Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Budapest Airport közvetlenül kívánja tájékoztatni a brit érdekvédőket, hogy részleteiben mutassa be a vállalat átalakítási programját. A programnak köszönhetően a légiközlekedési és gazdasági válság miatt eddig nem volt szükség tömeges létszámleépítésekre a Budapest Airportnál.
2009. január 27. – A Budapest Airport (BA) vezetése meghívja a brit Unite the Unions érdekképviselet képviselőit és a Heathrow Liason Committee tagjait, hogy részletes tájékoztatást adjon a Budapest Airport átalakítási programjáról. A BA reméli, hogy a brit érdekvédők elfogadják a meghívást, így teljesebb képet kaphatnak arról, mi is zajlik valójában Ferihegyen.
A BA a 2005-ös privatizációt követően kezdte meg a ferihegyi repülőteret üzemeltető cég átalakítását. A modernizációs program keretében megkezdődött a BA egyes üzletrészeinek leválasztása és értékesítése, illetve a társaság áramvonalasítása.
2008 februárjában kezdődött az átalakítási program második szakasza, amikor a BA bemutatta Útiterv című programját.
A BA az átalakítás minden eleméről részletesen, kimerítően, a jogszabályi kötelezettségeket messze meghaladó mértékben konzultált az érdekképviseletekkel.
Az immár három éve tartó átalakítási program eredményeként a 2005-ös 2500 fős létszám 1700-ra olvadt. Ettől függetlenül, a jelenlegi pénzügyi- és légiközlekedési válság miatt, a BA-nál eddig sikerült elkerülni a tömeges létszámleépítést.
Az Útiterv részeként a BA 2008. június 24-én kezdeményezte társaság Kollektív Szerződésének (KSZ) módosítását, amellyel a BA újra kívánta gondolni a repülőtéri munkaszervezés egészét, beleértve a munkarendeket és a műszakpótlékokat. A régi KSZ nem volt összhangban az iparág és a piac követelményeivel. A régi rendszer sokszor ésszerűtlen szervezést követelt meg a munkáltatótól, túl sok volt benne az üresjárat, a pazarlás - mindez jelentősen növeli a BA költségeit, és rontja versenyképességét.
A KSZ tárgyalások 2008 őszén vakvágányra futottak ezért a BA október 11-én felmondta a szerződést, és azonnal tárgyalásokat kezdeményezett az új KSZ létrehozásáról.
Január második hetében a BA részletesen bemutatta új műszakrend-javaslatait. A BA egyetlen jelentős változtatást tervez: az utasbiztonsági területen 12 óráról 8 órára csökkentené a napi műszakok hosszát. Erre azért van szükség, mert a jelenlegi rendszer egyáltalán nem illeszkedik a napi forgalomi helyzethez. A rövidebb, a forgalmi igényekhez illeszkedő műszakrendektől a BA a szolgáltatási színvonal növekedését és a költségek csökkenését várja. Ennek eredményeként az utasok elégedettebbek a repülőjegyek pedig olcsóbbak lehetnek.
Január harmadik hetében a BA részletesen bemutatta az új műszakpótlékokra vonatkozó javaslatait is. A BA 5 százalékkal csökkentené a délutáni és az éjszaki pótlékot. Még így is a BA javaslata jóval kedvezőbb, mint amit a Munka Törvénykönyve előír. A változás az érintett területen dolgozóknál átlagosan 5%-os havi keresetcsökkentést jelentene.
Ennek ellensúlyozására a BA egy új kompenzációs-csomagot javasolt a szakszervezeteknek.
Válasz a javaslatokra eddig nem érkezett. A december 10-i sztrájk óta a BA 12 esetben kezdeményezett vagy nyújtott át javaslatot, valamint több gesztust is tett a szakszervezetek felé annak érdekében, hogy a konfliktusra megoldást találjon. A szakszervezetek a javaslatok többségét elutasítottak, több kezdeményezésre pedig még csak nem is válaszoltak.
Jost Lammers, a BA vezérigazgatója elmondta: „Arra vállalkoztunk, hogy a BA-t Közép-Európa legsikeresebb repülőterévé alakítsuk. Ehhez óhatatlanul át kell alakítani társaságunkat, hogy a budapesti repülőtér meg tudjon felelni a légitársaságok és utasok egyre növekvő igényeinek, jobb minőségű szolgáltatást nyújtson partnereinek, hogy vonzó repülőtér váljon Ferihegyből.
Modernizációs szándékunk a világ egészét sújtó gazdasági és légiközlekedési válság árnyékában még nagyobb fontosságot kap.
Hisszük, hogy a budapesti repülőtér szolgáltatási színvonalának növelése és a BA átalakítása az egyedüli út ahhoz, hogy Ferihegy sikeres legyen. Ez egyben a legnagyobb garancia arra is, hogy a munkahelyek biztonságát hosszú távon megőrizzük.”
A műszakrend változtatásokra azért van szükség, mert a jelenlegi rendszer egyáltalán nem illeszkedik a forgalomi helyzethez. Az utasforgalmi ellenőrzés területén például a jelenlegi 12 órás munkarendek miatt gyakran előfordul, hogy a csúcsforgalomban hogy kevés munkavállaló áll rendelkezésre, ezért hosszúak a sorok. A holt időszakokban viszont sok utasbiztonsági ellenőr feleslegesen tölti az idejét a repülőtéren. Ez pedig a repülőtér működési költségeit növeli meg jelentősen. A rövidebb műszakoktól a BA a szolgáltatási színvonal javítását és a költségek csökkenését várja.
Esettanulmány: utasbiztonsági ellenőr
Feladata: az utasok és poggyászok átvizsgálása
Képzettség: középfok + 6 hetes szakmai képzés, amit a BA finanszíroz
Nyelvtudás: angol alapfok (néhány mondatos nyelvtudás)
Bruttó átlagbér (műszakpótlékokkal): 235 ezer forint
Cafeteria: havi 47 750 forint (nettó)
Egyéb juttatás: havi átlag 10 000 forint
Műszakrend: napi 12 óra, heti 36-48 óra. Például az esti műszak, 19 órától reggel 7 óráig tart. 23 óráig erős a forgalom, aztán éjféltől reggel 5-ig gyakorlatilag nincs utaskiszolgálás, az ellenőrök alszanak, viszont megkapják fizetésüket és hozzá a 40+10%-os éjszakai műszakpótlékot is.
A 12 órás műszakrendből eredően heti 3-4 napot dolgozik Ferihegyen.
A BA javaslata szerint a 12 óráról 8 órára csökkenne a műszak. Ennek eredményeként, heti 4-5-szer kell kijönni Ferihegyre. A ledolgozandó órák száma viszont nem változik.
A Budapest Airport 1700 munkavállalójából közel 300 utasbiztonsági ellenőr, akik decemberben és január elején a munkabeszüntetést tartották.
budapestinfo.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Színfalak mögött: Milyen megállapodás született a Budapest Airport vezetése és dolgozói között a több mint egy éve folyó tárgyalás során?
Még mindig nincs kollektív szerződés. Megismétlődhet a tavaly decemberi ferihegyi sztrájk?
Szakmán kívüli tulajdonosé lesz a Budapest Airport
Politikai elitünk tevékenységét minősíti hogy a magyar légiközlekedés a mostani helyzetbe került