Ferihegy repülőtér: Tiszta víz a pohárba a Kollektív Szerződésről a Budapest Airportnál

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Budapest Airport közvetlenül kívánja tájékoztatni a brit érdekvédőket, hogy részleteiben mutassa be a vállalat átalakítási programját. A programnak köszönhetően a légiközlekedési és gazdasági válság miatt eddig nem volt szükség tömeges létszámleépítésekre a Budapest Airportnál.

 

 

 

2009. január 27. – A Budapest Airport (BA) vezetése meghívja a brit Unite the Unions érdekképviselet képviselőit és a Heathrow Liason Committee tagjait, hogy részletes tájékoztatást adjon a Budapest Airport átalakítási programjáról. A BA reméli, hogy a brit érdekvédők elfogadják a meghívást, így teljesebb képet kaphatnak arról, mi is zajlik valójában Ferihegyen.

 

A BA a 2005-ös privatizációt követően kezdte meg a ferihegyi repülőteret üzemeltető cég átalakítását. A modernizációs program keretében megkezdődött a BA egyes üzletrészeinek leválasztása és értékesítése, illetve a társaság áramvonalasítása.

 

2008 februárjában kezdődött az átalakítási program második szakasza, amikor a BA bemutatta Útiterv című programját.

 

A BA az átalakítás minden eleméről részletesen, kimerítően, a jogszabályi kötelezettségeket messze meghaladó mértékben konzultált az érdekképviseletekkel.

 

Az immár három éve tartó átalakítási program eredményeként a 2005-ös 2500 fős létszám 1700-ra olvadt. Ettől függetlenül, a jelenlegi pénzügyi- és légiközlekedési válság miatt, a BA-nál eddig sikerült elkerülni a tömeges létszámleépítést.

 

Az Útiterv részeként a BA 2008. június 24-én kezdeményezte társaság Kollektív Szerződésének (KSZ) módosítását, amellyel a BA újra kívánta gondolni a repülőtéri munkaszervezés egészét, beleértve a munkarendeket és a műszakpótlékokat. A régi KSZ nem volt összhangban az iparág és a piac követelményeivel. A régi rendszer sokszor ésszerűtlen szervezést követelt meg a munkáltatótól, túl sok volt benne az üresjárat, a pazarlás - mindez jelentősen növeli a BA költségeit, és rontja versenyképességét.

 

A KSZ tárgyalások 2008 őszén vakvágányra futottak ezért a BA október 11-én felmondta a szerződést, és azonnal tárgyalásokat kezdeményezett az új KSZ létrehozásáról.

Január második hetében a BA részletesen bemutatta új műszakrend-javaslatait. A BA egyetlen jelentős változtatást tervez: az utasbiztonsági területen 12 óráról 8 órára csökkentené a napi műszakok hosszát. Erre azért van szükség, mert a jelenlegi rendszer egyáltalán nem illeszkedik a napi forgalomi helyzethez. A rövidebb, a forgalmi igényekhez illeszkedő műszakrendektől a BA a szolgáltatási színvonal növekedését és a költségek csökkenését várja. Ennek eredményeként az utasok elégedettebbek a repülőjegyek pedig olcsóbbak lehetnek.

 

Január harmadik hetében a BA részletesen bemutatta az új műszakpótlékokra vonatkozó javaslatait is. A BA 5 százalékkal csökkentené a délutáni és az éjszaki pótlékot. Még így is a BA javaslata jóval kedvezőbb, mint amit a Munka Törvénykönyve előír.  A változás az érintett területen dolgozóknál átlagosan 5%-os havi keresetcsökkentést jelentene.

 

Ennek ellensúlyozására a BA egy új kompenzációs-csomagot javasolt a szakszervezeteknek.

 

Válasz a javaslatokra eddig nem érkezett. A december 10-i sztrájk óta a BA 12 esetben kezdeményezett vagy nyújtott át javaslatot, valamint több gesztust is tett a szakszervezetek felé annak érdekében, hogy a konfliktusra megoldást találjon. A szakszervezetek a javaslatok többségét elutasítottak, több kezdeményezésre pedig még csak nem is válaszoltak.

 

Jost Lammers, a BA vezérigazgatója elmondta: „Arra vállalkoztunk, hogy a BA-t Közép-Európa legsikeresebb repülőterévé alakítsuk. Ehhez óhatatlanul át kell alakítani társaságunkat, hogy a budapesti repülőtér meg tudjon felelni a légitársaságok és utasok egyre növekvő igényeinek, jobb minőségű szolgáltatást nyújtson partnereinek, hogy vonzó repülőtér váljon Ferihegyből.

 

Modernizációs szándékunk a világ egészét sújtó gazdasági és légiközlekedési válság árnyékában még nagyobb fontosságot kap.

 

Hisszük, hogy a budapesti repülőtér szolgáltatási színvonalának növelése és a BA átalakítása az egyedüli út ahhoz, hogy Ferihegy sikeres legyen. Ez egyben a legnagyobb garancia arra is, hogy a munkahelyek biztonságát hosszú távon megőrizzük.”

 

A műszakrend változtatásokra azért van szükség, mert a jelenlegi rendszer egyáltalán nem illeszkedik a forgalomi helyzethez. Az utasforgalmi ellenőrzés területén például a jelenlegi 12 órás munkarendek miatt gyakran előfordul, hogy a csúcsforgalomban hogy kevés munkavállaló áll rendelkezésre, ezért hosszúak a sorok. A holt időszakokban viszont sok utasbiztonsági ellenőr feleslegesen tölti az idejét a repülőtéren. Ez pedig a repülőtér működési költségeit növeli meg jelentősen. A rövidebb műszakoktól a BA a szolgáltatási színvonal javítását és a költségek csökkenését várja.

 

 

Esettanulmány: utasbiztonsági ellenőr

 

Feladata: az utasok és poggyászok átvizsgálása

 

Képzettség: középfok + 6 hetes szakmai képzés, amit a BA finanszíroz

 

Nyelvtudás: angol alapfok (néhány mondatos nyelvtudás)

 

Bruttó átlagbér (műszakpótlékokkal): 235 ezer forint

 

Cafeteria: havi 47 750 forint (nettó)

 

Egyéb juttatás: havi átlag 10 000 forint

 

Műszakrend: napi 12 óra, heti 36-48 óra. Például az esti műszak, 19 órától reggel 7 óráig tart. 23 óráig erős a forgalom, aztán éjféltől reggel 5-ig gyakorlatilag nincs utaskiszolgálás, az ellenőrök alszanak, viszont megkapják fizetésüket és hozzá a 40+10%-os éjszakai műszakpótlékot is.

 

A 12 órás műszakrendből eredően heti 3-4 napot dolgozik Ferihegyen.

 

A BA javaslata szerint a 12 óráról 8 órára csökkenne a műszak. Ennek eredményeként, heti 4-5-szer kell kijönni Ferihegyre. A ledolgozandó órák száma viszont nem változik.

 

A Budapest Airport 1700 munkavállalójából közel 300 utasbiztonsági ellenőr, akik decemberben és január elején a munkabeszüntetést tartották.

 

 

 

budapestinfo.hu

 

Címkék: brit budapest airport kollektív szerződés átalakító program érdekvédő

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Tr Anszfer írta 2 hete itt:

Ha esetleg valakinek transzfercége van hasznos lehet neki a https://transzferem.eu oldal.

Oláh Ferenc 2 hete új képet töltött fel:

1979_junius_2080663_3935_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu