Ferihegy repülőtér Blog: 2010. január

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei - 2010. január

Az internetes utasfelvétel már elérhető a Wizz Air Budapestről közlekedő járatain. A szolgáltatás a későbbiekben további repterekre is kiterjesztésre kerül, és 2010 tavaszától az utasok már bármely Wizz Air járat esetében igénybe vehetik.

Az internetes utasfelvétel a wizzair.com honlapon érhető el legkorábban hét nappal, legkésőbb három órával a járat menetrend szerinti indulása előtt.

A csupán kézipoggyásszal utazók a kinyomtatott beszállókártyával közvetlenül a beszállókapuhoz mehetnek, ahol legkésőbb 30 perccel az indulás előtt kell megjelenniük.

Tovább 

Nemsokára látványos szakaszába érkezik a Ferihegyi Repülőtér új terminálépületének építése. Folyamatos szállítás mellett részletekben megérkezik az összesen 1200 tonnás tetőszerkezet valamennyi darabja, és márciusban megkezdődhet az építkezés talán leglátványosabb szakasza, a kagyló formájú tető kivitelezése.



A KÉSZ kecskeméti gyártóüzemében folyamatosan készülnek a ferihegyi SkyCourt, vagyis "Égi Udvar" tetőszerkezetének egyedi tartóelemei.

Tovább 

 

Idén májustól akár 4 órás határidővel is indulhat a kalandra és pihenésre vágyó utas, ha megvalósul a Budapest Airport és a charterjáratokat üzemeltető tour operátorok közös terve, az úgynevezett Ultra Last Minute utakat értékesítő kioszk Ferihegy 2-es terminálján.


A kölcsönösen előnyös, közös üzleti vállalkozás körvonalai a Budapest Airport és a tour operátorok közös egyeztetésén rajzolódott ki, amelyen a repülőtér képviseletében jelen volt Kam Jandu légiközlekedési igazgató, Hardy Mihály vállalati kapcsolatok igazgató, valamint szinte az összes jelentős charter ágazatban érdekelt iroda.

Tovább 

 

A Malév a légiközlekedési iparágat visszavető 2009-es évben az európai átlagnál jobban teljesített. A magyar nemzeti légitársaság az európai trenddel ellentétben növelni tudta utasainak számát.

 

A menetrend szerinti és charter utasokkal együttvéve 3.3 millió utast repített célállomására, 6%-kal többet mint az előző évben (hosszú távú utasok nélküli mutató). Piaci részesedése ezzel két százalékponttal 43,5%-ra növekedett.


Különösen sok utas repült az elmúlt évben a Malév a hamburgi (+49%), helsinki (+22%), koppenhágai (+10%), római (+54%), stockholmi (+21%), larnacai (+16%), bejrúti (+40%), szkopjei (+18%) és tiranai (+34%) járatain.

Tovább 

A Lufthansa Italia 2010 január 19-én bejelentette, hogy 2010. március 28-tól jelentősen növeli kapacitását Budapest és Milánó, illetve egyéb európai városok között. A légitársaság megkétszerezi budapesti járatai számát, így az utasok immár heti 12 járattal juthatnak el Magyarországról az észak-olasz városba.


Az utazók vasárnap kivételével napi két járat közül választhatnak Milánó felé, ahonnan pedig 11 további európai, illetve olasz várost érhetnek el: Párizs Charles De Gaulle-t, Barcelonát, Madridot, Bukarestet, Lisszabont, London Heathrow-t, Stockholmot, Nápolyt, Barit, Olbiát és Palermot.


A Business és turista osztályt is magában foglaló új járatok ideális kiegészítést nyújtanak az eddigi esti járatokhoz: az LH 1833 reggel 9:25-kor indul Budapestről és 11:00 órakor érkezik Milánó Malpensa-ra, míg az LH 1832 7:15-kor indul Milan Malpensa-ról és 8:45-re ér Budapestre.


"Alig egy évvel a milánói járatindítás után örömmel kétszerezzük meg budapesti kapacitásainkat.

Tovább 

A Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA) háza táján, jogi igazgatójuk decemberi őrizetbe vételét követően ismét "érdekes" ügy körvonalazódik, csődbe menő és offshore cégekkel.


A magyar állam által 25 százalék plusz egy részvény erejéig tulajdonolt üzemeltető cég 2008. februárjában adta el a légiutasok csoportos fuvarozását 1992 óta végző leányvállalatát a Budapest Airport Minibusz Szolgáltató Kft.-nek (BAMSZ). A birtokon belülre kerülő szerencsés vevő a fehér Ford Transitok mellé koncessziós jogot is kapott, melynek értelmében négy éven keresztül kizárólagos joggal szállíthat minibuszaival utasokat a reptér és a főváros között.

Tovább 

A tavalyelőtti csaknem 8,5 millió után tavaly mindössze 8 millió utas fordult meg Ferihegyen, közölte a közelmúltban a repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA). 2009-en belül a leggyászosabbra az évkezdet sikerült, hiszen - mint azt Hardy Mihálytól, a BA vállalati és közkapcsolati igazgatójától megtudtuk - az első hónapokban több mint tíz százalékkal esett vissza az utasok száma. Bár a válság enyhültével valamelyest visszatérő repülési kedvnek köszönhetően a második félévben megfordult a trend, összességében ez csak korrekcióra volt elegendő.

Tovább 

Az érdeklődés homlokterébe került a minap egy Karibi ország, Haiti, miután a hírek szerint 2010 január második hetében a Richter-skálán 7-es erősségű földrengés döntötte romba a sziget fővárosát.

 

Haiti a legszegényebb, és a legtöbbet szenvedett ország Amerikában. A kilencvenes évek politikai erőszakát, 2008-ban három hurrikán követte, amely közel 800 ember halálát okozta. Közben az országban újabb politikai feszültség alakult ki az égbeszökött élelmiszerárak miatt.

Tovább 

Miért fapados?

 

A fapados légi utaztatás alapkoncepciója, hogy az értékesítés területén költséghatékonyabb megoldásokkal (kevesebb iroda, minimális apparátus,...) népszerű útvonalakon teli járatokat szervezzenek, az átlagosnál sokkal olcsóbb utazást kínálva a célközönségüknek.


Fapados járatokon való utazás esetén a légitársaságok nem adnak repülőjegyet (e-ticket), a interneten foglalható az utazás, repülőtéren az e-mailben kapott foglalási kódra hivatkozva foglalhatják el helyeiket a repülőtér fedélzetén az utasok, az érkezés sorrendjében. Néhány társaságnál (pl.

Tovább 

Közvetlenül a  II. Világháború után, 1945 augusztusában tárgyalások kezdődtek Moszkvában a magyar-szovjet gazdasági együttműködésről, illetve különböző vegyes vállalatok létrehozásának lehetőségeiről.

 

1946. március 29-én írták alá azt az egyezményt, mellyel létrejött a Malév jogelődje, a Maszovlet, a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság. Az alapítólevél értelmében a légitársaság jogosult lett a légi közlekedés szervezésére, utas-, poggyász-, posta- és áruszállítások lebonyolítására, belföldön és külföldön egyaránt.

Tovább 

A szakszervezet az utasok elnézését kéri a Malév GH-nál tegnap kirobbant sztrájk kellemetlenségei miatt. A cégvezetés szabálytalan intézkedésekkel igyekszik megtörni a munkabeszüntetést.


A szakszervezet tisztában van vele, hogy a tegnap este kitört munkabeszüntetés a Malév Ground Handling Zrt-nél komoly kellemetlenségeket okoz az utazni vágyóknak. Azonban emlékeztet rá, hogy az utóbbi évek negatív folyamatai, a vezetőség kompromisszumképtelensége és fenyegető lépései vezettek oda, hogy az érdekérvényesítés végső eszközéhez kellett nyúlnia a dolgozóknak.
A LESZ arra kéri az embereket, képzeljék el, milyen volna, ha főnökük három éve nem emelné fizetésüket, majd pedig az idei évre vonatkozóan 20 százalékos keresetcsökkentéssel lepné meg őket.

Tovább 

Repülőgép-szerelő - OKJ képzés leírás


Repülőgépsárkány-szerelő


Milyen feltételekkel tanulhatod? Hol indul tanfolyam?

 

OKJ-szám: 52 525 03


Betölthető foglalkozás: Repülőgépmotor-szerelő, -javító FEOR 7432


Képzési idő: 2 év (felnőttképzésben legfeljebb 2000 óra)
Tanulható iskolarendszerben és felnőttképzésben is
Szükséges iskolai végzettség: érettségi
Egyéb feltétel: egészségügyi alkalmasság

Felkészíti a repülőgépet a repülésre, feltárja és javítja a hibákat, ellenőrzi és karbantartja a gép sárkányát (borítóköpeny), hajtóművét (motorok) és futóművét.

Tovább 

A cégvezetés 2010. január 12. késő esti javaslata nem hozott újdonságot, a szabálytalanságok sorozata azonban folytatódik. Az érintett területeken csaknem teljes körű támogatottsággal, egyszerre 100-120 fő részvételével folytatódik másnap, január 13.-án is a sztrájk - olvasható a szakszervezet közleményében.

Ígéretéhez képest több órás késéssel, tegnap este küldte el ajánlatát Limburger Lóránt, a Malév GH igazgatója a LESZ-részére.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 8 éve

A Malév GH cég tájékoztatása szerint viszont A LESZ, látva sztrájkja eredménytelenségét és minimális támogatottságát a Malév GH menedzsmentjét támadó és félrevezető hírekkel próbál némi figyelmet kapni. A január 13-án kiadott sajtóközleményében például a tényektől elrugaszkodott módon azt állítja, hogy a sztrájkolók védték meg a Malév-gépeket a szétfagyástól.
A LESZ felajánlotta ugyan a Malév GH vezérigazgatójának a segítséget, hogy leeresztik a vizet a járművekből, de ezt nem ők, hanem a szolgálatban lévő, vagyis a nem sztrájkoló kollégák végezték el!
A szakszervezet a segítségnyújtás helyett a tegnapi napon – a sztrájk minimális támogatottsága miatt – nem sztrájkoló kollégákat próbált rávenni a sztrájkra. A sztrájkolók elhagyva a számukra kötelezően előírt tartózkodási helyet bevonultak egy tegnapi állománygyűlésre, egy másik épületbe, hogy nyomást gyakoroljanak a dolgozó kollégákra.
Továbbra is zavartalan a Malév forgalma, a sztrájk semmilyen formában nem érezhető az utazóközönség számára. A mintegy 240 kolléga közül, mindössze 35-en nem vették fel a munkát, de a korábban sztrájkolók közül is 12-en munkába álltak.

Tovább 

20-30 perces késéseket okoz a menetrendben a Malév földi kiszolgáló cégének, a Malév Ground Handling (GH) dolgozóinak munkabeszüntetése - mondta Hardy Mihály, a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője. A Malév GH nem csak a Malév, hanem jó néhány más légitársaság földi kiszolgálását is végzi. A szolgálatra rendelt 200 dolgozóból 35-40 nem vette fel a munkát - mondta Hardy Mihály. Hozzátette: az utasok bejelentkezése, a poggyászfeladás és -kiadás zavartalan.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 8 éve

A Malév forgalmában január 13-án várhatóan nem okoz fennakadást a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) által hétfőn este elindított határozatlan idejű sztrájk, amely továbbra is tart - mondta Hegedűs Ádám, a Malév szóvivője az MTI-nek szerdán reggel.

Limburger Lóránt, a Malév földi kiszolgáló cége, a Malév Ground Handling (GH) igazgatója elmondta: szerdán elég dolgozó vette fel a munkát ahhoz, hogy a gépek menetrend szerint közlekedjenek.

A Malév GH kedden este azt közölte: a LESZ vezetése, belátva a cégcsoport nehéz helyzetét, el tudja fogadni, hogy eltekintsen a béremelési követelésektől, amennyiben egy hosszabb távon kiszámítható viszonyokat biztosító Kollektív Szerződés megkötésére kerül sor. A felek másnap újra a tárgyalóasztalhoz ülnek.

Szerző: MTI Eco

Tovább 

Egy karácsonyi amerikai merényletkísérlet felgyorsíthatja az újabb utasellenőrző berendezések terjedését a repülőtereken.

 

A felügyelet alatt lévők a kezüket tartsák jól látható helyen, ne rejtsék az ölükbe, így a személyzet ellenőrizheti, nem készülnek-e bűnös cselekedetre. A börtönökből és internátusokból ismert módszert az amerikai repülőgépeken egy karácsonyi merényletkísérlet hatására vezették be. Pár nap elteltével már nemigen tartatják be, és többé-kevésbé lemondtak a higgadt mérlegelés után fölösleges utasbosszantásnak minősített egyéb vegzatúrákról is.

Utolsó hozzászólás

Flikinger Jenő üzente 8 éve

Nagyon félnek a zsidók. Talán át kellene gondolni a világgazdaságot és háborúkat, akkor nem kellen annyi embernek szenvedni egy bizonyos népcsoport miatt

Tovább 

8 019 653 fő – 2009. december végéig ennyien fordultak meg Budapest nemzetközi légikikötőjében érkező vagy induló utasként. Bár a 2009-es év a nemzetközi és hazai gazdasági válság valamint az elhúzódó ferihegyi sztrájk miatt drámai visszaeséssel kezdődött januárban (ekkor a visszaesés mértéke elérte a 12 %-ot az előző évhez képest), a tavalyi év augusztusától határozottan megfordult a tendencia a magyarországi légiközlekedésben.

 

Az év végére sikerült jelentősen lefaragni a mínuszokból és végül 8 millió feletti utasszámmal, „mindössze” 4,2 %-os visszaeséssel zárta a 2009-es esztendőt a Budapest Airport.

Tovább 

A 2010-es év első napjai valamint az elmúlt esztendő vége sem telt eseménytelenül a légitársaságok és a repülőgépgyártók számára, hiszen ezen időszakban is folyamatosan érkeztek megrendelések a különböző típusokra, nem is beszélve a történelmi jelentőségű első felszállásokról, elkészült gépek átadásáról és a szolgáltatások új célállomásokkal való bővítéséről.

 


 

A sort a Boeing 787 Dreamliner programjával nyitjuk, melyben a 2009 decemberét könyvelhettük el fordulópontként.

Tovább 

1910. október 8-án Gábor Dénes még tanulóként jelentette be Budapesten első aeroplán-körhinta nevű találmánya szabadalmaztatási kérelmét.


A Gábor família egy elegáns házban lakott Budapest új városnegyedében. A kisfiú akkori szokás szerint a cselédlánnyal délutánonként átsétált a közeli Városligetbe. Ott sok bámészkodni való akadt. Az állatkert kerítésén keresztül látni lehetett az imbolygó tevéket, a hosszúnyakú zsiráfot. Majd a mutatványosok következtek.

Tovább 

Egy 2008 márciusi MTI hír alapján:

 

Az orosz Aeroflot légitársaság cargo üzletágának vezetői a napokban Budapesten tárgyaltak a Budapest Airport Zrt. menedzsmentjével arról, hogy az orosz légitársaság közép-európai cargo bázisát Ferihegyen hozná létre - erősítette meg Szollár Domokos, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője az MTI értesülését.

 

 

Szollár Domokos hozzátette: megállapodás még nem született, de a Budapest Airport Zrt. örömmel fogadna egy ilyen lépést.

Utolsó hozzászólás

Szinai János üzente 8 éve

Kedves Klári! Örülök, hogy sikerült Kapcsolatba kerülnünk mert Te vag az egésznek az Atya, anyja! Légitündére!
Tehát ée már mindenkivel felvettem a kapcsolatot és nagyon jól állunk, de a BA -Hochtief-hez csak egyszer meheteünk. Ezért aztmég jobbna elő kell készíteni. Most áll szervezés alatt. közben egy Ferihegyi Repülőtér és Térsége Fejlesztési Társaság alapítása amelyben résztbennének.
a határos önkormányzatok (xVII. XVIII, Vecsés Gyál, Üllő, Ecser, Maglód+ a Főváros+a BA Zrt- Hochtief mint üzemeltető+a Térségben már tulajdonban lévő nagy hazai és nemzetközi nagy és ismert Fejlesztők, a terület Tervezői éa persze a MAGYAR ÁLLAM mint a tulajdonos. Most e Fejlesztési Társasság mielőbbi megalapításán dolgozunk mert már 2005-óta rengeteg idöt elfecséreltümk a smmire ezért most már csak nagyon konkrét és nagyon jelentős szakmai, társadalmi és politikai támogatást várunk, hogy még a tavasszal felálljon a fejelsztéseket koordináló segítő íráynító ífejelsztési társasság a,mely a lehető legoptimálisabb és leggazdaságossabb Repülőtér fejleztést eredményezne, célozna, hogy mi legyünk a Közép Európai Légi REGIONÁLIS KÖZPONTJA ebben a válságos időben ez a legkecsegtetőbb kitőréis lehetősége az országnak és a Repülőtér Térségének egyaránt iTT és MOST a Repülőtéren!:
Ki kellene alakítani egy közvetlenebb kapcsolatot is éppen az eredményesség és a szorító idő miatt. Mert jön az EU!.MÁR ITT ÁLL és Mi iis íii állunk a kapuban, a kapunkban!
János

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu