Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A gép mellett ez a tábla áll, a "Tuskó" (egy másik becenév) legfontosabb adataival.
A Tu-154B2 utasszállító: méltóságteljes a kinézete és van benne erő. A képeken a Malév HA-LCG lajtromjelű "Nagyvasa" (ez a Tu-154 egyik beceneve) látható, melya ferihegyi skanzenben tekinthető meg.
A gép orra meglehetősen áramvonalas, azt sugallja, hogy ez a gép szeret gyorsan repülni. És ez így is van!
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A pilótafülke
Varga Ákos Endre
Előrebocsátom: ezt az oldalt magamtól nem tudtam volna megcsinálni. A magyarázatokat szakmabeliek: "Fakezű", Páni János és Újlaki László írták. Ezúton is szeretném megköszönni nekik a segítséget; nem állítom, hogy én mindent értek, amit leírtak, de az biztos, hogy igen jól bemutatták, hogy milyen komplex és gyönyörű műszaki alkotás ez a repülőgép! Az egyes leírások eltérő nyelvezete, stílusa konkrétan is az ő kezük nyomát viseli - remélem ez senkit nem zavar, hiszen ez nem tankönyv!
|
|
A Tu-154B2, kicsit részletesebben
A gázkarpult bal oldalán található az SzTU-154 pályavezérlő rendszer kezelőpultja. A pályavezérlő rendszer a roboton keresztül, az annak alapfunkcióit kiegészítő funkciókkal vezérli a repülőgépet, illetve az ú.n. direktor-üzemmódban a pilótának ad a repülőgép adott pályán való vezetését segítő jeleket. Ezek az üzemmódok a sárga gombokkal választhatók ki, ha NAVIGAC. kapcsoló PODGOT (előkészítve) állásban van.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Félelem a repüléstől Hamster
Szép idő van, ragyog a nap, egész jó a látás: ilyenkor a laikusoknak is érdemes kilátogatnia valamelyik kisebb repülőtérre, és befizetni egy rövidebb sétarepülésre; felfedezni, hogy a kisgépes repkedés mennyire más, mint amit az utasszállítókkal való utazás nyújt. Ég és föld! Persze mindezt csak az igazán bátraknak ajánljuk:
Magyarázd el, mitől repül a
repülőgép
A repülés veszélyes üzem
Különösen, ha egy fiatal, szőke leányzó ül melletted:
Fizika vs.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Új informatikai rendszert vezettek be szeptember 25. hajnalban Ferihegyen, ám ennek utastájékoztató részét nem lehetett zökkenőmentesen beüzemelni. Az MNO számolt be először arról, hogy a repülőtéren elhelyezett tájékoztató monitorok, illetve a cég honlapja nem ad pontos tájékoztatást a gépek érkezéséről.
Egy látogató, aki
egy utasra várakozott a Ferihegyi repülőtéren elmesélte, hogy ismerőse
a 12 órakor Amszterdamból érkező gépen utazott, amelyet a 2/A
terminálra jeleztek, ám őt a 2/B-re irányították.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Szeptember 23-án a HungaroControl Zrt. sajtótájékoztatót tartott a
Magyar Tudományos Akadémia, Kodály-termében, ahol a FAB-CE stratégia
mellett a HC felépítéséről és finanszírozásáról,
szervezetfejlesztéséről, továbbá a 2012-ig megvalósuló fejlesztésekről
tartottak előadásokat. A sajtótájékoztatón felszólalt Markó Andrea,
vezérigazgató, Hangyál Gyula, ATM Légiforgalmi vezérigazgató-helyettes,
Fülöp János, Nemzetközi és Iparági Kapcsolatok vezérigazgató-helyettes
és Zarnóczi Tibor, Gazdasági vezérigazgató-helyettes.
A Magyar Állam költségvetésétől függetlenül gazdálkodó
HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.
15 éve | B Klári | 2 hozzászólás
A légiforgalmi irányítók igen érdekes munkájába enged betekintést a Hungarocontrol alábbi szimulációs játéka:
Nem kevesebb, mint Magyarország légterén áthaladó, és Budapest- Ferihegy, illetve Sármellék és Debrecen Repülőtereken le-, és felszálló repülőgépek mozgásának ellenőrzése a feladat. Irányítani kell a repülők mozgását a repülésbiztonsági szabályok, eljárások maximális betartásával. A légiforgalmi irányító munkakör kiemelkedő presztízsű, fontos és felelősségteljes munka.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Székházunk előterében már 2007 óta találkozhatnak kiállításokkal munkatársaink. Először csak a meghirdetett belső fotópályázatokra beküldött képekből válogattunk évente összeállítást. Később - a menedzsment javaslatára - kiterjesztettük a kört és meghívott művészek önálló munkáiból kezdtünk összeállítani tárlatot.
A kiállító hely számára nevet is választottunk:LégTér Galéria
A Galéria a nagyközönség számára nem látogatható, az épület fokozott biztonsági követelménye miatt.
A 175/2009-es kormányrendelet értelmében a HC is közzétette a vezetők béradatait
A légiforgalom irányítását végző HungaroControl Zrt.-nél jellemzően egymillió forint körül van a vezetők alapbére, néhány osztály- illetve irodavezetőnek valamivel magasabb, mint 500 ezer forint.
A vezérigazgató 1,815 millió forintos alapbére a legmagasabb és neki az alapbér 80 százaléka prémiumként kifizethető. A vezérigazgató - más cégek gyakorlatához hasonlóan - igazgatósági tagként tiszteletdíjat kap, a Hungarocontrolnál havi 190 ezer forintot.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
12%-kal utaztak többen a Malév járatain augusztusban, mint az előző év azonos időszakában, a férőhely kihasználtság pedig elérte a 84%-ot - tette közzé a légitársaság.
A légitársaság hazai piaci részesedése az utasszám növekedésével
együtt ugyancsak nőtt, a nyár utolsó hónapjában elérte a 46.3%-ot, ami
a tavalyihoz képest 2.4 százalékpontos növekedést jelent. Javuló
eredményt regisztrált a társaság az átszálló utasok számát illetően is,
akik 26%-kal voltak többen az idei nyáron (június - július -
augusztus), mint 2008 azonos időszakában.
A Malév az idei évben bevezetett új kereskedelmi stratégiájának
köszönhetően tudott növekedést elérni.
15 éve | B Klári | 5 hozzászólás
100 éves a Magyar Repülés
1909. október 17-én Louis Blériot, a La Manche csatorna első átrepülője Budapesten, Rákosmezőn légi bemutatót tartott. Ez volt az első felszállás Magyarország területén.
A nagy szenzációnak köszönhetően a magyar mérnökök hozzáláttak saját repülőgépeik megépítéséhez, illetve külföldről vásárolt gépekkel való kísérletezéshez.
Ennek köszönhetően 1909. decemberében Kutassy Ágoston Farman típusú francia repülőgépével a levegőbe emelkedett, és 1910.
ART SHOW AND AWARDS
KÉPZŐMŰVÉSZETI KIÁLLÍTÁS ÉS PÁLYÁZAT
OPERA GALÉRIA - BUDAPEST
2010. JANUÁR 16-30
A képzőművészeti alkotások témája a repülés, a repülés szelleme
a legtágabb értelemben, a madarak szárnyalásán, az ejtőernyősök zuhanásán, a ballonok, sárkányrepülők, vitorlázórepülőgépek, és mindenféle merev és forgószárnyas légijárművek repülésén keresztül egészen az űrhajózásig.
THE SPIRIT OF AVIATION AWARDS
A REPÜLÉS SZELLEME DÍJ
A képzőművészek festményekkel, grafikákkal, szobrokkal, videó installációval pályázhatnak a tematikus nemzetközi pályázaton.
12%-kal utaztak többen a Malév járatain augusztusban, mint az előző év azonos időszakában, a férőhely kihasználtság pedig elérte a 84%-ot - tette közzé a légitársaság.
A légitársaság hazai piaci részesedése az utasszám növekedésével
együtt ugyancsak nőtt, a nyár utolsó hónapjában elérte a 46.3%-ot, ami
a tavalyihoz képest 2.4 százalékpontos növekedést jelent. Javuló
eredményt regisztrált a társaság az átszálló utasok számát illetően is,
akik 26%-kal voltak többen az idei nyáron (június - július -
augusztus), mint 2008 azonos időszakában.
Így fog kinézni:
Hosszú évek után végre megszépülhet a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban álló IL-14-es repülőgép. Az elmúlt hetekben aki arra járt láthatta, hogy a repülőgép függőleges vezérsíkja szép lassan a korabeli Malév színekbe öltözik. Az ötlet és a kivitelezés Zsaludek Endrétől származik, aki a Malév leányvállalatánál az ACE-nál dolgozik és a Magyar Repüléstörténeti Társaság tagja.
Jelentősen csökkenteni akarja forgalmát egyik központi repülőterén, a londoni Lutonon a brit easyJet a meredeken növekvő repülőtér-használati díjakra hivatkozva.
A legnagyobb európai diszkont légitársaság a csütörtöki bejelentés szerint 20 százalékos járatleépítést vett tervbe a Londontól északra fekvő repülőtéren, ahonnan Budapestre is közlekedtet gépeket - írta az MTI-eco.
Az easyJetnél csütörtökön még nem közölték, hogy az egyelőre kidolgozás és egyeztetés alatt lévő járatcsökkentési terv mely célállomásokat érinti majd.
Mentőjegy a Malévtól 49 euróért a Sky Europe utasoknak
A Malév további kedvező ajánlatokat tesz elérhetővé a „légifuvarozó” nélkül maradt, érvényes Sky Europe jeggyel rendelkező utasoknak, akiknek a szeptember 3-15. közötti időszakban - a diszkont légitársaságok áraihoz viszonyítva is versenyképes áron – egyirányban, 49 euróért kínál repülőjegyet. A Sky Europe bajba jutott utasai Malév hálózatán 12 meghatározott európai városba juthatnak el.
A magyar légitársaság bruttó 49 euróért (adóval, illetékkel
együtt) kínálja egyirányú jegyeit 11 európai nagyváros és Budapest
között mindkét irányban, illetve budapesti átszállással 7 európai
nagyváros és Prága között.
Immár szinte bizonyosan elmondható: a harmadik privatizáció is sikertelen volt. A kormány tegnap nem sietett cáfolni azt az információit, miszerint komolyan számolnak azzal: az állam újra bevásárolja magát a légitársaságba.
A magyar kormány olyan megoldást keres a Malév problémáinak
megoldására, amely megfelel a magyar és az uniós jogszabályoknak, ebben
a szellemben tárgyal a nemzeti légitársaság jelenlegi tulajdonosaival.
A Pénzügyminisztérium fontosnak tartja a Malév működési
feltételeinek biztosítását.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Szeptember 2-án részleges kényszerhelyzeti gyakorlatot tartottak Ferihegyen a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság a Fővárosi Tűzoltóság, valamint a Budapest Airport és több más hatóság részvételével.
A gyakorlaton azt szimulálták, hogy egy CRJ-200 típusú utasszállító a leszállás előtt 10 perccel kényszerhelyzetet jelent.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás