Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Hihetetlenül nézhet ki, de ez a közeli jövő valósága. A NASA és a
nagy repülőgép gyártók folyamatosan dolgoznak azon, hogy csendesebb,
energiatakarékosabb és egyre gyorsabb repülőgépeket fejlesszenek ki. Íme néhány a legújabb típusok és formák közül.
Ilyen lesz a Boeing szupergépe 2025-ben
|
A Lockheed Martin, a Northrop Grumman és a Boeing is felkérést kapott az Amerikai Egyesült Államok Nemzeti Légügyi és Űrhajózási Hivatalától (NASA), hogy 2025-re fejlesszenek ki egy olyan modellt, amely képes a hangsebesség 85%-ával repülni, 11 ezer kilométer a hatótávolsága és sok utast, valamint rakományt is tud szállítani.
A Lockheed Martin tervei nem is tűnnek olyan elvadultnak |
A három koncepció mellett bemutatjuk azokat a terveket is, amelyek minden valószínűség szerint forradalmasítják a repülést.
A Northrop Grumman elképzelése |
Ahány tervező, annyiféle utat választanak. Akadnak, akik grandiózus megoldáson törik a fejüket, mások inkább az autókat helyettesítenék repülő szerkezetekkel.
A NASA-nál úgy vélik, hogy a 21. század második felében a repülés a mindennapok természetes része lesz. Ennek szellemében épül ez az elektronikus meghajtású, egyszemélyes repülő. A "kocsirepülő" 230 km/órás sebességgel hasítaná az eget, és 80 kilométeres távot tudna megtenni egyetlen feltöltéssel.
Komolyan kell venni az Airbus terveit is. Európa legnagyobb repülőgép gyártója egy olyan gépet álmodott meg 2050-re, amelynek hosszú, vékony szárnyai vannak, hátsó szárnyai pedig U-alakúak. A fedélzeten önmagukat tisztító ülések, átlátszó borítás és hologramos díszek szolgálnák az utasok kényelemérzetét.
Az Icon A5-ös nagy előnye, hogy összehajthatóak a szárnyai, így aztán egy nagyobb garázsba is befér. A gyártók a drága sportautók vevőkörét célozták meg: 30 millió forintért bárkinek lehet majd saját autója, amely képes "helikopterként" is leszállni.
"Repülő jachtnak" nevezik az Aeroscraft ML866-os típust, amely leginkább egy repülő csészealj és egy léghajó zabigyerekének tűnik. Odabenn pazar, hatalmas belső terek várják az utasokat. A yacht nem túl gyors, mindössze 277 km/órás sebességre képes, azonban bárhol képes le- és felszállni.
K. Sz.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Rovar nagyságú drónokat fejleszt az amerikai haderő
Több mint 350 repülőgépet újítottak fel a ferihegyi Lufthansa Technik hangárában
Merre repülnek a fejünk felett magasan elhúzó gépek?
Amerikából jöttem, mesterségem címere: M-R. - interjú egy marshallerrel