Ferihegy repülőtér Blog: 2008. július

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2476 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei - 2008. július

Oltáshoz készülj! Vigyázz! Olts!

A tûzoltóautó élete nem habostorta. Ráadásul, ha a ferihegyi reptéren teljesít szolgálatot és csak a repülõgépek balhéihoz hívják, különösen nem.


A 20 hengeres motor okozta lelki töréshez heveny Gulliver-szindróma is járul, mert szegény akkora, hogy a garázsban az õt körülvevõ többi autó és persze a személyzet között óriásnak érzi magát. Aztán mikor kivonul a repülõgépekhez, szinte eltörpül mellettük.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 15 éve

Fényképezd le és töltsd ide fel, hogy mi is megcsodálhassuk!

Tovább 

2008.07.14.

Szeptemberben, a turistaszezon végén elkezdik a Ferihegyi repülõtér átépítését, amivel körülbelül kétszeresére nõ a létesítmény kapacitása. A reptér tömegközlekedési kapcsolatai azonban nem javulnak, a ferihegyi gyorsvasút ?már nem realitás? - áll az Index cikkében.

A Budapest Airport a napokban mutatta be az átalakított repülõtér terveit a fõvárosi önkormányzat városfejlesztési bizottságának. A testület fideszes elnöke, Ughy Attila elmondta, hogy a bár az üzemeltetõ néhány év alatt a forgalom megduplázódására számít, a terminálok tömegközlekedési kapcsolatai nem javulnak: a ferihegyi gyorsvasút megépítése lekerült a napirendrõl.

Tovább 

 

A Budapest Airport 2005-ös privatizációja óta egyik tulajdonos sem tartotta be a privatizációs szerzõdésben vállaltakat - állítja a BA munkavállalói többségét képviselõ szakszervezet.

 

A Munkástanácsok Országos Szövetségéhez csatlakozott Repülõtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) hétfõi sajtótájékoztatóján ismertették, hogy a szövetség kezdeményezni fogja a Munka törvénykönyve módosítását az OÉT-ben.

Ennek sikertelensége esetén az Európai Bizottsághoz fordulnak annak érdekében, hogy kezdeményezzen szabálysértési eljárást a magyar kormány ellen a munkavállalók képviselõinek tájékoztatáshoz és konzultációhoz való jogával kapcsolatos európai irányelvnek a magyar jogba történõ nem megfelelõ átültetése miatt.

Tovább 

Repülõgéppel mérik a levegõ szennyezettségét Budapest felett a jövõ héten. Fõleg a Ferihegyi repülõtér légszennyezettségét vizsgálja a gép, amely naponta háromszor száll föl Dunakeszirõl.


A vizsgálatokra a Nemzeti Kutatásfejlesztési és Technológia Hivatal támogatásával technikai-tudományos konzorcium alakult az akadémia Atomenergia Kutatóintézetének vezetésével.

Forrás: Magyar Rádió

Dátum: 2008-07-09

Tovább 

Az iPodokat, mobiltelefonokat és laptopokat is átvizsgálhatnák a G8-csúcstalálkozón megerõsített egyezménytervezet alapján.

A reptéri vámvizsgálat során akár az utazók hordozható számítógépét vagy mp3-lejátszóját is megvizsgálhatná a vámõrség, amennyiben elfogadják az Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA) pénzhamisítás elleni nemzetközi kereskedelmi egyezményt. Az egyezménytervezetet, amelyrõl a múlt héten Japánban lezajlott, a legfejlettebb ipari országok vezetõit tömörítõ G8-csúcstalálkozón is szó esett, sokáig megpróbálták a lehetõ legnagyobb titokban elõkészíteni, májusban azonban már kiszivárgott az elsõ verziója.

Tovább 



Malév papírjegy helyett e-jegy A IATA ajánlásának hatására 2008. június 1-jétõl a Malévre kiállított e-jegyek aránya jelentõsen nõ, hiszen ettõl az idõponttól az ügynökségi jegyértékesítõk kizárólag e-jegyet adhatnak ki.
A légitársaságoknak, köztük a Malévnek, a IATA nem szabott határidõt a 100%-os e-jegy bevezetésre, hiszen az iparágban több esetben, például helyfoglalásra nem jogosító, két év alatti kisgyermekek jegyénél, még nem nélkülözhetõ a papírjegyek alkalmazása.

Tovább 

A Malév június 2-tól három kilóval megemeli a külön térítés nélkül feladható poggyászok súlyhatárát, ugyanakkor zéró toleranciát vezet be a túlsúly tekintetében. Ennek megfelelõen a légitársaság járatainak turista osztályán utazók ezentúl fejenként 23 kiló poggyászt adhatnak fel térítésmentesen, az e fölötti súlyért viszont fizetni kell a jövõben. A business utasok esetében ez a súlyhatár változatlanul 30 kg marad.
A Malév felülvizsgálva eddigi gyakorlatát, a legújabb, elõre mutató iparági tendenciáknak megfelelõen június 2-ával megváltoztatja a feladandó poggyászok súlyára vonatkozó szabályzatát.

Tovább 

Az építkezéssel látványosan elkezdõdik a budapesti repülõtér fejlesztési programja - 2008. május 26.


4,2 milliárd forintért bõvíti Ferihegy elõterét a BA A Budapest Airport (BA) ma aláírta a szerzõdést a Vegyépszer vezette VHS Elõtér konzorciummal a 2-es terminál forgalmi elõtérének bõvítésérõl.
A BA tavaly november 7-én nyilvános, az európai unió követelményeinek megfelelõ nemzetközi közbeszerzési tendert írt ki az elõtér fejlesztésének elsõ szakaszára.

Tovább 

2008. január:A Budapest Airport (BA) üdvözli, hogy az Európai Bizottság biztonsági szempontból ismét ?tisztának? minõsítette a Budapest Ferihegyi Nemzetközi Repülõteret. A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatósága hivatalosan értesítette a BA-t, hogy a társaság befektetései és átalakításai eredményeként a repülõtér megfelel az EU minden biztonsági követelményének.

Az Európai Bizottság már értesítette a tagállamokat, ami azt jelenti, hogy a repülõtér kereskedelmi egységeiben vásárolt árukat immár nem kobozzák el egyes európai légikikötõkben.

Tovább 

Egy utas tollából:


Az ugye nem atomtitok, hogy a reptereken lopkodnak a feladott csomagokból. Nem véletlen a b?röndfóliázó szolgáltatás és a többi. Az azonban talán ritkább, hogy a reptéren dolgozók konspiráljanak, és olyan ordas hazugságokkal etessék a fogyasztókat, ahogy az Amigóval történt a minap Ferihegyen. A hülyék arra viszont nem gondoltak, hogy a Naiv Ügyfél meg fogja nézni a menetrendet. Tényleg, Ön tudja, kik a tolvajok: az egyenruhások vagy a polgári alkalmazottak?

Tovább 


Willy Messerschmitt

Száztíz éve, 1898. június 26-án született Willy Messerschmitt, a német repüléstörténet kiemelkedõ alakja.

Wilhelm Emil Messerschmitt borkereskedõ család sarjaként Frankfurt am Mainban született. Gyerekként tanúja volt egy Zeppelin léghajó levegõbe emelkedésének, ami nagy hatással volt rá. Már ekkor készített repülõgépmodelleket, késõbb kipróbálta a vitorlázó repülést, sõt tervezett is ilyen gépeket.

Tovább 

Aki egzotikus, trópusi országok felé veszi az irányt, biztosan nem feledkezik meg a kötelezõ oltásokról. De veszélyes lehet a vénákat igénybe vevõ, hosszas ülés is azok esetében, akik hajlamosak ilyen panaszokra: a láb bedagad, elnehezül. A patikában recept nélkül kapható a vadgesztenyemag kivonatát tartalmazó készítmény, két-három heti szedésével erõsíthetõ a vénák fala, javítható az erek rugalmassága.

Ruházat
A repülõre szálljunk kényelmes cipõben, szellõs ruházatban.

Tovább 

A folyosó és a vészkijáratok közelében ülõknek van a legnagyobb esélyük a menekülésre egy repülõgép-katasztrófa esetén. Jóval nagyobb veszélyben vannak, akik az ajtóktól négy-ötsornyi távolságra kaptak helyet - állapították meg brit kutatók.

Katasztrófák vizsgálata és túlélõk elbeszélései alapján a Greenwichi Egyetem munkatársai megállapították: egy égõ repülõgépbõl azoknak az utasoknak van a legnagyobb esélyük megmenekülni, akik a folyosók vagy a vészkijáratok közelében ülnek.

Tovább 

A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (International Civil Aviation Organisation - ICAO) auditálta a védelem kivételével a magyarországi légiközlekedés minden területét, és az elõzetes jelentés szerint a repülés biztonságára vonatkozó kockázatot nem találtak, de megállapításaik alapján új légiközlekedési törvényre van szükség - közölte Vágó József, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH)Légiközlekedési Igazgatóságának igazgatója.

Az ICAO szakemberein kívül a 2008.

Tovább 

Karinthy Frigyes L?Homme qui vole

Lent a ködbeveszõ, párába folyó, vakító végtelenség; tejfehér tükör, melynek homorú szintjérõl opálos fények villódznak: a tenger. Fönt a ködbeveszõ, párába folyó, vakító végtelenség; bódító színek tusakodása, kábult üresség, kontúrtalan messzeségek, valószínûtlen mélységek: az ég. Pár perce csak, hogy felkelt a nap és nincs még láthatár sehol ? egyetlen, összefolyó káosz, ködlõ bizonytalanság minden, mely elszédít és megzavar.

Tovább 

Szerzõ: P. Tóth Erzsébet

Repülés a színek világába
A XVIII. kerületi mûvészek idén második alkalommal csatlakoztak a Magyar Festészet Napja, országos programsorozathoz. Tavaly a majom éve adta az aktualitást, ebben az évben a színek világába történõ utazás, ezzel együtt a repülés volt az üzenet. Az idén több helyszínen, a helyi festõmûvészek szinte mindegyike megmutatta magát, illetve alkotásait.

2002 óta minden évben október 18-án ünnepeljük a Magyar Festészet Napját. Szent Lukács, a festõk védõszentjének névnapján számos kulturális rendezvénnyel, kiállításokkal tisztelgünk a mûvészet ezen ága elõtt.

Tovább 

Kazimir Szeverinovics Malevics (1878. február 23., Kijev ? 1935. május 15., Leningrád) belarusz származású festõ és mûvészet-teoretikus. A geometriai absztrakt úttörõje, az orosz avantgarde és a szuprematizmus legjelentõsebb alakja.

(szuprematizmus: Oroszországban, 1915-16-ban kialakult képzõmûvészeti irányzat. Fõ jellegzetessége a végletekig letisztult geometriai formák ? mint pl. egyszínû kör, négyzet ? használata.)

Szuprematizmus (1916)

Malevicset bevallottan lenyûgözte a légifényképezés.

Tovább 

Meteorológiai alapok:


Ha úgy repülünk, hogy nem ismerjük a felhõket, és ezek üzeneteit, akkor az olyan, mint ha úgy vezetnénk, hogy nem ismerjük a közlekedési táblákat. A világ legjobb pilótái között sokszor az dönt, hogy ki tudja pontosabban megjósolni a napi idõjárásban rejlõ lehetõségeket.

Az igazi pilóta reggel azzal kezdi, hogy kinéz az ablakon, és az eget bámulja, vajon hol lehet ma és mekkorát repülni. És megteszi ezt minden reggel, még ha nem is fog aznap repülni? Az alábbiakban egy kis bevezetõt olvashattok a meterológia világába.

Tovább 

Alapok

Az alábbiakban a lehetõ legegyszerûbb formájában leírom a siklóernyõzéssel kapcsolatos alapokat. A repülés fajtáit, a repmeteorológiai alapokon túl egy kis repüléstechnikát, és néhány jó tanácsot?
Fogd meg a láthatatlant
Hogy a levegõben feláramlások keletkezzenek, kétféle lehetõség létezik: ?mármint ami a számunkra kihasználható.? Az egyik akkor jön létre, amikor a mozgó légtömeg akadályba ütközik, és ez felfelé kényszeríti azt (lejtõszél).

Tovább 

Az ember próbálkozása, lelkesedése hogy végül eredményekhez vezetett, elõször léggömbbel, majd léghajóval végül repülõvel emelkedhetett a magasba.


Néhány fontosabb évszám:
1738 Bernoulli ? áramlástan
1783 Montgolfier ? ballon
1853 Sir George Cayley ? az elsõ vitorlázórepülés

1890. Wright testvérek ? az elsõ ?kormányozható? repülõ

1891. Otto Lilienthal ?A madarak repülése? 15m siklás (1896 baleset)

1903 Kitty Hawk (Wright testvérek) elsõ motoros repülés (36m, 12 s)

1955 Francis Rogallo ? sárkányrepülõ

1960-as évek: irányítható ejtõernyõ


Itt jut eszembe dr.Bocsák Béla mondása, amit még régebben valahol olvastam:
?ne felejtsük el, ahhoz hogy a madarak repülni tudjanak évmilliókra volt szükség, és ne gondoljuk, hogy mi pár hónap vagy év alatt valóban meg tanulhatunk repülni.?

A siklóernyõzés ma a legszabadabb és legkönnyebben elsajátítható repülési forma.

Tovább 

A repülés története

Az emberiség fejlõdése során hamar eljutott odáig, hogy földön, vízen közlekedjen. De a harmadik dimenziót, a levegõt is minél hamarabb meg akarta hódítani.
A múltbéli próbálkozásokat tükrözik fennmaradt mondák, festmények.

Talán a legrégebbi történet kinából származik:

Shun császár fogságba esik, ahonnét úgy szabadul, hogy egy madár ?munkaruháját? magára ölti, és elrepül.

Tovább 

A Ferihegyi Nemzetközi Repül?tér Budapest egyetlen repül?tere, Magyarország öt nemzetközi repül?terének egyike. Nevét Mayerffy Ferencr?l, a környék egykori bérl?jér?l kapta a XIX. század közepén. 16 km-re, délkeletre fekszik a f?várostól. A repül?téren található három terminálról (1, 2A, 2B) jelent?s számú nemzetközi járat indul, f?leg Európa nagyvárosaiba, de Ázsiába, Észak-Amerikába és a Közel-Kelet országaiba is.

Terminál történet: 1939 szeptemberében, miután a város légiforgalma kin?tte a budaörsi repül?tér nyújtotta lehet?ségeket, pályázatot írtak ki a ferihegyi repül?tér építésére.

Tovább 

Két évvel ezelõtti Steve Hardwick interjú a Magyar Nemzetben

Hunyor Erna


Ugyan már nyolc hónapja van brit tulajdonosa a Budapest Airport (BA) Zrt.-nek, kívülrõl semmit nem változott Ferihegy. A különféle prezentációkon ismertetett fejlesztésekbõl még semmi nem valósult meg. Bár kétségtelen, hogy a Ferihegyi repülõteret üzemeltetõ társaság menedzsmentje munkájához nyugalmat és csendet akar, e csendet idõnként megtöri a szakszervezetek és az érdekképviseletek, valamint az ott dolgozók némelyikének ? a BA Zrt.

Tovább 

Interjú Dúzs József r. dandártábornokkal a Repülõtéri Rendõr Igazgatóság Igazgatójával

A megújuló rendõrség keretein belül új szervezeti elemként 2008. január 01-tõl látja el szolgálati feladatait a Repülõtéri Rendõr Igazgatóság. Interjúnkban Dúzs József r. dandártábornokot kérdeztük a repülõtéri rendõrök feladatrendszerérõl, az elkövetkezendõ idõszak fõbb célkitûzéseirõl.


Dúzs József r. dandártábornok, a Repülõtéri Rendõr Igazgatóság vezetõje

A Repülõtéri Rendõr Igazgatóság elhelyezkedése, feladatrendszere révén speciális szerepet tölt be a rendõrség szervezetében.

Tovább 


The Quadrum néven új, 22.000 négyzetméteres irodaparkot épít az AIG/Lincoln nemzetközi ingatlanfejlesztõ vállalat a Ferihegyi repülõtér mellett. A fejlesztés beruházási költsége több mint 30 millió Euró.


Az irodapark elsõ, Silver elnevezésû épülete 5,961 m2 , mely 2008. szeptemberére, míg a további három (Gold, Bronze, Diamond) épület 2009 végéig készül el. Az irodapark kizárólagos bérbeadó ügynöksége a Cushman & Wakefield.

Magyarországon elõször a The Quadrum irodaházak épülnek az angol Building Research Establishment (BRE) független minõsítõ és kutató szervezet által készített Environmental Assessment Method (BREEAM) környezettudatos építési módszer alapján.

Tovább 

Egyesült a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSz) és Repülõtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (RFDFSz), így létrejött Ferihegy legnépesebb érdekvédelmi szerve.

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) több mint 1200 fõt képvisel a jövõben, elnökévé Csorba Attilát, az LDFSZ vezetõjét választották.

Eredményesebb fellépést várnak

A LESZ az egyesüléstõl azt várja, hogy a jövõben még eredményesebben tudják majd képviselni a munkavállalók érdekeit.

Tovább 

Szollár Domokos tudósítása


Aláírta a szerzõdést a Budapest Airport (BA) a Vegyépszer vezette VHS Elõtér konzorciummal a Ferihegyi repülõtér 2. terminálja forgalmi elõtérének bõvítésérõl. Az elsõ szakaszban 76 000 m2 alapterületû elõtér épül Ferihegyen, amely állóhelyeket teremt a repülõgépeknek, és növeli a légikikötõ kapacitását. 2011-ig összesen 170 000 m2 forgalmi elõtér építését tervezi a BA.

A BA tavaly õsszel az Európai Unió követelményeinek megfelelõ nyilvános, nemzetközi közbeszerzési versenyt írt ki az elõtér fejlesztésének elsõ szakaszára.

Tovább 

Befejezõ szakaszához érkezett az Airport City logisztikai park elsõ épületének beruházása a Ferihegyi repülõtér közelében, az új logisztikai központ már fogadja a leendõ bérlõk bejelentkezéseit.


Joó Domonkos, a beruházást menedzselõ, ingatlanokkal foglalkozó DTZ Hungary Kft.vezetõje elmondta, hogy az ABLON befektetõi cégcsoportberuházásában egy volt szovjet laktanyát is magában foglaló, összesen 65 ezer négyzetméternyi területen alakítják ki a logisztikai parkot.

Tovább 

A Budapest Airport (BA) kizárólagos taxiszolgáltatója, a Zóna-Service Zrt.

300-800 forinttal emelheti az árait március 15-tól, miután a ferihegyi repülõteret üzemeltetõ társasággal kötött szolgáltatási szerzõdés alapján ilyen mértékû áremelést hagyott jóvá a BA menedzsmentje - közölte Szollár Domokos, a BA Zrt. kommunikációs vezetõje.

Akét utasforgalmi terminál, Ferihegy T1 és T2 között a tarifa változatlan, a legrövidebb egyes zóna díja 300 forinttal 3300 forintra, a 2-es és 3-as zóna tarifája 400 forinttal 4500 illetve 4700 forintra emelkedik, míg a legtávolabbi zónából 500 forintos áremelést alkalmazva 5100 forintért szállítja a Zóna taxi a ferihegyi utasokat.

Tovább 

Platinum Lounge néven 120 négyzetméteres, 50 utas vendégül látására alkalmas új luxusváró nyílt Ferihegyen, a 2/A terminálon.

A török Celebi magyar leányvállalata, a Celebi Ground Handling Kft. évi 40 ezer utast befogadó új exkluzív várót nyitott a ferihegyi repülõtér 2/A terminálján -jelentette Szabó Gábor, a Celebi Ground Handling Kft. vállalati közkapcsolati vezetõje hétfõn.

Az új, Platinum Lounge 120 négyzetméter területû, és egyidejûleg 50 utas vendégül látására alkalmas, biztosítva az internet- és faxvonal hozzáférést, fénymásolási lehetõséget, valamint étel- és italkínálatot.

Tovább 

Megkezdték a földmunkát a Budapest Airport (BA) 2-es terminál forgalmi elõterének bõvítésére - közölte Szollár Domokos, a BA szóvivõje.

Alig hat nappal azt követõen, hogy a Budapest Airport gyõztest hirdetett a repülõtér 2-es terminál elõtti forgalmi elõtér pályázatán a gyõztes VHS Konzorcium kedden délután kettõkor átvette a munkaterületet és megkezdte a földmunkát.

Múlt héten kedden írta alá a Budapest Airport a szerzõdést a Vegyépszer vezette VHS Elõtér konzorciummal a terminál forgalmi elõtérének bõvítésérõl.

Tovább 

A repülőgépformájú épület

Szerző: FE

1950. május 9-én megnyílt a Ferihegyi repülőtér. A forgalmi épület érdekessége volt, hogy repülőgép formáját követte. Azonban többször átalakították, mellyel lényegesen megváltozott a megjelenése. Most a Ferihegy 1-es terminál újabb változás előtt áll...

A második világháború kitörése előtt választották ki az új repülőtér helyét Ferihegypusztán.
A forgalmi épületet ifj

Tovább 

VASÚTI ÖSSZEKÖTTETÉS FERIHEGY 1 ÉS A NYUGATI PÁLYAUDVAR KÖZÖTT
[2007. 07. 16.]

A mai napon, Ferihegy megálló ûnnepélyes átadásával megindult a vasúti kõzlekedés a Nyugati pályaudvar és a ferihegyi repûlõtér (Budapest Airport) 1-es terminálja közõtt. Az új létesítményt átadta Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter; Demszky Gábor, Budapest fõpolgármestere; Reinhard Kalenda, a Budapest Airport Zrt. elnõkvezérigazgatója; Mosóczi László, a MÁV-START Zrt, elnök-vezérigazgatója és Homlok Zsolt, a Colas Dunántúl Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Tovább 

Tudósítás
Meghívást kaptunk a Budapest Airport sajtótájékoztatójára, ahol bejelentették a Taxitender kiírását.

Én természetesen, mint rutinos sajtótájra járó, már húsz perccel elõbb ott bóklásztam a szállodában. (Mint rendes taxis, aki vagy marha korán ér oda valahová, vagy elkésik.)
De legalább volt idõm megörökíteni az utókornak, (és a Csogunak) hogy milyen csodák várják a halandót egy ilyen eseményen. Kicsit körülnéztem, kattintgattam, és mire visszaértem a terembe már ott toporgott régi ismerõsöm, Antal Attila is.

Tovább 

 

Majdnem olyan hosszú és majdnem kétszer olyan széles, mint egy futballpálya. A világon csak egy ilyen van. A neve Mrija, azaz Álom. A létező legnagyobb repülőgép Ferihegyen vendégeskedett.
Antonov 225Antonov 225

A 84 méter hosszú és 88 méter széles monstrum képes 600 tonnás felszállósúllyal a levegőbe emelkedni. Egyetlen hajtóműve nagyobb, mint a gépet a helyére kísérő autó. Ez az Antonov 225-ös, azaz Mrija, magyarul Álom, a világ leghatalmasabb repülőgépe.

Utolsó hozzászólás

LEHOCZKI zoltán üzente 11 éve

szép nagy madár én szerintem

Tovább 

Uri Geller elrontotta a gépet? 2008.03.08
BUDAPEST ? Újabb fényes bizonyítékát adta megmagyarázhatatlan képességeinek Uri Geller (61). A mentalista repülõgépe rejtélyes módon meghibásodott, nem tudott felszállni csütörtök este a Ferihegyi repülõtérrõl. Uri állítja, csak azért összpontosított, hogy le ne késse a gépet, de úgy tûnik, a dolog túl jól sikerült. A Lufthansa megerõsítette, hogy az esti düsseldorfi járat mûszaki okok miatt nem indult el.

Tovább 

Tegnap jöttem haza Ausztráliából, és egybõl nekiültem leírni ezt a történetet, ami még az odautazáskor történt meg velem.

Szóval, tavaly ilyenkor szálltam fel a Ferihegy 2-rõl, mókás ingben és Gucci topánkában. 32 fok volt és keleti szél fújt, emlékszem, mert lefújta a kalapomat a fejemrõl. Merthogy az is volt rajtam csak a szél lefújta.
Na mindegy. Szóval beszálltam a Boing 747-be, hogy én most elmegyek Camberrába, hogy angolt tanuljak meg bébiszitterkedjek.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 12 éve

Végre reagált valaki erre a történetre! Talán tényleg jobb lesz levenni a klubból. Ki szavaz rá?

Tovább 

Király József szerint "pilóta bárkiből lehet, aki elhivatott, szereti a repülést, egészségügyileg alkalmas, van elegendő ideje és anyagi forrása a képzésre".

 

Az utasszállító gépek vezetésére pályázó pilóták munkaköri feltételrendszere magas szintű, s az sem titok, hogy a tehetősebb rétegnek jobb esélye van arra, hogy közforgalmi pilóta lehessen. Aki ugyanis már rendelkezik alapképzéssel és legalább 200 repült órával motoros repülőgép típuson, annak van reális esélye arra, hogy a Malév-nél pilóta lehessen.

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Egyebkent meg ez a 200 ora nem teljesen ugy van, mert CPL-t lehet kapni 140 oraval (Nyiregyhazan, iskolarendszeru kikepzes alatt, ahol 1,5 ev alatt befejezik a kepzest), masreszt meg a Malev nem sok emberrel allt szoba 600 ora alatt.
Eleg csak megnezni a mostani (na jo, evek ota huzodo) felvetelit...

Tovább 

Karrierutak a légiutas-kísérõk világában

A Malév jelenleg fõfoglalkozásban teljes és részmunkaidõs légiutas-kísérõket foglalkoztat. ?Egyre népszerûbb a részmunkaidõs munkakör, ami megadja annak a lehetõségét, hogy a gyermekes légiutas-kísérõk több idõt tölthessenek családjukkal. A még családalapítás elõtt álló fiatal hölgyek esetén pedig azért kedvelt, mert a fõiskolai és egyetemi tanulmányaikra a fél munkaidõvel jobban tudnak koncentrálni.?

Persze a stewardesseknek is van lehetõségük karrierre.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 13 éve

Ez egy régebbi cikk, de a HR osztályon

Tovább 

A stewardessek és a pilóták munkáját mindig egyfajta misztikum vette körül. De kiből is lehet légiutas-kísérő vagy Boeing gépeket vezető pilóta? Erről, valamint a toborzási szűrőrendszerről és a milliós kiképzési programokról kérdezte az mfor.hu a Malév HR-vezetőjét.

 

 

 

Cs

 

 

 

Valószínűleg nincs olyan fiatal, akiben ne merült volna fel, hogy valamikor pilóta vagy stewardess lehessen egy légitársaság kötelékében. E munkakörökről azonban a legtöbb ember igen keveset tud.

Utolsó hozzászólás

Kalmár Mónika üzente 13 éve

STUVINAK MENNI AZÉRT JÓ MERT VANNAK UGYEBÁR A JÓKÉPŰ PILÓTÁK , DE AKKOR VISZONT ELÉG NAGY SZIVÁS AMIKOR A HULLARÉSZEG UTASOK AKARJÁK MEGERŐSZAKOLNI AZ EMBERT

Tovább 

Utasforgalom 1998–2007
Éves növekedés: 9,2 százalék
2007: 8,6 millió utas
0


Repülőgép mozgások 1998-2007
Átlagos éves növekedés: 5,6 százalék
2007: 124,298 repülőgép mozgás
0


Cargo forgalom 1997–2007
Átlagos éves növekedés: 7,7 százalék
2007: 58,885 tonna
0

Forrás: www.bud.hu

Szerepe Magyarország legjelentõsebb repülõtere
A második legnagyobb légikikötõ az új EU tagországokban



Menedzsment

A reptér üzemeltetõje Budapest Airport Zrt.
A Budapest Airport Zrt. tulajdonosai 2007. június 6. óta 37.25 % HOCHTIEF AirPort
25 % + 1 szavazat Magyar Állam
17.325 % Caisse de dépôt et placement du Québec
17.325 % GIC Special Investments
3 % KfW IPEX-Bank
Tulajdonosi forma Részleges privatizáció 2005-ben, Magánbefektetõi-állami partnerség
Menedzsment Jost Lammers, vezérigazgató
Dimitiros Gatsonis, vezérigazgató-helyettes
A repülõtér üzemeltetõ alkalmazottainak száma 2006-ban kb.

Tovább 

A 21. században a repülőterek már jóval többek, mint egyszerű közlekedési csomópontok.

 

 

Egyfelől meg kell felelniük a globális légiközlekedés egyre növekvő kihívásaival és követelményeivel, másrészt pedig szinte önálló városokká kell fejlődniük, és számos városok, települések által kínált funkciót, feladatot kell ellátniuk. Ennek megfelelve a Budapest Airport egy önálló városrészt hoz létre a 2-es terminállal szemben, a repülőtér területén.

Tovább 

A Budapest Airport Zrt. 2011-ig több mint 261 millió eurót, mintegy 65 milliárd forintot fektet be a repülõtér infrastruktúrájának bõvítésébe és modernizálásába.


A tervezett beruházásokkal a vállalat igyekszik megfelelni a növekedés követelményeinek és tovább emelni az ügyfélszolgáltatások színvonalát, valamint a komfort minõségén. A budapesti repülõtér fejlesztése elõsegíti a régió gazdasági növekedését, valamint ? közvetve és közvetlenül - új munkahelyeket teremt.

Tovább 

Március 30-tól a 2A fogadja a ?schengeni?, a 2B terminál a ?nem schengeni? járatokat

Ferihegy mikor csatlakozik a schengeni övezethez?

Ferihegyen ? csakúgy mint a régió összes többi érintett repülõterén - március 30-án, vagyis a nyári menetrend bevezetésének napján veszi kezdetét a ?schengeni idõszámítás?.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Ettõl a naptól a schengeni övezeten belül közlekedõ utasoknak nem kell bemutatniuk az úti okmányaikat, hiszen megszûnik a határellenõrzés.

Tovább 

Mikor kell kiérnem a repülőtérre és mit vigyek magammal?


Célszerű 2 órával a indulás előtt kiérni Ferihegyre, hogy legyen elégséges idő a jegykezelésre, a poggyászfeladásra illetve az utasbiztonsági ellenőrzésre. Ennél korábban csak abban az esetben kell megjelenni, ha a légitársaság vagy az utazási iroda erre külön figyelmeztet.

Az utazáshoz szükséges úti okmányok: érvényes útlevél (+vízum), schengeni országokba pedig valamilyen arcképes igazolvány.

Tovább 

Új ?sorvezetõi? szolgálat kezdte meg a mûködését a ferihegyi repülõtéren

?Sorvezetõkkel? bõvült a Terminál szolgálat a Ferihegyi repülõtéren a nyári csúcsidõszakban. A szolgálatot teljesítõ, vörös pólóba öltözött fiatalok egyik fõ feladata az utasbiztonsági kapuk elõtt kialakult sorok kezelése, irányítása.

A sorvezetõk gondoskodnak róla, hogy a kisgyermekes családok, az idõsek és a mozgáskorlátozott utasok, illetve mindazok, akik számára a várakozás különösen kényelmetlen, a sor elejére kerüljenek.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu