Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 4 hozzászólás
A nyári időszámítás életbe lépésével egyidőben, március 28-án hajnalban, a korábbi évekhez hasonlóan a Malév is módosítja menetrendjét: vasárnaptól már új célállomásokra is repülnek a légitársaság gépei.
A téli időszakot követően májustól újra beindulnak a nyári favorit célállomások Malaga, Split, áprilistól Szentpétervár, és újra elérhető lesz Dublin is.
A Malév a nyári menetrendben 35 ország 50 célállomására repül.
Összeesküvés-elméletek, titkos katonai kísérletek, klímamódosítás, avagy csak hétköznapi fizika és hétköznapi jelenségek? Egy kis magyarázat, hogy miket is láthatunk az égen, ami egyeseknek gyanús.
|
|
Sok emberben felmerül a kérdés: „Miért kell a repülést jogilag szabályozni”? Főleg azok számára, akik a siklórepülésben a szabadságot, a kötetlenséget látják.
Hazánkban jelenleg (2000. ápr.10.) 475 siklóernyőst tartanak nyilván. Ehhez hozzá kell számítani a sárkányosokat – tekintettel arra, hogy Ők is ugyanazokat a starthelyeket használják – valamint azt, hogy siklórepülő táborunk dinamikusan fejlődik.
Tekintettel arra, hogy a levegőben nehéz táblákat elhelyezni, a légiközlekedést más - egyedi módon szabályozzák.
AIS (Aeronautical Information Service): légiforgalmi tájékoztató szolgálat, a légiforgalom biztonsága, rendszeressége és hatékonysága szempontjából szükséges tájékoztatások nyújtása;
AMC (Airspace Management Cell): a légtérgazdálkodó csoport jelölésére használt rövidítés;
AMSL (Above Mean Sea Level): a közepes tengerszint feletti magasság jelölésére használt rövidítés;
ARP (Aerodrome Reference Point): repülőtér vonatkozási pont jelölésére használt rövidítés.
ATC ( Automatic Terminal Control )
ATS (Air Traffic Services): légiforgalmi szolgálat; gyűjtőfogalom, amely jelenthet repüléstájékoztató szolgálatot, repülőtéri repüléstájékoztató szolgálatot, riasztó szolgálatot, légiforgalmi irányító szolgálatot, körzeti irányító szolgálatot, bevezető irányító szolgálatot és repülőtéri irányító szolgálatot;
ATS jelentőpont: meghatározott földrajzi hely, amelyhez viszonyítva a légijármű helyzetét jelenteni lehet;
ATS útvonal: a légiforgalom lebonyolítására kijelölt útvonal, amelyet a légiforgalmi szolgálatok ellátása érdekében határoztak meg.
Van egy repülési szimulátor központ Budapesten, a XI. kerületi Savolya Parknál.
HighFly Aviation a neve, ahol a nagygépes repülés
élményét szerezheti meg
bátor laikus és tanulni vágyó pilóta egyaránt.
Repülési programokat, versenyeket, kapitányavató bulikat, sima játékrepülést és hivatalos pilótaoktatásat is tartanak.
Így kell repülni Boeing 737-essel, legalábbis a PCworld szerint
Ezekkel fogsz találkozni:
Repülési programjaink célja, hogy a kezdő repülés iránt érdeklődő vendégeink különböző helyzetekben „szórakozva” ismerhessék meg a fedélzeten dolgozó személyzet munkáját, a repülőgép műszereinek használatát, működését.
14 éve | Jodli Ferenc | 0 hozzászólás
2006-ban közös magyar-szlovák kerecsensólyom-védelmi program indult az Európai Unió LIFE-Nature programjának támogatásával. A Bükki Nemzeti Park vezetésével 16 magyar és szlovák szervezet vesz részt a projektben, amelynek célja a faj gyakorlati védelmének elősegítése. A program keretében a Budapest Airport (BA) és a Bükki Nemzeti Park 2007-2010. között közösen telepíti ki az ürgéket Ferihegyről a védett madarak potenciális élőhelyeire.
A repülőtér futópályái melletti füves területen élő ürgék a nagytestű ragadozó madarak, elsősorban a sólymok fő táplálékai.
Magyarországon a működőképes jelzőrendszert - mely képes megfelelő információkkal ellátni a légierőt és a légvédelmi tüzérséget, valamint riasztani a polgári lakosságot a harmincas évek végére alakították ki.
1929-ben a légvédelmi eszközök feladata és alkalmazása meghatározásánál, a légierő és a földi légvédelem területei mellett harmadikként megjelent a "légi figyelő és jelentő szolgálat".
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Krizsán György tudósítása az Infovilágból
Nagyon hasonlít egymásra a légtér-irányítás és a pilóták szimulátoros repülési gyakorlata. Életek tucatjait, százait mentheti meg a helyes döntés, a józan tudás a legváratlanabb, sőt, kilátástalannak tetsző helyzetekben is. A biztos tudás elsajátítására készíti föl a légi irányítás munkatársait a HungaroControl szimulátoros képzése.
A légiirányító feladata
A légiforgalmi irányító felelős Magyarország légterén áthaladó és Budapest-Ferihegy repülőtéreken le-, és felszálló repülőgépek mozgásának ellenőrzéséért, irányításáért: például engedélyezi a repülési útvonalat és magasságot, kiadja a le- és felszállási engedélyt, tájékoztatja a pilótát az aktuális meteorológiai viszonyokról.
14 éve | B Klári | 4 hozzászólás
A magyar hatóságok egymásra mutogatnak, és hallgatnak a repülések céljáról
Az Aviation & Space információi alapján a következő részleteket tudhatjuk meg a két izraeli gépről:
A magyar közvéleményt felettébb lázba hozta az Izraeli Légierő két új elektronikus felderítésre épített repülőgépének Ferihegyet is érintő repülése, amely során a közelgő választások előtti választási adatbázis egyeztetése történt meg.
A G550 Gulfstream CAEW Eitam érkezése a Ben Gurion Airportra
A gépeken ott volt a felségjel, igaz ugyan kicsi, de Dávid-csillag, a légierő oldalszáma, és a polgári repülésben használatos 4X-el kezdődő izraeli lajstromjel.
A költségvetés általános tartalékából 10 milliárd forintot, az állami vagyonnal kapcsolatos költségvetési fejezet tartalékából pedig 7,32 milliárd forintot fordít az állam a Malév tőkeemlésére, amelyből összesen 20,7 milliárd forint készpénzzel vesz részt és 4,66 milliárd forint adósságot tőkévé konvertál - derül ki a Malév tőkehelyzetének rendezéséről szóló magyar-orosz megállapodás részleteit ismertető, napokban megjelent kormányhatározatokból.
A gazdasági rádió cikke
A szerződésben lefektetettek szerint a magyar nemzeti légitársaság jegyzett tőkéjét négymillió forintra csökkentik, majd új kibocsátású részvényekkel 26,82 milliárd forinttal megemelik.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A cseh Travel Service ügyvezető igazgatója szerint teljességgel lehetetlen nyereségessé tenni a dömpingárakkal működő Malévot.
A chartertársaság vezetője úgy véli, hogy a kormány feleslegesen próbálja megmenteni az adófizetők pénzén a nemzeti légitársaságot.
Farkas Attila szerint elméletileg nem lenne gond a Malév állami visszavásárlásával, de a társaság bő féléve ár alatt értékesíti a jegyeit. Az ezáltal keletkező veszteségek pedig „a magyar államra, a magyar adófizetőkre” hárulnak – mondta az ügyvezető.
14 éve | B Klári | 1 hozzászólás
A Malév már jelentős részben kidolgozott "megmentési tervét" nyújtja be a magyar kormány az Európai Bizottsághoz jóváhagyásra - tájékoztatta Kamarás Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója hétfőn az MTI-t.
A Wizz Air légitársaság hétfőn jelentette be, hogy az Európai Bizottsághoz fordul, mert jogellenesnek tartja a Malév állami támogatását. Pichler Ferenc, a Pénzügyminisztérium sajtófőnöke az MTI kérdésére hétfőn azt mondta: az állami tulajdonszerzés nem minősül tiltott állami támogatásnak, mivel az állam nem azért lett tulajdonos, hogy a folyó működéshez biztosítson tőkét, hanem, hogy végrehajtsa a reorganizációt, amellyel piaci viszonyok között működőképessé válhat a légitársaság.
14 éve | B Klári | 2 hozzászólás
2010. február 26.-án este a felek, a Magyar Állam
képviseletében Oszkó Péter pénzügyminiszter, valamint az orosz
Vnyesekonombank, a légitársaság korábbi fő tulajdonosa az AirBridge
Zrt., a Malév Zrt. és az MNV Zrt. képviselői aláírták a dokumentumot.
A megállapodás alapján a Malév Zrt-ben a Magyar Állam szerez meghatározó, 95 százalékos tulajdont. A fennmaradt 5 százalékkal az AirBridge rendelkezik.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az mfor.hu számba vette azokat a főnököket, akik az ezredforduló óta irányították a 2007 elején 200 millió forintért orosz tulajdonba eladott légitársaságot.
Az eredmény meglehetősen lehangoló: vezetésük alatt a cég folyamatosan több milliárd, esetenként tízmilliárd forint feletti veszteséget produkált.
Igaz, mentségükre legyen mondva, hogy a 2007-ig állami tulajdonban lévő cég radikális átalakítása sok esetben felső politikai nyomásra hiúsult meg - az állam a fájdalmas lépések meghozatala helyett inkább állta a tetemes mínuszokat.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Ugyan nemrég még arról volt szó, hogy a költségvetésnek egy fillérjébe se kerül (illetve, hogy a GM nem hajlandó állami pénzből hozzájárulni) a MALÉV visszaállamosításához, mégis a legújabb hírek szerint 17 milliárd forintot csoportosít át a kormány a költségvetésen belül az ismét állami tulajdonba került Malév tőkehelyzetének rendezésére.
Ez derül ki ugyanis egy 2010. március elején napvilágot látott kormányrendeletből. Erre azért van szükség, hogy a nemzeti légitársaság főtulajdonosává előlépett állam teljesíteni tudja több mint 25 milliárd forintos tőkeemelési kötelezettségét: 20,7 milliárd forintot készpénzben tol bele a súlyos likviditási problémákkal küzdő cégbe, 4,7 milliárd forint értékben pedig készpénzmozgással nem járó apportot hajt végre.
14 éve | B Klári | 1 hozzászólás
1910. január 10-én Adorján János gépészmérnök, repülőgép-tervező a hazai repülés egyik úttörő személyisége megépítette a „Libelle” (Szitakötő) nevű, kéthengeres (18,4 kW-os) Adorján-Dedics motorral szerelt repülőgépét. Első, sikeres felszállását 1910. január 10-én hajtotta végre. A próbaút egyben az első olyan alkalom volt, amikor magyar pilóta magyar tervezésű és kivitelezésű repülőgéppel emelkedett a levegőbe.
Ennek előzménye volt az, hogy 1909.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Nem könnyű megtervezni az éves és napi munkabeosztást olyan helyeken, ahol a dolgozókra számtalan különböző munkajogi szabály vonatkozik. Különösen felelősségteljes feladat ez, ha a dolgozók munkája a magyar légtér forgalmának irányítása.
Nyolc óra munka, nyolc óra pihenés, nyolc óra szórakozás – ennek az ideális felosztásnak már többnyire az első harmada sem igaz: kevesen vannak, akik mindennap pontosan nyolc órát dolgoznak.
Az utasszállító repülőgéppel a New York-i Hudson folyón kényszerleszállást végrehajtó, és ezzel világhírűvé vált amerikai US Airways pilótája, Chesley Sullenberger szerdán bejelentette, hogy nyugdíjba vonult. A Sully néven közismert 59 éves kapitány úgy jellemezte három évtizedes karrierjét, hogy munkáját "szenvedélyből" csinálta. Sully kapitány tavaly, 2009 január 15-én egy Airbus A320-as utasszállító géppel szállt fel a New York-i La Guardia repülőtérről, az Észak-Karolinában fekvő Charlotte városába tartva.
14 éve | Mercury Larissa | 0 hozzászólás
Repterek és turizmus: mire számíthat a
turisztikai ágazat a repülőterektől? címmel szakmai előadásokon és interaktív fórumon vettünk részt a kiállítás szakmai napján, ahol az alábbi hangzott el:
- A Budapest Airport fejlesztési programjának
állása, Ferihegy perspektívái címmel Kamu Jandu légiközlekedési igazgató által megtartott előadásban:
A Budapest Airport egyelőre óvatos optimizmussal tekint a 2010-es esztendőre, az év eleji kedvező forgalmi statisztikák alapján.
A Légiszállítási Ágazati Párbeszéd Bizottság tagjai a légiszállítási ágazatban tevékenykedő érdekképviseleti szervezetek és munkaadók, valamint a Magyar Vasúti, Vízi és Léiközlekedési Szövetség (MVVLSZ).
A Légiszállítási Ágazati Párbeszéd Bizottság célja:
Alapító szervezetek:
Munkaadói oldal
Aeroplex of
Central Europe Közép-Európai Kft (ACE)
Budapest Ferihegy
Nemzetközi Repülőtér Üzemeltető Részvénytársaság (Budapest Airport
Rt)Cím: 1675 Budapest, Ferihegy I.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
"Megbízhatóan gazdálkodunk és vállaljuk a felelősséget.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Peter Noack
HOCHTIEF Development
Czech Republic s.r.o.
Peter
Noack
Managing Directorphone: +420 233 081 973
email: peter.noack@hochtief.de
A Hochtief Projektentwicklung GmbH Peter Noack-ot (41) nevezte ki délkelet-európai leányvállalatainak regionális vezetőjévé. Noack a jövőben a cég csehországi, ausztriai, magyarországi és romániai tevékenységét vezeti majd.
A jogász végzettségű Noack 2003 végétől ügyvezető igazgatója a prágai Hochtief Development Czech Republic-nak.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás