Ferihegy repülőtér Blog: 2010. január

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2458 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2458 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2458 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2458 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 207 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei - 2010. január

Az internetes utasfelvétel már elérhető a Wizz Air Budapestről közlekedő járatain. A szolgáltatás a későbbiekben további repterekre is kiterjesztésre kerül, és 2010 tavaszától az utasok már bármely Wizz Air járat esetében igénybe vehetik.

Az internetes utasfelvétel a wizzair.com honlapon érhető el legkorábban hét nappal, legkésőbb három órával a járat menetrend szerinti indulása előtt.

A csupán kézipoggyásszal utazók a kinyomtatott beszállókártyával közvetlenül a beszállókapuhoz mehetnek, ahol legkésőbb 30 perccel az indulás előtt kell megjelenniük.

Tovább 

Nemsokára látványos szakaszába érkezik a Ferihegyi Repülőtér új terminálépületének építése. Folyamatos szállítás mellett részletekben megérkezik az összesen 1200 tonnás tetőszerkezet valamennyi darabja, és márciusban megkezdődhet az építkezés talán leglátványosabb szakasza, a kagyló formájú tető kivitelezése.



A KÉSZ kecskeméti gyártóüzemében folyamatosan készülnek a ferihegyi SkyCourt, vagyis "Égi Udvar" tetőszerkezetének egyedi tartóelemei.

Tovább 

 

Idén májustól akár 4 órás határidővel is indulhat a kalandra és pihenésre vágyó utas, ha megvalósul a Budapest Airport és a charterjáratokat üzemeltető tour operátorok közös terve, az úgynevezett Ultra Last Minute utakat értékesítő kioszk Ferihegy 2-es terminálján.


A kölcsönösen előnyös, közös üzleti vállalkozás körvonalai a Budapest Airport és a tour operátorok közös egyeztetésén rajzolódott ki, amelyen a repülőtér képviseletében jelen volt Kam Jandu légiközlekedési igazgató, Hardy Mihály vállalati kapcsolatok igazgató, valamint szinte az összes jelentős charter ágazatban érdekelt iroda.

Tovább 

 

A Malév a légiközlekedési iparágat visszavető 2009-es évben az európai átlagnál jobban teljesített. A magyar nemzeti légitársaság az európai trenddel ellentétben növelni tudta utasainak számát.

 

A menetrend szerinti és charter utasokkal együttvéve 3.3 millió utast repített célállomására, 6%-kal többet mint az előző évben (hosszú távú utasok nélküli mutató). Piaci részesedése ezzel két százalékponttal 43,5%-ra növekedett.


Különösen sok utas repült az elmúlt évben a Malév a hamburgi (+49%), helsinki (+22%), koppenhágai (+10%), római (+54%), stockholmi (+21%), larnacai (+16%), bejrúti (+40%), szkopjei (+18%) és tiranai (+34%) járatain.

Tovább 

A Lufthansa Italia 2010 január 19-én bejelentette, hogy 2010. március 28-tól jelentősen növeli kapacitását Budapest és Milánó, illetve egyéb európai városok között. A légitársaság megkétszerezi budapesti járatai számát, így az utasok immár heti 12 járattal juthatnak el Magyarországról az észak-olasz városba.


Az utazók vasárnap kivételével napi két járat közül választhatnak Milánó felé, ahonnan pedig 11 további európai, illetve olasz várost érhetnek el: Párizs Charles De Gaulle-t, Barcelonát, Madridot, Bukarestet, Lisszabont, London Heathrow-t, Stockholmot, Nápolyt, Barit, Olbiát és Palermot.


A Business és turista osztályt is magában foglaló új járatok ideális kiegészítést nyújtanak az eddigi esti járatokhoz: az LH 1833 reggel 9:25-kor indul Budapestről és 11:00 órakor érkezik Milánó Malpensa-ra, míg az LH 1832 7:15-kor indul Milan Malpensa-ról és 8:45-re ér Budapestre.


"Alig egy évvel a milánói járatindítás után örömmel kétszerezzük meg budapesti kapacitásainkat.

Tovább 

A Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA) háza táján, jogi igazgatójuk decemberi őrizetbe vételét követően ismét "érdekes" ügy körvonalazódik, csődbe menő és offshore cégekkel.


A magyar állam által 25 százalék plusz egy részvény erejéig tulajdonolt üzemeltető cég 2008. februárjában adta el a légiutasok csoportos fuvarozását 1992 óta végző leányvállalatát a Budapest Airport Minibusz Szolgáltató Kft.-nek (BAMSZ). A birtokon belülre kerülő szerencsés vevő a fehér Ford Transitok mellé koncessziós jogot is kapott, melynek értelmében négy éven keresztül kizárólagos joggal szállíthat minibuszaival utasokat a reptér és a főváros között.

Tovább 

A tavalyelőtti csaknem 8,5 millió után tavaly mindössze 8 millió utas fordult meg Ferihegyen, közölte a közelmúltban a repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA). 2009-en belül a leggyászosabbra az évkezdet sikerült, hiszen - mint azt Hardy Mihálytól, a BA vállalati és közkapcsolati igazgatójától megtudtuk - az első hónapokban több mint tíz százalékkal esett vissza az utasok száma. Bár a válság enyhültével valamelyest visszatérő repülési kedvnek köszönhetően a második félévben megfordult a trend, összességében ez csak korrekcióra volt elegendő.

Tovább 

Az érdeklődés homlokterébe került a minap egy Karibi ország, Haiti, miután a hírek szerint 2010 január második hetében a Richter-skálán 7-es erősségű földrengés döntötte romba a sziget fővárosát.

 

Haiti a legszegényebb, és a legtöbbet szenvedett ország Amerikában. A kilencvenes évek politikai erőszakát, 2008-ban három hurrikán követte, amely közel 800 ember halálát okozta. Közben az országban újabb politikai feszültség alakult ki az égbeszökött élelmiszerárak miatt.

Tovább 

Miért fapados?

 

A fapados légi utaztatás alapkoncepciója, hogy az értékesítés területén költséghatékonyabb megoldásokkal (kevesebb iroda, minimális apparátus,...) népszerű útvonalakon teli járatokat szervezzenek, az átlagosnál sokkal olcsóbb utazást kínálva a célközönségüknek.


Fapados járatokon való utazás esetén a légitársaságok nem adnak repülőjegyet (e-ticket), a interneten foglalható az utazás, repülőtéren az e-mailben kapott foglalási kódra hivatkozva foglalhatják el helyeiket a repülőtér fedélzetén az utasok, az érkezés sorrendjében. Néhány társaságnál (pl.

Tovább 

Közvetlenül a  II. Világháború után, 1945 augusztusában tárgyalások kezdődtek Moszkvában a magyar-szovjet gazdasági együttműködésről, illetve különböző vegyes vállalatok létrehozásának lehetőségeiről.

 

1946. március 29-én írták alá azt az egyezményt, mellyel létrejött a Malév jogelődje, a Maszovlet, a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság. Az alapítólevél értelmében a légitársaság jogosult lett a légi közlekedés szervezésére, utas-, poggyász-, posta- és áruszállítások lebonyolítására, belföldön és külföldön egyaránt.

Tovább 

A szakszervezet az utasok elnézését kéri a Malév GH-nál tegnap kirobbant sztrájk kellemetlenségei miatt. A cégvezetés szabálytalan intézkedésekkel igyekszik megtörni a munkabeszüntetést.


A szakszervezet tisztában van vele, hogy a tegnap este kitört munkabeszüntetés a Malév Ground Handling Zrt-nél komoly kellemetlenségeket okoz az utazni vágyóknak. Azonban emlékeztet rá, hogy az utóbbi évek negatív folyamatai, a vezetőség kompromisszumképtelensége és fenyegető lépései vezettek oda, hogy az érdekérvényesítés végső eszközéhez kellett nyúlnia a dolgozóknak.
A LESZ arra kéri az embereket, képzeljék el, milyen volna, ha főnökük három éve nem emelné fizetésüket, majd pedig az idei évre vonatkozóan 20 százalékos keresetcsökkentéssel lepné meg őket.

Tovább 

Repülőgép-szerelő - OKJ képzés leírás


Repülőgépsárkány-szerelő


Milyen feltételekkel tanulhatod? Hol indul tanfolyam?

 

OKJ-szám: 52 525 03


Betölthető foglalkozás: Repülőgépmotor-szerelő, -javító FEOR 7432


Képzési idő: 2 év (felnőttképzésben legfeljebb 2000 óra)
Tanulható iskolarendszerben és felnőttképzésben is
Szükséges iskolai végzettség: érettségi
Egyéb feltétel: egészségügyi alkalmasság

Felkészíti a repülőgépet a repülésre, feltárja és javítja a hibákat, ellenőrzi és karbantartja a gép sárkányát (borítóköpeny), hajtóművét (motorok) és futóművét.

Tovább 

A cégvezetés 2010. január 12. késő esti javaslata nem hozott újdonságot, a szabálytalanságok sorozata azonban folytatódik. Az érintett területeken csaknem teljes körű támogatottsággal, egyszerre 100-120 fő részvételével folytatódik másnap, január 13.-án is a sztrájk - olvasható a szakszervezet közleményében.

Ígéretéhez képest több órás késéssel, tegnap este küldte el ajánlatát Limburger Lóránt, a Malév GH igazgatója a LESZ-részére.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 10 éve

A Malév GH cég tájékoztatása szerint viszont A LESZ, látva sztrájkja eredménytelenségét és minimális támogatottságát a Malév GH menedzsmentjét támadó és félrevezető hírekkel próbál némi figyelmet kapni. A január 13-án kiadott sajtóközleményében például a tényektől elrugaszkodott módon azt állítja, hogy a sztrájkolók védték meg a Malév-gépeket a szétfagyástól.
A LESZ felajánlotta ugyan a Malév GH vezérigazgatójának a segítséget, hogy leeresztik a vizet a járművekből, de ezt nem ők, hanem a szolgálatban lévő, vagyis a nem sztrájkoló kollégák végezték el!
A szakszervezet a segítségnyújtás helyett a tegnapi napon – a sztrájk minimális támogatottsága miatt – nem sztrájkoló kollégákat próbált rávenni a sztrájkra. A sztrájkolók elhagyva a számukra kötelezően előírt tartózkodási helyet bevonultak egy tegnapi állománygyűlésre, egy másik épületbe, hogy nyomást gyakoroljanak a dolgozó kollégákra.
Továbbra is zavartalan a Malév forgalma, a sztrájk semmilyen formában nem érezhető az utazóközönség számára. A mintegy 240 kolléga közül, mindössze 35-en nem vették fel a munkát, de a korábban sztrájkolók közül is 12-en munkába álltak.

Tovább 

20-30 perces késéseket okoz a menetrendben a Malév földi kiszolgáló cégének, a Malév Ground Handling (GH) dolgozóinak munkabeszüntetése - mondta Hardy Mihály, a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője. A Malév GH nem csak a Malév, hanem jó néhány más légitársaság földi kiszolgálását is végzi. A szolgálatra rendelt 200 dolgozóból 35-40 nem vette fel a munkát - mondta Hardy Mihály. Hozzátette: az utasok bejelentkezése, a poggyászfeladás és -kiadás zavartalan.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 10 éve

A Malév forgalmában január 13-án várhatóan nem okoz fennakadást a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) által hétfőn este elindított határozatlan idejű sztrájk, amely továbbra is tart - mondta Hegedűs Ádám, a Malév szóvivője az MTI-nek szerdán reggel.

Limburger Lóránt, a Malév földi kiszolgáló cége, a Malév Ground Handling (GH) igazgatója elmondta: szerdán elég dolgozó vette fel a munkát ahhoz, hogy a gépek menetrend szerint közlekedjenek.

A Malév GH kedden este azt közölte: a LESZ vezetése, belátva a cégcsoport nehéz helyzetét, el tudja fogadni, hogy eltekintsen a béremelési követelésektől, amennyiben egy hosszabb távon kiszámítható viszonyokat biztosító Kollektív Szerződés megkötésére kerül sor. A felek másnap újra a tárgyalóasztalhoz ülnek.

Szerző: MTI Eco

Tovább 

Egy karácsonyi amerikai merényletkísérlet felgyorsíthatja az újabb utasellenőrző berendezések terjedését a repülőtereken.

 

A felügyelet alatt lévők a kezüket tartsák jól látható helyen, ne rejtsék az ölükbe, így a személyzet ellenőrizheti, nem készülnek-e bűnös cselekedetre. A börtönökből és internátusokból ismert módszert az amerikai repülőgépeken egy karácsonyi merényletkísérlet hatására vezették be. Pár nap elteltével már nemigen tartatják be, és többé-kevésbé lemondtak a higgadt mérlegelés után fölösleges utasbosszantásnak minősített egyéb vegzatúrákról is.

Utolsó hozzászólás

Flikinger Jenő üzente 10 éve

Nagyon félnek a zsidók. Talán át kellene gondolni a világgazdaságot és háborúkat, akkor nem kellen annyi embernek szenvedni egy bizonyos népcsoport miatt

Tovább 

8 019 653 fő – 2009. december végéig ennyien fordultak meg Budapest nemzetközi légikikötőjében érkező vagy induló utasként. Bár a 2009-es év a nemzetközi és hazai gazdasági válság valamint az elhúzódó ferihegyi sztrájk miatt drámai visszaeséssel kezdődött januárban (ekkor a visszaesés mértéke elérte a 12 %-ot az előző évhez képest), a tavalyi év augusztusától határozottan megfordult a tendencia a magyarországi légiközlekedésben.

 

Az év végére sikerült jelentősen lefaragni a mínuszokból és végül 8 millió feletti utasszámmal, „mindössze” 4,2 %-os visszaeséssel zárta a 2009-es esztendőt a Budapest Airport.

Tovább 

A 2010-es év első napjai valamint az elmúlt esztendő vége sem telt eseménytelenül a légitársaságok és a repülőgépgyártók számára, hiszen ezen időszakban is folyamatosan érkeztek megrendelések a különböző típusokra, nem is beszélve a történelmi jelentőségű első felszállásokról, elkészült gépek átadásáról és a szolgáltatások új célállomásokkal való bővítéséről.

 


 

A sort a Boeing 787 Dreamliner programjával nyitjuk, melyben a 2009 decemberét könyvelhettük el fordulópontként.

Tovább 

1910. október 8-án Gábor Dénes még tanulóként jelentette be Budapesten első aeroplán-körhinta nevű találmánya szabadalmaztatási kérelmét.


A Gábor família egy elegáns házban lakott Budapest új városnegyedében. A kisfiú akkori szokás szerint a cselédlánnyal délutánonként átsétált a közeli Városligetbe. Ott sok bámészkodni való akadt. Az állatkert kerítésén keresztül látni lehetett az imbolygó tevéket, a hosszúnyakú zsiráfot. Majd a mutatványosok következtek.

Tovább 

Egy 2008 márciusi MTI hír alapján:

 

Az orosz Aeroflot légitársaság cargo üzletágának vezetői a napokban Budapesten tárgyaltak a Budapest Airport Zrt. menedzsmentjével arról, hogy az orosz légitársaság közép-európai cargo bázisát Ferihegyen hozná létre - erősítette meg Szollár Domokos, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője az MTI értesülését.

 

 

Szollár Domokos hozzátette: megállapodás még nem született, de a Budapest Airport Zrt. örömmel fogadna egy ilyen lépést.

Utolsó hozzászólás

Szinai János üzente 10 éve

Kedves Klári! Örülök, hogy sikerült Kapcsolatba kerülnünk mert Te vag az egésznek az Atya, anyja! Légitündére!
Tehát ée már mindenkivel felvettem a kapcsolatot és nagyon jól állunk, de a BA -Hochtief-hez csak egyszer meheteünk. Ezért aztmég jobbna elő kell készíteni. Most áll szervezés alatt. közben egy Ferihegyi Repülőtér és Térsége Fejlesztési Társaság alapítása amelyben résztbennének.
a határos önkormányzatok (xVII. XVIII, Vecsés Gyál, Üllő, Ecser, Maglód+ a Főváros+a BA Zrt- Hochtief mint üzemeltető+a Térségben már tulajdonban lévő nagy hazai és nemzetközi nagy és ismert Fejlesztők, a terület Tervezői éa persze a MAGYAR ÁLLAM mint a tulajdonos. Most e Fejlesztési Társasság mielőbbi megalapításán dolgozunk mert már 2005-óta rengeteg idöt elfecséreltümk a smmire ezért most már csak nagyon konkrét és nagyon jelentős szakmai, társadalmi és politikai támogatást várunk, hogy még a tavasszal felálljon a fejelsztéseket koordináló segítő íráynító ífejelsztési társasság a,mely a lehető legoptimálisabb és leggazdaságossabb Repülőtér fejleztést eredményezne, célozna, hogy mi legyünk a Közép Európai Légi REGIONÁLIS KÖZPONTJA ebben a válságos időben ez a legkecsegtetőbb kitőréis lehetősége az országnak és a Repülőtér Térségének egyaránt iTT és MOST a Repülőtéren!:
Ki kellene alakítani egy közvetlenebb kapcsolatot is éppen az eredményesség és a szorító idő miatt. Mert jön az EU!.MÁR ITT ÁLL és Mi iis íii állunk a kapuban, a kapunkban!
János

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu