Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Aki valamennyire is jártas a légitársaságok világában, bizonyára tudja, hogy a Ryanair kicsit igyekszik botrányhős lenni a szakmában. Talán a 'rossz reklám is reklám' elgondolás hajtja őket, vagy tényleg elhiszik, hogy valóban lehet spórolni az utasok folyamatos kínzásával, de tény, hogy a Michael O'Leary nevével fémjelzett vállalat ismét olyan ötletekkel rukkolt elő a gazdasági válság enyhítésére, amelyek már az abszurd kategóriába sorolhatóak.
A gazdasági válságot természetesen a légitársaságok is érzik, és a legtöbb helyen igyekeznek láthatatlan módon faragni a költségekből, csökkentik a szolgáltatásokat, vagy egyszerűen árat emelnek, vállalva ezzel a forgalomcsökkenés kockázatát.
A Ryanair azonban meg sem próbál elegánsan fennmaradni a pénzügyi örvényben, inkább csapkod és kapálódzik, mindezt olyan ötletekkel vegyítve, amelyek már mosolyt csalnak a megfáradt utazó arcára. Nem először hallunk vagy számolunk be a légitársaság már-már beteges, gyakran embert próbáló újításairól, ötleteiről, de Michael O'Leary - a cég vezérigazgatója - megint kitett magáért. És be is jött a terve: megint beszélünk róla.
Most éppen olyan felvetésről számolt be a Daily Telegraph, amely szerint a Ryanair az utasokkal vitetné fel a csomagjaikat a gépre, mert ezzel tovább tudnák faragni az árakat. Átszámítva kb. 3200 forintba kerül most az utasnak, hogy az adott repülőtéren a csomagjai rendben (mármint általában rendben) felkerüljenek a gépre, de azt még egyelőre senki sem tudja, hogy ezt az összeget valóban meg lehetne-e spórolni akkor, ha mi cipelnénk végig az összes bőröndöt, kézitáskát az egész repülőtéren keresztül. És akkor még nem is beszéltünk a biztonsági kérdésekről, amelyeknek hanyag megkerülése a Ryanair fő bázisának számító brit Stansted repülőtér vezetőségét is megdöbbentette.
Forrás: Flickr (Creative Commons) |
A Stansted szóvivője szerint velük még senki nem egyeztetett erről az ötletről, és elképzelni sem tudja, hogyan lehetne megvalósítani a spórolás ezen abszurd formáját. "Számtalan gyakorlati és biztonsági probléma van ezzel a felvetéssel. Hogyan vinnék fel az idősebbek vagy a mozgáskorlátozottak saját csomagjaikat segítség nélkül? Emellett hogyan lehetne minden poggyászt normálisan ellenőrizni, betartani a biztonsági előírásokat? Talán ez az egész csak egy burkolt célzás arra, hogy a Ryanair azt szeretné, hogy az utasok egyáltalán ne vigyenek csomagokat magukkal a repülőre" - tette hozzá a meg nem nevezett szóvivő.
És az abszurd ötletek sorának egyáltalán nincs vége!
Arról már korábban a Travelline is beszámolt, hogy a csomagok túlsúlyának szigorú büntetése mellett a túlsúlyos utasokat is megsarcolná a Ryanair. Persze ez is - mint ahogy a csomagok utasokkal való cipeltetése is - még csak felvetés, de bőven elég ahhoz, hogy mindenki hisztériázni kezdjen, az önmagát a legolcsóbb légitársaságnak nevező vállalat pedig ismét heves viták kereszttüzében reklámozhassa magát.
Azt se felejtsük el, hogy Michael O'Leary már arról is beszélt, hogy a vécék használatát is fizetőssé tenné, igaz, később ezt csak humoros megjegyzésként magyarázta, de azt egyelőre nem cáfolta senki, hogy a mellékhelységek számát csökkenteni kívánja járatain a légitársaság, mert ezzel több ülőhely lehetne egy gépen. Az utasok meg tartsák vissza, amíg sorra nem kerülnek, vagy meg nem érkeznek. A szociálisan nem túl érzékeny O'Leary persze emiatt is hamar a sajtó kereszttüzébe került, a Sky televízió egyik beszélgetős műsorának házigazdája, Jeff Randall például nem titkoltan támadva a Ryanair fejesét cinikusan megkérdezte: "Mi lesz a következő sarc? A hányós zacskókért is fizetni kell majd?"
Forrás: Flickr (Creative Commons) |
Michael O'Leary készség szinten rávágta, hogy igen. Persze valószínűleg csak viccelt, de nem egyszer lettek már az elejtett poénokból hirtelen valós rendeletek, megszorítások. Randall mindenesetre hozzátette: soha többet nem akar majd rosszul lenni a Ryanair járatain. Már ha felül egyáltalán. Mi pedig csak találgatunk. Mi jöhet még ezután? Hol akar még spórolni a legolcsóbb fapados légitársaság?
Mégis mi jöhet még rejtett költségként? Mennyire etikus állandó bizonytalanságban tartani az embereket a saját szolgáltatásaimat illetően?
Aztán persze megint csak az jut
eszünkbe: a rossz reklám is reklám. Be is jött, nem igaz? Sokan ezért
tartják zseniálisnak Michael O'Leary vezetési modelljét, szerintük a
kellő humorral és öniróniával bíró Ryanair igazgató végre egy igazi
egyéniség a szakmában. Persze ha tényleg mindenki maga cipeli majd az
összes bőröndjét a repülőtéren, már nem lesz olyan őszinte a mosolyunk.
-NB-
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Újra befészkeli hozzánk magát a Ryanair
Pörögnek a hogyanok és a miértek a Malév-dolgozók körében
A repülők utasainak fele flörtöl a fedélzeten és házasságok is köttetnek
Hol kötnek ki a repülés során elveszett poggyászok?