Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Egy számjegyűre zsugorodott a visszaesés mértéke az előző évihez képest Ferihegyen. Július első két hetében a légiutasok száma „mindössze” 4,5 %-al maradt el a 2008-as adatokhoz képest. Az év elején még 10 -11 %-os volt az elmaradás az előző év hasonló időszakával összevetve, így mindenképpen a válság enyhüléséről, a csökkenés lassulásáról beszélhetünk.
A légitársaságok, a magyar turisztikai szakma, a szállodák és az
utazási irodák is a nyári szezontól várták, hogy némi gyógyírt nyújtson
az év első felében elszenvedett sebekre. A jelek szerint, ha
fellendülést nem is, de legalább a válság enyhülését meghozta a nyár: a
családi nyaralások beindulása, a kedvelt tengeri üdülőhelyekre irányuló
forgalom valóban felerősödött.
Július első két hetében is folytatódott a Malév lassú javulása,
amelynek az előző évihez képest immár harmadik hónapja sikerült
bővíteni a forgalmát, ráadásul úgy, hogy elsősorban a gépek ülőhely
kihasználtságát növelték. A Malév a jelek szerint elsősorban a
charter-piacon lépett előre.
A Wizz Air folytatja dinamikus fejlődését, július első két hetében
7,3 %-al több utasa volt, mint 2008-ban. A nyári szezon kezdete óta
Budapesten beállított harmadik A 320-as gépével olyan új úticélok
nyíltak meg a Wizz Air utasai előtt, mint Nápoly, Barcelona és Madrid.
Az őszi szezonban pedig elindulnak a Wizz Air járatai a német-holland
határon fekvő fapados repülőtérre Weeze-re is.
A külföldi légitársaságok közül a British Airways figyelemre méltó
12,4 %-os növekedést ért el, amit elsősorban egy újabb, napi negyedik
Heathrow-Ferihegy járattal értek el. Mindez azt jelzi, hogy érdemes a
járatfrekvenciát sűríteni Budapest és a brit szigetek között, de még
mindig lehet további fejlődési potenciál is, például hosszútávú,
tengerentúli járatok átszálló utasai miatt. Lelassult a Lufthansa
visszaesése, a vezető német légitársaság a magyarországi útvonalakon
5,6%-al kevesebb utast szállított, mint 2008 hasonló időszakában.
A hosszútávú járatok közül az amerikai Delta komoly
erőfeszítéseket tett a Malév által hagyott űr betöltésére. Míg tavaly
júniusban havi 42 járatot üzemeltettek New York és Budapest között,
addig az idén már havi 50-re emelték a járatszámot. Minden bizonnyal
még lenne további lehetőség a kapacitások növelésére, mert a New York-i
JFK (Kennedy) repülőtérre szinte végig telt házzal mennek a Boieng
767-esek.
Az olcsó légitársaságok közül az easyJet továbbra is gyengélkedik,
utasainak száma 4,1 %-al csökkent. A skandináv hátterű Norwegian
viszont továbbra is magabiztosan menetel a Sterling tavalyi csődje után
keletkezett vákuum kitöltésével. A Budapestet Oslóval, Stockholmmal és
Koppenhágával összekötő társaság továbbra is hatvanszázalékos mértékben
bővítette forgalmát, ami arra enged következtetni, hogy egy-egy
low-cost légitársaság kiesése után nem keletkezik légüres tér, mások
azonnal lecsapnak a kínálkozó üzleti lehetőségekre.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Újabb Malév-utód tűnt fel a láthatáron
Megszületett a megállapodás – 26,7 milliárd költségvetési forint és 4,66 milliárd forint apport összegért 95 százalékban állami tulajdonba kerül a Malév
Martin Gausst nevezte ki a Malév új vezérigazgatójának a légitársaság Igazgatósága április 20-i hatállyal
Gratulálunk a Malév újabb elismeréséhez, a legjobb európai hálózatú légitársaság díjhoz!