Ferihegy repülőtér Blog: 2010. december

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2436 fő
  • Képek - 2477 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 198 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2436 fő
  • Képek - 2477 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 198 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2436 fő
  • Képek - 2477 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 198 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2436 fő
  • Képek - 2477 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 198 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei - 2010. december

Nemrég röppent fel a hír, hogy a kormány Liszt Ferenc születésének kétszáz éves évfordulója alkalmából a ferihegyi repülőtér átnevezésére készül és hogy 2011-től az első számú magyar polgári légikikötő nagy zeneköltőnk nevét viselheti.


Az alábbiakban Stadler János hvg-ben megírt véleményét tolmácsoljuk a névváltoztatásról:

 

Vigyázni kéne az átkereszteléssel, nem kéne kiiktatni a Ferihegy esetében már patinássá vált elnevezést.

Tovább 

FIGYELEM!!!!

 

Már a Facebook-on is el lehet érni a közösségi oldalunkat.

 

Név ott is azonos. Ezen a linken érhető el.

 

 

 

A Repülni jó nevű portál igen érdekes és részletekbe menően boncolgatja a földi pilótával irányítható utasszállítók repülésének kérdését, körbejárva azt, hogy mért is merült ez fel és hol tart ma ennek megvalósíthatósága.

 

Napjainkban a világ hadseregeiben számos pilóta nélküli gép repül. Hogyan lehetne felhasználni ezeket a technológiákat az utasszállításban? Van-e realitása egy pilóta nélküli utasszállítógépnek?

 

Az utasszállítógépek irányításához szükséges személyzet az elmúlt ötven évben a négy – öt főről fogyott le átlagban kettő pilótára.

Tovább 

Mi más lenne, mint a repülőgépek sokat emlegetett és mindenki által ismert fekete doboza!


Ez az a szerkezet, amely választ adhat szinte az összes kérdésre egy repülőgép eltűnése vagy pusztulása kapcsán.

 

De mi is ez a rejtélyes berendezés valójában, és hogyan működik?

 

 

Forrás: Raytheon

Adatrögzítő elhelyezkedése a géptörzsben

 

Amennyiben bekövetkezik valamilyen nem várt esemény, akkor szükség lehet az ahhoz vezető okok feltárására, melyet csak a pontos és tényszerű adatok birtokában tehetünk meg.

Tovább 

A Tu-204 típusú repülőgép - bár számos előremutató műszaki megoldást tartalmaz - mégsem tartozik a sikeres konstrukciók közé. A népszerű és rendkívül elterjedt, hazánkban is jól ismert, megbízható Tu-154-es már az 1980-as évekbeli leváltására szánt kéthajtóműves utasszállító ígéretesnek tűnt ugyan, mégsem sikerült elődje nyomdokaiba lépnie.

 

A nagyobb katasztrófákat eddig ugyan elkerülő, azonban folyamatosan kisebb-nagyobb műszaki problémákkal küzdő típusért nem véletlenül nem tolongtak a megrendelők.

Tovább 

A Malév idén ötödik alkalommal szállít cipős-dobozokba csomagolt ajándékokat Marosvásárhelyre, erdélyi árva gyermekek részére. A Baptista Szeretetszolgálat segélyakciója keretében összegyűjtött ajándékok egy részét a magyar nemzeti légitársaság december 17-én kora délután a MA 890-es számú marosvásárhelyi járatával repítette el a gyerekekhez.

 

 

 

network.hu

 

 

Az ajándékok egy részét, melyek készítésében a Malév és leányvállalatának dolgozói is részt vállaltak, a Malév és a Baptista Szeretetszolgálat vezetői közvetlenül a „Cipősdoboz-járat” indulása előtt, a sajtó jelenlétében adták át a Böjte Csaba ferences szerzetes alapítványának gondozásában lévő napközi otthonos gyerekeknek és a járat személyzetének a Ferihegyi Repülőtér utas csarnokában.

Tovább 

Az Aeroviva Utazási Iroda honlapján jelentette be, hogy gazdasági okok miatt mától megszünteti utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységét - írja a hirado.hu.

 

Igazolást nyert a hirado.hu korábbi értesülése, amely szerint kapui végleges bezárására készül az Aeroviva Holidays utazási iroda. A cég hétfő reggel honlapján jelentette be tevékenysége befejezését.

"Sajnálattal tájékoztatjuk Önöket, hogy az Aeroviva Utazási Iroda 2010. december 20.-tól megszünteti Utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységét" - olvasható az utazási iroda honlapján.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 7 éve

Több mint 800 bejelentett kárigényt már elfogadott a QBE Atlasz biztosító, azok közül, melyeket az Aeroviva utazási iroda csődjének károsultjai küldtek be. Ennél jóval többen vannak olyanok, akik valamilyen formában szeretnék visszakapni pénzüket. A károsultak ugyanakkor a befizetett pénz kevesebb, mint 50 százalékára számíthatnak.

Tovább 

A Single European Sky  program ATM Research megnevezéssel illetett részeként egy húszmilliárd eurós új forgalmi-menedzsment-rendszer áll fel, mely Európa légterének túlzsúfolt forgalmát hivatott enyhíteni.

A Sesar projekt segítségével az EU légterében csökkenhet az utazás időtartama, a környezetszennyezés és üzemanyagból is kevesebb fogy majd.

A projekt 2005-ben indult (video), melynek során először átvizsgálták a légi közlekedés jelenleg használt technológiáit és racionalizálják azokat, hogy biztosítsák a gépek között szükséges biztonságos távolságot, a megszokott légi útvonalak rendjét, a magasság tartását.

Tovább 

network.hu

 

Megérkezés a kongói fővárosba. Kissé felhős ég fogad, gőzfürdőszerű levegő és 26 fok.

 

Brazzaville, Kongó (Brazzaville) Szél.:-4.25 Hossz: 15.28 átlagos magasság: 156m. 

network.hu



Jelentést adó állomás BRAZZAVILLE/MAYA-Maya 3.33 km-re Brazzavilletől.
Tengerszinti magasság : 316m
Rel Páratartalom: 79%
Szél: NY 6 km/h
Látástávolság: 8000m
Légnyomás: 1010.8 mb

network.hu

 
Itt még megadják a fontos vendégek fogadásának a módját.

Utolsó hozzászólás

Tóth Zsanett üzente 7 éve

Ejha, Kongót sokkal visszamaradottabb helynek gondoltam, de - ezekből a képekből megítélve - egészen normális országnak tűnik. Persze szemét, meg romos háza vannak bőven, ahogy látom, de ott vannak mellette a modern épületek is. És az autók sem úgy néznek ki, mint amik éppen szétesni készülnek, vagy amikről az embernek az jut az eszébe, hogy ezt vajon hogyan indítják be? Ami meg külön szembetűnt, hogy nemcsak van útburkolat az úttesten, de így a video alapján ráadásul még jobb minőségűnek is tűnik, mint itthon a budapesti utak nagy része :O Kátyút mindenesetre nem véltem felfedezni rajtuk, de még csak úthibákat/javításokat sem. Bár lehet, hogy ott kisebb a hőingadozás, így ezek kevésbé keletkeznek, mint nálunk...

Tovább 

Karácsonyi díszbe borultak a budapesti légikikötő termináljai. A Budapest Airport minden eddiginél szebb és ragyogóbb karácsonyi díszítéssel látta el az 1-es, valamint a 2A és 2B terminálokat.


 

network.hu

 

 

Több, mint 300 méternyi jégcsapfüzér és közel 50 darab fénylő hópihe ragyog az utasforgalmi épületek homlokzatain. Persze valamennyi fényforrás energiatakarékos LED világítótest.


A Budapest Airport szeretné az ünnepi szezonban a Ferihegyen megforduló utasokat emlékezetes és a szeretet ünnepéhez méltó módon bennsőséges fogadtatásban részesíteni.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 7 éve

Majd lesz, mert a napokban kimegyek és lefotózom :-)

Tovább 

A december eleji lehallgatási botránya ellenére ezentúl az In-Kal,  (indokolatlanul és jogtalanul) közhatalmi jogosítványokkal rendelkező magánvállalkozás végezheti - a BA tenderének győzteseként - a rendfenntartási feladatokat repülőterünkön.

 

 

 

 

 

network.hu


Az In-Kal logója testvére a Golan Security biztonsági cég jelvényének:

 

 

network.hu

 

 

A közelmúltban megfigyelési botrányba keveredett In-Kal Security biztonsági feladatokat lát el Ferihegyen.

Utolsó hozzászólás

Szabó Lajos üzente 7 éve

Én dolgoztam a cégnél sajnos rossz tapasztalatom van ,mert mint más vagyonőr cégnél igy náluk is az történt hogy nem vállalnak felelősséget az alvállalkozóik ért .Ezért mikor az alvállalkozónak szóltam a bejelentésem végett kétszer is és az In-Kal felügyelőnek írásban is ,nem tettek ellene semmit .Ezért harmadszorra az OMMF -nél feljelentettem az alvállalkozót aki ezért ki rúgott a munkahelyemről.Leszámoláskor a központban szóltam ezért de nem érdekelte őket az hogy az ő emberük vétkes nekem mennem kellet ,és azóta sem alkalmazhat egy alvállalkozója sem mert kivagyok tiltva a cég összes helyéről nagyon gusztustalanok,persze már nem is akarok menni a céghez az meg hogy egyáltalán munkát kapnak a megmaradt összeköttetéseiknek köszönhetik.

Tovább 

A fuldugo.hu-n olvashatjuk a következő hasznos adatokat:

 

A repülés közben fellépő fülfájást, barotraumának hívják, ami akkor fordul elő, mikor a nyomás nem egyenlő a középfül és a környezet között. A repülés mellett búvárkodásnál és hegyi utakon is előfordul a nyomásváltozás.

A barotrauma tünetei:


• átmenetileg gyenge hallás
• fülcsengés
• szédülés
• fájdalom



A hallás érték!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A repülőkabinokban felszálláskor és leszálláskor változik a légnyomás.

Utolsó hozzászólás

Molnár Zsófia üzente 7 éve

Hát igen, a füldugulás még egy kisebb emelkedőn is előjöhet, ha az ember autóval közlekedik - ehhez képest a repülővel nagyságrendekkel komolyabb magasságkülönbségek vannak, úgyhogy ez tényleg tök kellemetlen tud lenni... Bár a nyelés meg a többi kidugító-praktika általában hatásos :)

Tovább 

Több mint száz év telt el a motoros repülésben, de a repülés elve a legkisebb géptől a legnagyobbig igazán nem változott. Vagy mégse, hiszen lassan teret kapnak a kombinált elvek.

 

Junkers professzor óta egyszerűen szólva a merev vagy forgószárnyon keletkező felhajtóerő élteti a repülést, emeli és tartja fenn, röpteti a szomszédba vagy akár földrészeken át a szárnyas-motoros csöveket, mint utas kabinokat.

Az utóbbi hónapokban hallhattunk a gyorsító, „scramjet” meghajtásról, ami a földrészek között pár órára csökkenti majd az utazást.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu