Ferihegy repülőtér: A repülőterünk, mely állami részének eladásán épp fáradozik a kormány, jelentősen hozzájárul hazánk gazdaságának növekedéséhez. Nézd meg hogyan.

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Budapest Airportnak jelentős és közvetlen hatása van a vonzáskörzetében lévő gazdaság fejlődésére, ez a hatás közvetlen összefüggésben áll az utasok számának növekedésével – ezt állapította meg a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának kutatói által végzett vizsgálat.

 

2009-ben a Budapest Airport területén dolgozó 9.000 munkavállaló mintegy 341 milliárd forintos nettó árbevételt ért el és ennek révén 73 milliárd forinttal járult hozzá a magyar GDP-hez.

 

A budapesti repülőtéren települt cégek összesen 52 milliárd forintnyi értékben vásároltak termékeket, amelyekből 26 milliárd forintra tehető a Magyarországon előállított termékek aránya.

 

 

 

 

2009-ben a budapesti repülőtéren keresztül érkező külföldiek összesen mintegy 468 milliárd forintnyi értékben költöttek, amiből 413 milliárd forintot Magyarországon, belföldön költöttek el.

 

2009-ben a Budapest Airport révén keletkezett teljes költés (közvetlen és közvetett, valamint az utasok költése) együttes hozzájárulása a magyar nemzeti össztermékhez eléri a 326 milliárd forintot és gazdasági hatása összesen 32.000 munkahely fenntartását jelentette.

 

Az utaslétszám és annak gazdasági hatása lineáris viszonyban áll egymással, nevezetesen minden 1 %-os utasszám növekedés egy százalékos gazdasági hatásnövekedést generál. A kutatáson alapuló becslések szerint egymillióval több utas nagyjából 1340 új munkahely létrejöttét eredményezi és 13 milliárd forintos értékben járul hozzá a nemzeti össztermék, a GDP növekedéséhez.

 

 

network.hu

 

Egy régebbi reptéri kép

 

A legfrisebb számaink angolul:

 

Budapest Airport reports busiest May on record

 


Budapest Airport handled more than 776,704 passengers last month, seeing its busiest month of May ever. Additionally the first five months of 2011 cumulative generated 3,163,412 passengers, another all time record. The airport saw an increase of 8.3% in passenger traffic over May 2010 and an increase of 13.1% year to date (January to May) compared to the same period last year. These results follow hard on the heels of strong first quarter results that were well ahead of both the EU average and Budapest’s peer airports within the central and eastern Europe region.

 

These results are highly satisfying particularly as the market is growing well ahead of our projections,” said Kam Jandu, Director of Aviation. “The continued growth in passenger numbers demonstrates the attraction of our route network to business and leisure travellers alike. Strong performances from some of the major flag carriers, the low cost segment and cargo freighter traffic have all contributed to the growth, as has the launch of new routes by Qatar Airways, American Airlines (to New York) and jet2.com (to Edinburgh). We anticipate that the trend will continue for at least the next few months as more slots have been requested for summer 2011 than ever before at the airport. Early indications for the winter season also look promising and will galvanise our mission to be the best airport within the Central /Eastern European Region.”

 

 

 


The continued growth in passenger numbers underlines the need to maintain the ongoing development and investment programme at Budapest Airport. The recent opening of its stunning new SkyCourt terminal building linking terminals 2a and 2b has significantly increased the capacity of Terminal 2 to 8.5 million passengers per year. Further developments are proposed which will ultimately mean passenger traffic at the airport will be capable of reaching up to 20 million per year.

 

 

forrás: budapest airport

 

 

Címkék: budapest airport eladás fejlődés gazdaság kormány nemzetközi repülőtér állam

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 12 éve

Várhatóan decemberben zárja le a júniusban kezdett vizsgálatot a Budapest Airport privatizációjával kapcsolatban a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi).

Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter két jobbikos képviselőnek adott írásbeli válaszában jelezte: "A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal megkezdte a felkészülést a Budapest Airport Zrt. privatizációjának, a privatizációhoz kapcsolódó szerződéseknek, valamint a szerződésekben vállalt kötelezettségek teljesítésének, és az ezek nyomán kialakult helyzetnek vizsgálatához."

A Kehi közlése szerint a vizsgálat nemcsak a privatizációhoz kapcsolódó szerződésekben foglalt kötelezettségek teljesítésére terjed ki, hanem a privatizáció teljes folyamatára és körülményeire is.

A Budapest Airport Zrt. (BA), a jelenlegi nevén Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjének magánosítása 2005-ben történt meg úgy, hogy a társaságot privatizálták, de a repülőtér állami tulajdonban maradt.

Akkori közlés szerint a tranzakciós szerződés értéke elérte a 465 milliárd forintot, a privatizáció történetének legnagyobb összegét. Ezt a vevő, a BAA International Ltd. a 8,02 milliárd forint jegyzett tőkéjű BA részvényeinek 75 százalék mínusz egy szavazatáért, bizonyos, az üzemeléshez szükséges állami tulajdonú eszközökért és a 75 évre szóló az üzemeltetési jogért fizette ki.

A szerződés 2011 végéig lebontva részletezi a vevő által vállalt 260,6 millió euró, akkori árfolyamon 68,5 milliárd forint értékű fejlesztést annak ütemezésével együtt.
A szerződés megszabta a repülőteret üzemeltető társaság eladósodottságának mértéket is, amivel korlátot szabott a beruházáshoz szükséges hitelek felvételének is.
A privatizációs szerződéssel egy időben az akkori Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) vagyonkezelői megállapodást írt alá a Budapest Airporttal, amely szerint az engedélyezett tőkemegtérülés 11,5 százalék lehet. A vagyonkezelői szerződés fejlesztéseket is előírt a BA számára, amihez a BAA Ltd.-nek 75 millió euró bankgaranciát kellett letennie. A teljesítést a szerződés szerint - az akkor még - KVI ellenőrzi, és nem teljesítés esetén kötbért számol fel a tulajdonosnak, akinek a 75 millió eurós bankgaranciát folyamatosan fenn kell tartania.

Még a privatizáció előkészületeként született kormányhatározat arról, hogy a Budapest Airportot per- és tehermentesen értékesítik. Ez a kormányhatározat rögzítette azt, hogy a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) megszüntetéséből és a Ferihegy Utasterminál Fejlesztő Kft. (FUF) működtetési jogainak 2002 eleji megszűnéséből eredő, jogerős bírói ítélettel alátámasztott, követelés tekintetében az ÁPV Rt.-nek kell helytállnia. Ebben a perben a jogerős bírói döntés alapján a magyar államot 74 millió dollár és a perköltség megfizetésére kötelezték 2006 októberében.

A német Hochtief építőipari konszern vezette befektetői konzorcium 2007 májusában írta alá a szerződést a BAA-val, aminek alapján a BA Zrt. tulajdonosa lett. Előtte az akkori privatizációs szervezet, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV), a privatizációs szerződésnek megfelelően jóváhagyta a tulajdonosváltást az eredeti szerződésekkel megegyező feltételekkel.

A Hochtief végül az idén júniusban lett a Budapest Airport Zrt. 100 százalékos tulajdonosa, amikor a magyar állam élt opciós eladási jogával, miután - a korábbi tájékoztatás szerint - nem sikerült növelni az állami tulajdont a társaságban.
A miniszter az írásbeli válaszban megjegyzi, hogy a repülőtér üzemeltetőjének vagyonkezelési díjat kell fizetnie, ami az árbevétel 0,5 százaléka, de legalább évi 750 ezer euró (jelenlegi árfolyamon 202 millió forint).

MTI

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu