Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ígéretéhez képest több órás késéssel, tegnap este küldte el ajánlatát Limburger Lóránt, a Malév GH igazgatója a LESZ-részére. Az anyag csalódást keltő volt: abban továbbra is a fizetések jelentős csökkentése szerepel, ezért ebben a formájában a dolgozók számára elfogadhatatlan.
A sztrájkolók védték meg a MALÉV-gépeket a szétfagyástól
A sztrájkolók tegnap este sokmilliós kártól mentették meg a légitársaságot. A Malév-repülőgépek vízrendszerének önkéntes leeresztésével megvédték azokat a szétfagyástól. Úgy tűnik, a cégvezetés energiáit a sztrájk jogellenes megtörésének kísérlete köti le, és nem gondolnak az ilyen alapvető feladatokra sem. Ugyanilyen mulasztás volt, hogy a parkoló repülőgépektől azok feltöltése után nem vontatták el a lépcsőket. Ez a LESZ szerint a technológiai utasítás megsértése, és biztonsági kockázatot jelent – immár napok óta - áll a szakszervezet közleményében.
A LESZ továbbra is fenntartja, hogy jogellenesen alkalmaznak sztrájktörőket. Nem elfogadható a cégvezetés kijelentése miszerint „csupán” alvállalkozókról van szó. A jog szempontjából közömbös, hogy sztrájk idején milyen státuszban vesznek fel új munkaerőt: a rendes alkalmazottak, a kölcsönzött munkaerő vagy az alvállalkozók dolgozóinak bevetése egyformán a sztrájk akadályozása, tehát törvénytelen.
A megengedettnél jóval több időt szolgálatban töltő
középvezetők alkalmazása számukra idegen munkakörökben kockázatos,
jogszerűtlen és elfogadhatatlan.
A szakszervezet információi
szerint legalább egy sztrájktörő 18 órát dolgozott 12.-én, másnap hajnalban
pedig – néhány órás pihenés után – újra munkába állt.
A szakszervezet úgy értesült, hogy több sztrájktörő az adott típusra érvényes nehézgép-kezelői képesítés nélkül használt berendezéseket. A LESZ minden tudomására jutott esetről jegyzőkönyvet vett fel. A szakszervezet hiába kérte tegnap a Munkaügyi Felügyelet és a Légügyi Igazgatóság azonnali helyszíni vizsgálatát, de remélhetőleg erre ma sor kerül.
A január 13.-i egyeztetés előtt a szakszervezet azt reméli, hogy a stabilan nyereséges cég vezetése végre olyan javaslatot tesz le az asztalra, ami révén elkerülhető a bérek értékvesztése 2010-ben.
A LESZ továbbra is fenntartja, hogy ha a vállalatnál megtakarítási
lehetőségeket keresnek, akkor nem az erőn felül teljesítő dolgozók
bérét kellene csökkenteni az elmúlt évek elmaradt emelései után. A
menedzsment létszáma nagyobb, hatásfoka kisebb az elvárhatónál, amit az
elmúlt időszak hibás döntései is megmutattak.
A szakszervezet
értesülései alapján elmondható, hogy az elmúlt években a cégcsoport nem
a legjobb döntéseket hozta meg üzemanyag-vásárláskor, tanácsadói és
szakértői szolgáltatások igénybevételénél és eszközbeszerzésekkor.
A
külsős munkaerő alkalmazása is aggályos: több esetben egyértelműen
olcsóbb lett volna házon belül megoldani a feladatokat, mint munkaerőt
kölcsönözni, vagy kívülről – például crew-car – szolgáltatásokat
igénybe venni. Így kerül évente összesen több százmillió forint a
Tisza-Mobil és Art Nívó nevű cégekhez és alvállalkozóikhoz, akiknek
sztrájktörő munkásai jelenleg is dolgoznak a Malév GH-nál.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Színfalak mögött: Milyen megállapodás született a Budapest Airport vezetése és dolgozói között a több mint egy éve folyó tárgyalás során?
A repülőtéri dolgozók szakszervezete az utasok megértését kéri a sztrájkért
Indulnak a gépek, csak késhetnek a Malév földi kiszolgálóinak januári sztrájkja alatt
Még mindig nincs kollektív szerződés. Megismétlődhet a tavaly decemberi ferihegyi sztrájk?