Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Szeptember 23-án a HungaroControl Zrt. sajtótájékoztatót tartott a
Magyar Tudományos Akadémia, Kodály-termében, ahol a FAB-CE stratégia
mellett a HC felépítéséről és finanszírozásáról,
szervezetfejlesztéséről, továbbá a 2012-ig megvalósuló fejlesztésekről
tartottak előadásokat. A sajtótájékoztatón felszólalt Markó Andrea,
vezérigazgató, Hangyál Gyula, ATM Légiforgalmi vezérigazgató-helyettes,
Fülöp János, Nemzetközi és Iparági Kapcsolatok vezérigazgató-helyettes
és Zarnóczi Tibor, Gazdasági vezérigazgató-helyettes.
A Magyar Állam költségvetésétől függetlenül gazdálkodó
HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. közel 700
munkavállalót foglalkoztatva felel a magyar légtér biztonságáért. A
szervezet kiemelt feladatként kezeli az Uniós FAB-CE projektet, melynek
lényege, hogy az Egységes Európai Égbolt létrehozására vonatkozó
rendelet értelmében 2012-ig ún. funkcionális légtérblokkok (FAB-ok)
létrehozása által egységesítik az eddig országhatárok mentén széttagolt
légtérszerkezetet.
A HungaroControl Zrt. az így kialakuló nemzetközi versenykörnyezetben technológiai előnyének növelésével és folyamatos fejlesztések megvalósításával szándékozik helytállni.
Az LRI megszűnésével 2002-ben központi költségvetési intézményként alakult, de 2007 óta önálló gazdasági társaságként működő HungaroControl Zrt. 100%-os tulajdonosa a Magyar Állam.
Az állam a cég működéséhez folyó támogatást nem nyújt, sőt az évente körülbelül 8-9 milliárd forint költségvetési bevételt termelt az elmúlt években.
Az Európai Unió Egységes Európai Égbolt programjának legfontosabb célkitűzése a forgalmi igényekhez igazodó és költséghatékony légtérhasználat, azaz a növekvő légi forgalom biztonságos kezelését biztosító korszerűsített útvonal-szerkezet megvalósítása. Ezt teszi lehetővé a FAB-CE fejlesztési program-csomag, melynek értelmében a HungaroContol Magyar Légiforgalmi Szolgálat feladata, hogy hat másik állam (Osztrák Köztársaság, Bosznia-Hercegovina, a Cseh Köztársaság, a Szlovák Köztársaság, a Szlovén Köztársaság, Horvát Köztársaság) légiforgalmi szolgáltatójával együttműködve 2012-ig az országhatárokat figyelmen kívül hagyó ún. funkcionális légtérblokkot hozzon létre.
A Magyarországon mindezidáig monopolhelyzetben tevékenykedő
szolgáltató vállalat számára a FAB-CE projekt bizonyos értelemben
nemzetközi versenykörnyezetet teremt. A HungaroControl Magyar
Légiforgalmi Szolgálat ebben a dinamikusan változó nemzetközi
környezetben technológiai előnyének fenntartásával, és folyamatos
fejlesztésekkel igyekszik helytállni.
A HungaroControl az elmúlt években számos fejlesztést valósított
meg. 2008-ban fejeződött be a radarrendszer korszerűsítése, amely
projektet az Európai Unió Kohéziós Alapja 15,516 millió euró értékben
(50%-ban) támogatott. 2009-ben a HungaroControl saját forrásból
állította üzembe a Beszédüzemű Kapcsolóközpontot (Frequentis VCS), és
kezdte el a 3D Toronyszimulátor első fázisának üzembe állítását. A 3
dimenziós szimulátor, amelyet a szervezet 2009 októberében tervez
átadni, fejlesztése sikeresen lezárult.
2012-ig a HungaroControl Zrt. kiemelt feladatként kezeli az ANS
(Air Navigation Service) III. projekt megvalósítását, melynek célja egy
új ATS (Air Traffic Service – légiforgalmi szolgálat) központ, azaz az
ANS III. épület felépítése. Az új, ANS III. épület ad majd helyet az
irányító központnak, míg a jelenlegi irányító központot
kényszerhelyzeti tartalék központként, valamint oktatási-, és
tudásközpontként használják majd. A HungaroControl Zrt. tervei között
szerepel továbbá a légiforgalmi irányításhoz használt MATIAS rendszer
teljes hardware platfor cseréje, a szoftver frissítése, valamint
egységes IP-s hálózat kiépítése is.
A FAB-CE előzményei – a CEATS (Közép-európai Magaslégtéri
Légiforgalmi Szolgálatokról szóló Megállapodás)
A Közép-európai Magaslégtéri Légiforgalmi Szolgálatokról szóló
Megállapodást (CEATS) kilenc részes fél – nyolc állam (az Osztrák
Köztársaság, Bosznia-Hercegovina, a Cseh Köztársaság, a Magyar
Köztársaság, az Olasz Köztársaság, a Szlovák Köztársaság, a Szlovén
Köztársaság) és az EUROCONTROL– 1997. június 27-én írta alá.
A 2004-ben életbe lépett Egységes Európai Égbolt rendelet azonban indokolttá tette a CEATS Megállapodások létjogosultságának felülvizsgálatát, amelynek eredményeként a CEATS irányító testülete, a magyar elnökség alatt, 2008. március 28-án egyhangúan meghozott döntésében kimondta a Megállapodások felmondásának szükségességét. A CCG (CEATS Coordination Group) 20. ülésén hozott határozat értelmében, a CEATS tevékenység finanszírozását 2008. július 1-vel lezárták, és elfogadták a FAB Megvalósíthatósági Tanulmányt. Olaszország jelezte, hogy a jövőben a FAB Blue Med-hez kíván csatlakozni. A CEATS együttműködést lezáró CEATS Termination Agreement tervezete 2008 decemberére már elkészült, a CCG áprilisi üléséig az osztrák, a bosnyák, a cseh, a szlovák és a szlovén felek már jóvá is hagyták.
HungaroControl
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Európában elsőként a magyar légtérben szabad a légtérhasználat
Egységes Európai Égbolt elfogadása lehetővé teszi az eukonform pilótajogosítást
Egységesült az Európai Égbolt - legalábbis annak szabályozása
Álláslehetőség a HungaroControl-nál!