Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A magyar légitársaság 300 pilótája közül hétfőn mintegy száz kapta meg a felmondólevelét, közölte a Malév pilótáinak szakszervezete, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete (Hunalpa). Az érdekképviseleti szerv hiányolja a légitársaság menedzsmentjének szakértelmét, túlzottnak tartja a vezetőség létszámát, ésszerűtlennek a takarékossági intézkedéseket, és nem látja sem a közép-, sem a hosszú távú koncepciót.
A
Hunalpa közleménye azt állítja, hogy a menedzsment által felkért
tanácsadó cég, a Seabury úgy tett javaslatot a pilóták létszámának
csökkentésére, hogy nem volt tisztában a repült óráik és a munkaidejük
számítási módjával.
Mint ismert, a légitársaság még augusztus elején jelentette be,
hogy - költségmegtakarítás céljából - még idén 250 aktív dolgozót
elbocsát, elsősorban pilótákat és légiutas-kísérőket. A menedzsment
ettől a lépéstől mintegy kétmilliárd forint megtakarítást remél.
Az
elbocsátások mellett járatmegszüntetéseket és gépkivonásokat is
magukban foglaló megszorító intézkedések hatvan százalékban a tartósan
magas üzemanyag-árakra, harminc százalékban a világpiaci negatív
gazdasági trendekből eredő visszafogott keresletre, tíz százalékban
pedig a nagy iparági versenyre vezethetők vissza, közölte korábban az mfor.hu-val a társaság.
A pilóták szerint hiányzik a szakértelem
A Hunalpa viszont úgy véli: a takarékossági intézkedések
ésszerűtlenek. Például a legolcsóbb földi kiszolgálók igénybevétele a
repülőterken sokszor késedelmes induláshoz vezet, ami tetemes
többletköltséget jelent a Malév számára.
Az érdekképviseleti
szerv szerint a szakértelem hiányára vall, hogy a tranzitutasokra építő
Malév megszünteti a hosszú távú (New York-i és torontói) járatait.
Ezért a Budapesten átszálló utasoknak további átszállással kellene
számolniuk, ami viszont a versenytársak malmára hajtja a vizet - véli a
Hunalpa.
A Malév a hosszú távú járatok megszüntetését azzal indokolja, hogy azok komoly veszteséget termelnek.
A pilóták szerint viszont nem megszüntetni, hanem éppen bővíteni
kellene a hosszú távú járatok számát Távol-Kelet felé, és fejleszteni a
légi áruszállítást ugyanebbe a régióba.
Tőkeerős befektetőt várnak
A
társaság anyagi helyzetével kapcsolatban a Hunalpa megjegyezte, hogy
egy tőkeerős befektető nem hitelekből finanszírozná a magyar
légitársaságot. Ugyanakkor egy ilyen tulajdonos - a tőkeerejénél fogva
- kezelni tudná a kerozin drasztikus drágulását, amely az egész
légiipart sújtja.
A szakszervezet szerint tőkeerős befektető segítségével stabilizálni
kellene a Malév helyzetét. A Hunalpa úgy tudja, hogy egy meg nem
nevezett közel-keleti légitársaság érdeklődik a társaság iránt.
A
privatizációs szerződés szerint egyébként a Malév 2007-es magánosítási
pályázatán nyertes cég, a Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó
AirBridge Zrt. csak a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. jóváhagyásával,
a szerződés betartásával és az ahhoz szükséges garanciákkal adhatná el
a Malév részvényeit. Ráadásul ezekre a magyar államnak a
privatizálástól számítva öt évig elővásárlási joga van.
Borisz Abramovics 49 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik az AirBridge Zrt.-ben, amely a 2007 tavaszán lezárult privatizációs pályázaton szerezte meg a magyar légitársaság 99,95 százalékát. A fennmaradó 51 százalék magyar állampolgárságú üzlettársai, Költő Magdolna és Kiss Kálmán tulajdonában van. (Ennek oka, hogy a Malév csak így tarthatta meg nemzeti légitársaság státusát.) A cég irányítását azonban gyakorlatilag teljesen az oroszok vették át: a társaság elnöke Abramovics, vezérigazgatója pedig a régi üzlettársnak számító, orosz származású Leonov Péter. Az igazgatóságnak tagja Borisz Abramovics testvére, Alexander Abramovics is.
Összeomlik a Malév-tulaj orosz birodalma
A
Malév jövőjével kapcsolatban azután merültek fel kérdések, hogy
augusztus közepén világossá vált: a Borisz Abramovics érdekeltségébe
tartozó AiRUnion orosz légi szövetség a csőd szélén áll.
A legutóbbi hírek szerint az AiRUnion légiszövetség KrasAir, DAL és
Szamara társaságainak működési engedélyét szeptember 30-ával
felfüggesztik, majd később megvonják, de a társaságok fennmaradnak jogi
személyekként. A három légitársaságot egy 2009-ben létrehozandó,
nagyrészt az orosz állam tulajdonában lévő társaságba olvasztják majd be.
Vitalij
Vancev, az AiRUnionnal foglalkozó válságstáb vezetője szerint
Alekszandr és Borisz Abramovics formailag továbbra is részvényesek
maradnak a légitársaságokban - hiszen a cégek jogi személyként nem
számolják fel -, csak éppen nem foglalkoznak többet repülési
tevékenységgel.
A kormány szerint nincs Malév-ügy
Az
Abramovics-birodalom összeomlásának Malév-vonatkozásaival kapcsolatban
Budai Bernadett kormányszóvivő kedden közölte: azokat a szerződési
feltételeket, amelyeket a Malévot privatizáló AirBridge Zrt. vállalt,
és amelyek mögött fedezet is mutatkozik, a tulajdonosok teljesítik.
Hozzátette: az eddigi kormányülések napirendjén semmiféle formában nem
szerepelt a Malév ügye.
A magyar légitársaság korábban annyit közölt, hogy az AiRUnion anyagi nehézségei nem érintik a Malév működését.
A cég szerint szeptember negyedikén a Vnyeseconombank (VEB) és az
AirBridge, illetve az AirBridge és a Malév aláírta a Malév
átalakításának finanszírozását szolgáló megállapodást. Ezáltal a
légitársaság összesen harmincmillió euró forráshoz jut.
Ennek a pénzügyi forrásnak a biztosításával az AirBridge Zrt. teljesítette a 2007. február 23-án kelt privatizációs szerződésben vállalt teljes pénzügyi kötelezettségét, közölte a Malév.
Forrás: Menedzsment Fórum
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Köszönöm nektek a feledhetetlen 9 évet, és örülök hogy részese lehettem a Magyar Nemzeti Légitársaságnak..
17 év után 2009. december 14.-n indította újra a Malév belgrádi menetrend szerinti járatát Nikola Tesla Nemzetközi Repülőtérre - az első és újra első Malév járatok videóival
El tudnál vezetni egy Tu-154-est? Nézd meg, mi minden vár a pilótafülkében!
El tudnál vezetni egy Tu-154-est? Nézd meg, hogyan kell!