Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A magyar állam hajlandó tulajdoni részt szerezni a Malévban, és a finanszírozásban szerepet vállalni a jövőben - mondta Oszkó Péter pénzügyminiszter a kormányszóvivői tájékoztatón, újságírói kérdésre válaszolva.
A tulajdoni rész szerzése nem jelent szükségszerűen részesedés
vásárlást, ugyanis a magyar államnak jelentős követelései vannak a
Malévvel szemben - tette hozzá a pénzügyminiszter. Hosszabb távon nem
zárkózunk el többségi tulajdontól sem - jelezte Oszkó Péter.
A
tulajdonszerzés megvalósulhat olyan módon, hogy a meglévő követelések
alakulnak át állami részesedéssé. Arról nincs szó, hogy a magyar állam
visszavásárolja a privatizáció során korábban eladott tulajdonrészt -
jelezte Oszkó Péter, nyomatékosítva: a kormány egyetlen további
adófizetői forintot sem kíván Malév- tulajdonszerzésre fordítani.
Hosszabb
távon nem zárkózunk el többségi tulajdontól sem - mondta Oszkó Péter,
aki nem tud arról, hogy az orosz fél végleg kiszállna a Malévból.
"Ugyanakkor
az állam fontosnak tartja a Malév helyzetének konszolidálását,
lehetőség szerint a jelenlegi tulajdonos részvételével, vagy a magyar
állam tulajdonosi szerepének megjelenésével" - rögzítette a
pénzügyminiszter. Hangsúlyozta azt is, hogy a Malév - amely üzemi
szinten, európai összevetésben nem működik rosszul - olyan terheket
visz, amelynek nagyobb része korábbi adósságokból származik, s ezeket
az adósságokat szükséges konszolidálni ahhoz, hogy versenyképes
légitársasággá váljon.
Kérdésre válaszolva elmondta: segítené a
Malév pozícióját, jövőbeni lehetőségeit és üzleti hatékonyságát, ha
stratégiai befektető érdeklődne a Malév iránt.
Amint azt
korábban az MTI közölte, a Malév a 2008-as évet 15,1 milliárd forint
konszolidált veszteséggel zárta. A május végén jóváhagyott idei üzleti
tervében 2009-re 6,3 milliárd forint üzemi veszteséggel számolt a
Malév, szemben a 2008. évi 7,9 milliárd forinttal.
Valószínűleg
a pénzügyminiszter határozatára 2009 augusztusában felfüggesztették az
orosz Vnyesekonombanknál a Malév privatizációjakor vállalt és még
meglévő 32 millió euró garancia behajtását. A lépést a Malév
tőkehelyzetének rendezéséről folyó magyar-orosz kormányközi
tárgyalásokkal indokolták.
Az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 2009 májusában próbálta lehívni
a 32 millió euró bankgaranciát azt követően, hogy az orosz bank a Malév
tartozásai fejében 2009 februárjában lekért négymillió eurót nem
fizette meg.
A Malév 2007 elején történt eladásakor a
Vnyesekonombank nyújtott bankgaranciát az akkori vevőnek, Borisz
Abramovics orosz üzletember kisebbségi tulajdonában lévő AirBridge
Zrt.-nek. A garancia az AirBridge Zrt. által a Malév privatizációs
szerződésében vállalt kötelezettségeinek teljesítésére szólt. A
garantőr bank azóta a Malév közvetett kisebbségi tulajdonosa lett,
miután a Malév közel 100 százalékát birtokló AirBridge Zrt.-ben az
orosz bank megvette Borisz Abramovics 49 százaléknyi részvényét. Az
AirBridge többségi tulajdonosa Költő Magdolna magyar magánszemély. A
magyar-orosz cég a Malév részvényeinek 97,46 százalékát birtokolja,
2,54 százalék a dolgozók kezében van és egyetlen Malév-részvénnyel a
magyar állam rendelkezik.
MTI/Menedzsment Fórum
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A társaság bő féléve ár alatt értékesíti a jegyeit - az ezáltal keletkező veszteségek pedig „a magyar államra, a magyar adófizetőkre” hárulnak
Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév
Hozzák nyilvánosságra a Malév és a Budapest Airport privatizációs szerződéseit - szorgalmazzák a légi szakszervezetek
Orosz kézből visszaállamosításra kerül a Malév, nyakunkba véve 70 milliárd Ft-nyi tartozást