Ferihegy repülőtér: A Malév két repülőgépe részvételével emeli az augusztus 20.-i budapesti ünnepséget

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 

 

 

Az augusztus 20-i ünnepségsorozat keretében a Malév egyik B737-es repülőgépe, és az idén hatvan éves, egykoron a Malév flottájában repülő Li-2-es típusú oldtimer gép repülnek át a Duna fölött az államalapítás ünnepének tiszteletére. A Malév idén már az ötödik alkalommal vesz részt az augusztus 20-i légibemutatón.


Az ünnepi légibemutató részeként, 10.45 órakor, a magyar nemzeti légitársaság egyik Boeing 737-ese repül át a Duna felett északról déli irányba. A Malév jelenlegi flottáját képviselő Boeing 737-ese mellett a légitársaság 1960-as évekbeli festésével repülő, a Goldtimer Alapítvány által üzemeltetett Li-2-es is látható lesz az ünnepségen. A Malév B737-es repülőgépét Fehérváry Géza vezérigazgató-helyettes és Zámbó Mihály légitársasági főpilóta irányítják.

 

Az oldtimer története:

 

A Li-2-es volt a második világháború utáni magyar polgári légiközlekedés első repülőgépe: a Malév jogelődje, a Magyar–szovjet Légiforgalmi Társaság (Maszovlet) 1946-ban ezzel a típussal indította be előbb belföldi, majd nemzetközi járatait. A Malév 1961-ig üzemeltette a személyszállításban a Li-2-eseket, melyek a forgalomból való kivonásuk után a légierőhöz, a sportrepülésbe (MHSz), illetve kiállítási tárgyként különféle közterekre, szabadidős parkokba kerültek. Összesen huszonöt Li-2-es repült a Malév flottájában.

A Li-2-es repülőgépeket 1939-től 1953-ig gyártották az egykori Szovjetunióban az amerikai DC-3-as licensze alapján, eredetileg PSz-84-es (Passzazsirszkij Szamoljot/utasszállító repülőgép) számmal, amit később Borisz Pavlovics Liszunov után Li-2-esre változtattak. Összesen mintegy 5300 készült a típusból, amiből a HA-LIX az egyetlen a világon, amelyik ma is repülőképes és repül is.

A HA-LIX-et (gyári szám: 18433209) 1949-ben gyártották az üzbegisztáni Taskentben lévő 84. számú gyárban, ahonnan egyből Magyarországra hozták. Először a Magyar Néphadseregben repült, mint katonai szállítórepülőgép. Ezt követően 1958-ban került a Malévhez, ahol 1964-ig állt forgalomban. Ezután visszakerült a Magyar Néphadseregbe, ahol egészen az 1974-es kivonásáig szolgálatban volt. Leszerelését követően a szolnoki repülőtéren volt kiállítva.

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A HA-LIX a Magyar Állam (Honvédelmi Minisztérium) tulajdona és a Hadtörténeti Intézet és Múzeum a kezelője. A Goldtimer Alapítvány 1997-ben hozta el a gépet Szolnokról és több, mint 30 ezer munkaórával állította helyre és tette repülőképessé. Ezt követően 2001. szeptember 21-én emelkedhetett – közel harminc év után – ismét a HA-LIX a levegőbe. Miután másodszor is megkapta a légialkalmassági bizonyítványát, számos repülőnap és légibemutató sztárja lett. A HA-LIX azóta járt már Ausztriában, Csehországban, Hollandiában, Horvát-, Németországban és Szlovákiában. Tavaly részt vett abban a Guiness-rekordkísérletben, amelyben kilenc DC-3-assal, egy DC-6-ossal és egy L-1049 Super Constellationnel közösen a világ legnagyobb oldimer-kötelékét alkotta a hamburgi nemzetköz repülőtér felett.

Az egyedülálló repülőgép idén augusztus 20.-án is felidézi a több mint 60 éves magyar légitársaság történetének kezdeti időszakát és egyben a magyar repüléstörténet egyik felejthetetlen korszakát.

 

 

Készülnek a légi parádéra 



Az ünnepség előtt 3 nappal főpróbát tartottak a pilóták  az augusztus 20-i ünnepi légi bemutatóra. Az "edzés" apropója az volt, hogy tegnap érkezett Magyarországra a HA-LIX és az Air France DC–3 típusú repülőgépe, amelyet Biatorbágy légterében fogadott a világ egyetlen működőképes LI–2-ese. Az együtt repülés rendkívülinek számít, mert az LI–2-es a DC–3-as licence alapján készült. A két gép a csütörtöki eseményen kötelékben repül majd a Duna felett egy Malév Boeing 737-essel. Az egyik kötelékkel Nádas Tamás műrepülő Európa-bajnok is felszáll augusztus 20-án. Nádas egyenesen a lengyelországi Európa-bajnokságról érkezett haza.

 

 

 

 

Ha-LIX

 

 

ZÁMBÓ MIHÁLY volt az egyik relülő – oktató-berepülõ kapitány – 2008. óta éve repülési igazgató


Közel harmincéves Maléves múlttal rendelkezõ oktató, berepülõ parancsnok pilóta, a B767-es típus osztály fõpilótája rendkívül széleskörû tapasztalatokkal rendelkezik a magyar légi közlekedési szakma területén. A repülést a mezõgazdasági- és sportrepüléssel kezdte. 1978 óta a Malév pilótája, elsõ típusa a TU-154 volt, 1985-ben oktató parancsnok lett ezen a típuson. 1988 és 1996 között a Légügyi Igazgatóságon, majd a Polgári Légügyi Hatóságnál dolgozott berepülõ pilótaként, majd 1991-tõl hatósági fõpilóta és igazgató-helyettes 1996-ig. A nemzeti légitársaságnál üzemben lévõ minden Boeing típuson repült. 1993-tól B767-esen kapitány, majd 2000-tól a B767-es típusoszály fõpilótája, jelenleg több mint 18 000 repült órával a háta mögött.

 

- Malév -

Címkék: b737 duna fehérváry géza ha-lix malév nádas tamás repülőgép zámbó mihály

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 15 éve

Na fél 3, kor mégis zöld jelzést kapott a HA-LIX és átrepült a főváros felett.

Válasz

B Klári üzente 15 éve

Juhász Gábor tájékoztatása szerint a Magyar Repülő Szövetség jelezte, hogy részt venne a rendezvénysorozatban, de a szervezet légi bemutatója elmarad, mivel nem kért engedélyt a légügyi hatóságtól. Pedig kért!

Az előzetes tervek szerint 15 repülőgép, köztük egy utasszállító Malév-gép repült volna el a Margit és az Erzsébet híd között, ám a programot az Operatív Törzs nem hagyta jóvá, de erről hivatalosan nem tájékoztatta az MRSZ-t. Petruska Márta, aki az MRSZ nevében a Kossuth hajón tartott sajtótájékoztatót, elmondta, hogy a légügyi hatóságoktól időben megkérték és meg is kapták az engedélyt a légtérhasználatra, ám a programot sem az eredetileg meghirdetett esti, sem pedig a későbbi 11.20-as időpontban nem engedélyezték. A bürokrácia csapdája?

Horváth Csaba (MSZP) főpolgármester-helyettes az MTI-nek azt mondta: nem értik, hogy a rendezvényt miért tiltotta le az Operatív Törzs, ha a hasonló Red Bull-versenyt engedélyezte. Arra hívta fel a figyelmet, hogy a közönséget fosztják meg egy élménytől azzal, hogy nem engedélyezik a főváros által is támogatandó programot.

Emlékeztetett: ahogy korábban, idén is 700-800 gyermeket hívott vendégségbe a fővárosi önkormányzat, hogy egy kibérelt hajóról nézhessék a légi bemutatót. Horváth Csaba szerint az Operatív Törzsnek korábban kellett volna elkezdenie az egyeztetéseket, így nem fordulhatott volna elő a jelenlegi szomorú helyzet.

Válasz

B Klári üzente 15 éve

egyébként az egész világon (!) már csak KETTŐ Li-2 van, ami repülő képes, és használják. kettő... persze múzeumokban van sok, de ami még repül olyan csak 2. és büszkék lehetünk rá hogy az egyik magyar :) a másik egyébként oroszországban van. de az orosz változat nincs felújítva és karbantartva (ellentétben a magyarral). szóval a magyar Li-2 szinte egyedülálló a világon

mondjuk az már egy másik dolog hogy az amerikai DC-3 (amiről az oroszok ezt másolták) , na olyanból még rengeteg repül

(hotdog98765)

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu