Ferihegy repülőtér: Tovább folytatódik a Malév földi kiszolgálóinak sztrájkja

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A cégvezetés 2010. január 12. késő esti javaslata nem hozott újdonságot, a szabálytalanságok sorozata azonban folytatódik. Az érintett területeken csaknem teljes körű támogatottsággal, egyszerre 100-120 fő részvételével folytatódik másnap, január 13.-án is a sztrájk - olvasható a szakszervezet közleményében.

Ígéretéhez képest több órás késéssel, tegnap este küldte el ajánlatát Limburger Lóránt, a Malév GH igazgatója a LESZ-részére. Az anyag csalódást keltő volt: abban továbbra is a fizetések jelentős csökkentése szerepel, ezért ebben a formájában a dolgozók számára elfogadhatatlan.

 

A sztrájkolók védték meg a MALÉV-gépeket a szétfagyástól

 

A sztrájkolók tegnap este sokmilliós kártól mentették meg a légitársaságot. A Malév-repülőgépek vízrendszerének önkéntes leeresztésével megvédték azokat a szétfagyástól. Úgy tűnik, a cégvezetés energiáit a sztrájk jogellenes megtörésének kísérlete köti le, és nem gondolnak az ilyen alapvető feladatokra sem. Ugyanilyen mulasztás volt, hogy a parkoló repülőgépektől azok feltöltése után nem vontatták el a lépcsőket. Ez a LESZ szerint a technológiai utasítás megsértése, és biztonsági kockázatot jelent – immár napok óta - áll a szakszervezet közleményében.

 

A LESZ továbbra is fenntartja, hogy jogellenesen alkalmaznak sztrájktörőket. Nem elfogadható a cégvezetés kijelentése miszerint „csupán” alvállalkozókról van szó. A jog szempontjából közömbös, hogy sztrájk idején milyen státuszban vesznek fel új munkaerőt: a rendes alkalmazottak, a kölcsönzött munkaerő vagy az alvállalkozók dolgozóinak bevetése egyformán a sztrájk akadályozása, tehát törvénytelen.


A megengedettnél jóval több időt szolgálatban töltő középvezetők alkalmazása számukra idegen munkakörökben kockázatos, jogszerűtlen és elfogadhatatlan.


A szakszervezet információi szerint legalább egy sztrájktörő 18 órát dolgozott 12.-én, másnap hajnalban pedig – néhány órás pihenés után – újra munkába állt.

 

A szakszervezet úgy értesült, hogy több sztrájktörő az adott típusra érvényes nehézgép-kezelői képesítés nélkül használt berendezéseket. A LESZ minden tudomására jutott esetről jegyzőkönyvet vett fel. A szakszervezet hiába kérte tegnap a Munkaügyi Felügyelet és a Légügyi Igazgatóság azonnali helyszíni vizsgálatát, de remélhetőleg erre ma sor kerül.

 

A január 13.-i egyeztetés előtt a szakszervezet azt reméli, hogy a stabilan nyereséges cég vezetése végre olyan javaslatot tesz le az asztalra, ami révén elkerülhető a bérek értékvesztése 2010-ben.

 

A LESZ továbbra is fenntartja, hogy ha a vállalatnál megtakarítási lehetőségeket keresnek, akkor nem az erőn felül teljesítő dolgozók bérét kellene csökkenteni az elmúlt évek elmaradt emelései után. A menedzsment létszáma nagyobb, hatásfoka kisebb az elvárhatónál, amit az elmúlt időszak hibás döntései is megmutattak.

A szakszervezet értesülései alapján elmondható, hogy az elmúlt években a cégcsoport nem a legjobb döntéseket hozta meg üzemanyag-vásárláskor, tanácsadói és szakértői szolgáltatások igénybevételénél és eszközbeszerzésekkor.

A külsős munkaerő alkalmazása is aggályos: több esetben egyértelműen olcsóbb lett volna házon belül megoldani a feladatokat,
mint munkaerőt kölcsönözni, vagy kívülről – például crew-car – szolgáltatásokat igénybe venni. Így kerül évente összesen több százmillió forint a Tisza-Mobil és Art Nívó nevű cégekhez és alvállalkozóikhoz, akiknek sztrájktörő munkásai jelenleg is dolgoznak a Malév GH-nál.

 


Szerző: Világgazdaság Online

Címkék: fizetés földi kiszolgálók kollektív szerződés malév sztrájk

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 14 éve

A Malév GH cég tájékoztatása szerint viszont A LESZ, látva sztrájkja eredménytelenségét és minimális támogatottságát a Malév GH menedzsmentjét támadó és félrevezető hírekkel próbál némi figyelmet kapni. A január 13-án kiadott sajtóközleményében például a tényektől elrugaszkodott módon azt állítja, hogy a sztrájkolók védték meg a Malév-gépeket a szétfagyástól.
A LESZ felajánlotta ugyan a Malév GH vezérigazgatójának a segítséget, hogy leeresztik a vizet a járművekből, de ezt nem ők, hanem a szolgálatban lévő, vagyis a nem sztrájkoló kollégák végezték el!
A szakszervezet a segítségnyújtás helyett a tegnapi napon – a sztrájk minimális támogatottsága miatt – nem sztrájkoló kollégákat próbált rávenni a sztrájkra. A sztrájkolók elhagyva a számukra kötelezően előírt tartózkodási helyet bevonultak egy tegnapi állománygyűlésre, egy másik épületbe, hogy nyomást gyakoroljanak a dolgozó kollégákra.
Továbbra is zavartalan a Malév forgalma, a sztrájk semmilyen formában nem érezhető az utazóközönség számára. A mintegy 240 kolléga közül, mindössze 35-en nem vették fel a munkát, de a korábban sztrájkolók közül is 12-en munkába álltak.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu