Ferihegy repülőtér Blog: 2009. június

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2439 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 199 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei - 2009. június

A magyar légiforgalmi irányítók a forgalmas nyári napokon óránként átlagosan 90 repülőgép biztonságos közlekedését segítik elő. Tavaly nyáron több mint 200 000 járat közlekedett a magyar légtérben.

 

A 2002 óta a Repülőtéri és Légiforgalmi Igazgatóság utódaként önállóan működő HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. légiforgalmi irányítói az utasok számára láthatatlan módon, a háttérben tevékenykednek, a legforgalmasabb nyári napokon is biztosítva a magyar légtérben a repülőgépek teljes biztonságát.

Tovább 

Június 20-án - a "Múzeumok Éjszakája" c. rendezvény keretén belül - a múzeum izgalmas programajánlattal várja az érdeklődőket.



PROGRAM:


Látogasson el a Ferihegy Repülőgép Emlékparkba ezen a különleges éjszakán, és ismerje meg a magyar polgári repülés elmúlt 55 évének legendás utasszállító repülőgépeit egy helyen, egy időben! Lépjen a repülőgépek fedélzetére és foglaljon helyet akár a kapitány székében.



Idegenvezetőink kalauzolásával az est folyamán szervezett autóbuszos látogatás keretein belül megismerheti a Ferihegyi nemzetközi repülőtér működését, történetét!

Tovább 

 

embraer

 

 

A Malév június 15-én indítja el ungvári járatát, mely hetente kétszer, hétfőn és pénteken köti össze a kárpátaljai várost Budapesttel.


A magyar nemzeti légitársaság az útvonalon 30 személyes Embraer 120-as típusú bérelt repülőgépekkel fog üzemelni. Az új célállomásra a magyar nemzeti légi fuvarozó a régióba irányuló megnövekedett üzleti forgalom miatt közlekedik. A járatot elsősorban a térségben jelen lévő egyik nemzetközi vállalat munkatársai fogják használni, ami biztosítja a stabil utazóközönséget.

Tovább 

Kedvezményes parkolás Ferihegyen

parkolo

 

 

 

A nyári csúcsszezonra és a vakációra tekintettel, új parkolási tarifatáblázatot vezet be június 13-tól a Budapest Airport (BA). Ennek keretében a repülőtér üzemeltető jelentősen csökkentette a hosszú távú parkolás díjait:

 

 

az egynapos parkolás 4,000 forintról 2,500 forintra,

 

a három napos 10,000 forintról 6,200 forintra változott és

 

8 nap után is mindössze 9,500 forintot kell fizetni.


A BA négy különböző parkolási lehetőséget kínál, hogy kielégítse az egymástól eltérő utasigényeket.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 7 éve

2011. június végétől minimum 30 %-kal lettek olcsóbbak a hosszútávú parkoló árai, de kéthetes parkolás esetén csak a korábbi ár felét kell fizetni - jelentette be a Budapest Airport az új árszabás bevezetését.
A nyaralási szezonhoz időzítve július 1-től vehetjük igénybe a korábbinál kedvezőbb árakat.

A számítás egyik alapja az volt, hogy a hosszútávú, tehát minimum egyhetes parkolás, ami nagyjából egy külföldi nyaralás ideje, olcsóbb legyen a parkoló, mint egy oda-vissza út a fővárosba taxival.

A diszkont parkolási díjak július 1-től egészen szeptember 30-ig érvényesek. Ennek értelmében a 2-es terminál mellett található hosszútávú parkoló díjai egy hétre a korábbi 9 990 forintról 5 999-re, a kéthetes parkolás díja pedig 20 800 forintról 9 990 forintra mérséklődik. Az akció célja, hogy a nyaralási szezonban minél többen vegyék igénybe a repülőtér hosszútávú szolgáltatását, méghozzá úgy, hogy az ár versenyképes legyen az egyéb transzferek áraival.


A repülőtéren kialakított forgalmi rend alapján a nyaralni készülő utas a 2-es terminál indulási szintjén ki tudja tenni a családot, a hozzátartozókat a csomagokkal együtt, majd innen tudja biztos helyen, a hosszútávú parkolóban letenni a kocsiját, amely ott fogja várni a nyaralás végén. Az új árszabás alapján ez egyformán megéri mind a budapesti, mind a vidéki utasoknak. Az utóbbiak így elkerülhetik a buszozással vagy a vonatozással, átszállással járó kényelmetlenséget. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a repülőtér is hozzájárulhat a nyaralási költségek lefaragásához.


A „jóárasított” parkolási díjak a 2-es terminál hosszútávú parkolójában rendezkedtek be, a nyári szezon idejére. Az akció indulásának napján Manel Moreno, a Budapest Airport közúti előtér-szolgáltatások vezetője kijelentette: „ Számunkra különösen fontos volt, hogy kedvező árfekvésű parkolási csomagot kínáljunk az utasainknak, akik ezáltal tényleg a kényelmi szempontok alapján dönthetnek, hogy milyen szolgáltatást vesznek igénybe a repülőtér körzetében. Bízunk abban, hogy ezeken az árakon versenyképes parkolási szolgáltatást nyújthatunk a Budapest Airport utasainak a nyaralási szezonban.”


Az új, hosszútávú parkolási akcióval egyidőben a Budapest Airport ismét megnyitja a 2-es terminálon az érkezési szintet az utazási irodák autóbuszai előtt – igaz a korlátozott számú hely miatt csak előzetes foglalás alapján és buszonként maximum 30 perces időtartamra. Mivel ma már egy-egy diszkont légitársaság repülőgépének földi „fordulási” ideje is 30 perc, vélhetően a félórás időtartam elégséges lesz az érkező utasok felvételére. A repülőtéri parkoló mellett továbbra is időkorlát nélkül igénybe vehető marad az autóbuszok számára a parkoló, óránként 1000 forintos áron. Minderről tegnap személyesen is tájékoztatta az utazási irodák szövetségének elnökségét, a MUISZ-t a Budapest Airport.

Tovább 

 

Június 10-én délután - épphogy befejeződött a két órás figyelmeztető Malév pilótasztrák - Bajnai Gordon, Magyarország miniszterelnöke, Dr. Peter Noé, a HOCHTIEF GmbH igazgatóságának tagja, Dr. Reinhard Kalenda a Budapest Airport Zrt. (BA) elnöke, valamint Jost Lammers a BA vezérigazgatója ünnepélyes keretek között elhelyezte a Ferihegyi repülőtér új terminálépületének, a SkyCourt-nak vagyis az Égi Udvarnak az alapkövét.

 

A SkyCourt megépítését a szegedi központú KÉSZ Építő Zrt.

Tovább 

A Malév Igazgatósága május 26-án jóváhagyta a légitársaság vezetése által kidolgozott idei évre szóló költségvetést, mely tartalmazza azokat a célokat és eszközöket, melyekkel a légitársaság a válság ellenére is mintegy 1,5 milliárd forinttal tudja javítani 2009-es üzemi eredményét.

 

A terv részleteiről Martin Gauss a légitársaság vezérigazgatója a sajtó képviselőinak adott tájékoztatást, melyben hangsúlyozta: „Az év hátra lévő részében a Malév flottájában, menetrendjében, kereskedelmi tevékenységében és létszámában is változtatni fogunk.

Tovább 

Nem kevesebb, mint 12.000 négyzetméternyi terminálépületet bontottak el Ferihegyen a Budapest Airport alvállalkozója, a KÉSZ építőipari cég munkatársai az elmúlt három hétben. Gyakorlatilag lebontották a ferihegyi 2 A és 2 B terminált összekötő irodaépületet, ahová rövidesen felépül a repülőtér új, 40.000 négyzetméteres utasforgalmi csarnoka, a SkyCourt, az Égi Udvar.


A bontást közel másfél éves előkészítő munka előzte meg, amelynek során a lebontásra ítélt irodákból új, modulrendszerű Konténervárosba költöztek a légitársaságok és a Malév Ground Handling földi kiszolgáló cég munkatársai.

Tovább 

Kétórás figyelmeztető sztrájkot tart a Malév pilótáinak érdekképviselete, a Hunalpa, amely azt követeli, hogy a Q400-as gépek pilótáinak pótlékát 30 százalékkal emelje meg a cég. Óvári Tamás, a Hunalpa elnöke ezt azzal indokolta, hogy ezeken az új gépeken dolgozó pilóták jövedelme 40 százalékkal csökkent a korábbihoz képest az útvonalak, a repülés és a fizetési struktúra miatt. Az érdekképviselet 44 pilóta számára követeli a 30 százalékos pótlékemelést, amely szerintük a nemzetközi gyakorlatnak is megfelel.

Tovább 

A magyar légiforgalmi irányítás három részre oszlik:

 

 

a „toronyból” a Ferihegyen le-vagy felszálló, illetve guruló gépeket,

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

az irányító központban pedig a körzeti– Magyarország területén 21 0000 méter magasságig – és a közelkörzeti ¬- a reptér körüli 90 kilométeres körzetben 6000 méter magasságig – forgalmat irányítják.

Utolsó hozzászólás

Virág Mihály üzente 9 éve

Az útolsó védelmi vonal.

Talán érdekes lehet megemliteni a repülés biztonságáért dolgozók, egy másik csoportját is az Utasbiztonsági Ellenőröket. Ők végzik a légijármüvekre feljutó összes személy és podgyász 100%-os ellenörzését, hogy oda semilyen terror cselekményre alkalmas eszköz, személy vagy más repülésre veszályes anyag fel ne kerüljön.
Ezek a férfiak és nők napi 12 órában végzik munkályukat, 1óra egyszeri pihenővel. A fen maradó 11órában 1-2órás váltással dolgoznak a különböző ellenörző pontokon.
Napi öt-hat órán át figyelik a röntgengép monitorját, ahol egy pillanatnyi figyelmetlenség is azt jelentheti, hogy akár egy bomba is felkerülhet valamely légijármű fedélzetére. Ennek következményeit nem kell ecsetelni. Amikor pedig utasokat ellenőriznek, folyamatosan kell figyelniük az ellenörző ponton áthaladó utasok és reptéri dolgozók mindeggyikét, hogy a rendkivül bonyolult és sok rétű biztonsági procedura minden elemét mindenkível végrehajtassák. Amint rendelleneséget tapasztalnak rögtön szakszerüen beavatkoznak, és emellett figyelik az ellenörzőpont rendjét egy szigorú és részletes technologiai utasítás szerint. A napi többszáz kisebb-nagyobb konfliktus helyzet kezelése is rájuk hárul, hiszen a bíztonsági procedurák nem túl népszerűek, és ennek sokan hangot is adnak.
Ezek a jól képzett emberek, akik szigorú szűrésen, folyamatos tovább képzésen, évenkénti alkalmassági vizsgálaton és minősítő vizsgán esnek át, képezik a védelem utolsó vonalát.
Ők is büntetőjogi felelősséggel tartoznak munkályuk minden percében. Teszik ezt éjjel-nappal hétvégén és ünnepnapokon, öltöző és kulturált pihenőhely nélkül, 100-140 ezer forintos fizetésért, hiszen az ő munkályuk nem szakma, de még csak nem is szakszolgálat.
Az elvárások, joggal nagyok, hiszen az utasok és aszemélyzet élete a tét, de vajon mi várható el ilyen körülmények között és ilyen bérekért.

Tovább 

Bakos Józseffel, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. légiforgalmi igazgatójával készített interjút a Metropol online napilap, melyben az irányítók szempontjából közelítette meg az esetet.

 

 

 

 A szakértők is csak találgathatnak

 

Fotó: Kálló Péter

 

Beszélgetésünk tragikus apropóját a lezuhant Air France-gép esete adja. A mai napig egyetlen dolog biztos csak a járattal kapcsolatosan: az, hogy eltűnt valahol az Atlanti-óceán fölött. A légiforgalmi irányítók számára, akik elsőkként észlelik, ha valami baj van egy repülőgéppel, ez mennyire extrém vagy szokványos esemény?

Tovább 

Aki valamennyire is jártas a légitársaságok világában, bizonyára tudja, hogy a Ryanair kicsit igyekszik botrányhős lenni a szakmában. Talán a 'rossz reklám is reklám' elgondolás hajtja őket, vagy tényleg elhiszik, hogy valóban lehet spórolni az utasok folyamatos kínzásával, de tény, hogy a Michael O'Leary nevével fémjelzett vállalat ismét olyan ötletekkel rukkolt elő a gazdasági válság enyhítésére, amelyek már az abszurd kategóriába sorolhatóak.

 

A gazdasági válságot természetesen a légitársaságok is érzik, és a legtöbb helyen igyekeznek láthatatlan módon faragni a költségekből, csökkentik a szolgáltatásokat, vagy egyszerűen árat emelnek, vállalva ezzel a forgalomcsökkenés kockázatát.

Tovább 

A spórolás!

 

Kerozinból

 

és nem is kevés...

 

Komoly pénz jár a minél nagyobb üzemanyag megtakarításért, amit a különböző légáramlatok segítenek, vagy rontanak. Hatalmas pénzekről van szó, tehát nem csak a személyzet fizetése számít, hanem a légitársaság éves költségvetése. A legutóbbi Rió-Párizsi járat kapitánya ebből a szempontból döntött és sajnos rosszul. Óriási harc megy a járatok között egy-egy olyan "légifolyosóért" ami akár megfelezheti az üzemanyagköltséget (az adott időben) !

Utolsó hozzászólás

Mercury Larissa üzente 9 éve

Hát arra nem gondoltatok, hogy egy HAARP kisérlet áldozata lett a gép?

A HAARP technológia ugyanis megzavarhatja, sőt egyenesen lehetetlenné teheti a repülőgépek és a különböző rakéták igen bonyolult irányítórendszereinek működését.

Valamint a kísérletek során lehetségessé válik az időjárás befolyásolása, például oly módon, hogy megváltoztatják a magas légköri szélviszonyokat, oly módon, hogy egy vagy több mesterséges turbulenciát keltenek. Hát nem kizárt, igaz?

Tovább 


A Malév évi 5-8 százalékos üzemi költségmegtakarítást tervez, és csoportos létszámleépítésre készül - közölte Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója.

Az idén az anyacégtől mintegy 150 ember elbocsátását tervezik, így az év végén 1.322 munkahely marad a Malév Zrt.-nél.

 

 

 

 

A május végén jóváhagyott idei üzleti terv 6,3 milliárd forint üzemelési vesztséggel számol, szemben a tavalyi 7,9 milliárd forinttal.

Utolsó hozzászólás

Jodli Ferenc üzente 9 éve

Sztrájktárgyalások kezdődtek a Malévnél szombaton. A pilóták azt szeretnék elérni, hogy a társaság átszervezésekor ne a legjobban képzett szakembereit küldje el - írja a Magyar Hírlap.

Sztrájktárgyalások kezdődtek a Malévnél szombaton. A pilóták azt szeretnék elérni, hogy a társaság átszervezésekor ne a legjobban képzett szakembereit küldje el - írja a Magyar Hírlap.


Szombaton tíz órakor kezdődnek a hivatalos tárgyalások a Malév Zrt. menedzsmentje és a pilóták képviselői között - mondta a lapnak Óvári Tamás, a Hunalpa, Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének elnöke.


A szervezet az elbocsátás mikéntjét tartja méltatlannak, azt, hogy a legtapasztaltabb, a legrégebben a Malévnél dolgozókat küldenék el. Elfogadhatatlan, hogy a Malév külsős cégen keresztül, jövedelmük töredékéért próbál pilótákat alkalmazni - közölte Óvári.


Az elnök arról is beszélt a lapnak, hogy eddig 28 új pilótát szerződtettek külsős cégtől, s további hat érkezése várható.

Tovább 

Az Air France Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járata 228 emberrel a fedélzetén közép-európai idő szerint hétfőn hajnalban tűnt el, nem sokkal azután, hogy viharzónába került, és automatikus üzenetek érkeztek a gép egyes műszereit érintő sorozatos technikai meghibásodásokról.

Brazil katonai repülőgépek indultak a gép keresésére, a kutatást a brazil haditengerészet három hajója segíti. Nicolas Sarkozy francia elnök telefonon megköszönte Lula brazil államfőnek a segítséget.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 9 éve

Újabb infó egy Air France pilóta kollégától:

Elképzelhető, hogy terrortámadás áldozatául esett az Air France óceánba zuhant repülőgépe – állította a Le Figaro című francia lapnak a légitársaság egyik pilótája.

A név nélkül nyilatkozó pilóta szerint legalább fél órának kellett eltelnie aközött, hogy a repülőgép irányíthatatlanná vált és az óceánba zuhant. Ez esetben viszont a legénységnek lett volna ideje arra, hogy vészjelzést adjon le.

A pilóta szerint kizárt, hogy villámcsapás miatt teljesen megszűnjön az elektronika, mivel a légi jármű legalább öt forrásból kapja az áramot. A lapnak nyilatkozó Air France pilóta szerint leginkább az valószínű, hogy a gép még a levegőben felrobbant. Ez szerinte arra is magyarázatot adna, miért nem tudott már vészjelzést leadni a bajba jutott járat. A pilóta elképzelhetőnek tartja, hogy bomba robbant a gépen.

Meggondolandó, hogy több nagyvállalat vezetője is utazott a járaton...

Tovább 

Air France Flight AF 447 Status: Missing

Posted on: June 1st, 2009 by: Meg

Air France Airbus A330-200 Jet

 

 

Air France Airbus A330-200 jet, registration #F-GZCP, bound for Charles de Gaulle airport in Paris, disappeared off the radar screen at 1:33 a.m. ET.  According to Air France officials, the flight encountered electrical problems in stormy weather.

The flight from Rio de Janeiro, carrying 216 passengers and a crew of 12 is missing and presumed to have crashed.  The passenger roster lists 126 men, 82 women, seven children and a baby, in addition to the crew of three pilots and 9 flight attendants.   To assist families of AF 447, seeking access to the passenger list, several international phone numbers have been established - see below.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 7 éve

Az Air France 2009 júniusában Rio de Janeiróból Párizsba tartó, szerencsétlenül járt gépének egyik pilótája jelezte, hogy erős turbulencia-övezetbe kerülnek, s megállapították, hogy hibásak a repülési, főleg a sebességadatok - közölte 2011. május végén a légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA).

A BEA szerint az egyik pilóta azt mondta közel két és fél perccel a fekete dobozok felvételeinek megszakadása előtt, hogy "egyetlen adat sem érvényes". A pilóták majdnem egy percig két különböző sebességet láttak a kijelzőn, az egyik a sebesség rohamos csökkenését mutatta.

A kapitány elment lepihenni, s csak azután tért vissza a pilótafülkébe a két másodpilótához, hogy a gép zuhanni kezdett - fűzte hozzá a hivatal. Az egyik pilóta közel nyolc perccel a feketedoboz-felvétel vége előtt figyelmeztette a személyzetet a várható turbulenciára. A zuhanás 3 perc 30 másodpercig tartott, vagyis ennyi idő alatt ért a gép az Atlanti-óceán fenekére.

2011. május elején találták meg a 447-es járat fekete dobozait, s a BEA most tett közzé honlapján egy jegyzetet arról, milyen körülmények között történt az Airbus gép szerencsétlensége, amelyben 228 ember - köztük négy magyar állampolgár és egy szlovákiai magyar - vesztette életét.

Thierry Mariani francia közlekedési államtitkár bejelentette, hogy a baleset összes oka és felelőse egy hónap múlva, június végén lesz ismert. A szakértők annyit már megállapítottak, hogy a sebességmérő műszer hibája nem lehet az egyetlen oka a történteknek.

Tovább 

Fapados repülőgépen próbálta elhagyni Magyarországot négy illegális bevándorló, de a ferihegyi rendőrök rájuk bukkantak. Svédországba akartak repülni. A módszer új, eddig főleg a zöldhatáron át próbáltak Nyugat-Európába jutni a menekültek vagy illegális bevándorlók.

 

Egy Svédországba tartó fapados repülőn próbálta elhagyni Magyarországot négy illegális bevándorló. A rendőrök a járatra jelentkezéskor igazoltatták őket, ekkor derült ki, hogy csak külföldiek számára kiállított magyar személyi igazolványuk van, amellyel nem lehet külföldre utazni.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu