Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
16 éve | B Klári | 2 hozzászólás
A tûzoltóautó élete nem habostorta. Ráadásul, ha a ferihegyi reptéren teljesít szolgálatot és csak a repülõgépek balhéihoz hívják, különösen nem.
A 20 hengeres motor okozta lelki töréshez heveny Gulliver-szindróma is járul, mert szegény akkora, hogy a garázsban az õt körülvevõ többi autó és persze a személyzet között óriásnak érzi magát. Aztán mikor kivonul a repülõgépekhez, szinte eltörpül mellettük.
2008.07.14.
Szeptemberben, a turistaszezon végén elkezdik a Ferihegyi repülõtér átépítését, amivel körülbelül kétszeresére nõ a létesítmény kapacitása. A reptér tömegközlekedési kapcsolatai azonban nem javulnak, a ferihegyi gyorsvasút ?már nem realitás? - áll az Index cikkében.
A Budapest Airport a napokban mutatta be az átalakított repülõtér terveit a fõvárosi önkormányzat városfejlesztési bizottságának. A testület fideszes elnöke, Ughy Attila elmondta, hogy a bár az üzemeltetõ néhány év alatt a forgalom megduplázódására számít, a terminálok tömegközlekedési kapcsolatai nem javulnak: a ferihegyi gyorsvasút megépítése lekerült a napirendrõl.
|
|
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Budapest Airport 2005-ös privatizációja óta egyik tulajdonos sem tartotta be a privatizációs szerzõdésben vállaltakat - állítja a BA munkavállalói többségét képviselõ szakszervezet.
A Munkástanácsok Országos Szövetségéhez csatlakozott Repülõtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) hétfõi sajtótájékoztatóján ismertették, hogy a szövetség kezdeményezni fogja a Munka törvénykönyve módosítását az OÉT-ben.
Ennek sikertelensége esetén az Európai Bizottsághoz fordulnak annak érdekében, hogy kezdeményezzen szabálysértési eljárást a magyar kormány ellen a munkavállalók képviselõinek tájékoztatáshoz és konzultációhoz való jogával kapcsolatos európai irányelvnek a magyar jogba történõ nem megfelelõ átültetése miatt.
Repülõgéppel mérik a levegõ szennyezettségét Budapest felett a jövõ héten. Fõleg a Ferihegyi repülõtér légszennyezettségét vizsgálja a gép, amely naponta háromszor száll föl Dunakeszirõl.
A
vizsgálatokra a Nemzeti Kutatásfejlesztési és Technológia Hivatal
támogatásával technikai-tudományos konzorcium alakult az akadémia
Atomenergia Kutatóintézetének vezetésével.
Forrás: Magyar Rádió
Dátum: 2008-07-09
Az iPodokat, mobiltelefonokat és laptopokat is átvizsgálhatnák a G8-csúcstalálkozón megerõsített egyezménytervezet alapján.
A
reptéri vámvizsgálat során akár az utazók hordozható számítógépét vagy
mp3-lejátszóját is megvizsgálhatná a vámõrség, amennyiben elfogadják az
Anti-Counterfeiting Trade Agreement
(ACTA) pénzhamisítás elleni nemzetközi kereskedelmi egyezményt. Az
egyezménytervezetet, amelyrõl a múlt héten Japánban lezajlott, a
legfejlettebb ipari országok vezetõit tömörítõ G8-csúcstalálkozón is
szó esett, sokáig megpróbálták a lehetõ legnagyobb titokban
elõkészíteni, májusban azonban már kiszivárgott az elsõ verziója.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
|
||
Malév papírjegy helyett e-jegy
A IATA ajánlásának hatására 2008. június 1-jétõl a
Malévre kiállított e-jegyek aránya jelentõsen nõ, hiszen ettõl az
idõponttól az ügynökségi jegyértékesítõk kizárólag e-jegyet adhatnak
ki. A légitársaságoknak, köztük a Malévnek, a IATA nem szabott határidõt a 100%-os e-jegy bevezetésre, hiszen az iparágban több esetben, például helyfoglalásra nem jogosító, két év alatti kisgyermekek jegyénél, még nem nélkülözhetõ a papírjegyek alkalmazása. |
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Malév június 2-tól három kilóval megemeli a
külön térítés nélkül feladható poggyászok súlyhatárát, ugyanakkor zéró
toleranciát vezet be a túlsúly tekintetében. Ennek megfelelõen a
légitársaság járatainak turista osztályán utazók ezentúl fejenként 23
kiló poggyászt adhatnak fel térítésmentesen, az e fölötti súlyért
viszont fizetni kell a jövõben. A business utasok esetében ez a
súlyhatár változatlanul 30 kg marad.
A Malév felülvizsgálva eddigi gyakorlatát, a legújabb, elõre mutató
iparági tendenciáknak megfelelõen június 2-ával megváltoztatja a
feladandó poggyászok súlyára vonatkozó szabályzatát.
Az építkezéssel látványosan elkezdõdik a budapesti repülõtér fejlesztési programja - 2008. május 26.
2008. január:A Budapest Airport (BA) üdvözli, hogy az Európai Bizottság biztonsági szempontból ismét ?tisztának? minõsítette a Budapest Ferihegyi Nemzetközi Repülõteret. A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatósága hivatalosan értesítette a BA-t, hogy a társaság befektetései és átalakításai eredményeként a repülõtér megfelel az EU minden biztonsági követelményének.
Az Európai Bizottság már értesítette a tagállamokat, ami azt jelenti, hogy a repülõtér kereskedelmi egységeiben vásárolt árukat immár nem kobozzák el egyes európai légikikötõkben.
Egy utas tollából:
Az ugye nem atomtitok, hogy a reptereken lopkodnak a feladott csomagokból. Nem véletlen a b?röndfóliázó szolgáltatás és a többi. Az azonban talán ritkább, hogy a reptéren dolgozók konspiráljanak, és olyan ordas hazugságokkal etessék a fogyasztókat, ahogy az Amigóval történt a minap Ferihegyen. A hülyék arra viszont nem gondoltak, hogy a Naiv Ügyfél meg fogja nézni a menetrendet. Tényleg, Ön tudja, kik a tolvajok: az egyenruhások vagy a polgári alkalmazottak?
Száztíz éve, 1898. június 26-án született Willy Messerschmitt, a német repüléstörténet kiemelkedõ alakja.
Wilhelm Emil Messerschmitt borkereskedõ család sarjaként Frankfurt am Mainban született. Gyerekként tanúja volt egy Zeppelin léghajó levegõbe emelkedésének, ami nagy hatással volt rá. Már ekkor készített repülõgépmodelleket, késõbb kipróbálta a vitorlázó repülést, sõt tervezett is ilyen gépeket.
Aki egzotikus, trópusi országok felé veszi az irányt, biztosan nem feledkezik meg a kötelezõ oltásokról. De veszélyes lehet a vénákat igénybe vevõ, hosszas ülés is azok esetében, akik hajlamosak ilyen panaszokra: a láb bedagad, elnehezül. A patikában recept nélkül kapható a vadgesztenyemag kivonatát tartalmazó készítmény, két-három heti szedésével erõsíthetõ a vénák fala, javítható az erek rugalmassága.
Ruházat
A repülõre szálljunk kényelmes cipõben, szellõs
ruházatban.
A folyosó és a vészkijáratok közelében ülõknek van a legnagyobb esélyük a menekülésre egy repülõgép-katasztrófa esetén. Jóval nagyobb veszélyben vannak, akik az ajtóktól négy-ötsornyi távolságra kaptak helyet - állapították meg brit kutatók.
Katasztrófák vizsgálata és túlélõk elbeszélései alapján a Greenwichi Egyetem munkatársai megállapították: egy égõ repülõgépbõl azoknak az utasoknak van a legnagyobb esélyük megmenekülni, akik a folyosók vagy a vészkijáratok közelében ülnek.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet
(International Civil Aviation Organisation - ICAO) auditálta a védelem
kivételével a magyarországi légiközlekedés minden területét, és az
elõzetes jelentés szerint a repülés biztonságára vonatkozó kockázatot
nem találtak, de megállapításaik alapján új légiközlekedési törvényre
van szükség - közölte Vágó József, a Nemzeti Közlekedési Hatóság
(NKH)Légiközlekedési Igazgatóságának igazgatója.
Az ICAO szakemberein kívül a 2008.
Karinthy Frigyes L?Homme qui vole
Lent a ködbeveszõ, párába folyó, vakító végtelenség; tejfehér tükör, melynek homorú szintjérõl opálos fények villódznak: a tenger. Fönt a ködbeveszõ, párába folyó, vakító végtelenség; bódító színek tusakodása, kábult üresség, kontúrtalan messzeségek, valószínûtlen mélységek: az ég. Pár perce csak, hogy felkelt a nap és nincs még láthatár sehol ? egyetlen, összefolyó káosz, ködlõ bizonytalanság minden, mely elszédít és megzavar.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Szerzõ: P. Tóth Erzsébet |
Repülés a színek világába |
2002 óta minden évben október 18-án ünnepeljük a Magyar Festészet Napját. Szent Lukács, a festõk védõszentjének névnapján számos kulturális rendezvénnyel, kiállításokkal tisztelgünk a mûvészet ezen ága elõtt. |
Kazimir Szeverinovics Malevics (1878. február 23., Kijev ? 1935. május 15., Leningrád) belarusz származású festõ és mûvészet-teoretikus. A geometriai absztrakt úttörõje, az orosz avantgarde és a szuprematizmus legjelentõsebb alakja.
(szuprematizmus: Oroszországban, 1915-16-ban kialakult képzõmûvészeti irányzat. Fõ jellegzetessége a végletekig letisztult geometriai formák ? mint pl. egyszínû kör, négyzet ? használata.)
Szuprematizmus (1916)
Malevicset bevallottan lenyûgözte a légifényképezés.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Meteorológiai alapok:
Ha úgy repülünk,
hogy nem ismerjük a felhõket, és ezek üzeneteit, akkor az olyan, mint
ha úgy vezetnénk, hogy nem ismerjük a közlekedési táblákat. A világ
legjobb pilótái között sokszor az dönt, hogy ki tudja pontosabban
megjósolni a napi idõjárásban rejlõ lehetõségeket.
Az igazi pilóta reggel azzal kezdi, hogy kinéz az ablakon, és az eget bámulja, vajon hol lehet ma és mekkorát repülni. És megteszi ezt minden reggel, még ha nem is fog aznap repülni? Az alábbiakban egy kis bevezetõt olvashattok a meterológia világába.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Alapok |
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az ember próbálkozása, lelkesedése hogy végül eredményekhez
vezetett, elõször léggömbbel, majd léghajóval végül repülõvel
emelkedhetett a magasba.
Néhány fontosabb évszám:
1738 Bernoulli ? áramlástan
1783 Montgolfier ? ballon
1853 Sir George Cayley ? az elsõ vitorlázórepülés
1890. Wright testvérek ? az elsõ ?kormányozható? repülõ
1891. Otto Lilienthal ?A madarak repülése? 15m siklás (1896 baleset)
1903 Kitty Hawk (Wright testvérek) elsõ motoros repülés (36m, 12 s)
1955 Francis Rogallo ? sárkányrepülõ
1960-as évek: irányítható ejtõernyõ
Itt jut eszembe dr.Bocsák Béla mondása, amit még régebben valahol olvastam:
?ne
felejtsük el, ahhoz hogy a madarak repülni tudjanak évmilliókra volt
szükség, és ne gondoljuk, hogy mi pár hónap vagy év alatt valóban meg
tanulhatunk repülni.?
A siklóernyõzés ma a legszabadabb és
legkönnyebben elsajátítható repülési forma.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A repülés története |
Az
emberiség fejlõdése során hamar eljutott odáig, hogy földön, vízen
közlekedjen. De a harmadik dimenziót, a levegõt is minél hamarabb meg
akarta hódítani.
A múltbéli próbálkozásokat tükrözik fennmaradt mondák, festmények.
Talán a legrégebbi történet kinából származik:
Shun
császár fogságba esik, ahonnét úgy szabadul, hogy egy madár
?munkaruháját? magára ölti, és elrepül.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Ferihegyi Nemzetközi Repül?tér Budapest egyetlen
repül?tere, Magyarország öt nemzetközi repül?terének egyike. Nevét
Mayerffy Ferencr?l, a környék egykori bérl?jér?l kapta a XIX. század
közepén. 16 km-re, délkeletre fekszik a f?várostól. A repül?téren
található három terminálról (1, 2A, 2B) jelent?s számú nemzetközi járat
indul, f?leg Európa nagyvárosaiba, de Ázsiába, Észak-Amerikába és a
Közel-Kelet országaiba is.
Terminál történet: 1939
szeptemberében, miután a város légiforgalma kin?tte a budaörsi
repül?tér nyújtotta lehet?ségeket, pályázatot írtak ki a ferihegyi
repül?tér építésére.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Két évvel ezelõtti Steve Hardwick interjú a Magyar Nemzetben
Hunyor Erna
Ugyan
már nyolc hónapja van brit tulajdonosa a Budapest Airport (BA)
Zrt.-nek, kívülrõl semmit nem változott Ferihegy. A különféle
prezentációkon ismertetett fejlesztésekbõl még semmi nem valósult meg.
Bár kétségtelen, hogy a Ferihegyi repülõteret üzemeltetõ társaság
menedzsmentje munkájához nyugalmat és csendet akar, e csendet idõnként
megtöri a szakszervezetek és az érdekképviseletek, valamint az ott
dolgozók némelyikének ? a BA Zrt.
Interjú Dúzs József r. dandártábornokkal a Repülõtéri Rendõr Igazgatóság Igazgatójával
A megújuló rendõrség keretein belül új szervezeti elemként 2008. január 01-tõl látja el szolgálati feladatait a Repülõtéri Rendõr Igazgatóság. Interjúnkban Dúzs József r. dandártábornokot kérdeztük a repülõtéri rendõrök feladatrendszerérõl, az elkövetkezendõ idõszak fõbb célkitûzéseirõl.
Dúzs József r. dandártábornok, a Repülõtéri Rendõr Igazgatóság vezetõje
A Repülõtéri Rendõr Igazgatóság elhelyezkedése, feladatrendszere révén speciális szerepet tölt be a rendõrség szervezetében.
Egyesült a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSz) és Repülõtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (RFDFSz), így létrejött Ferihegy legnépesebb érdekvédelmi szerve.
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) több mint 1200 fõt
képvisel a jövõben, elnökévé Csorba Attilát, az LDFSZ vezetõjét
választották.
Eredményesebb fellépést várnak
A
LESZ az egyesüléstõl azt várja, hogy a jövõben még eredményesebben
tudják majd képviselni a munkavállalók érdekeit.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Szollár Domokos tudósítása
Aláírta a szerzõdést a Budapest Airport (BA) a Vegyépszer vezette
VHS Elõtér konzorciummal a Ferihegyi repülõtér 2. terminálja forgalmi
elõtérének bõvítésérõl. Az elsõ szakaszban 76 000 m2
alapterületû elõtér épül Ferihegyen, amely állóhelyeket teremt a
repülõgépeknek, és növeli a légikikötõ kapacitását. 2011-ig összesen
170 000 m2 forgalmi elõtér építését tervezi a BA.
A BA tavaly õsszel az Európai Unió követelményeinek megfelelõ nyilvános, nemzetközi közbeszerzési versenyt írt ki az elõtér fejlesztésének elsõ szakaszára.
Befejezõ szakaszához érkezett az Airport City logisztikai park elsõ épületének beruházása a Ferihegyi repülõtér közelében, az új logisztikai központ már fogadja a leendõ bérlõk bejelentkezéseit.
A Budapest Airport (BA) kizárólagos taxiszolgáltatója, a Zóna-Service Zrt.
300-800 forinttal emelheti az árait március 15-tól, miután a ferihegyi repülõteret üzemeltetõ társasággal kötött szolgáltatási szerzõdés alapján ilyen mértékû áremelést hagyott jóvá a BA menedzsmentje - közölte Szollár Domokos, a BA Zrt. kommunikációs vezetõje.
Akét utasforgalmi terminál, Ferihegy T1 és T2 között a tarifa változatlan, a legrövidebb egyes zóna díja 300 forinttal 3300 forintra, a 2-es és 3-as zóna tarifája 400 forinttal 4500 illetve 4700 forintra emelkedik, míg a legtávolabbi zónából 500 forintos áremelést alkalmazva 5100 forintért szállítja a Zóna taxi a ferihegyi utasokat.
Platinum Lounge néven 120 négyzetméteres, 50 utas vendégül látására alkalmas új luxusváró nyílt Ferihegyen, a 2/A terminálon.
A
török Celebi magyar leányvállalata, a Celebi Ground Handling Kft. évi
40 ezer utast befogadó új exkluzív várót nyitott a ferihegyi repülõtér
2/A terminálján -jelentette Szabó Gábor, a Celebi Ground Handling Kft.
vállalati közkapcsolati vezetõje hétfõn.
Az új, Platinum
Lounge 120 négyzetméter területû, és egyidejûleg 50 utas vendégül
látására alkalmas, biztosítva az internet- és faxvonal hozzáférést,
fénymásolási lehetõséget, valamint étel- és italkínálatot.
Megkezdték a földmunkát a Budapest Airport (BA) 2-es terminál forgalmi elõterének bõvítésére - közölte Szollár Domokos, a BA szóvivõje.
Alig hat
nappal azt követõen, hogy a Budapest Airport gyõztest hirdetett a
repülõtér 2-es terminál elõtti forgalmi elõtér pályázatán a gyõztes VHS
Konzorcium kedden délután kettõkor átvette a munkaterületet és
megkezdte a földmunkát.
Múlt
héten kedden írta alá a Budapest Airport a szerzõdést a Vegyépszer
vezette VHS Elõtér konzorciummal a terminál forgalmi elõtérének
bõvítésérõl.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A repülőgépformájú épület |
Szerző: FE |
1950. május 9-én megnyílt a Ferihegyi repülőtér. A forgalmi épület érdekessége volt, hogy repülőgép formáját követte. Azonban többször átalakították, mellyel lényegesen megváltozott a megjelenése. Most a Ferihegy 1-es terminál újabb változás előtt áll... |
A második világháború kitörése előtt választották ki az új repülőtér helyét Ferihegypusztán. |
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
VASÚTI ÖSSZEKÖTTETÉS FERIHEGY 1 ÉS A NYUGATI PÁLYAUDVAR KÖZÖTT
[2007. 07. 16.]
A mai napon, Ferihegy megálló ûnnepélyes
átadásával megindult a vasúti kõzlekedés a Nyugati pályaudvar és a
ferihegyi repûlõtér (Budapest Airport) 1-es terminálja közõtt. Az új
létesítményt átadta Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter;
Demszky Gábor, Budapest fõpolgármestere; Reinhard Kalenda, a Budapest
Airport Zrt. elnõkvezérigazgatója; Mosóczi László, a MÁV-START Zrt,
elnök-vezérigazgatója és Homlok Zsolt, a Colas Dunántúl Zrt.
elnök-vezérigazgatója.
Tudósítás
Meghívást
kaptunk a Budapest Airport sajtótájékoztatójára, ahol bejelentették a
Taxitender kiírását.
Én
természetesen, mint rutinos sajtótájra járó, már húsz perccel elõbb ott
bóklásztam a szállodában. (Mint rendes taxis, aki vagy marha korán ér
oda valahová, vagy elkésik.)
De legalább volt idõm megörökíteni az
utókornak, (és a Csogunak) hogy milyen csodák várják a halandót egy
ilyen eseményen. Kicsit körülnéztem, kattintgattam, és mire visszaértem
a terembe már ott toporgott régi ismerõsöm, Antal Attila is.
|
||||
A 84 méter hosszú és 88 méter széles monstrum képes 600 tonnás felszállósúllyal a levegőbe emelkedni. Egyetlen hajtóműve nagyobb, mint a gépet a helyére kísérő autó. Ez az Antonov 225-ös, azaz Mrija, magyarul Álom, a világ leghatalmasabb repülőgépe. |
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Tegnap jöttem haza Ausztráliából, és egybõl nekiültem leírni ezt a történetet, ami még az odautazáskor történt meg velem.
Szóval, tavaly ilyenkor szálltam fel a Ferihegy 2-rõl, mókás ingben
és Gucci topánkában. 32 fok volt és keleti szél fújt, emlékszem, mert
lefújta a kalapomat a fejemrõl. Merthogy az is volt rajtam csak a szél
lefújta.
Na mindegy. Szóval beszálltam a Boing 747-be, hogy én most
elmegyek Camberrába, hogy angolt tanuljak meg bébiszitterkedjek.
16 éve | B Klári | 2 hozzászólás
Király József szerint "pilóta bárkiből lehet, aki elhivatott, szereti a repülést, egészségügyileg alkalmas, van elegendő ideje és anyagi forrása a képzésre".
Az utasszállító gépek vezetésére pályázó pilóták munkaköri feltételrendszere magas szintű, s az sem titok, hogy a tehetősebb rétegnek jobb esélye van arra, hogy közforgalmi pilóta lehessen. Aki ugyanis már rendelkezik alapképzéssel és legalább 200 repült órával motoros repülőgép típuson, annak van reális esélye arra, hogy a Malév-nél pilóta lehessen.
Karrierutak a légiutas-kísérõk világában
A
Malév jelenleg fõfoglalkozásban teljes és részmunkaidõs
légiutas-kísérõket foglalkoztat. ?Egyre népszerûbb a részmunkaidõs
munkakör, ami megadja annak a lehetõségét, hogy a gyermekes
légiutas-kísérõk több idõt tölthessenek családjukkal. A még
családalapítás elõtt álló fiatal hölgyek esetén pedig azért kedvelt,
mert a fõiskolai és egyetemi tanulmányaikra a fél munkaidõvel jobban
tudnak koncentrálni.?
Persze a stewardesseknek is van lehetõségük karrierre.
16 éve | B Klári | 1 hozzászólás
A stewardessek és a pilóták munkáját mindig egyfajta misztikum vette körül. De kiből is lehet légiutas-kísérő vagy Boeing gépeket vezető pilóta? Erről, valamint a toborzási szűrőrendszerről és a milliós kiképzési programokról kérdezte az mfor.hu a Malév HR-vezetőjét.
Valószínűleg nincs olyan fiatal, akiben ne merült volna fel, hogy valamikor pilóta vagy stewardess lehessen egy légitársaság kötelékében. E munkakörökről azonban a legtöbb ember igen keveset tud.
Utasforgalom 1998–2007
Éves növekedés: 9,2 százalék
2007: 8,6 millió utas
Repülőgép mozgások 1998-2007
Átlagos éves növekedés: 5,6 százalék
2007: 124,298 repülőgép mozgás
Cargo forgalom 1997–2007
Átlagos éves növekedés: 7,7 százalék
2007: 58,885 tonna
Forrás: www.bud.hu
Szerepe | Magyarország legjelentõsebb repülõtere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A második legnagyobb légikikötõ az új EU tagországokban | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menedzsment
A reptér üzemeltetõje | Budapest Airport Zrt. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Budapest Airport Zrt. tulajdonosai 2007. június 6. óta | 37.25 % HOCHTIEF AirPort 25 % + 1 szavazat Magyar Állam 17.325 % Caisse de dépôt et placement du Québec 17.325 % GIC Special Investments 3 % KfW IPEX-Bank |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tulajdonosi forma | Részleges privatizáció 2005-ben, Magánbefektetõi-állami partnerség | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menedzsment | Jost Lammers, vezérigazgató Dimitiros Gatsonis, vezérigazgató-helyettes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A repülõtér üzemeltetõ alkalmazottainak száma 2006-ban | kb. |
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A 21. században a repülőterek már jóval többek, mint egyszerű közlekedési csomópontok.
Egyfelől meg kell felelniük a globális légiközlekedés egyre növekvő kihívásaival és követelményeivel, másrészt pedig szinte önálló városokká kell fejlődniük, és számos városok, települések által kínált funkciót, feladatot kell ellátniuk. Ennek megfelelve a Budapest Airport egy önálló városrészt hoz létre a 2-es terminállal szemben, a repülőtér területén.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Budapest Airport Zrt. 2011-ig több mint 261 millió eurót, mintegy 65 milliárd forintot fektet be a repülõtér infrastruktúrájának bõvítésébe és modernizálásába.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Március 30-tól a 2A fogadja a ?schengeni?, a 2B terminál a ?nem schengeni? járatokat
Ferihegy mikor csatlakozik a schengeni övezethez?
Ferihegyen ? csakúgy mint a régió összes többi érintett repülõterén - március 30-án, vagyis a nyári menetrend bevezetésének napján veszi kezdetét a ?schengeni idõszámítás?.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Ettõl a naptól a schengeni övezeten belül közlekedõ utasoknak nem kell bemutatniuk az úti okmányaikat, hiszen megszûnik a határellenõrzés.
Mikor kell kiérnem a repülőtérre és mit vigyek magammal?
Célszerű
2 órával a indulás előtt kiérni Ferihegyre, hogy legyen elégséges idő a
jegykezelésre, a poggyászfeladásra illetve az utasbiztonsági
ellenőrzésre. Ennél korábban csak abban az esetben kell megjelenni, ha
a légitársaság vagy az utazási iroda erre külön figyelmeztet.
Az utazáshoz szükséges úti okmányok: érvényes útlevél (+vízum), schengeni országokba pedig valamilyen arcképes igazolvány.
?Sorvezetõkkel? bõvült a Terminál szolgálat a Ferihegyi repülõtéren a nyári csúcsidõszakban. A szolgálatot teljesítõ, vörös pólóba öltözött fiatalok egyik fõ feladata az utasbiztonsági kapuk elõtt kialakult sorok kezelése, irányítása.
A sorvezetõk gondoskodnak róla, hogy a kisgyermekes családok, az idõsek és a mozgáskorlátozott utasok, illetve mindazok, akik számára a várakozás különösen kényelmetlen, a sor elejére kerüljenek.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás