Ferihegy repülőtér: Van-e érvényes kollektív szerződése a Ferihegyen dolgozóknak?

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Beigazolódtak a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) félelmei, a munkáltató BA Zrt. egyoldalúan, előzmények nélkül felmondta a kollektív szerződést. Gyanítható, hogy a lépés valódi oka az volt: az Állami Számvevőszék a cég által bevallotthoz képest is újabb tízmillió Euró hiányt talált a privatizáció során vállalt ferihegyi fejlesztések terén. A szakszervezet elutasítja a nyomásgyakorlás e rendkívül durva formáját.

A vállalatvezetés még a nyáron jelezte a szakszervezeteknek, hogy a „repülőtér versenyképességének javítása” céljából a 2005 óta érvényes kollektív szerződés (KSZ) módosítását javasolja. A LESZ emlékeztette a BA-t, hogy korábbi vállalásait sem teljesítette maradéktalanul, de elfogadta a felkérést. Ugyanakkor már akkor hangot adott a gyanúnak, hogy a munkaadó voltaképp nem keresi a megegyezést, igazi célja a KSZ felmondása. Ezt követően elkezdődtek a tárgyalások a munkaadó 81 javaslatáról, és a legtöbb kérdésben a felek nagyon közel kerültek a megegyezéshez. Négy kérdés maradt nyitva.

A LESZ elfogadhatatlannak találta a munkarendek átalakításának tervét, ami konkrét felhatalmazás helyett teljesen szabad kezet adott volna a cégnek a beosztások és a munkaidő pillanatnyi átalakításában, tervezhetetlenné téve a dolgozók időbeosztását, munkaidejét.

A műszak-pótlékok ezzel párhuzamos csökkentése tovább növelte volna az eleve sokszor túlfoglalkoztatott munkavállalók terhelését, miközben az eddig kapott anyagi ellenszolgáltatást is minimálisra csökkentette volna.

A végkielégítések és a felmondási idők újraszabályozása feltehetően újabb nagyarányú leépítési hullámnak ágyazott volna meg, így a munkavállalói oldal számára szintén elfogadhatatlan volt.

Ugyanígy nem sikerült megállapodni a jövőbeni kiszervezések során az érintett munkatársak jogbiztonságát csorbító javaslatokról sem.

A reptér történetében ugyanakkor ennél nagyobb nézetkülönbségeket is sikerült már állhatatos tárgyalások, kölcsönös kompromisszumok révén áthidalni. Hasonlóan nehéz akadályokat kellett leküzdeni a most megszüntetett megállapodás kidolgozásakor is. Ezért a tárgyalások állása nem magyarázhatja a BA Zrt. vezetésének lépését.

A valódi okot érdemesebb abban keresni, hogy időközben elkészült az Állami Számvevőszék jelentése a repülőtéren elmaradt fejlesztésekről. Ez azt állapította meg, hogy a BA Zrt. jelenlegi tulajdonosa, a német Hochtief vezette konzorcium a maga által is bevallott mintegy 36 millió euróhoz képest 46 milliós késésben van a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztések terén. Igen valószínű, hogy a cég üzleti tervéhez képest váratlanul jelentkezett 10 millió eurós hiány áll a hirtelen jött kemény nyomásgyakorlás hátterében.

Sajnos, a BA Zrt máig sem ismerte fel, hogy a dolgozók újabb megsarcolásával nem kerülhet közelebb a maga által hangoztatott célokhoz, a „XXI. század kihívásaira felkészült, versenyképes repülőtér” megteremtéséhez. A magas színvonalú szolgáltatásokhoz ugyanis megbecsült, hosszú távra tervezni képes munkaerőre is szükség van. A jogbizonytalanság további növelése, a kis csoportokban, egyeztetés nélkül végrehajtott, „lopakodó” elbocsátások, a dolgozók végletes mentális és fizikai kihasználása egy dolgot hoz közelebb csupán: a munkabeszüntetést.

A vállalatnál folytatódnak a szeptemberben kezdett sztrájk-tárgyalások, azonban a menedzsment váratlan támadása, és az érdemi párbeszéd következetes kerülése miatt egyre távolabbinak tűnik a megegyezés.

A LESZ 2008 őszén, két szakszervezet összeolvadásával alakult, a hazai légiközlekedési ágazat legnagyobb érdekképviseleti szerve, a MAPLÉSZ (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség) tagja. A jelenleg több mint 1200 tagot számláló szervezet több ferihegyi vállalatnál erős pozíciókkal bír. Távlati célja ágazati szintű, tehát országos kollektív szerződés kidolgozása és elfogadtatása.

További információ: Csorba Attila, a LESZ elnöke (20-973-6290)
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet közleménye

Címkék: ba zrt. kollektív szerződés lesz

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 16 éve

Szia kedves klubtárs/ sorstárs!

Ha véleményed vagy híred van a témában, oszd meg velünk itt szabadon!

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu