmagyarázná nekem, hogy mire lesz szakmai partner a MALÉV?
Leonov Péter: - A MALÉV-nek piac kell, új piac kell.
Baló György: - A MALÉV-nek igen. Önöknek is.
Leonov Péter: - Nekünk is. Nekünk is. És itt jön a bizonyos .MALÉV és az Air Union között, mert MALÉV-on keresztül Air Unios meg fogja kapni az Európát és Észak-Amerikát, viszont a MALÉV Air Unionból megkapja orosz és közép-ázsiai utast.
Baló György: - Bocsásson meg, de ide hordanak utasokat
Leonov Péter: - Pontosan.
Baló György: - Az önök területi légitársaságában. A MALÉV elviszi őket Nyugat-Európába és Észak-Amerikába kérdőjel.
Leonov Péter: - Így van, így van. És fordítva is.
Baló György: - Magyarul, ha én nagyon egyenesen fogalmazok, a MALÉV legnagyobb vonzereje az Önök számára az kell, hogy legyen, hogy leszállási jogai vannak sok helyen Nyugat-Európában?
Leonov Péter: - Így van. Ez gyakorlatilag a MALÉV-nak a legnagyobb értéke.
Baló György: - A legnagyobb értéke. Mit kezdenek azzal a ténnyel, hogy a MALÉV eladta, ami nem nagyon ismert tény, de azért eladta a heathrow-i leszállási jogait, ami a legnagyobb értéke volt a MALÉV-nek.
Leonov Péter: - Az egyik értéke volt, viszont cserébe kaptak a ..-et
Baló György: - Amit bárki megkaphat.
Leonov Péter: - Amit bárki megkaphat, ezzel, de akkor abban az esetben a MALÉV-nak nem volt más választása. Nem volt miből finanszírozni a tevékenységet.
Baló György: - Na most, Leonov úr, ahhoz, hogy a MALÉV tekintélyes számú utast szállítson interkontinentális járatokon, ahhoz kéne néhány repülőgép. Az honnan lesz?
Leonov Péter: - Kell, kell. Az egyik új hosszú távú gép péntektől üzemeltetésben van a MALÉV-ben, és ezzel 30 gép lett a MALÉV flotta, és gondolkodunk, hogy hosszú távú flottát is, régi.flottát fejleszteni kell.
Baló György: - Fasimon úr
Fasimon Sándor: - Igen.
Baló György: - Mit csinál a MOL Oroszországban?
Fasimon Sándor: - Mint említettem, van négy vállalatunk. 500 ember fölött diszponálunk. Kőolajat termelünk ki, ezenkívül pedig közismert, hogy a kőolajszállítások a Barátság vezetéken Magyarországra illetve a MOL csoporthoz tartozó pozsonyi finomítóba folyamatosan szállításra kerülnek. Valamint, ami most már nem MOL csoport kompetencia, az is közismert, hogy Magyarország földgázellátása 80 %-ban orosz földgázon múlik.
Baló György: - Eléri Önöket üzleti értelemben valamilyen formában elképzelhető, hogy kapnak szemrehányásokat, azért, mert Magyarországon zajlik egy viszonylag kemény és élénk vita arról, hogy mekkora kapcsolat, milyen erejű kapcsolat legyen gazdasági és politikai Magyarország és Oroszország között?
Fasimon Sándor: - Sajnos igen.
Baló György: - És mit mondanak?
Fasimon Sándor: - Úgy nézzük, ugyea kérdés itt úgy merül föl és többször azt mondják, hogy Oroszország az nagyhatalmi ambíciókkal bír vagy nem. Máshogy kell nézni a dolgot. Oroszország, ha a térképre ránéz, nagyhatalom. Ez a nagyhatalom racionálisan gondolkodik, és ez a nagyhatalom ez így vagy úgy ebben a pillanatban ugye két alapvető exportvezetéke van a földgázra fog alternatív vezetékeket építeni. Én mind a két projectben részt vettem, mint volt földgáz-divízió vezető, mind a Nabuccóban, mind a Kék Áramlatban. Vigyázni kell ezzel a dologgal, mert azt kell mondanom, hogy jó úton járunk afelé, hogy egyszer csak nem leszünk ebben a projectben.
Baló György: - Bocsásson meg, ne haragudjon. Ez egy kemény üzleti világ. Ha én egyenesen akarom kérdezni, akkor mit érdeklik Önöket a szövegek? Tettek számítanak, nem?
Fasimon Sándor: - Erről van szó. Ha üzletről beszélünk, és nem az adófizető állampolgárok vagy az EU büdzséből lesz finanszírozva ez a dolog, akkor azt kell megnézni, hogy finanszírozható, milyen a megtérülése, kik lesznek a partnerek és melyik project fog nyerni. Számunkra a legfontosabb és magyar ellátás szempontjából is a legfontosabb, hogy benne legyünk a projectbe.
Baló György: - Fasimon úr, itt a kollegáim előbb nem tudom, hogy Ön látta-e, de mindenesetre a magyar nézők láthatják ezt a bizonyos két tervezetegyik sincs sehol, egyik elméletileg 2010, másik 11, majd meglátjuk, nagy verseny lesz a magyar és bármelyik gázvezeték között. De, ha jól nézem a cégeket, akkor a MOL az egyetlen cég, ami mind a kettőben benne van?
Fasimon Sándor: - Ez így van.
Baló György: - Ezt hogy csinálták?
Fasimon Sándor: - Pragmatikusan állunk a dolgokhoz. Verseny van a piacon. Csak egyre kell figyelni, hogy Magyarország helyzetét egyik projectben sem szabad túlértékelni. Megtörténhet az, hogy Magyarországot elkerüli ezt a vezeték, ezt mindenképp el kell nekünk Magyarországnak és mint üzlet fél, MOL-nak is kerülni.
Baló György: - Ön melyiknek drukkol?
Fasimon Sándor: - Annak, hogy legyen csővezeték, én átéltem a múlt januárban az ukrán-orosz problémát még földgáz-divízió vezetőként, én értem azt, hogy mit jelent egy kapacitás, és mit jelent egy forrás. Ha egy csőről beszélünk, két dolog a legfontosabb. A vas és hogy mi megy benne. A két project, a Kék Áramlat illetve a Nabucco project kérdésében mind a kettőt figyelembe kell venni. Meglátjuk, hogy a versenyben melyik.
Baló György: - Fasimon úr kifejelte udvariatlan kérdést, megkövetem érte előre, ha becsukja a szemét és kényszerítik rá, hogy válasszon, melyiket választja?
Fasimon Sándor: - 30 milliárd köbméter földgázt és magyar föld alatti gáztárolókat.
Baló György: - Ezt megértettük. Nagyon köszönjük, hogy eljött. Jó éjszakát, mert Önnek már nagyon késő van. 11 óra mindjárt.
Fasimon Sándor: - Köszönöm szépen. Kellemes vasárnapot kívánok.
Részlet a szólás szabadsága műsorból
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Újabb Malév-utód tűnt fel a láthatáron
A Malév földi flotta szép napjai
Pál Gábor minden Malév-géptípus makketjeit elkészítette
Politikai elitünk tevékenységét minősíti hogy a magyar légiközlekedés a mostani helyzetbe került