Ferihegy repülőtér: Száz pilóta repül a Malévtól

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2468 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2468 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2468 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2468 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A magyar légitársaság 300 pilótája közül hétfőn mintegy száz kapta meg a felmondólevelét, közölte a Malév pilótáinak szakszervezete, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete (Hunalpa). Az érdekképviseleti szerv hiányolja a légitársaság menedzsmentjének szakértelmét, túlzottnak tartja a vezetőség létszámát, ésszerűtlennek a takarékossági intézkedéseket, és nem látja sem a közép-, sem a hosszú távú koncepciót.

 


Közel-keletiek vihetik?  

A Hunalpa közleménye azt állítja, hogy a menedzsment által felkért tanácsadó cég, a Seabury úgy tett javaslatot a pilóták létszámának csökkentésére, hogy nem volt tisztában a repült óráik és a munkaidejük számítási módjával.

Mint ismert, a légitársaság még augusztus elején jelentette be, hogy - költségmegtakarítás céljából - még idén 250 aktív dolgozót elbocsát, elsősorban pilótákat és légiutas-kísérőket. A menedzsment ettől a lépéstől mintegy kétmilliárd forint megtakarítást remél.

Az elbocsátások mellett járatmegszüntetéseket és gépkivonásokat is magukban foglaló megszorító intézkedések hatvan százalékban a tartósan magas üzemanyag-árakra, harminc százalékban a világpiaci negatív gazdasági trendekből eredő visszafogott keresletre, tíz százalékban pedig a nagy iparági versenyre vezethetők vissza, közölte korábban az mfor.hu-val a társaság.

A pilóták szerint hiányzik a szakértelem

 

A Hunalpa viszont úgy véli: a takarékossági intézkedések ésszerűtlenek. Például a legolcsóbb földi kiszolgálók igénybevétele a repülőterken sokszor késedelmes induláshoz vezet, ami tetemes többletköltséget jelent a Malév számára.

Az érdekképviseleti szerv szerint a szakértelem hiányára vall, hogy a tranzitutasokra építő Malév megszünteti a hosszú távú (New York-i és torontói) járatait. Ezért a Budapesten átszálló utasoknak további átszállással kellene számolniuk, ami viszont a versenytársak malmára hajtja a vizet - véli a Hunalpa.

A Malév a hosszú távú járatok megszüntetését azzal indokolja, hogy azok komoly veszteséget termelnek. A pilóták szerint viszont nem megszüntetni, hanem éppen bővíteni kellene a hosszú távú járatok számát Távol-Kelet felé, és fejleszteni a légi áruszállítást ugyanebbe a régióba.

Tőkeerős befektetőt várnak

A társaság anyagi helyzetével kapcsolatban a Hunalpa megjegyezte, hogy egy tőkeerős befektető nem hitelekből finanszírozná a magyar légitársaságot. Ugyanakkor egy ilyen tulajdonos - a tőkeerejénél fogva - kezelni tudná a kerozin drasztikus drágulását, amely az egész légiipart sújtja.

 

A szakszervezet szerint tőkeerős befektető segítségével stabilizálni kellene a Malév helyzetét. A Hunalpa úgy tudja, hogy egy meg nem nevezett közel-keleti légitársaság érdeklődik a társaság iránt.

A privatizációs szerződés szerint egyébként a Malév 2007-es magánosítási pályázatán nyertes cég, a Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó AirBridge Zrt. csak a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. jóváhagyásával, a szerződés betartásával és az ahhoz szükséges garanciákkal adhatná el a Malév részvényeit. Ráadásul ezekre a magyar államnak a privatizálástól számítva öt évig elővásárlási joga van.

 

Abramovics és a Malév

Borisz Abramovics 49 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik az AirBridge Zrt.-ben, amely a 2007 tavaszán lezárult privatizációs pályázaton szerezte meg a magyar légitársaság 99,95 százalékát. A fennmaradó 51 százalék magyar állampolgárságú üzlettársai, Költő Magdolna és Kiss Kálmán tulajdonában van. (Ennek oka, hogy a Malév csak így tarthatta meg nemzeti légitársaság státusát.) A cég irányítását azonban gyakorlatilag teljesen az oroszok vették át: a társaság elnöke Abramovics, vezérigazgatója pedig a régi üzlettársnak számító, orosz származású Leonov Péter. Az igazgatóságnak tagja Borisz Abramovics testvére, Alexander Abramovics is.

 

Összeomlik a Malév-tulaj orosz birodalma

A Malév jövőjével kapcsolatban azután merültek fel kérdések, hogy augusztus közepén világossá vált: a Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó AiRUnion orosz légi szövetség a csőd szélén áll.

 

A legutóbbi hírek szerint az AiRUnion légiszövetség KrasAir, DAL és Szamara társaságainak működési engedélyét szeptember 30-ával felfüggesztik, majd később megvonják, de a társaságok fennmaradnak jogi személyekként. A három légitársaságot egy 2009-ben létrehozandó, nagyrészt az orosz állam tulajdonában lévő társaságba olvasztják majd be.

Vitalij Vancev, az AiRUnionnal foglalkozó válságstáb vezetője szerint Alekszandr és Borisz Abramovics formailag továbbra is részvényesek maradnak a légitársaságokban - hiszen a cégek jogi személyként nem számolják fel -, csak éppen nem foglalkoznak többet repülési tevékenységgel.   

A kormány szerint nincs Malév-ügy

Az Abramovics-birodalom összeomlásának Malév-vonatkozásaival kapcsolatban Budai Bernadett kormányszóvivő kedden közölte: azokat a szerződési feltételeket, amelyeket a Malévot privatizáló AirBridge Zrt. vállalt, és amelyek mögött fedezet is mutatkozik, a tulajdonosok teljesítik. Hozzátette: az eddigi kormányülések napirendjén semmiféle formában nem szerepelt a Malév ügye.

 

A magyar légitársaság korábban annyit közölt, hogy az AiRUnion anyagi nehézségei nem érintik a Malév működését. A cég szerint szeptember negyedikén a Vnyeseconombank (VEB) és az AirBridge, illetve az AirBridge és a Malév aláírta a Malév átalakításának finanszírozását szolgáló megállapodást. Ezáltal a légitársaság összesen harmincmillió euró forráshoz jut.

Ennek a pénzügyi forrásnak a biztosításával az AirBridge Zrt. teljesítette a 2007. február 23-án kelt privatizációs szerződésben vállalt teljes pénzügyi kötelezettségét, közölte a Malév.

Forrás: Menedzsment Fórum

 

Címkék: hosszú járat malév pilóta repülő távú

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Kovács Viktor üzente 12 éve

Sziasztok! Ez mind szép és jó ! Szárnyaljon a MALÉV, hisza mienk, magyaroké ! De , hogy lehet az hogy járatsűrítés meg létszám leépítés! és mégis van pénz Suhoj 100-as repülőgép vásárlásokra??!! A Boeingek meg leállnak? Már megint vissza az oroszokhoz? Miért nem tudunk egyszer jó irányba fordulni? Ki érti ezt?

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu