Ferihegy repülőtér: Igaz vagy nem: a Ferihegyi Repülőtér külföldi szemmel 2008-ban

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

2007 végén több angol lapban is lesújtó vélemények jelentek meg az orosz kézbe került magyar légitársaságról. A cikkírók példákat hoznak fel, hogy Magyarországot, a Malévet és a ferihegyi állapotokat a mértéktelen korrupció, az üzembiztonság hiánya, a terrorizmus veszélye, a vezetők hozzá nem értése, a magyar rendőrség tehetetlensége és mindenkivel, még a turistákkal szemben is kulturálatlan és ellenséges magatartása jellemzi.

 

Védelemre, szolgálatkészségre, segítőkész ás angolul értő rendőrre, személyi és anyagi biztonságra a budapesti repülőtéren tartózkodó vendégek nem számíthatnak, a Malév idős és műszakilag nem megfelelően felkészített gépei és a ferihegyi kisegítő személyzet tevékenysége egy ideje már kifejezetten rizikót jelent az utasok életére és vagyonbiztonságára. Aki teheti, az kerülje el a magyar főváros nemzetközi repülőterét, aki ezt nem tudja megtenni, az csak a saját felelősségére utazzon Malév repülőgéppel a budapesti nemzetközi repülőtérre - javasolja a lap.

 

Az egyik újság azzal a humorosnak szánt bevezetővel kezdi a cikkét, hogy a Malévra már csak azért is remekül illik a neve, mert a "mal" annyit jelent latinul, hogy "rossz." És hogy Malévnál és Ferihegyen minden rossz, azt példákkal alá is támasztják: a Malévnál rendszeresnek tekinthető az utasok becsapása, a jegyek szándékos túlszámlázása, előfordult, hogy a magyar légitársaság egy külföldi állampolgártól a 300 dolláros visszaútra szóló jegyéért annak tízszeresét, azaz 3 ezer dollárt kért.

 

A hazatérő külföldiek csomagjait a ferihegyi röntgengépeknél, a csomagszállító szalagoknál, a raktárakban vagy a kifutópályán megdézsmálják, az értékesebb tárgyakat, fényképezőgépeket, laptop számítógépeket kilopják, előfordult, hogy valakitől a biztonsági személyzet egy tagja 2 ezer dollár készpénzt lopott el. Az újság kissé cikk-cakkos következtetése: ezek után hogyan várhatjuk el a budapesti repülőtér biztonsági személyzetétől, hogy leleplezze a bombával a gépre felszálló terroristákat? Mert ha a terroristák 2 ezer dollárral meg tudják vesztegetni a magyar biztonsági embereket, akkor a repülőtéren dolgozó korrupt biztonsági cégek dolgozói miatt minden utas életveszélyben érezheti magát.

 

A számtalan ponton felszerelt térfigyelő kamerák semmit sem érnek, mert azokat csak egy esetleges terrorcselekmény elkövetése után nézik vissza, a személyzet által elkövetett bűncselekmények bizonyítására a repülőtéri biztonsági szolgálat vezetője a kamerák felvételeit nem engedi felhasználni.

 

A cikk azt tanácsolja a Ferihegyen áldozattá vált turistáknak, hogy ne utazzanak haza, vagy ne folytassák az útjukat, hanem üljenek le a váróban és hívják fel hazájuk nagykövetségét. A magyarokhoz segítségért fordulni nem érdemes, puszta időpocsékolás, a magyar rendőrök udvariatlanok, nem beszélnek angolul, mindenfajta kérést vagy bármiféle kommunikációt visszautasítanak, a telefont válasz nélkül leteszik.

 

Ha egy felháborodottabb vagy erőszakosabb turista valamilyen módon mégis eléri, hogy rendőrségi feljelentés legyen az ügyből, vagy hogy a repülőtéri biztonságiak jegyzőkönyvezzék a bűncselekményt, akkor sem fog semmi történni. A Malév a szabályzatára hivatkozva visszautasít minden segítséget és felelősséget, mondván, hogy ők csak a repülőgépeiken történtekért vállalnak felelősséget, a repülőtéren történtekért nem, mert ahhoz semmi közük nincsen.

 

Magyarországon jelenleg az a szokás, hogy ha nagy nehezen a rendőrség mégis aktát nyit valamilyen ügyről, akkor sem történik semmi, mert nem nyomoznak, a rendőrök nem csinálnak semmit, hanem 8 hétig érintetlenül a fiókban hagyják az ügyet. A harmadik hónap közepén-végén küldenek - már ha küldenek - a károsultnak egy formalevelet, hogy "nagyon sajnáljuk, de a nyomozásunk nem vezetett eredményre."

 

Ennél csak az gyakoribb, hogy a magyar rendőrség semmiféle levelet nem küld, a kínkeservesen kiharcolt adatfelvétel után az ügy egyszerűen és számukra kényelmesen nyomtalanul eltűnik és a továbbiakban mindenféle felvilágosítást megtagadnak az érdeklődőktől, de még a károsultaktól is. A rendőrséghez segítségért fordulni nem csak a ferihegyi repülőtéren, de bárhol Magyarországon bármilyen ügyben felesleges és értelmetlen dolog. Jellemző, hogy még a magyar ügyvédek is lebeszélik a rendőrségi panasztételről a hazai vagy külföldi károsultakat. Ez az angolszász jogrendszerben élő briteket mélyen megdöbbentő helyzet a szemükben közép-afrikai szintre süllyeszti Magyarországot.

 

Magyarországon hónapról hónapra csökken a közbiztonság, rakéta gyorsasággal nő a bűncselekmények száma, a rendőrök korruptak, tudatlanok, arrogánsak nem csak a turistákkal, de a magyarokkal szemben is. Ezzel együtt rohamosan növekszik a külföldiek kárára elkövetett felderítetlen lopások, rablások, vendéglátóhelyi csalások, visszaélések és egyéb bűncselekmények száma. A külföldi turista Magyarországon kiszolgáltatott helyzetben van és nagyon könnyen áldozattá válhat. A Better Hungary nevű, a magyar kormány által erőltetett propaganda kampány a felsoroltak miatt már az indulásának pillanatában nevetségessé vált.

 

Amióta a zűrös múltú és tisztázatlan orosz és ukrán kapcsolatokkal rendelkező, Putyin orosz elnök érdekkörébe tartozó Borisz Abramovics "üzletember" gyanús körülmények között megszerezte a Malévet, azóta az EU többször is eredménytelenül próbált kapcsolatba lépni a magyar légitársaság eladásának ügyében a budapesti kormánnyal.

 

A brüsszeli hivatalnokok gyanúját tovább fokozták a sorozatos és rejtélyes cserék a Malév vezetőségében - a jelenlegi Malév vezér a szintén zavaros múltú és kétes titkosszolgálati kapcsolatokkal rendelkező orosz Pjotr Viktorovics Leonov. Az EU szerint különös figyelmet érdemel az orosz German Negomedjanov személye, a repülőgépek javítását, műszaki felkészítését és technikai ellenőrzését alvállalkozóként végző orosz cég és annak vezetője, Jevgenyij Pavlovics Rudenko, és a ferihegyi repülőteret jelenleg birtokló német Hochtief Aktiengesellschaft cégcsoport budapesti tevékenysége is.

 

Az EU-nak komoly problémái vannak a Malév gépek műszaki állapotával, azoknak az EU konformnak megfelelő átalakításával, az orosz vezetők által már bejelentett, de Brüsszel számára túlzottnak tűnő, a biztonságos üzemeltetést veszélyeztető 9 százalékos (közel 1000 embert érintő) leépítéssel.

 

Az EU légiforgalommal foglalkozó illetékeseinek a minden szintet ellepő magyarországi és ferihegyi korrupción kívül már régóta tudomása van a Malévnál és a repülőtéri dolgozók körében tapasztalható széleskörű oroszellenességről, ami már eddig is több szabotázsgyanús járatkimaradást, és nyomában belső vizsgálatot eredményezett. Nem titok az sem, hogy az Unió fejlettebb tagállamai szankciókat követelnek a magyar-orosz Malév ellen a nem megfelelő biztonsági állapotban levő gépek és a nem az EU-hoz tartozó állampolgárságú vezetők miatt. (Ezen az sem fog változtatni, ha emiatt Leonovnak gyorsan magyar állampolgárságot adnak.)

Brüsszelben nagy derültséggel fogadták azt a hivatalos magyar indoklást, amivel az orosz vezetők népszerű és zsúfolt Budapest-New York és a Budapest-Toronto járatok ideiglenes felfüggesztését indokolták Magyarországon. Széles körben köztudott, hogy az észak-amerikai járatok a legnyereségesebbek közé tartoztak.

 

A felfüggesztést az öreg gépek nem megfelelő karbantartása, túlhajszolt üzemeltetése és a rossz műszaki állapotuk miatt az EU és az amerikai légiforgalmi hatóságok közösen "kérték." Abramovicsék nem nagyon bánták, mert a gyors anyagi hasznot leső oroszoknak sokkal kényelmesebb az elavultnak tekinthető jelenlegi gépparkkal a sokba kerülő és a sok EU-s zaklatással járó nyugati és amerikai járatok helyett Kelet felé fordulni. A tengerentúli járatokat az American Airlines-al közösen az idegenforgalmi szezon elején felújítják, de a megállapodás részletei nem ismeretesek, mert az amerikaiakkal kötött szerződést nem hozták nyilvánosságra, azt jó kommunista szokás szerint Abramovicsék évekre titkosították.

 

Az oroszok 2008 január 14.-étől hasonló okokból törlik az írországi Cork városába induló Malév járatokat is. (a Budapest- Dublin járat még egyelőre megmarad) Ezen a vonalon több mint két év alatt 26 ezer ember utazott, a tavaly karácsonyi és újévi járatok közel 100 százalékban eladott ülésekkel repültek. A malévos orosz "üzletemberek" előzetesen bővebb tájékoztatást nem adtak az íreknek, Kevin Cullinane, Cork repülőterének marketing igazgatója egy angol lapnak adott interjújában "őszinte meglepetésének" adott hangot és "nagyon sajnálja," a Malév döntését. A Cork-i járat későbbi újraindításáról egyelőre szó sincs, a felszabaduló gépeket ezúttal is keleti irányba csoportosítják át.

 

Korrupció minden szinten, szervezetlenség, bűncselekmények, gyanús kiszervezések, megtört középvezetők, kapzsi orosz maffiózók, arrogáns németek, kultúrálatlan Budapest Airport szóvivő, ordibáló vezérigazgató.

 

Aggódik az EU, mert gyakorlatilag szünetel a kötelező biztonsági ellenőrzés, ma akár kokainos vagy atombombás poggyászokkal is fel lehetett volna szállni a viccbe illő "security check" után elindult néhány gépre. Már régen totális káosz uralkodik a függönyök mögött - és most már az utasok szeme előtt is.

Az előzményekről, a mai kétségbeejtő és az utasbiztonságot súlyosan veszélyeztető ferihegyi állapotokat kiváltó okok egy kis részéről már több mint egy évvel ezelőtt (tehát még az üzemanyagárak drasztikus emelkedése miatt a Malévnál és a világ többi légitársaságainál kialakult vészhelyzet előtt) jelentek meg cikkek a külföldi sajtóban.

 

Visszatérve a ferihegyi utasokat sújtó állapotokra, a cikkíró úgy jellemzi a helyzetet, hogy semmi jó nem várható annak az országnak a repülőterén, ahol egy hitelét vesztett, népszerűtlen, korrupt és hozzá nem értő kormány van hatalmon, vagy azon a repülőtéren, ahol az utazóközönséggel és a sajtóval tartandó jó kapcsolatokért felelős PR menedzser nem veszi fel a telefont, nem válaszol a postai és az elektromos levelekre, és nem reagál a hangpostájában hagyott üzenetekre sem.

 

Nem felejtik ismételten megemlíteni azt sem, hogy a Malév menetrendszerű járatait a múltban sorozatos szabotázsok és műszaki hiba miatti rendkívüli járatkimaradások érték, sőt évekkel ezelőtt az is előfordult, hogy a magyar külügyminiszter a Malév helyett a lengyel légitársaság gépével kellett hogy utazzon, mert a Malév többszöri próbálkozás ellenére, a sok hibás repülőgép miatt képtelen volt számára műszakilag megfelelő állapotú gépet rendelkezésre bocsátani.

 

Jack Corn

Címkék: ferihegy korrupció külföldi orosz poggyász repülőtér túlszámlázás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Rakusz Regina üzente 15 éve

Én Airport Zrt-és vagyok, de nagyon lesújtó ez a vélemény a Malévról....jesszusom..még sem tesz senki semmit...:(

Válasz

Visy Kati üzente 15 éve

Ferihegy nem egyenlő a Malévval. A földi és műszaki személyzet külön cégben dolgozik. Erről itt nem is esett szó. A Hungarokontrolltól is hallani korrupt dolgokról. A teljesség igénye nélkül is borzalom, hogy így látnak bennünket. És sajnos nem biztos, hogy alaptalanul.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu