Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nemrég röppent fel a hír, hogy a kormány Liszt Ferenc születésének kétszáz éves évfordulója alkalmából a ferihegyi repülőtér átnevezésére készül és hogy 2011-től az első számú magyar polgári légikikötő nagy zeneköltőnk nevét viselheti.
Az alábbiakban Stadler János hvg-ben megírt véleményét tolmácsoljuk a névváltoztatásról:
Vigyázni kéne az átkereszteléssel, nem kéne kiiktatni a Ferihegy esetében már patinássá vált elnevezést.
FIGYELEM!!!!
Már a Facebook-on is el lehet érni a közösségi oldalunkat.
Név ott is azonos. Ezen a linken érhető el.
|
|
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Repülni jó nevű portál igen érdekes és részletekbe menően boncolgatja a földi pilótával irányítható utasszállítók repülésének kérdését, körbejárva azt, hogy mért is merült ez fel és hol tart ma ennek megvalósíthatósága.
Napjainkban a világ hadseregeiben számos pilóta nélküli gép repül. Hogyan lehetne felhasználni ezeket a technológiákat az utasszállításban? Van-e realitása egy pilóta nélküli utasszállítógépnek?
Az utasszállítógépek irányításához szükséges személyzet az elmúlt ötven évben a négy – öt főről fogyott le átlagban kettő pilótára.
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Mi más lenne, mint a repülőgépek sokat emlegetett és mindenki által ismert fekete doboza!
Ez az a szerkezet, amely választ adhat szinte az összes kérdésre egy repülőgép eltűnése vagy pusztulása kapcsán.
De mi is ez a rejtélyes berendezés valójában, és hogyan működik?
Adatrögzítő elhelyezkedése a géptörzsben
Amennyiben bekövetkezik valamilyen nem várt esemény, akkor szükség lehet az ahhoz vezető okok feltárására, melyet csak a pontos és tényszerű adatok birtokában tehetünk meg.
A Tu-204 típusú repülőgép - bár számos előremutató műszaki megoldást tartalmaz - mégsem tartozik a sikeres konstrukciók közé. A népszerű és rendkívül elterjedt, hazánkban is jól ismert, megbízható Tu-154-es már az 1980-as évekbeli leváltására szánt kéthajtóműves utasszállító ígéretesnek tűnt ugyan, mégsem sikerült elődje nyomdokaiba lépnie.
A nagyobb katasztrófákat eddig ugyan elkerülő, azonban folyamatosan kisebb-nagyobb műszaki problémákkal küzdő típusért nem véletlenül nem tolongtak a megrendelők.
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Malév idén ötödik alkalommal szállít cipős-dobozokba csomagolt ajándékokat Marosvásárhelyre, erdélyi árva gyermekek részére. A Baptista Szeretetszolgálat segélyakciója keretében összegyűjtött ajándékok egy részét a magyar nemzeti légitársaság december 17-én kora délután a MA 890-es számú marosvásárhelyi járatával repítette el a gyerekekhez.
Az ajándékok egy részét, melyek készítésében a Malév és leányvállalatának dolgozói is részt vállaltak, a Malév és a Baptista Szeretetszolgálat vezetői közvetlenül a „Cipősdoboz-járat” indulása előtt, a sajtó jelenlétében adták át a Böjte Csaba ferences szerzetes alapítványának gondozásában lévő napközi otthonos gyerekeknek és a járat személyzetének a Ferihegyi Repülőtér utas csarnokában.
13 éve | B Klári | 1 hozzászólás
Az Aeroviva Utazási Iroda honlapján jelentette be, hogy gazdasági okok miatt mától megszünteti utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységét - írja a hirado.hu.
Igazolást nyert a hirado.hu korábbi értesülése, amely szerint kapui
végleges bezárására készül az Aeroviva Holidays utazási iroda. A cég
hétfő reggel honlapján jelentette be tevékenysége befejezését.
"Sajnálattal
tájékoztatjuk Önöket, hogy az Aeroviva Utazási Iroda 2010. december
20.-tól megszünteti Utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységét" -
olvasható az utazási iroda honlapján.
A Single European Sky program ATM Research megnevezéssel illetett részeként egy húszmilliárd eurós új forgalmi-menedzsment-rendszer áll fel, mely Európa légterének túlzsúfolt forgalmát hivatott enyhíteni.
A Sesar projekt segítségével az EU légterében csökkenhet az utazás időtartama, a környezetszennyezés és üzemanyagból is kevesebb fogy majd.
A
projekt 2005-ben indult (video), melynek során először átvizsgálták a légi közlekedés jelenleg használt technológiáit és racionalizálják azokat, hogy biztosítsák a gépek között szükséges
biztonságos távolságot, a megszokott légi útvonalak rendjét, a magasság
tartását.
Megérkezés a kongói fővárosba. Kissé felhős ég fogad, gőzfürdőszerű levegő és 26 fok.
Karácsonyi díszbe borultak a budapesti légikikötő termináljai. A Budapest Airport minden eddiginél szebb és ragyogóbb karácsonyi díszítéssel látta el az 1-es, valamint a 2A és 2B terminálokat.
Több, mint 300 méternyi jégcsapfüzér és közel 50 darab fénylő hópihe ragyog az utasforgalmi épületek homlokzatain. Persze valamennyi fényforrás energiatakarékos LED világítótest.
A Budapest Airport szeretné az ünnepi szezonban a Ferihegyen
megforduló utasokat emlékezetes és a szeretet ünnepéhez méltó módon bennsőséges fogadtatásban részesíteni.
13 éve | Jodli Ferenc | 2 hozzászólás
A december eleji lehallgatási botránya ellenére ezentúl az In-Kal, (indokolatlanul és jogtalanul) közhatalmi jogosítványokkal rendelkező magánvállalkozás végezheti - a BA tenderének győzteseként - a rendfenntartási feladatokat repülőterünkön.
Az In-Kal logója testvére a Golan Security biztonsági cég jelvényének:
A közelmúltban megfigyelési botrányba keveredett In-Kal Security biztonsági feladatokat lát el Ferihegyen.
A fuldugo.hu-n olvashatjuk a következő hasznos adatokat:
A repülés közben fellépő fülfájást, barotraumának
hívják, ami akkor fordul elő, mikor a nyomás nem egyenlő a középfül és
a környezet között. A repülés mellett búvárkodásnál és hegyi utakon is
előfordul a nyomásváltozás.
A barotrauma tünetei:
• átmenetileg gyenge hallás
• fülcsengés
• szédülés
• fájdalom
A repülőkabinokban felszálláskor és leszálláskor változik a légnyomás.
Több mint száz év telt el a motoros repülésben, de a repülés elve a legkisebb géptől a legnagyobbig igazán nem változott. Vagy mégse, hiszen lassan teret kapnak a kombinált elvek.
Junkers professzor óta egyszerűen szólva a merev vagy forgószárnyon keletkező felhajtóerő élteti a repülést, emeli és tartja fenn, röpteti a szomszédba vagy akár földrészeken át a szárnyas-motoros csöveket, mint utas kabinokat.
Az utóbbi hónapokban hallhattunk a gyorsító, „scramjet” meghajtásról, ami a földrészek között pár órára csökkenti majd az utazást.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás