Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
2007. május 9-én írta alá a brit BAA és a német Hochtief Airport vezette konzorcium
Hochtief Airport (49 százalék),
a montreáli Caisse de dépôt et placement du Québec (23 százalék),
a szingapúri GIC Special Investments (23 százalék) és a
frankfurti KfW IPEX-Bank (4 százalék).
a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. továbbadásáról szóló szerződést. A vevő csoport, amely nagyságrendileg ugyanannyit fizet a BAA-nak a BA-ért, mint amennyiért a britek megvették azt a magyar államtól, átvállalja a 206 millió eurós fejlesztést.
Ennek értelmében a német konzorcium 75 százalék mínusz egy részvényt képviselő részesedést szerez a BA Zrt.-ben, és 75 évre megkapja a repülőtér üzemeltetési jogát, derült ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből. Az ügylet pénzügyi zárása - a BAA bankjainak hivatalos jóváhagyó döntésétől függően - várhatóan 10-14 napon belül megtörténik.
A befektetői konzorcium a részvénycsomagot egy Magyarországon bejegyzett projekttársaság révén vásárolja meg a Hochtief: a vevő az Airport Hungary Kft., amely a konzorciumi tagok tulajdonában álló projekttársaság, az Airport Holding Kft. leányvállalata.
2011-ig fizet a Hochtief
A BAA ferihegyi érdekeltségéért a Hochtief 1,309 milliárd fontot
(mostani árfolyamon számítva mintegy 476 milliárd forintot) fizetett. A
vételárat két részletben utalja át, közvetlenül a tranzakció
lezárását követően és 2011-ben.
A Hochtief egyúttal megörökli a privatizációs szerződésben lefektetett kötelezettségvállalásokat. A BAA annak idején 260,6 millió eurós fejlesztést és beruházást vállalt 2011-ig, ennek nem teljesítése esetén kötbért kellett volna fizetnie. Erre 75 millió euró bankgaranciát kellett letennie. Emellett a német konzorciumnak a kollektív szerződést is tiszteletben kell tartania. (A BA-n belüli béregyeztetéseket egyébként épp az újabb tulajdonosváltás miatt halasztották el június elejéig.)
A britek elégedettek magukkal
"A BAA-időszak alatt a BA hatalmasat lépett előre: állami vállalatból
jelentős átalakítások után egy professzionálisan működő magántársasággá
alakult át. Ferihegy most sokkal versenyképesebb, olcsóbb, nagyobb
járat- és légitársaság-kínálattal rendelkezik, magasabb színvonalon
szolgáltat és biztonságosabb, tehát nagyon jó formában adjuk át a
Hochtiefnek" - kommentálta az üzletkötést Stewart Wingate, a BA
vezérigazgatója.
A Hochtief kiemeli, hogy "ezzel a közép-európai részesedésszerzéssel belépett az egyik legígéretesebb légiközlekedési piacra", s Ferihegyet Közép-Európa vezető repülőterévé kívánja fejleszteni.
"A Budapest Airport egy igazi kincs, amely magában rejti a növekedés minden lehetőségét" - fogalmazott korábban Dr. Reinhard Kalenda.
A Hochtief akkori kommünikéje szerint a BAA már jelentős kezdő lépéseket tett, hogy a BA-t állami vállalatból versenyképes magántársasággá alakítsa át. Cégük ezt a megkezdett utat kívánja folytatni, s ennek érdekében az infrastruktúra és a szolgáltatások területén befektetésekre is hajlandó.
mfor
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Nőtt vagy csökkent a BA dolgozóinak fizetése a tavalyihoz képest? Mitől függ?
Mért mondta fel a kollektív szerződést a Budapest Airport?
A Hochtief-Budapest Airport egyoldalúan berekesztette az egyeztetést a szakszervezetekkel - kollektív szerződés nem, sztrájkok viszont várhatók
Airport Minibuszok és üzemeltetői: a BA után a BAMSZ-ból lett Credit Expo-s Budtranszfer, majd Delaware-i offshore Airportshuttle Zrt