Ferihegy repülőtér Blog: 2009. május

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2479 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei - 2009. május

 

Továbbra sem utalta át a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.-nek a Malévval kapcsolatban vállalt kötelezettségek biztosítékául szolgáló 32 millió eurós bankgaranciát a légitársaságot áttételesen birtokló Vnyesekonombank (VEB). Az orosz tulajdonos sejtetni engedte: ez nagyban függ majd attól, hajlandó-e beszállni a magyar állam a komoly pénzügyi nehézségekkel küzdő légitársaság megsegítésébe. Addig is az orosz állami befektetési bank - ígérete szerint - újabb, ezúttal tízmillió euró nagyságrendű tőkeemelést hajt végre a Malévet birtokló AirBridge Zrt.-nél.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 15 éve

2009. május végén a Malév Zrt.-ben 10 millió euró tőkeemelést hajtanak végre a tulajdonosai még május végéig, június végéig pedig elfogadják a három éves üzleti tervet, amely szerint a légitársaság az időszak végére nyereségessé válik - mondta Anatolij Ballo, a Vnyesekonombank alelnöke, a Malév igazgatóságának elnöke.
A tőkeemelést a Malév közel 100 százalékos tulajdonosa, az AirBridge Zrt. hajtja végre. A 20 millió forint jegyzett tőkéjű AirBridge-ben Költő Magdolna magyar magánszemély 51 százalékot birtokol, az orosz állami befektetési bank, a Vnyesekonombank részesedése pedig 49 százalék.
Anatolij Ballo közölte, hogy bizonyos határidőn belül átutalják azt a 32 millió eurót, amelyet a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. hívott le garanciaként, mert az AirBridge nem teljesítette teljes egészében a privatizációs vállalásokat. Anatolij Ballo, aki a Vnyesekonombank alelnöke is, hangsúlyozta: jó kapcsolatokat ápolnak a magyar kormánnyal, és megértést tapasztalnak magyar részről. Folynak a tárgyalások a magyar kormánnyal, és reményei szerint egy hónapon belül rendeződik a helyzet. A tulajdonosoknak biztos terveik vannak a jövőre nézve, és a Vnyesekonombank kész finanszírozni a Malévet.
A légitársaság igazgatóságának elnöke az is elmondta, hogy a három éves terv részleteiről majd annak elfogadása után tájékoztatják a közvéleményt. Annyi bizonyos, fűzte hozzá Anatolij Ballo, hogy drasztikus leépítés nem lesz, csak a piaci igényekhez igazítják a több mint háromezer foglalkoztatott számát.
Martin Gauss vezérigazgató elzárkózott attól, hogy a keddi igazgatósági ülésen jóváhagyott 2009. évi üzleti tervet ismertesse, arra hivatkozva, hogy először a dolgozókat fogják tájékoztatni róla.

- Index -

Tovább 

A 2009-es év Business Superbrands oklevelét adományozta a szakmai zsűri a Budapest Airport-nak.

 

A testület, amelyet Dr. Bienerth Gusztáv, az Amerikai-Magyar Kereskedelmi Kamara, az AmCham elnöke vezet, több mint 500 ezer magyarországi vállalkozás közül, a legnagyobb hazai szakmai szervezetek illetve kamarák ajánlásának figyelembe vételével hozta meg döntését.

 

 

network.hu


A szakmai elismerést a zsűri pontozásos rendszerrel ítélte oda, amelyben az üzleti eredményesség mellett olyan szempontokat is figyelembe vesznek, mint a minőség, a megbízhatóság és a kiválóság.
A jelentős elismerést – Jost Lammers vezérigazgató távollétében - Hardy Mihály, a Budapest Airport vállalati kapcsolatok igazgatója és Bob McFadyen a kereskedelmi üzletág igazgatója vette át.

Utolsó hozzászólás

Rakusz Regina üzente 15 éve

Na a kreativitásra nincs panasz,az biztos! A fizetési lapjaink is nagyon kreatívak,lehet benevezem valami művészeti kiállításra....:)

Tovább 

 

Április 24-én kis híján komoly légikatasztrófa történt Oroszországban, Moszkvától nem messze

 

A Moszkovszkij Komszomolec című lap erről így számolt be.

 

A Tu-154-es a moszkvai Vnukovo repülőtérről Szamarába, a Boeing 767-es Vnukovóról Vlagyivosztokba indult. Ugyanabban a légi folyosóban repültek, 7500 méteres magasságban, egymástól négy kilométerre. 

Ilja Kurakulov irányító utasította a Tu-154-es pilótáját, hogy emelkedjen 9100 méterre, de egyszer csak azt látta, hogy a gép nem emelkedik, hanem süllyed, és vészesen lecsökken a sebessége.

Tovább 

Ünnep Ferihegyen: a repülőtérnek egy új részét, összesen 46 ezer négyzetméternyi,

vagyis hat futballpályányi területet adtak most át, hogy több gépet tudjanak fogadni

Ferihegy 2-n.

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Észak-nyugati forgalmi előtér - átadó ünnepség ©Harangozó Tamás

 

 

 

A négy évig tartó átépítés első szakasza május 7-én zárult le,

átadtak egy 46 ezer négyzetméteres újra betonozott részt.

Utolsó hozzászólás

Szinai János üzente 15 éve

MUT Műhely - 2009. március 9.


Ferihegy – Budapest Légi Kapuja


A MUT Műhely ez alkalommal a Fővárosi IVS-ben is nevesített (Budapest légi kapuja) 6. projekt térséggel foglalkozott. A Meghívott előadók Beleznay Éva (Budapest mb. főépítésze), Schuchmann Péter (a Pestterv Kft ügyvezetője), Szinai János (Vecsés főépítésze) voltak, de részletesebben hozzászóltak a kérdéskörhöz Schőmer András építészmérnök, a Ferihegyi szabályozási terv vezető tervezője és Hardy Mihály a Budapest Airport Zrt. vállalati kapcsolatok igazgatója is.

A projekt térségben megkezdett koordinációs munkáról

Beleznay Éva a fejlesztési térségek meghatározásában arra tért ki, hogy a Fővárosban arra koncentrálnak, hogy ezen térségek (pl.: Budapest szíve, belső központ zónák, átmeneti térségek, Ferihegy térség, stb.) valóban térségi szemléletben és nem egyedi önkormányzati elvek alapján terveződjenek, kapjanak programot. A Ferihegyi térség kapcsán kitért arra, hogy ezt a munkát Ikvai-Szabó Imre főpolgármester helyettes kezdeményezte, amikor a környező önkormányzatokkal kötött együttműködési megállapodás keretében meghatározott egy operatív munkacsoportot. A munkacsoportot a Budapesti Főépítész Iroda koordinálja (koordinátor: Raab József), tagjai az illetékes önkormányzatok főépítészei, a Budapesti Agglomerációs Fejlesztési Tanács (BAFT) koordinátora (Pátkai Zsuzsa) és a tervező csapat (Pestterv, Város-Teampannon, Közlekedés Kft által alkotott konzorcium). Emellett dolgozik egy politikai döntéshozói munkacsoport is a főpolgármester-helyettes, az érintett kerületi és települési önkormányzati polgármesterek és a BAFT politikai vezetőinek részvételével. A Ferihegyi projekt térségben a főépítész asszony elmondása szerint a munka közepén tartanak: az általános problémaelemzés és irányelvek kerültek tisztázásra. Ugyanakkor a politikai vezetői szint azt várja el igazi célként, hogy térségi megállapodás jogilag is előálljon. Most indul az Agglomerációs Térségi Területrendezési Terv felülvizsgálata is: ehhez ez a munka jó „előtanulmánynak” számít.

Az első eredmény: térségi tanulmányterv

Schuchmann Péter a tervezői konzorcium által készített Ferihegy Repülőtér térsége Területrendezési Tanulmánytervet ismertette a műhelybeszélgetésen résztvevőkkel. Schuchmann kiemelkedő jelentőségűnek tartja ezt a munkát, mivel ismerete szerint jelenleg nincs más olyan együttműködés az agglomerációban, ahol budapesti önkormányzatok és az agglomerációs települések ilyen szoros munkakapcsolatot ápolnának. Beszélt az időben elhúzódó Agglomerációs törvény közvetlen hatásáról, miszerint 2500 ha új gazdasági-logisztikai területet jelöltek ki sebtében a terv korlátozásaitól félő önkormányzatok a térségben, anélkül, hogy mindez térségi szinten össze lett volna hangolva. Ugyanakkor ekkora méretű fejlesztési területre a következő 15-20 évben nincs szükség. A Ferihegy térségében mutatkozó hatalmas területi kínálat vezetett oda, hogy legyen egy összehangoló tervezés, tekintettel arra, hogy a térségi területrendezési tervekben nincsenek meg a fejlesztés és a rendezés kérdéseinek összehangolását célzó eszközök. Motiválta továbbá a térségi tervezést az, hogy

• nincs a térségre vonatkozó, minden szereplő által elfogadott térszerkezeti terv,
• összehangolatlanok a közlekedési és közmű infrastruktúra fejlesztések,
• fel kell oldani a hatalmas kijelölt fejlesztési területekkel előálló települési versenyhelyzet a területek ütemezésével és más célú hasznosításával,
• össze kell hangolni a környezeti és rekreációs célokat a gazdasági fejlesztésekkel.

A közlekedési infrastruktúra egyik legégetőbb problémájaként a ferihegyi gyorsforgalmi út túlterheltségét, az alternatíva nélküli megközelítést említette a város felől. Környezetterhelési példaként említette a környezetvédelmi összehangolatlanság kérdését a fejlesztési területek és azok szennyvíztisztítása terén: a tervezett szennyvíztisztítók befogadója az a Gyáli patak, amiben alig van víz, vízhozamának zömét tisztított szennyvíz képezi. Csak most készül egy olyan tanulmány, ami a Gyáli patak terhelhetőségét vizsgálja, de ennek finanszírozója egy olyan banki befektető, amely az ecseri gazdasági területek fejlesztésében érdekelt, azaz a tanulmány következtetései jelentősen torzulhatnak a beruházói érdekek mentén.

A tanulmányterv készítői mozaikokból összerakott településszerkezeti tervek alapján mutatták ki a szomszédos települések gazdasági terület kijelöléseinek összehangolatlanságát, jelentős átfedéseit. A tervezők a tanulmánytervben feltettek olyan alapvető kérdéseket, amit az önkormányzatok nem vettek jó néven. Kimondták például, hogy jelenleg a ferihegyi reptérnek nincs alternatívája: ez egy borzasztó nagy vitát kiváltó mondat volt a tanulmányban. Több agglomerációs önkormányzat ugyanis keresné a lehetőséget, hogy egy új nemzetközi reptér kijelölhető legyen. A korábbi Ferihegyet tehermentesítő területek (Tököl, Kiskunlacháza) viszont kikerültek az OTrT-ből, és azok más célú gazdasági fejlesztése történik. A reptéri közelségből ugyanakkor következik, hogyha az alternatíva nélküliség igaz, akkor ennek konzekvenciáit kell vállalni, ami egyben lakóterület-fejlesztési korlátozást is jelent. Ez szintén önkormányzati ellenállást váltott ki, amit azok felülről vezérelt durva korlátozásként értelmeznek. Annak ellenére gondolják ezt, hogy az önkormányzatok és a helyi lakók általában nem a normaértéket meghaladó zajt, hanem a sokkal kisebb zajt is zavarónak érzik. (Az önkormányzatok például nem fogadják el az egyenérték alapú zajszabályozást: az egy órára szétterített zaj ugyanis esetenként nagyon nagy is lehet.) Lehetőségként itt felmerülhet a lakóterületből gazdasági területté való átminősítés, ami talán nem járna kezelhetetlenül vészes kompenzációval, illetőleg az éjszakai repülés korlátozása.

Problémaként jelentkezik még, hogy a reptér túlzottan elzárkózott korábban a térség fejlesztése elől, és csak kerítésen belüli fejlesztésekre koncentrált. A privatizációs szerződés ugyanakkor nem nyilvános, és az Ogy. Környezetvédelmi Bizottsága legutolsó ülésén sem támogatta a nyilvánosságra hozatalt: így csak azt tudjuk, hogy a BA ZRt. milyen fejlesztéseket vállalt (terminálfejlesztés, telken belüli cargo fejlesztés, kormányváró) és mekkora az az összeg (65 Mrd Ft.), amit a privatizációs bevételből az állam a reptér fejlesztésébe visszaforgat. Ugyanakkor nem születtek környezeti és közlekedési hatásvizsgálatok (az önkormányzatok régóta szorgalmazzák annak feltárását, hogy milyen kiegészítő fejlesztések lennének szükségesek) a reptér viszont azzal védekezik, hogy neki papírja van arról, hogy mindez nem szükséges. Az állam pedig a privatizációs vételárból nem indított be ilyen jellegű fejlesztéseket.

Mindezeket még inkább cizellálja, hogy bizonyos térségi együttműködések (BAFT, Monori-Gyáli Bp kistérségi TFT, Életre kel a Gyáli patak stb.) és azok fórumai papíron kimutathatóak, de a valós együttműködési készség jóval kevesebb. A tanulmányterv több térségi, az összehangolást segítő fejlesztési javaslatot megfogalmazott.

A terv közlekedésfejlesztési javaslatai kitérnek az M0 déli kapacitásbővítésre, az intermodális csomópontok fejlesztésére (kötöttpályás közlekedési eszköz + reptér), a haránt irányú közlekedés feltételeinek javítására a főút hálózaton is, a lakóterületi forgalomcsillapításra, az M4 budapesti bevezető szakaszának (4-es helikopter út irányába való kiépítése) fejlesztésére. A vasúti teherforgalom esetében pedig foglalkozik a terv az ún. V0 vasúti teherforgalmi nyomvonal (Székesfehérvár-Szolnok) északabbra helyezésével az M0 gyűrű mentén.

A környezetminőség javítási javaslatai nagyon részletesen tárgyalják a zajterhelés kérdését. A fő problémát itt az okozza, hogy az önkormányzatok nem fogadják el hitelesnek a mérési adatokat, amíg azt a reptér méri. Ugyanakkor az önkormányzatok is mérnek zajterhelést, de ezek módszertanilag nem összevethetők. A zaj monitoringra tett javaslat ezért egy közös üzemeltetésben, a külsőbb területre is kiterjedő hálózat létrehozását szorgalmazza, amelynek kiépítése nem jelent nagy költséget, de a bizalmat megalapozná. Fontos problémakör még a rákszerűen terjeszkedő, összehangolatlan területfelélés. Hiányoznak az ökoháló bevédését célzó határozott lépések. A Gyáli-patak és a Rákos-patak menti területek mentén ma még megvannak az ökológiai hálózati elemek, de a fejlesztés a lassú „bedarálás” irányába hat.

A területhasználati és ütemezési javaslatok a fejlesztési területek túlkínálatát ütemeznék környezeti és közlekedési-közmű infrastrukturális szempontok alapján. Főbb funkcióváltó területi javaslatai a tervnek: az 2. kifutó pálya tengelyében való lakóterület fejlesztések más területfelhasználásra történő átváltása még a fejlesztés beindítása előtt. Ilyen neuralgikus pontok a felszálló pálya tengelyében az üllői, vecsési, ecseri és rákoshegyi most aktivizálódó lakóterület fejlesztések, amelyeket a funkcióváltás felé kellene terelni.

A térségi fejlesztés hiányzó jogszabályi, szervezeti háttere

Schuchmann Péter a továbbfejlesztés lehetőségét a térség önkormányzatai által létrehozandó térségi fejlesztési társulásban, vagy sokkal inkább az önkormányzatok és a fejlesztők együttes részvételével megalakítandó fejlesztési társulásokban látja. Szinai János egyenesen azzal az ötlettel ált elő, hogy a településfejlesztést a rendezéshez közelítő IVS módszertant a területfejlesztésbe is át kellene ültetni, és egy ahhoz hasonló Integrált Területfejlesztési Stratégia (ITS?) kidolgozásával és jogszabályi beágyazásával biztosítani a ferihegyi, és az ahhoz hasonló projekt térségek tervezését és fejlesztéseinek lebonyolítását. Beleznay Éva pedig arról beszélt, hogy a dél-budapesti projekt térségnél (Olimpia) most dolgoznak az infrastrukturális fejlesztés kapcsán különféle társasági modellek elemzésén, vizsgálják, hogy milyen adókedvezményekkel vagy más jellegű kedvezménnyel lehet bevonni a magánszektort. Itt az infrastruktúra fejlesztő társaság létrehozása tűnik pillanatnyilag a legjobb modellnek: ezek tapasztalatait fel lehetne használni a ferihegyi projekt térség esetében is.

BA Zrt kontra települési érdekek

Szinai János elsősorban az önkormányzati érdekeket hangsúlyozva azzal érvelt, hogy a BA Zrt-nek kizárólag a reptéri kerítésig terjedő fejlesztési koncepciója ellentétben áll azzal a 2005-ben deklarált fejlesztési elképzeléssel, ami az utasforgalmat a jelenlegi kétszeresére, a cargo területeket pedig a jelenlegi 30.000 m2-ről 300 ezer m2-re, azaz a mostani kapacitás tízszeresére kívánja emelni. Ez pedig a kerítésen belül nem realizálható. Kitért arra is, hogy a reptér egyoldalas reptér, ami Vecsés és Pestszentlőrinc irányában rendelkezik feltáró kapcsolatokkal és fejépületekkel, éppen ebben bízva készítette elő a település tíz év alatt azokat a korábban rendezetlen tulajdonviszonyú területeit a cargo fejlesztésre. Hozzátette, hogy az állami 65 Mrd Ft-os kötelezettségvállalásból csak mintegy 9-10 Mrd sorsa ismeretes (I. terminál guruló út fejlesztés, II. terminál bővítés), míg a további 55 Mrd-ot 2013-ig el kellene költeni. Felhívta a figyelmet arra is, hogy miközben a kormány jelentős, de azonnali gazdasági hasznot nem hozó kiemelt projektek megvalósítását leveszi a napirendről, el kellene gondolkoznia azon, hogy ebbe a projekt térségbe, amelyek 10 év előkészítés alatt állnak, rengeteg engedélyes tervvel rendelkeznek, sok szempontból érdemes lenne befektetnie. Azaz a térségnek egy kiemelt EU-s pályázati forrásra lenne szüksége. Mér csak azért is, mert ennek azonnali gazdaságélénkítő hatásai kimutathatóak.

Hardy Mihály ugyanakkor leszögezte, hogy a BA Zrt-nek elsősorban a reptér fejlesztésére van jogosítványa, és bár mind a 65 Mrd-os összeg, mind pedig a kapacitásbővítési tervek igazak: a jelenlegi gazdasági klímában örülnek, ha az elkövetkező években a lapos görbévé változó kapacitásbővülés legalább fenntartható marad. Ugyanakkor maga is lehetetlen helyzetnek minősítette, hogy egy mindössze 8 km-es útszakaszon (gyorsforgalmi út), ahol egy kétbalkezes sofőr akár órákra megbéníthatja a reptéri forgalmat, 40 éve nem történt semmilyen fejlesztés, amely miatt az első kép, amivel szembesül a külföldről érkező Magyarországgal kapcsolatosan, az a gyorsforgalmi út környékének igencsak lehangoló világa. Az is elgondolkodtató, hogy míg Európában 16%-os a repterek kötöttpályás utasforgalmi részaránya, addig nálunk ez mindössze 4% egy kötöttpályás kapcsolatnak csak fenntartással nevezhető ferihegyi vasúti megállóval. A cargo kérdéskörrel kapcsolatosan megjegyezte, hogy a reptér bevételeinek jelenleg 70%-át az utasforgalom és 30%-át az áruforgalom teszi ki, holott az egészséges pont a fordítottja lenne. Viszont a BA Zrt cargo fejlesztésben elsősorban az ún. front line (telken belüli) cargo fejlesztésben gondolkozik, amely persze a térség fejlesztői számára jelent potenciált: sok reptéren megfigyelhető a reptér körüli cargo városok kialakulása amelyet magántőke fejleszt. Az ecseri gazdasági terület cargo bázisként való értelmezését hamvába holt ötletnek nevezte: ő is elsősorban a vecsési térségben, a reptértől délre eső gazdasági területeken lát telken kívüli logisztikafejlesztésre lehetőséget. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a BA Zrt azonban főként a telken belüli fejlesztésekre koncentrál (cargo építés, Gyáli patak záportározójának kiépítése, utasforgalmi épület bővítés – amelyben a III. terminál építése még a horizonton sincs).

Szinai ezekre reagálva jegyezte meg, hogy szerinte téves az a szemlélet miszerint a BA Zrt-nek fejlesztés tekintetében csak a telkén belül van tennivalója, tekintettel arra, hogy amennyiben reptér nem lenne, akkor például Vecsés városának is csak a szokásos településfejlesztési problémákkal és ezek terhelésével kellene szembe néznie. A várható terhelés azonban ennél jóval nagyobb. Beleznai Éva véleménye szerint is el kell végezni azokat a hatáselemzéseket, amelyek kimutatják, hogy a fejlesztés kinek javadalmaz, és ezek arányában kell egyezségre jutni abban, hogy a közérdekű fejlesztéseket a fejlesztés nyertesei milyen arányban állják. Ebben természetesen részt kell vállaljanak az állami, önkormányzati szereplők mellett (beleértve ebbe a körbe a MÁV-ot és a BKV-t is) a fejlesztők is. Égető szükség lenne tehát egy egyértelmű jogosítványokkal és jogkörökkel felruházott, a térség befektetőit is magába foglaló fejlesztő társaság létrehozására, ami a felvázolt projekt elemeket hatékonyabban tudja megvalósítani a jelenlegi végletesen széttagolt önkormányzati és állami közigazgatási menedzsmentnél.

Bardóczi Sándor
Szinai János

Tovább 

A mai korszerű detektorok mikrobolométerek, a sugárzásos termográfia detektorai. Anyaguk fém és a beérkező foton-energia hatására felszabaduló elektromos töltésmennyiséggel válaszolnak, mely hatására az ellenállás megváltozik. A szomatoinfra kamerája a 8-14 mikrométeres spektrumban érzékeny a hősugárzásra. Az emberi bőrfelület infravörös sugárzásának csúcsintenzitása 9-10 µm (a teljes tartomány kb. 3-16 µm). A technika műszeres alapkövetelménye mára már a minimum 110.000 pixeles érzékenység és 5.500.000 adat integrációja képpé.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 15 éve

Június 9-én leszerelik a ferihegyi repülőtérre kihelyezett hőkamerákat, mert már nem indokolják használatukat a járványügyi körülmények. A szakemberek ugyanakkor változatlanul a reptéren maradnak és kiszűrik a betegség jeleit mutató utasokat, jelentette be az ÁNTSZ. A hőkamerák használatát a WHO a járvány kezdetén fölöslegesnek minősítette, mert számos egyéb betegség is lázzal jár, ugyanakkor az influenza az első pár napban nem is okoz lázat, bár már fertőz.
A most leszerelt kamerákat még április 30-án állították fel, hogy segítsen kiszűrni az új influenzás betegeket. A kamerákkal eddig összesen 178 067 embert vizsgáltak meg és 279-et szűrtek ki. Közülük azonban senkinél nem mutatták ki az új vírust.
Az ÁNTSZ közleménye szerint hőkamerák alkalmazása a pandémiás riasztás 5. fázisának kihirdetése idején szakmailag indokolt volt, mert nem tudhatták, hogy milyen kórokozóval állnak szemben, hogyan és milyen mértékben terjed a fertőzés, mekkora lehet a fertőzöttek aránya a beutazók között.

- Index -

Tovább 

Infravörös, úgynevezett szomatoinfra kamerákkal felszerelt műszaki rendszerekkel vizsgálják a Ferihegyen leszálló utasokat május 1-től, miután az Egészségügyi Világszervezet 5-ös riasztási fokozatot rendelt el az A/H1N1 járvány miatt.

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E legkorszerűbb technikát csak Magyarországon alkalmazzák - mondta Szacsky Mihály, a rendszer kifejlesztésében részt vett szakember csütörtökön az MTI-nek.

Tovább 

Bár a Budapest Airport (BA) március végén bejelentette, hogy idén három plusz két százalékkal emeli a béreket, a szakszervezetek szerint ennek ellenére több száz dolgozó fizetése jelentősen csökkenni fog - a közelmúltban bejelentett intézkedések nyomán.

 

A BA közlése szerint március 1-ig visszamenőleg, azonnali hatállyal három százalékkal emeli a béreket, decemberben pedig újabb, két százalékos béremelésnek megfelelő bónuszt fizet a cég, amennyiben a repülőtér 2009-es utasforgalma - három százalékos növekedést produkálva - meghaladja a 8,7 millió főt.

Tovább 

A Budapest Airport (BA) április végén megkezdte meg a ferihegyi repülőtér 2-es terminálépületének, az Égi Udvarnak (SkyCourt) bontási és építési munkáit. Az építkezés idejére a cég a személygépjármű forgalom számára végig lezárja a terminál érkezési szintjét.

 

Korábbi hírek szerint a SkyCourt építése 2010 tavaszára vagy nyarára fejeződik be. Mindez egyébként mintegy fél-egy éves csúszást jelent a 2008 elején közölt tervekhez képest.

 

Személyautók kitiltva

Április 16-től várhatóan 2010 nyaráig személygépkocsival nem lehet behajtani a 2-es terminál alsó, érkezési szintjére.

Tovább 

A Budapest Airport Zrt. nyílt közbeszerzésen keres vállalkozót a magyar szabványoknak megfelelő benzin és gázolaj beszerzésére, valamint üzemanyagkártya szolgáltatásra - a felhívás a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

 

A szállítandó benzin mennyisége 400 ezer, míg a gázolajé 1 millió 100 ezer liter.

 

A felhívás szerint

 

csak olyan társaság tehet ajánlatot, amely rendelkezik az elmúlt két évben évente legalább nettó 600 millió forint, vagy ezzel egyenértékű (az MNB középárfolyamán számított) euróban kifejezett teljes forgalommal,


továbbá rendelkezik az elmúlt két évben évente legalább nettó 300 millió forint vagy ezzel egyenértékű (szintén az MNB középárfolyamán számított) euróban kifejezett benzin, gázolaj értékesítési forgalommal.

Tovább 

A ferihegyi repülőtéren működő, közel 700 főt foglalkoztató
CELEBI GROUND HANDLING HUNGARY KFT.
munkatársakat keres részmunkaidős foglalkoztatásra az alábbi munkakörbe
REPÜLŐTÉRI JEGYKEZELŐ
(Check-in agent)

A munkakör által ellátandó feladatok:

 

  • Bekezeli az utasokat a számítógépes rendszerbe
  • Regisztrálja a feladandó poggyászokat a járatokra
  • Ellenőrzi az utazási dokumentumokat
  • Kiállítja az utasok beszállókártyáját és a poggyászcímkéket
  • Szükség esetén kiszabja az extra díjakat
  • Közreműködik az utasok beszállításánál

A munkakör betöltéséhez szükséges feltételek:

 

  • Középfokú végzettség
  • Erős középfokú angol szóbeli nyelvtudás
  • Jó kommunikációs készség
  • Ügyfélközpontú szemlélet

Juttatásaink:

 

  • Pályakezdő bér
  • Béren kívül juttatások

Pozíció területe(i):

 

    Vendéglátás/ Idegenforgalom
  • Turizmus/Utazás
    Pályakezdő / Szakmai Gyakorlat
  • Pályakezdő munkakörök
    Értékesítés / Kereskedelem
  • Kereskedelem
    Asszisztencia / Adminisztráció
  • Adminisztráció

Munkavégzés helye:

 

Budapest

 

A PÁLYÁZAT BEADÁSÁVAL KACSPOLATOS INFORMÁCIÓK:
Leendő munkatársainkat megszakítás nélküli rugalmas munkarendben fogjuk foglalkoztatni, kb.

Tovább 

Idén ősszel második fázisához érkezik a Budapest Airport (BA) „Kifutópálya” nevű gyakornoki programja. A BA ezzel is lehetőséget biztosít tehetséges főiskolai és egyetemi diákoknak, hogy értékes munkatapasztalatot szerezzenek a magyar gazdaság egyik jelentős szereplőjének számító társaságnál. A tavaly elindított kezdeményezés sikeresnek bizonyult ezért az idén még több szakterületet felölelő gyakornoki programot indít a reptér üzemeltetője.

A sikeres pályázók szakmai tapasztalatokat szerezhetnek Magyarország legnagyobb és egyben Kelet-Közép-Európa egyik legjelentősebb repülőterén, a legkülönfélébb szakterületeken, mint HR, Kommunikáció, pénzügy, marketing, műszaki területek és környezetvédelem.

Tovább 

 

Hírességek testközelben ill. nekünk csak a bud.hu honlapján:

Április 21.-én a cowboy kalapos Tony Curtis okozott feltűnést a 2-es terminálon, 22.-én pedig a fél ország irigyelte azokat a repülőtéri dolgozókat és újságírókat, akik pár percre testközelből láthatták az AC Milan sztárjait. Hiába, ami Ferihegyen történik, az bekerül a hírekbe!

 

A Van, aki forrón szereti idősödő szívtiprója az életrajzi könyvét reklámozta Pesten, a futball félistenek pedig egy bemutató meccs miatt landoltak Ferihegy betonján.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu