Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Csak a Malév esetében hoztak olyan döntést Brüsszelben, amely egy nemzeti légitársaság csődjéhez vezetett – olvasható a Magyar Nemzetben. Mint írják, a Malév-dominó a ferihegyi boltokat is veszélyezteti: eltűntek a pénzes vevők a vámszabad üzletekből.
Példátlan az Európai Unió történetében, ahogy feljelentették és elmarasztalták a Malévet. Bár számos légitársaság kapott már állami segítséget, csak két esetben hoztak Brüsszelben ítéletet. Az olasz Alitalia és a görög Olympic Airways esetében viszont olyan sikerrel lobbizott a két kormány, hogy végül nem kellett lemondaniuk az átszervezett nemzeti légitársaság megtartásáról. A görögök például hat évig halogatták az állami segítség visszaadását, végül sikerült átmenteniük a repülési jogokat és más vagyonelemeket egy másik légitársaságba.
Joaquín Almunia versenyjogi biztos szóvivője, Antoine Colombani
szerint a légi közlekedésben 2000 óta az Alitalia és az Olympic Airways
esetében hozott negatív döntést az Európai Bizottság, ezért szerintük a
Malév esete nem tekinthető kivételesnek. Azt azonban elismerte, hogy
mindkét esetben csak részleges visszafizetésre került sor, tekintettel
„a kiemelkedő összegű állami támogatásokra” és arra, hogy ezeket a
kötelezettségeket a felszámolási eljárás során veszik majd figyelembe.
A Liszt Ferenc repülőtéren ugyan mára az utasforgalom elérte a Malév
megszűnése előtti létszám nyolcvan százalékát, de a gazdag kínai és
orosz bizniszutasok helyett szabadidőruhás turisták jelentek meg, amióta
a Malév helyét fapados légitársaságok foglalták el, illetve amióta
leálltak a kontinensközi távolsági járatok. Amíg a hagyományos
légitársaságok jómódú üzletemberei 80–100 euróért vásároltak a ferihegyi
boltokban, a fapadosok utasai 2–4 eurót hagynak ott alkalmanként. A
Malév csődje óta a magyar vámszabad boltok forgalma harminc százalékkal
zuhant, és a lap iparági forrásból úgy értesült, hogy a cégnél a
közeljövőben elbocsátásokra lehet számítani.
A Magyar Nemzet
kérdésére Hardy Mihály, a repülőtér üzemeltetőjének szóvivője elmondta: a
repülőtér menedzsmentje a nyári szezon kezdetéig kivár, és a jelenleg
is folyó tárgyalásoktól, újabb légitársaságok megjelenésétől függ,
sikerül-e pótolniuk a Malév által generált forgalmat és bevételeket.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
sólyom
Új légitársaság szervezési felhívása
Újabb Malév-utód tűnt fel a láthatáron
Gondosan megtervezett több éves játszma eredménye vagy kedvezőtlenül elsült gazdasági döntések spirálja nemzeti légitársaságunk bedőlése?