Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az internetes utasfelvétel már elérhető a Wizz Air Budapestről
közlekedő járatain. A szolgáltatás a későbbiekben további repterekre is
kiterjesztésre kerül, és 2010 tavaszától az utasok már bármely Wizz Air
járat esetében igénybe vehetik.
Az internetes utasfelvétel a
wizzair.com honlapon érhető el legkorábban hét nappal, legkésőbb három
órával a járat menetrend szerinti indulása előtt.
A csupán
kézipoggyásszal utazók a kinyomtatott beszállókártyával közvetlenül a
beszállókapuhoz mehetnek, ahol legkésőbb 30 perccel az indulás előtt
kell megjelenniük.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Nemsokára látványos szakaszába érkezik a Ferihegyi Repülőtér új terminálépületének építése. Folyamatos szállítás mellett részletekben megérkezik az összesen 1200 tonnás tetőszerkezet valamennyi darabja, és márciusban megkezdődhet az építkezés talán leglátványosabb szakasza, a kagyló formájú tető kivitelezése.
A KÉSZ kecskeméti gyártóüzemében
folyamatosan készülnek a ferihegyi SkyCourt, vagyis "Égi Udvar"
tetőszerkezetének egyedi tartóelemei.
|
|
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Idén májustól akár 4 órás határidővel is indulhat a kalandra és pihenésre vágyó utas, ha megvalósul a Budapest Airport és a charterjáratokat üzemeltető tour operátorok közös terve, az úgynevezett Ultra Last Minute utakat értékesítő kioszk Ferihegy 2-es terminálján.
A kölcsönösen előnyös, közös üzleti vállalkozás körvonalai a
Budapest Airport és a tour operátorok közös egyeztetésén rajzolódott
ki, amelyen a repülőtér képviseletében jelen volt Kam Jandu
légiközlekedési igazgató, Hardy Mihály vállalati kapcsolatok igazgató,
valamint szinte az összes jelentős charter ágazatban érdekelt iroda.
A Malév a légiközlekedési iparágat visszavető 2009-es évben az európai átlagnál jobban teljesített. A magyar nemzeti légitársaság az európai trenddel ellentétben növelni tudta utasainak számát.
A menetrend szerinti és charter utasokkal együttvéve 3.3 millió utast repített célállomására, 6%-kal többet mint az előző évben (hosszú távú utasok nélküli mutató). Piaci részesedése ezzel két százalékponttal 43,5%-ra növekedett.
Különösen sok utas repült az elmúlt évben a Malév a hamburgi (+49%), helsinki (+22%), koppenhágai (+10%), római (+54%), stockholmi (+21%), larnacai (+16%), bejrúti (+40%), szkopjei (+18%) és tiranai (+34%) járatain.
A Lufthansa Italia 2010 január 19-én bejelentette, hogy 2010. március 28-tól jelentősen növeli kapacitását Budapest és Milánó, illetve egyéb európai városok között. A légitársaság megkétszerezi budapesti járatai számát, így az utasok immár heti 12 járattal juthatnak el Magyarországról az észak-olasz városba.
Az utazók vasárnap kivételével napi két járat közül választhatnak
Milánó felé, ahonnan pedig 11 további európai, illetve olasz várost
érhetnek el: Párizs Charles De Gaulle-t, Barcelonát, Madridot,
Bukarestet, Lisszabont, London Heathrow-t, Stockholmot, Nápolyt, Barit,
Olbiát és Palermot.
A Business és turista osztályt is magában foglaló új járatok
ideális kiegészítést nyújtanak az eddigi esti járatokhoz: az LH 1833
reggel 9:25-kor indul Budapestről és 11:00 órakor érkezik Milánó
Malpensa-ra, míg az LH 1832 7:15-kor indul Milan Malpensa-ról és
8:45-re ér Budapestre.
"Alig egy évvel a milánói járatindítás után örömmel kétszerezzük
meg budapesti kapacitásainkat.
14 éve | Jodli Ferenc | 0 hozzászólás
A Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA) háza táján, jogi igazgatójuk decemberi őrizetbe vételét követően ismét "érdekes" ügy körvonalazódik, csődbe menő és offshore cégekkel.
A magyar állam által 25 százalék plusz egy részvény erejéig tulajdonolt üzemeltető cég 2008. februárjában adta el a légiutasok csoportos fuvarozását 1992 óta végző leányvállalatát a Budapest Airport Minibusz Szolgáltató Kft.-nek (BAMSZ). A birtokon belülre kerülő szerencsés vevő a fehér Ford Transitok mellé koncessziós jogot is kapott, melynek értelmében négy éven keresztül kizárólagos joggal szállíthat minibuszaival utasokat a reptér és a főváros között.
A tavalyelőtti csaknem 8,5 millió után tavaly mindössze 8 millió utas fordult meg Ferihegyen, közölte a közelmúltban a repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA). 2009-en belül a leggyászosabbra az évkezdet sikerült, hiszen - mint azt Hardy Mihálytól, a BA vállalati és közkapcsolati igazgatójától megtudtuk - az első hónapokban több mint tíz százalékkal esett vissza az utasok száma. Bár a válság enyhültével valamelyest visszatérő repülési kedvnek köszönhetően a második félévben megfordult a trend, összességében ez csak korrekcióra volt elegendő.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az érdeklődés homlokterébe került a minap egy Karibi ország, Haiti, miután a hírek szerint 2010 január második hetében a Richter-skálán 7-es erősségű földrengés döntötte romba a sziget fővárosát.
Haiti a legszegényebb, és a legtöbbet szenvedett ország Amerikában. A kilencvenes évek politikai erőszakát, 2008-ban három hurrikán követte, amely közel 800 ember halálát okozta. Közben az országban újabb politikai feszültség alakult ki az égbeszökött élelmiszerárak miatt.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Miért fapados?
A fapados légi utaztatás alapkoncepciója, hogy az értékesítés területén költséghatékonyabb megoldásokkal (kevesebb iroda, minimális apparátus,...) népszerű útvonalakon teli járatokat szervezzenek, az átlagosnál sokkal olcsóbb utazást kínálva a célközönségüknek.
Fapados járatokon való utazás esetén a légitársaságok nem adnak
repülőjegyet (e-ticket), a interneten foglalható az utazás, repülőtéren
az e-mailben kapott foglalási kódra hivatkozva foglalhatják el
helyeiket a repülőtér fedélzetén az utasok, az érkezés sorrendjében.
Néhány társaságnál (pl.
Közvetlenül a II. Világháború után, 1945 augusztusában tárgyalások kezdődtek Moszkvában a magyar-szovjet gazdasági együttműködésről, illetve különböző vegyes vállalatok létrehozásának lehetőségeiről.
1946. március 29-én írták alá azt az egyezményt, mellyel létrejött a Malév jogelődje, a Maszovlet, a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság. Az alapítólevél értelmében a légitársaság jogosult lett a légi közlekedés szervezésére, utas-, poggyász-, posta- és áruszállítások lebonyolítására, belföldön és külföldön egyaránt.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A szakszervezet az utasok elnézését kéri a Malév GH-nál tegnap kirobbant sztrájk kellemetlenségei miatt. A cégvezetés szabálytalan intézkedésekkel igyekszik megtörni a munkabeszüntetést.
A szakszervezet tisztában van vele, hogy a tegnap este kitört
munkabeszüntetés a Malév Ground Handling Zrt-nél komoly
kellemetlenségeket okoz az utazni vágyóknak. Azonban emlékeztet rá,
hogy az utóbbi évek negatív folyamatai, a vezetőség
kompromisszumképtelensége és fenyegető lépései vezettek oda, hogy az
érdekérvényesítés végső eszközéhez kellett nyúlnia a dolgozóknak.
A LESZ arra kéri az embereket, képzeljék el, milyen volna, ha
főnökük három éve nem emelné fizetésüket, majd pedig az idei évre
vonatkozóan 20 százalékos keresetcsökkentéssel lepné meg őket.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Repülőgép-szerelő - OKJ képzés leírás
Repülőgépsárkány-szerelő
Milyen feltételekkel tanulhatod? Hol indul tanfolyam?
OKJ-szám: 52 525 03
Betölthető foglalkozás: Repülőgépmotor-szerelő, -javító FEOR 7432
Képzési idő: 2 év (felnőttképzésben legfeljebb 2000 óra)
Tanulható iskolarendszerben és felnőttképzésben is
Szükséges iskolai végzettség: érettségi
Egyéb feltétel: egészségügyi alkalmasság
Felkészíti
a repülőgépet a repülésre, feltárja és javítja a hibákat, ellenőrzi és
karbantartja a gép sárkányát (borítóköpeny), hajtóművét (motorok) és
futóművét.
Ígéretéhez képest több órás késéssel, tegnap este küldte el ajánlatát Limburger Lóránt, a Malév GH igazgatója a LESZ-részére.
14 éve | B Klári | 1 hozzászólás
20-30 perces késéseket okoz a menetrendben a Malév földi kiszolgáló cégének, a Malév Ground Handling (GH) dolgozóinak munkabeszüntetése - mondta Hardy Mihály, a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője. A Malév GH nem csak a Malév, hanem jó néhány más légitársaság földi kiszolgálását is végzi. A szolgálatra rendelt 200 dolgozóból 35-40 nem vette fel a munkát - mondta Hardy Mihály. Hozzátette: az utasok bejelentkezése, a poggyászfeladás és -kiadás zavartalan.
14 éve | B Klári | 2 hozzászólás
Egy karácsonyi amerikai merényletkísérlet felgyorsíthatja az újabb utasellenőrző berendezések terjedését a repülőtereken.
A felügyelet alatt lévők a kezüket tartsák jól látható helyen, ne rejtsék az ölükbe, így a személyzet ellenőrizheti, nem készülnek-e bűnös cselekedetre. A börtönökből és internátusokból ismert módszert az amerikai repülőgépeken egy karácsonyi merényletkísérlet hatására vezették be. Pár nap elteltével már nemigen tartatják be, és többé-kevésbé lemondtak a higgadt mérlegelés után fölösleges utasbosszantásnak minősített egyéb vegzatúrákról is.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
8 019 653 fő – 2009. december végéig ennyien fordultak meg Budapest nemzetközi légikikötőjében érkező vagy induló utasként. Bár a 2009-es év a nemzetközi és hazai gazdasági válság valamint az elhúzódó ferihegyi sztrájk miatt drámai visszaeséssel kezdődött januárban (ekkor a visszaesés mértéke elérte a 12 %-ot az előző évhez képest), a tavalyi év augusztusától határozottan megfordult a tendencia a magyarországi légiközlekedésben.
Az év végére sikerült jelentősen lefaragni a mínuszokból és végül 8 millió feletti utasszámmal, „mindössze” 4,2 %-os visszaeséssel zárta a 2009-es esztendőt a Budapest Airport.
A 2010-es év első napjai valamint az elmúlt esztendő vége sem telt
eseménytelenül a légitársaságok és a repülőgépgyártók számára, hiszen
ezen időszakban is folyamatosan érkeztek megrendelések a különböző
típusokra, nem is beszélve a történelmi jelentőségű első
felszállásokról, elkészült gépek átadásáról és a szolgáltatások új
célállomásokkal való bővítéséről.
A sort a Boeing 787 Dreamliner programjával nyitjuk, melyben a 2009 decemberét könyvelhettük el fordulópontként.
1910. október 8-án Gábor Dénes még tanulóként jelentette be Budapesten első aeroplán-körhinta nevű találmánya szabadalmaztatási kérelmét.
A Gábor família egy elegáns házban lakott Budapest új városnegyedében. A kisfiú akkori szokás szerint a cselédlánnyal délutánonként átsétált a közeli Városligetbe. Ott sok bámészkodni való akadt. Az állatkert kerítésén keresztül látni lehetett az imbolygó tevéket, a hosszúnyakú zsiráfot. Majd a mutatványosok következtek.
14 éve | B Klári | 4 hozzászólás
Egy 2008 márciusi MTI hír alapján:
Az orosz Aeroflot légitársaság cargo üzletágának vezetői a napokban Budapesten tárgyaltak a Budapest Airport Zrt. menedzsmentjével arról, hogy az orosz légitársaság közép-európai cargo bázisát Ferihegyen hozná létre - erősítette meg Szollár Domokos, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője az MTI értesülését.
Szollár Domokos hozzátette: megállapodás még nem született, de a Budapest Airport Zrt. örömmel fogadna egy ilyen lépést.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás