Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A magyar légiforgalmi irányítók a forgalmas nyári napokon óránként átlagosan 90 repülőgép biztonságos közlekedését segítik elő. Tavaly nyáron több mint 200 000 járat közlekedett a magyar légtérben.
A 2002 óta a Repülőtéri és Légiforgalmi Igazgatóság utódaként önállóan működő HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. légiforgalmi irányítói az utasok számára láthatatlan módon, a háttérben tevékenykednek, a legforgalmasabb nyári napokon is biztosítva a magyar légtérben a repülőgépek teljes biztonságát.
|
|
|
A Malév június 15-én indítja el ungvári járatát, mely hetente kétszer, hétfőn és pénteken köti össze a kárpátaljai várost Budapesttel.
A magyar nemzeti légitársaság az útvonalon 30 személyes Embraer 120-as
típusú bérelt repülőgépekkel fog üzemelni. Az új célállomásra a magyar
nemzeti légi fuvarozó a régióba irányuló megnövekedett üzleti forgalom
miatt közlekedik. A járatot elsősorban a térségben jelen lévő egyik
nemzetközi vállalat munkatársai fogják használni, ami biztosítja a
stabil utazóközönséget.
A nyári csúcsszezonra és a vakációra tekintettel, új parkolási tarifatáblázatot vezet be június 13-tól a Budapest Airport (BA). Ennek keretében a repülőtér üzemeltető jelentősen csökkentette a hosszú távú parkolás díjait:
az egynapos parkolás 4,000 forintról 2,500 forintra,
a három napos 10,000 forintról 6,200 forintra változott és
8 nap után is mindössze 9,500 forintot kell fizetni.
A BA négy különböző parkolási lehetőséget kínál, hogy kielégítse az
egymástól eltérő utasigényeket.
Június 10-én délután - épphogy befejeződött a két órás figyelmeztető Malév pilótasztrák - Bajnai Gordon, Magyarország miniszterelnöke, Dr. Peter Noé, a HOCHTIEF GmbH igazgatóságának tagja, Dr. Reinhard Kalenda a Budapest Airport Zrt. (BA) elnöke, valamint Jost Lammers a BA vezérigazgatója ünnepélyes keretek között elhelyezte a Ferihegyi repülőtér új terminálépületének, a SkyCourt-nak vagyis az Égi Udvarnak az alapkövét.
A SkyCourt megépítését a szegedi központú KÉSZ Építő Zrt.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Malév Igazgatósága május 26-án jóváhagyta a légitársaság vezetése által kidolgozott idei évre szóló költségvetést, mely tartalmazza azokat a célokat és eszközöket, melyekkel a légitársaság a válság ellenére is mintegy 1,5 milliárd forinttal tudja javítani 2009-es üzemi eredményét.
A terv részleteiről Martin Gauss a légitársaság vezérigazgatója a sajtó képviselőinak adott tájékoztatást, melyben hangsúlyozta: „Az év hátra lévő részében a Malév flottájában, menetrendjében, kereskedelmi tevékenységében és létszámában is változtatni fogunk.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Nem kevesebb, mint 12.000 négyzetméternyi terminálépületet bontottak el Ferihegyen a Budapest Airport alvállalkozója, a KÉSZ építőipari cég munkatársai az elmúlt három hétben. Gyakorlatilag lebontották a ferihegyi 2 A és 2 B terminált összekötő irodaépületet, ahová rövidesen felépül a repülőtér új, 40.000 négyzetméteres utasforgalmi csarnoka, a SkyCourt, az Égi Udvar.
A bontást közel másfél éves előkészítő munka előzte meg, amelynek
során a lebontásra ítélt irodákból új, modulrendszerű Konténervárosba
költöztek a légitársaságok és a Malév Ground Handling földi kiszolgáló
cég munkatársai.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Kétórás figyelmeztető sztrájkot tart a Malév pilótáinak érdekképviselete, a Hunalpa, amely azt követeli, hogy a Q400-as gépek pilótáinak pótlékát 30 százalékkal emelje meg a cég. Óvári Tamás, a Hunalpa elnöke ezt azzal indokolta, hogy ezeken az új gépeken dolgozó pilóták jövedelme 40 százalékkal csökkent a korábbihoz képest az útvonalak, a repülés és a fizetési struktúra miatt. Az érdekképviselet 44 pilóta számára követeli a 30 százalékos pótlékemelést, amely szerintük a nemzetközi gyakorlatnak is megfelel.
A magyar légiforgalmi irányítás három részre oszlik:
a „toronyból” a Ferihegyen le-vagy felszálló, illetve guruló gépeket,
az irányító központban pedig a körzeti– Magyarország területén 21 0000 méter magasságig – és a közelkörzeti ¬- a reptér körüli 90 kilométeres körzetben 6000 méter magasságig – forgalmat irányítják.
15 éve | Jodli Ferenc | 0 hozzászólás
Bakos Józseffel, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. légiforgalmi igazgatójával készített interjút a Metropol online napilap, melyben az irányítók szempontjából közelítette meg az esetet.
Fotó: Kálló Péter
Beszélgetésünk tragikus apropóját a lezuhant Air France-gép esete adja. A mai napig egyetlen dolog biztos csak a járattal kapcsolatosan: az, hogy eltűnt valahol az Atlanti-óceán fölött. A légiforgalmi irányítók számára, akik elsőkként észlelik, ha valami baj van egy repülőgéppel, ez mennyire extrém vagy szokványos esemény?
Aki valamennyire is jártas a légitársaságok világában, bizonyára tudja, hogy a Ryanair kicsit igyekszik botrányhős lenni a szakmában. Talán a 'rossz reklám is reklám' elgondolás hajtja őket, vagy tényleg elhiszik, hogy valóban lehet spórolni az utasok folyamatos kínzásával, de tény, hogy a Michael O'Leary nevével fémjelzett vállalat ismét olyan ötletekkel rukkolt elő a gazdasági válság enyhítésére, amelyek már az abszurd kategóriába sorolhatóak.
A gazdasági válságot természetesen a légitársaságok is érzik, és a legtöbb helyen igyekeznek láthatatlan módon faragni a költségekből, csökkentik a szolgáltatásokat, vagy egyszerűen árat emelnek, vállalva ezzel a forgalomcsökkenés kockázatát.
A spórolás!
Kerozinból
és nem is kevés...
Komoly pénz jár a minél nagyobb üzemanyag megtakarításért, amit a különböző légáramlatok segítenek, vagy rontanak. Hatalmas pénzekről van szó, tehát nem csak a személyzet fizetése számít, hanem a légitársaság éves költségvetése. A legutóbbi Rió-Párizsi járat kapitánya ebből a szempontból döntött és sajnos rosszul. Óriási harc megy a járatok között egy-egy olyan "légifolyosóért" ami akár megfelezheti az üzemanyagköltséget (az adott időben) !
A
Malév évi 5-8 százalékos üzemi költségmegtakarítást tervez, és
csoportos létszámleépítésre készül - közölte Martin Gauss, a Malév
vezérigazgatója.
Az idén az anyacégtől mintegy 150 ember elbocsátását tervezik, így az év végén 1.322 munkahely marad a Malév Zrt.-nél.
A május végén jóváhagyott idei üzleti terv 6,3 milliárd forint üzemelési vesztséggel számol, szemben a tavalyi 7,9 milliárd forinttal.
15 éve | Jodli Ferenc | 2 hozzászólás
Az
Air France Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járata 228
emberrel a fedélzetén közép-európai idő szerint hétfőn hajnalban tűnt
el, nem sokkal azután, hogy viharzónába került, és automatikus üzenetek
érkeztek a gép egyes műszereit érintő sorozatos technikai
meghibásodásokról.
Brazil katonai repülőgépek indultak a gép
keresésére, a kutatást a brazil haditengerészet három hajója segíti.
Nicolas Sarkozy francia elnök telefonon megköszönte Lula brazil
államfőnek a segítséget.
15 éve | B Klári | 3 hozzászólás
Air France Flight AF 447 Status: Missing
Air France Airbus A330-200 jet, registration #F-GZCP, bound for Charles de Gaulle airport in Paris, disappeared off the radar screen at 1:33 a.m. ET. According to Air France officials, the flight encountered electrical problems in stormy weather.
The flight from Rio de Janeiro, carrying 216 passengers and a crew of 12 is missing and presumed to have crashed. The passenger roster lists 126 men, 82 women, seven children and a baby, in addition to the crew of three pilots and 9 flight attendants. To assist families of AF 447, seeking access to the passenger list, several international phone numbers have been established - see below.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Fapados repülőgépen próbálta elhagyni Magyarországot négy illegális bevándorló, de a ferihegyi rendőrök rájuk bukkantak. Svédországba akartak repülni. A módszer új, eddig főleg a zöldhatáron át próbáltak Nyugat-Európába jutni a menekültek vagy illegális bevándorlók.
Egy Svédországba tartó fapados repülőn próbálta elhagyni Magyarországot négy illegális bevándorló. A rendőrök a járatra jelentkezéskor igazoltatták őket, ekkor derült ki, hogy csak külföldiek számára kiállított magyar személyi igazolványuk van, amellyel nem lehet külföldre utazni.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás