Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az egyenként több száz órát repült légiutas-kísérők és pilóták kiemelkedő teljesítményükért és szakmai munkájukért kaptak elismerést. Gratulálunk nekik!
A legtöbbet és leggyakrabban repült maléves légiutas-kísérők köszöntésére már második alkalommal kerül sor. Idén először a légitársaság a legtöbb repült órát teljesítő pilótáit is elismerte. A vállalaton belüli szakmai program fő célja a motiváció és a végre hajtott teljesítmény elismerése.
A Malév légiutas-kísérői a nemzetközi előírásoknak megfelelően rendszeresen gyakorolják az utasok vészmentését, a repülőgép gyors kiürítését és elhagyását a Malév oktatási központjában. A vízimentés során kulcsfontosságú szerep jut a mentőmellények helyes használatának, melyek minden repülőgépen az ülés alatt találhatók és csak a repülőgép elhagyását követően kell felfújni az utastérben való könnyebb mozgás érdekében. A sikeresen evakuált utasokat a légiutas-kísérők a repülőgépen található felfúható speciálisan felszerelt tutajokba mentik, ahol az utasok és a személyzet biztonságban várhatják meg a segítséget.
A
mentőtutajok felszereléséhez túlélőcsomag is tartozik (édesvíz, szemkenőcs, tükör, vízfertőtlenítő, csokoládé), továbbá jelzőrakéta készlet, kézi pumpa, hullámzás csillapító, valamint tutaj-javító készlet segíti a mentést végző légiutas-kísérők munkáját. Ezek alkalmazását ugyancsak rendszeren gyakorolják, csakúgy, mint a vízben tartózkodás során a kihűlést minimalizáló testhelyzetet is. A gyakorlatokhoz kapcsolódóan a személyzet megtörtént nemzetközi eseteket is kiértékel, valamint úszóoktatók segítségével megismerkedhetnek a vízimentés alapfogalmaival is.
A Malév első sajtó-nyilvános vízimentési gyakorlatát rendhagyó módon a légitársaság 2008-ban legtöbbet és leggyakrabban repült légiutas-kísérői, „stuvi-legjei" hajtották végre. A légiutas-kísérő és pilóta „legeknek" beosztás és típus szerint tizenhat kategóriában Fehérváry Géza megbízott vezérigazgató adta át a Malév elismerését és gratulált a kollégák helytállásáért. A vezérigazgató köszöntőjében elmondta: „Légiutas-kísérőink és pilótáink teljesítménye az iparág számára nagy kihívásokat hozó 2008-as év tekintetében még értékesebb és külön köszönetet érdemel. A ma elismert kollégák a légitársaságnál elvárt feladatmennyiségen túl, nyári szabadságukat is feláldozva, végigdolgozták a csúcsforgalmi időszakot, és mondhatom, hogy szinte az egész évet. Hozzáállásuk elismerésével egyben példát állítunk valamennyi kollégánk elé."
A legtöbb repült órát a kapitányok közül Andrasev Ákos B737-es kapitány teljesítette 819 óra 18 perccel, míg az elsőtisztek közül ugyancsak B737-es típuson Bucsu Tamás repült a legtöbbet, összesen 832 óra 53 percet.
A legtöbb, 536 felszállást Nagy Zsuzsanna rövidtávos vezető légiutas-kísérő, míg a legtöbb repült órát, 844 óra 52 percet Dienes Mónika, beosztott légiutas-kísérő teljesítette 2008-ban. Pardics Brigitta a hosszútávot repült beosztott légiutas-kísérők közül töltötte a legtöbb időt, összesen 766 órát a levegőben.
Beosztási rövidítések:
F/A: beosztott légiutas-kísérő (Flight attendant)
P: vezető légiutas-kísérő (Purser)
CP: hosszútávú járatok vezető légiutas-kísérője (Chief Purser)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Köszönöm nektek a feledhetetlen 9 évet, és örülök hogy részese lehettem a Magyar Nemzeti Légitársaságnak..
Pilóták üdvözölték augusztus 20-án az ünneplőket - fotógaléria
Mi a légtér? Mit kell tudnia egy pilótajelöltnek?
Ma egy pilóta akár 14 órát is dolgozhat egyfolytában - a HUNALPA meg szeretné védeni az utasokat és a személyzetet a fáradsággal összefüggésbe hozható repülési veszélyektől