Ferihegy repülőtér: A repülés története 2

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az ember próbálkozása, lelkesedése hogy végül eredményekhez vezetett, először léggömbbel, majd léghajóval végül repülővel emelkedhetett a magasba.


Néhány fontosabb évszám:
1738 Bernoulli – áramlástan
1783 Montgolfier – ballon
1853 Sir George Cayley – az első vitorlázórepülés

1890. Wright testvérek – az első „kormányozható” repülő

1891. Otto Lilienthal „A madarak repülése” 15m siklás (1896 baleset)

1903 Kitty Hawk (Wright testvérek) első motoros repülés (36m, 12 s)

1955 Francis Rogallo – sárkányrepülő

1960-as évek: irányítható ejtőernyő


Itt jut eszembe dr.Bocsák Béla mondása, amit még régebben valahol olvastam:
„ne felejtsük el, ahhoz hogy a madarak repülni tudjanak évmilliókra volt szükség, és ne gondoljuk, hogy mi pár hónap vagy év alatt valóban meg tanulhatunk repülni.”

A siklóernyőzés ma a legszabadabb és legkönnyebben elsajátítható repülési forma. Mivel a szárny és a beülő elfér egy hátizsákban, igen könnyen összepakolható és szállításához nem kell semmilyen jármű. A legszebb az egészben, amikor az ismeretlenbe repülve valahol leszálsz, összepakolod a felszerelést, kideríted hova kerültél, aztán felszállsz egy vonatra, és hazafelé indulsz. Persze fejben még ott vagy a levegőben. Valaki mindig megkérdezi: -mi van abban a nagy zsákban?-a repülőm-felelem.

Ilyenkor általában hitetlenkedve csiválják fejőket, a legtöbben nem tudják elképzelni, hogy létezik repülő eszköz melynek fel és leszállásához nincs szükség repülőterekre.
Nos itt a lehetőség, hogy te is kipróbáld, élményeket szerezz, és az életeddé váljon ez a sportág, amibe ha egyszer beleszeret az ember, akkor egy olyan világba csöppen, ami életreszló élményeket ad majd. De sohasem szabad elfelejteni hogy a helyes hozzáállás elengedhetetlen feltétele a biztonságos repülésnek. Ha az ember betartja a fokozatosság törvényét, és nem vakmerőn próbál tapasztalatokat szerezni-nagymenőzni, akkor ez a sport biztonságosabb, mint a síelés.

1 idézet: Ovidius:az átváltozások c.versciklusból.forditotta Muraközi Gyula.
Gerhard Wissmann:A repülés története Ikarosztól napjainkig 24oldal.Táncsics könyvkiadó
2 idézet: Migne:Patrológia Graeco-Latina 139.kötet, 458 oldal.Wissman: a repülés története…Táncsics, 1964. 31 oldal.
3 idézet: Wissmann: a repülés története…Táncsics, 1964. 49. oldal.

A japánok megelőzhették volna a Wright testvéreket:

Egy japán repülési szakértő szerint a japánok megelőzhették volna a Wright testvéreket a világ első motoros és teljesen ember által irányított repülésében.
Az Agence France-Press értesülései szerint Tsuneo Noguchi aerodinamikai professzor meggyőződése, hogy Chuhachi Ninomiya, aki 1866-ban egy szamuráj negyedik fiaként látott napvilágot, akár egy teljes évtizeddel is megverhette volna a Wright testvéreket, ha előteremti a pénzt, hogy motort vásároljon az általa tervezett repülőgéphez.


 Ninomiya korabeli gépe Bár az idei évet Orville és Wilbur Wright eredményeinek századik évfordulójaként ünnepelik, ez egyben a 112. évfordulója az ember nélküli motoros repülésnek is, melyet Ninoyima forradalmi Karasu, magyarul Holló monoplánjának köszönhetünk. A gép fix szárnyakkal, gumiszalagos meghajtású propellerrel és három kerékből álló futóművel rendelkezett, utóbbi 1930 után vált normává a repülőgépeken. Ninoyama úttörő munkáját a hét elején ünnepelték Japánban.
Noguchi szerint Ninoyama tervezési alapelvei - különös tekintettel a fix szárnyakra, amikor a legtöbb európai úttörő még a csapkodó szárnyakkal kísérletezett - jó úton haladtak hogy megvalósítsa az emberi motoros repülést.

Nem elfogult, nacionalista dicsekvésként, Noguchi megépített egy repülőgépet, a Tamamushit (Ékszer Bogár), ami Ninomiya egy másik tervén alapult, a reprodukcióval 50 métert repült 1991 áprilisában.
"Az eredeti Tamamushi terv stabilitási problémák miatt alkalmatlan lett volna a repülésre. Chuhachi valószínűleg kudarcot vallott volna az első kísérletnél, azonban nem sokáig tartott volna számára kikövetkeztetni és kijavítani a hibát" - mondta az aerodinamikai szakértő, akinek csupán egy horizontális stabilizátort és egy hátsó vezérsíkot kellett a géphez építenie a sikeres repüléshez.


"Ha lett volna egy 12 lóerős motorja, már a Wright testvérek sikere előtt repülhetett volna, akár 12 évvel" - mondta Noguchi, aki most egy repülési tanácsadó cég vezetője. Ninomiya történetének talán legérdekesebb rész az a tény, hogy pusztán megfigyeléseinek köszönhetően jutott el a repülés kulcsfontosságú műszaki alapelveihez - a felhajtóerő, sebesség és szárny fesztávolság közötti összefüggésekhez - más országok repülési úttörőitől teljesen függetlenül.

A fenti gép eredetijével Richard Pearse 1903-ban, 3 hónappal
a Wright fivérek motoros repülése előtt 330 láb távolságra repült
"Európában rengeteg publikáció látott napvilágot, és a repülés úttörői megosztották egymással információikat, Ninomiya azonban teljesen el volt zárva Európától" - magyarázta Noguchi. Elképzeléseit egymaga fejlesztette tovább minden képzettség nélkül, a természet megfigyelésével.


Ninomiya sikerét megakadályozta egy motor megszerzése, ami megfizethetetlenül drága volt abban az időben. Támogatási kéréssel fordult a hadsereghez, ám miután többször is elutasították. Üzletet alapított Oszakában, hogy ezáltal gyarapítsa vagyonát, ami azonban túl hosszú folyamatnak bizonyult a sikerhez és ekkor már túl késő volt. A Wright testvérek sikeres repülése elcsüggesztették Ninoyimát.


"Miután eljutott hozzá a hír, abbahagyta terveinek fejlesztését és dokumentumainak nagy részét elégette" - mondta Noguchi. Azonban a hadseregnek küldött tervrajzok fennmaradtak, így vált lehetővé a Tamamushi megalkotása.
Ninomiya, 1936-ban, 70 éves korában halt meg, de nem megkeseredett visszavonultságban. 1920-ben a terveit visszautasító tiszt megkésve ugyan, de elnézést kérő levelet írt, felajánlva Ninomiya számára egy kinevezést, melynek köszönhetően a "Japán repülőgép atyjaként" tartja számon a japán repülési társadalom mind a mai napig.

Címkék: repülés történet

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu