Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy 2008-as spanyol légiszerencsétlenség utólagos vizsgálata kiderítette, hogy a központi számítógép hibaelhárító rendszere egy rosszindulatú szoftver miatt nem működött megfelelően.
A spanyol El País napilap értesülései szerint a Spanair 2008-ban lezuhant 5022-es járatának vizsgálatakor derült fény rá, hogy a központi számítógépre egy trójai program férkőzött be, amely miatt a rendszer nem érzékelt három műszaki problémát sem. Ha a számítógép megfelelően működött volna, a repülő nem szállhatott volna fel.
December elejétől a Főtaxi szolgálja ki az utasokat a Budapest Airport valamennyi terminálján, az erről szóló szerződést már alá is írták - közölte a repülőtér üzemeltetője. Ennek ellenére patthelyzet is kialakulhat a reptéri drosztokon.
A Főtaxi nyerte meg a nemrég kiírt repülőtéri taxitendert - jelentette be november végén a Ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. Az eredmény a múlt héten már kiszivárgott, a Népszabadság írta meg.
|
|
Merész ívek, lenyűgözően nagy terek és fantasztikus fényáradat. Megmutatjuk belülről a jövő márciusban nyíló magyar fénykatedrálist a Ferihegyi repülőtéren.
Harmincezer négyzetméteres, három szintes és egyszerre több ezren férnek el benne. Tavaly november óta épül és jövő márciusban az egyszerű halandó is bemehet majd. Az Ingatlanmenedzsernek sikerült még háromnegyed kész állapotában megnézni. Csak ki kellett kocsizni Ferihegyre.
Tekintse meg videónkat
A beruházó Budapest Airport (BA) főnöke által fénykatedrálisnak hívott új utasfogadó csarnok hivatalos neve Sky Court, vagyis égi udvar, de ez nem olyan találó, mint a katedrális.
Jó hírrel szolgált a napokban az MTI:
Visszakapta a "clear" besorolást a ferihegyi repülőtér; a Budapest Airportot újra "biztonságos európai repülőtérnek" nyilvánították az EU és Magyarország repülőtér-biztonsági szakemberei által végrehajtott utóellenőrzést követően. A clear besorolást júniusban vonták meg a reptértől egy uniós ellenőrzést követően, miután a tesztek során biztonsági hiányosságokra bukkantak. A besorolás megvonása az utasok 10-12 százalékát érinthette hátrányosan, őket ugyanis a korábbinál részletesebben átvizsgálták.
A repülőtér üzemeltető menedzsmentjét két fórum, az Igazgatóság és a Felügyelő Bizottság ellenőrzi.
Az Igazgatóság az érdekelt felek felé képviseli a vállalatot. Dönt minden olyan irányítási kérdésben, amely nem tartozik a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe.
Az Igazgatóság jelentéseket tesz a Felügyelő Bizottságnak és a Közgyűlésnek.
Elnöke: Reiner Schränkler
Tagjai:
Holger Linkweiler
Hans-Jürgen Garbotz
Jost Ernst Lammers
Dr.
A zajszennyezés csökkentése érdekében Ferihegynél jelentősen korlátozni kell az éjszakai repüléseket egy nemrég hozott – még nem jogerős – bírósági ítélet szerint.
A Rákoshegyi Polgári Kör 2006-ban pert indított a Budapest Airport Zrt. ellen a zajos repülés korlátozásáért. Ezt első fokon elvesztették, ám tavaly a Fővárosi Bíróság a kerületi bíróságot a per újratárgyalására szólította fel.
Autópályának néz ki, de M0-shoz hasonlóan mégis autóút lett belőle. Elkerülő útként funkcionál, ezért nagy segítség lehet, de a burkolatminőség helyenként már most zavaró. Kipróbáltuk, mennyivel gyorsabban jutunk el Ferihegyre.
Az M31-es másfél év alatt készült el
Körülbelül 16 kilométerrel rövidebb az M3-as-Ferihegy távolság közúton, mint korábban - hála az új M31-es autóútnak. Kíváncsiak voltunk rá, mit jelent ez a gyakorlatban, ezért mindkét szakaszon végigmentünk Gödöllőtől a reptérig, a KRESZ korlátain belüli legnagyobb tempóval.
14 éve | B Klári | 2 hozzászólás
A budapesti repülőtéren dolgozó pilóták és stewardessek szerint sérti emberi jogaikat a biztonságiak kulturálatlan, zaklató bánásmódja. A biztonságiak öncélúan húzogatják a tangákat, benyúlnak a fenékbe, tapogatják a harisnyás lábakat vagy éppen "ingyenes emlővizsgálatot" tartanak - mindezt néha viccesnek szánt, de inkább megalázó beszólásokkal is kisérik.
Megérkezett Szabó Máté ombudsmanhoz csütörtökön az a panaszlevél, amelyet a Ferihegyen dolgozó pilóták és stewardessek írtak a reptéren zajló "zaklatások" miatt, közölte az ombudsmani hivatal sajtóosztálya.
14 éve | M Imre | 1 hozzászólás
Tóth Gábor egyike az ország azon 15 emberének, akik marshallerként tevékenykednek. Noha nem tervezte, a családi minta nyomán mégis reptéren dolgozik, immár 10 éve. Egy nehéz nap nála NATO-csúcsot, Forma-1-et, vagy Metallica-koncertet jelent, amit legszívesebben makettezéssel pihen ki. „Harci járműveket építek, még véletlenül sem repülőket!”
Kezdjük az alapoktól: mi is az a marshaller?
A légi járművek földi mozgását segítő ellenőr.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Felszólította az Európai Unió az érintett magyar hatóságokat, hogy minden érintett szolgáltató számára biztosítson egyenlő hozzáférést a Budapest Airport földi kiszolgálási piacához.
A témáról Brüsszelben kiadott közlemény szerint a bizottság "úgy véli, hogy Magyarország nem teljesíti a 96/67/EK irányelvben rögzített kötelezettségeit, amelyek értelmében a földi kiszolgálás körébe tartozó szolgáltatások, azaz a poggyászkezelés, a fedélzeti ellátás (catering), az üzemanyag és az olaj kezelése, illetve a földi utasszállítás tekintetében valamennyi szolgáltató számára biztosítani kell a piaci verseny lehetőségét".
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás