Ferihegy repülőtér Blog: 2009. január

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2436 fő
  • Képek - 2477 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 198 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2436 fő
  • Képek - 2477 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 198 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2436 fő
  • Képek - 2477 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 198 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2436 fő
  • Képek - 2477 db
  • Videók - 210 db
  • Blogbejegyzések - 780 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 198 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei - 2009. január

Új honlap és hihetetlen ajánlat a Malévtõl


 

2009. január 29.

 

 

- Új honlapot indított a Malév január végén, amellyel a nemzeti légitársaság a legmodernebb online eszközökkel tudja kiszolgálni utasait. A legújabb légiközlekedési iparági elvárásoknak, utas- és szakmai igényeknek egyaránt megfelelõ portál informatikai hátterét a Sense/Net informatikai cég legújabb nyílt forrású szoftvere biztosítja. Korszerû arculatát és keresõoptimalizálását a Kirowski ügynökség végezte.

Tovább 

Az OIB, ma Nemzeti Turisztikai Bizottság (NTB) a magyar turisztikai szakma tanácsadó és döntés-elõkészítõ testülete.

 

Az idegenforgalomért felelõs önkormányzati minisztérium vezetõje, Gyenesei István döntött a Ferihegyi repülõteret üzemeltetõ vállalat meghívásáról az NTB-be. Mindez egybeesett a Budapest Airport Zrt. szándékával és elkötelezettségével, hogy a lehetõ leghatékonyabb eszközökkel járuljon hozzá a magyarországi idegenforgalom fejlesztéséhez, javítsa a turizmusban nyújtott szolgáltatások színvonalát és tevékenyen vegyen részt az ország idegenforgalmi stratégiájának alakításában.

 


Dr.

Tovább 

 

 

A franciaországi általános sztrájk ellenére a budapesti légi járatok reggel és kora délelõtt rendben elindultak és meg is érkeztek Párizsba, de a nap folyamán lehet fennakadás a két ország közti légi közlekedésben - tájékoztatott Szollár Domokos.

 

 

MTI / Földi Imre


A ferihegyi repülõteret üzemeltetõ Budapest Airport Zrt. szóvivõje felhívta az utazók figyelmét, hogy vagy légitársaságuknál, vagy a repülõtéri információnál tájékozódjanak az aktuális helyzetrõl.

Tovább 

A munkaadó lesöpörte az asztalról a szakszervezetek pénteki, munkarendekre tett javaslatát, pedig az 80 százalék feletti munkaerõ-kihasználtságot, és több százmillió forintos éves megtakarítást jelentene a cégnek. A LESZ szerint a Budapest Airport csak saját ultimátumáról hajlandó vitatkozni, áll a lapunknk eljuttatott közleményben.

 

 

A szakszervezetek pénteki javaslata nyomán hetek óta elõször konstruktív vita folyt szombaton, végre konkrét adatokról lehetett egyeztetni.

Tovább 

A konzorcium Dr. Reinhard Kalendát, a HOCHTIEF AirPort vezérigazgatóját jelölte a BA Zrt. vezérigazgatójának, a vezérigazgató-helyettesi posztra pedig Dimitrios Gatsonis, a HTA légiközlekedési igazgatója kerül. Kalenda 2007 júniusától, a tulajdonosváltást követõ átmeneti idõszakban irányítja a BA-t.

 

 

Reinhard Kalenda



Dr. Kalenda az aacheni és müncheni egyetemen szerzett mérnöki diplomát, majd különbözõ vállalatok projektmérnökeként dolgozott Németországban és másutt.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 6 éve

Feljelentést tett 2011. október elején az elszámoltatási kormánybiztos a Budapest Airport (BA) Zrt. privatizációja ügyében hivatali visszaélés, hűtlen kezelés és hanyag kezelés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen.

Budai Gyula a Központi Nyomozó Főügyészségen tett feljelentésről csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján számolt be, közölve, hogy vizsgálata szerint a BA "hibás privatizációja" - elmaradt fejlesztések és az ezzel kapcsolatos szankciók hiánya - miatt a magyar államot körülbelül 85 millió euró - mai árfolyamon számítva hozzávetőleg 24 milliárd forint - kár érte.

A kormánybiztos emlékeztetett, a repülőtér-kezelő BA privatizációja 2005 végén zárult le, mégpedig úgy, hogy az eszközök egy részét eladták, a földterületek és az építmények azonban állami tulajdonban maradtak. Szavai szerint az eljárás során a nyertes pályázót, a British Airports Authorityt (BAA) a Wallis Zrt. segítette, s "e segítség eredményeképpen" Bajnai Gordon, a Wallis akkori vezérigazgatója a BA igazgatóságának elnöke lett, ám erről a pozíciójáról a későbbi miniszteri kinevezése miatt lemondott. A privatizációs szerződés megkötése a BAA-val azonban meghiúsult - idézte fel -, ezért a pályázaton második helyezett Hochtieffel kötötte meg az állam a kontraktust.

A Pénzügyminisztériumot (PM) a privatizáció során Draskovics Tibor akkori tárcavezető, majd utódja, Veres János képviselte - közölte Budai Gyula. "Az elrontott privatizációs szerződést" Veres János írta alá - mondta, megjegyezve, hogy azért tette a büntetőfeljelentést a Központi Nyomozó Főügyészségen, mert Veres János jelenleg is országgyűlési képviselő.

A szerződésben a vevő kötelezettséget vállalt bizonyos fejlesztésekre, amelyeket 2011-ig kellett volna megvalósítania, s a BA Zrt.-nek így összesen 260 millió eurót kellett volna beruházásra fordítania, a vagyongyarapodás pedig a magyar államot illette volna meg - fejtette ki, kiemelve ugyanakkor, hogy a szerződések nem tartalmaztak megfelelő garanciát az állam számára arra nézve, ha elmaradnak a vállalt beruházások.

"Veres János olyan szerződést írt alá a nyertes pályázóval, amely semmilyen garanciát nem tartalmazott arra vonatkozólag, hogy mi lesz akkor, ha azok a specifikus fejlesztési kötelezettségvállalások, amelyek konkrét beruházásokat jelentettek volna, elmaradnak" - mondta az elszámoltatásért felelős kormánybiztos, azzal folytatva, hogy az államot képviselő vagyonkezelő és a BA Zrt. között több tárgyalás is történt a teljesítések átütemezéséről.

Ezzel kapcsolatban megjegyezte, a kontraktusnak volt egy kitétele, amely szerint akkor lehet évente tárgyalásokat kezdeni az átütemezésről, ha a vagyonkezelési szerződésben meghatározott utasszám-előrejelzéstől elmarad a tényleges utasszám; ez 2006-tól kezdve így van. A vagyonkezelővel folytatott tárgyalások eredményeként "a magyar állam számára hátrányos átütemezést hajtottak végre", amelynek eredménye a több mint 80 millió eurós kár - összegezte.

Budai Gyula álláspontja szerint az ügyben a felelősség a "hibás szerződések" miatt a döntéshozó PM-et vagy az előkészítést végző vagyonkezelőt terhelheti. Kitért ugyanakkor arra, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. akkori vezérigazgatója, Tátrai Miklós nem önhatalmúlag, hanem az akkori pénzügyminiszter felhatalmazása alapján kötött szerződést a kötelezettségvállalások átütemezésére. Hozzáfűzte továbbá, hogy a magyar állam hiába tartotta meg a részvények 25 plusz 1 százalékát, a BA 2006 óta nem fizetett osztalékot az államnak.

Kérdésre elmondta, vizsgálatának összefoglalóját eljuttatta Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterhez is, és - mint a tulajdonosi jogok gyakorlóját - tulajdonosi vizsgálat lefolytatására kérte fel.

Tovább 

 

2007. május 9-én írta alá a brit BAA és a német Hochtief Airport vezette konzorcium

 

Hochtief Airport (49 százalék),

a montreáli Caisse de dépôt et placement du Québec (23 százalék),

a szingapúri GIC Special Investments (23 százalék) és a

frankfurti KfW IPEX-Bank (4 százalék). 

 

a ferihegyi repülõteret üzemeltetõ Budapest Airport (BA) Zrt. továbbadásáról szóló szerzõdést. A vevõ csoport, amely nagyságrendileg ugyanannyit fizet a BAA-nak a BA-ért, mint amennyiért a britek megvették azt a magyar államtól, átvállalja a 206 millió eurós fejlesztést.

Tovább 

Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke 2009. január 27-én Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy folytatták az egyeztetéseket, azonban ezúttal a napi feladatokat pontosan ismerõ és a szakszervezeti kifogásokkal egyetértõ középvezetõkkel tárgyaltak, munkacsoportokban.

 


Ugyanakkor hozzátette: megállapodás csak akkor lehetséges, ha a BA csúcsvezetése visszavonja a bérek és a pihenõidõk csökkentésére vonatkozó javaslatát.

Tovább 

A Kommerszant címû moszkvai lap a Malévnál bekövetkezett tulajdonosváltásról szólva címében kiemelte: a magyar társaságnak hatékony állami tulajdonost találtak s egyben megõrizték európai státusát.

 

A Kommerszant beszámolt arról, hogy január 24-én a Malév ellenõrzése Borisz Abramovicstól, az AiRUnion légi szövetség társtulajdonosától az orosz állami VEB (Külkereskedelmi és Fejlesztési) bankhoz került.

A Kommerszant szerint ez kormányközi tárgyaláson dõlt el, amelyekre Viktor Zubkov elsõ miniszterelnök-helyettes Budapestre utazott Valerij Okulov, az Aeroflot vezérigazgatója és Anatolij Ballo, a VEB elnök-helyettese kíséretében.

Tovább 

Több hetes tárgyalás után a Malév Zrt. vezetése - megegyezés hiányában - a mai napon átadta a társaság reprezentatív szakszervezeteinek a 2000-ben megkötött Kollektív Szerzõdés felmondásáról szóló értesítést. A rendes felmondás szabályai szerint a Kollektív Szerzõdés még három hónapig, ez év május 31-ig hatályban marad.

 

A Malév Zrt. vezetése elkötelezett, hogy a határidõ lejárta elõtt új Kollektív Szerzõdés szülessen, ezért tovább kívánja folytatni az ez év február elején megkezdett tárgyalásokat egy új, rugalmas és korszerû foglalkoztatást biztosító, a munkavállalók és a vállalat érdekét és a légitársaság hosszú távú versenyképességét egyaránt szolgáló, korszerû Kollektív Szerzõdés mielõbbi megkötése érdekében.

Tovább 

MALÉV FFS X B737NG Szimulátor


Bemutatás 

A Malév 2006 novembere óta üzemelteti a kanadai Mechtronix vállalat által gyártott FFS X Non Zero Flight Time Boeing 737NG szimulátort. A Malév Pilótaképzési Központjában telepített FFS X szimulátor volt az elsõ ilyen típusú berendezés Európában.

A szimulátor 2007 szeptembere óta rendelkezik JAR-STD1A Level C minõsítéssel, amely évente megújításra kerül.

 

Mûszaki leírás

Simulator Specifications (Siminfo.pdf)

Qualification Certificate (Certificate2008.pdf)

 

Megközelíthetõség

A Malév FFS X B737NG szimulátora a Malév Pilótaképzési Központjában található a Ferihegyi Repülõtér 1-es termináljának közelében.

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 7 éve

Ez a highfly szimulátor? Ahol van 737, es A320 is?
Igen, arra gondoltam én is, csupán egy aprocska bőkkenő van vele, hogy nem mozog, ami viszont nagyon jó lenne...

Tovább 

1946. március 29-én jött létre a Malév jogelõdje, a Maszovlet, a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság. A légitársaság flottája öt, 21 személyes Li-2-es utasszállítóból és öt, háromüléses Po-2-es taxigépbõl állt. A Maszovlet 1946. október 15-étõl folyamatosan indította el a belföldi járatokat a fõbb magyar városokba. Az elsõ külföldi járat 1947-ben indult útjára Prágába.

Fontos változást hozott a Maszovlet életében a Ferihegyi repülõtér 1950.

Tovább 

2006. október 26.-án a Budapest Airport Handling Kft. részvényeinek felvásárlásával, annak tizenöt éves sikeres múltjára alapozva a török tulajdonú Çelebi Ground Handling Inc. megalapította cégünket, a Çelebi Ground Handling Hungary Kft.-t, amely ma jelentõs piaci részesedéssel rendelkezik a budapesti Ferihegyi Repülõtér földi kiszolgálási piacán.

Az isztambuli Çelebi Ground Handling Inc. vállalatot 1958.-ban hozta létre Ali Cavit Çelebioglu - ez volt Törökország elsõ magántulajdonú földi kiszolgáló cége.

Tovább 

 

 

Mivel a tárgyalások január 24-én szombaton folytatódnak, a Budapest Airport úgy döntött, hogy január 25-én, vasárnap hajnalban, üzemkezdetkor újranyitja az 1-es terminált. A terminál az elsõ járat jegykezelése elõtt már megnyílik. A diszkont légitársaságokat kiszolgáló 1-es terminált január 19-én zárta be a BA, mivel két repülõtéri szakszervezet úgy döntött, folytatja a decemberben felfüggesztett sztrájkot.


A második sztrájkot a szakszervezetek két nap után, szerdán ismét felfüggesztették, de egyúttal kijelentették, hogy a gördülõ sztrájk taktikáját alkalmazva bármikor készek azonnal folytatni a sztrájkot.

Tovább 

Konkrét adatokkal, számításokkal alátámasztott javaslatcsomagot ismertettek a szakszervezetek a Hochtief-Budapest Airport vezetõségével folytatott mai sztrájk-tárgyaláson. Ebbe beépítették a cégvezetés által szorgalmazott hatékonyságnövelés szempontjait, ugyanakkor olyan elemeket is tartalmaz, amelyek biztosítják, hogy a dolgozók számára is elfogadható legyen a megállapodás.


A két oldal elképzelései közötti különbséget nem lehet meghatározni, mert a dolgozói oldallal szemben a menedzsment csak olyan terveket ismertetett ezidáig, amely kulcsfontosságú kérdéseket homályban hagy, és szabad kezet biztosít késõbbi megszorításokhoz.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 9 éve

2009.01.27-28.

Szakértői munkacsoportok folytattak egyeztetést a Hochtief-Budapest Airport vezetősége által javasolt új munkarendekről. A napi feladatokat és a gyakorlati problémákat pontosan látó középvezetők igazat adtak a szakszervezeteknek.

Így egyetértés övezte azt, hogy a cégvezetés által javasolt kisebb fizetés, a kicentizett emberi erőforrások, és a béreket és szabadnapokat egyaránt megkurtító munkarend-beosztás nem csak a dolgozók megélhetését, de a reptér működését is fenyegetné - áll a szakszervezetek közleményében.

Tovább 

A hazai légiközlekedési ágazat legnagyobb érdekképviseleti szerve, a MAPLÉSZ (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség).

 

Tagja, a LESZ (Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet), amely 2008 tavaszán, két szakszervezet összeolvadásával alakult.

A jelenleg több mint 1200 tagot számláló szervezet több ferihegyi vállalatnál erõs pozíciókkal bír. Távlati célja ágazati szintû, tehát országos kollektív szerzõdés kidolgozása és elfogadtatása.

 

 

További információ:
Csorba Attila, a LESZ elnöke: 20/973-6290
Terebesi Péter, a LESZ alelnöke: 20/9131-366

 

 

 

 

Az RDSZSZ (Repülõtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete), több mint tíz éve alakult.

Tovább 

 

Európa Ferihegyre figyel - aggódnak Londonban is

A ferihegyi sztrájkhelyzet, az Európában elfogadhatatlan sztrájktörõk alkalmazása, a sztrájkoló dolgozók használaton kívüli helyiségekbe zsúfolása, a Hochtief-Budapest Airport felelõtlen és rugalmatlan hozzáállása az egész kontinensen élénk figyelmet váltott ki - derül ki a sajtóanyagból. A cég szeptember óta változatlan, a béreket 15-31 százalékkal csökkentõ ultimátumát, a kollektív szerzõdés egyoldalú felmondását, a szakszervezeti képviselõk zaklatását általános felháborodás övezte.

Tovább 

A két szakszervezet december 10-én hirdetett határozatlan idejû sztrájkot, miután nem tudtak megegyezni a munkaadóval az új kollektív szerzõdésrõl, a kiszervezésekrõl és a létszámról. A munkabeszüntetést december 22-én függesztették fel, és január 19-én délután indították újra.

 

A ferihegyi repteret üzemeltetõ - és tulajdonló - cég alapvetõen két fronton került szembe dolgozóival. A sztrájkhoz vezetõ konfliktust az okozta, hogy a társaság és alkalmazottai közötti kollektív szerzõdés októberben megszûnt, az új kapcsán pedig komoly nézet- és érdekellentétek alakultak ki.

Tovább 

Miután decemberi sztrájkjuk után sem született számukra is elfogadható megállapodás a munkáltatóval a január eleji tárgyalásokon,  a dolgozói szakszervezetek január 19-én hétfõn újra felvették a sztrájkot. A bejelentés a repteret és a Malévot is váratlanul érte.

 

A két napja tartó munkabeszüntetést  a reptéri dolgozók január 21. reggel hat órától elõzetes bejelentés nélkül felfüggesztették. A második ferihegyi sztrájk az elsõnél jóval kisebb fennakadásokat okozott, nem bénult meg a reptér forgalma, csupán két-három órás késések alakultak ki.

Tovább 

Csökkent a ferihegyi repülõtér utasforgalma tavaly: a Budapest Airport (BA) összesen 8 millió 443 ezer utast szolgált ki, 1,8 százalékkal kevesebbet, mint az azt megelõzõ évben; a vezérigazgató szerint 2009 is nehéz, de "izgalmas" év lesz. Az utasszám csökkenésére a fapadosok 2003-as megjelenése óta biztosan nem volt példa Ferihegyen.

 

Szollár Domokos, a BA szóvivõje az MTI kérdésére elmondta, hogy 2008 utolsó hónapjában 505.594 utas fordult meg Ferihegyen, 9,9 százalékkal kevesebb, mint 2007 azonos idõszakában.

Tovább 

A Malév Magyar Légiközlekedési Zrt.

 

több mint hatvan éves múltra tekint vissza, 2007. március 29-én ünnepelte fennállásnak 62. évfordulóját. Napjainkban a közép-kelet-európai térség egyik vezetõ menetrendszerû utasszállítással, árufuvarozással és charterüzemeléssel foglalkozó légitársaságaként tartják számon.

 

Tulajdonos:

 

Airbridge Zrt.: 99,95 %
Kisrészvényesek: 0,05%

 

A Malév Zrt. Igazgatóságának tagjai

 

Boris Abramovich - az Igazgatóság elnöke

Alexander Abramovich
Leonov Péter
Kiss Kálmán
Csobánczy Gábor
Dr.

Tovább 

A Malév Zrt. 2008. december 19-re összehívott rendkívüli Közgyûlése 2009. január 16.-án folytatta munkáját és az alábbi döntéseket hozta:

 

A Malév Zrt. fõtulajdonosa, az AirBridge Zrt. javaslatára az Igazgatóságból visszahívásra került Borisz Abramovics az igazgatóság elnöke és Alexander Abramovics igazgatósági tag. A Felügyelõbizottság összetételében változás nem történt.

 

A Malév tõkehelyzetének rendezését célzó napirend kapcsán a fõtulajdonos indítványára a Közgyûlés felkérte a légitársaság Igazgatóságát, hogy vizsgálja meg a tõkerendezés lehetséges módjait, egyebek mellett a tõkeleszállítás és a tõkeemelés lehetõségeit.

Tovább 

58 éves a Ferihegyi repülõtér 1-es terminálja

 

1950. május 7-én nyílt meg a Ferihegyi repülõtér 1-es terminálja.

 

 

Az eredetileg polgári-katonai-sport repülésekre szánt létesítmény építésére 1939-ben írták ki a pályázatot és a 21 beérkezett pályamunka közül a nyertes végül a Le Corbusier francia építészsztár mellett inaskodó ifjabb Dávid Károly lett.

A terv fõ formai különlegessége az volt, hogy a Dávid által elképzelt vasbeton szerkezetû téglaépület alaprajza egy repülõgép felülnézeti sziluettje.

Tovább 

Az Aeroplex mint a Malév százszázalékos leányvállalata 1992 óta nyújt mûszaki karbantartási szolgáltatásokat Budapest Ferihegy nemzetközi repülõterén. A vállalat Boeing 767, 737, 757, Fokker 70 és 100 és CRJ típusú repülõgépekre szakosodott.

 

 

Az Aeroplex középtávú stratégiájában nagy súlyt fektet a többi között a line maintenance tevékenységének külföldi bõvítésére. E tevékenység kiterjesztését a társaság két lépcsõben végezte: elõször a moszkva-domogyedovói, aztán a krasznojárszki Line Station megnyitásával.

Tovább 

Egy év alatt a Malévnek 3,5 milliárd forint többletbevétele származott a oneworld légiszövetségi tagságból - közölte a légitársaság. A Malév 2007 április 1-jén csatlakozott a oneworld szövetséghez. A tagság elsõ évében a kilenc partner légitársaság több mint 65 ezer utast hozott a Malév fedélzetére, ami mintegy 3,5 milliárd forint többletbevételt generált.

 

A szövetségi hatásnak köszönhetõen jelentõsen bõvült a Malév Duna Club törzsutasprogram kínálata, egy év alatt több mint 30 százalékkal nõtt a cég törzsutasainak száma.

Tovább 

A oneworld(R), a világ vezetõ globális minõségi légiszövetsége látványos ünnepi rendezvény keretében köszöntötte tagjai sorában a Malévet 2007 tavaszán a légitársaság budapesti bázisrepülõterén.

 

 

A Japan Airlines, Ázsia - Csendes - Óceánia legnagyobb légitársasága, és vele együtt annak öt leányvállalata, valamint a Royal Jordanian, amely az elsõ globális szövetségi rendszerhez csatlakozó Közel-Keleti légitársaság,  szintén a napokban válik a oneworld tagjává.

Tovább 

index.hu 2009. 01. 15.

 

A csodával határos módon az összes utas túlélte a csütörtöki New York-i légi balesetet, amikor egy Airbus A320-as a Hudson folyó jeges vizébe zuhant. A gép valószínûleg madarakkal ütközött, emiatt leálltak a motorjai. Az FBI kizárja, hogy terrorakció történt. A US Airways részvényei három százalékot estek, pedig a becsapódás elõtt hét százalékos pluszban voltak.

 

 

A Hudson folyóba esett New Yorkban a US Airways 1549-es járata, jelentette a CNN.

Tovább 

Egy US Airways jet 155 utassal a fedélzetén a fagyos Hudson folyóba süllyedt Manhattan mellett miután vadlúd csapattal ütközött a gép közvetlen felszállás után  2009. január 15.-én. Mindenkit sikerült kimenteni a gépbõl. Chesley Sullenberger volt a gép pilótája (fotóját is láthatod a képsorozatban).

 

A FAA { Federal Aviation Administration} gyorsjelentése:


Hangos robbanás, gázszag az utastérben, ég? motor,pánik. Pilóta és személyzett jó kríziskezel? készsége.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 9 éve

Fellelhető kommentek:

És a vadludak közlekedésének a biztonsága mikor javul? Ők a szokásos menetrendjük szerinti útjukat repülték, mit keresett ott a repülőgép?
Számomra ezek a legfontosabb kérdések.

Tovább 

 

A Magyarországon mûködõ diszkont légitársaságok közül egyedül a SkyEurope légitársaság utasait köszönti idõnként egy kedves, de határozott nõi hang a pilótafülkébõl. Kardos Diana 2005. óta repül a SkyEurope kötelékében. Ö az egyetlen nõi pilóta a cég magyarországi bázisán. Dia nagyon örül annak hogy nõként is megállja a helyét, ebben a kemény, férfias világban. Egy bátor anyukának, a kíváncsiságának és határtalan kitartásának köszönheti, hogy pilóta lett.

Tovább 

Europa Nostra-díjban részesült a Ferihegy I. terminál helyreállítása

Szécsi Zsolt építész írása

A helyreállítás tervezõi dr. Jaklics Ervin építész (Lakóterv Kft.) Obermayer István építész (Ober-Art Bt.) és Szécsi Zsolt építész (Állami Mûemlék-helyreállítási és Restaurálási Központ). A mûemléki belsõterek és bútorok Takács László+ belsõépítész és Szécsi Zsolt építész tervei alapján kerültek kivitelezésre. A megvalósításra a Magyar Építõ Rt., Hérosz Építõ Rt., valamint a Rezonátor Rt.

Tovább 

Hosszú távú együttmûködést kötött a Malév Zrt. és a Goldtimer Alapítvány, a világon egyetlen repülõképes Liszunov Li-2-es oldtimer repülõgép üzemeltetõje. Ennek keretében a nemzeti légitársaság szakmunkával és eszköztárával hozzájárult ahhoz, hogy a HA-LIX lajstromjelû Li-2-es repülõgép eredeti, 1960-as Malév festéssel repülhessen. Az átfestést a Malév leányvállalatának, az Aeroplex of Central Europe Kft.-nek a munkatársai végezték Ferihegyen.

Tovább 

Most a Budapest Airport (BA) Zrt. képviselõinek állítólagos felkészületlensége miatt nem született megegyezés Ferihegyen.

 

A szemben álló felek csak abban értenek egyet, hogy a szombaton hatályát vesztett szerzõdés január 31-ig marad érvényben. A dolgozók szerint a BA csak a költségek lefaragásában érdekelt, nincs egyéb koncepciója. Elfogadhatatlan a vállalat munkaidõkeret meghatározása is, mert annak értelmében, a nyári hónapokban 48 órás munkahetek lennének - írta a Népszabadság.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 9 éve

De vajon az Airport Security és alvállalkozói valóban minimálbérért és bizonytalan munkaidőben dolgoztatják Ferihegyen a dolgozókat? Erre nem tért ki Szita János, a társaság ügyvezetője.

Tovább 

Repülésbiztonsággal hivatalból ugyan a Hungarocontrol Zrt. foglalkozik, a

a sport és szabadidős célú repülések, illetve az abban résztvevők biztonságának szolgálatát viszont a a Magyar Repülő Szövetség Repülésbiztonsági Szervezete látja el.

 

 

network.hu

 

 

A repülésbiztonság ma már önálló tudományágként napról-napra fejlődik és átalakul. Ennek megfelelően az ilyen irányú tevékenységünk fő célja a megelőzés.

 

Sajnos sok esetben a már kialakult veszélyhelyzetek, illetve bekövetkezett balesetek kivizsgálásában is részt kell venni.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 7 éve

A Magyar Repülő Szövetség 2011 január 15-én tartott rendkívüli küldöttgyűlése a korábbi vezetők lemondása miatt Dr. Kecskeméti Tamást, az AeroClub Farkashegy elnökét a Szövetség elnökévé választotta.

Az új elnököt jelentős többséggel – a 92 mandátumból 76-an szavaztak rá – választották meg.

Utána több fordulós választással az új alelnök pedig Jóri Tamás, a MALÉV Repülőklub vezetőségi tagja, a Dunakeszi Repülőtér vezetője lett.

Részletek az ülésről:

http://www.aeroclub.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=262:elnoeksegi-ueles-hatarozatai-2011-januar-26&catid=6:elnoekseg-info&Itemid=10

Tovább 

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. a magyar légtérben légiforgalmi szolgáltatásokat nyújt a kijelölt légterekben és a légiforgalmi szakszemélyzet képzését végzi.

 

Tipp:

Nézd meg az "Érdekes" link kategóriában a munkájukról szóló videót és más érdekes cikkeket a repülésbiztonság multjáról, a nemrég átadott  új radarállomás felállításáról, tedd fel a számítógépedre a repülésbiztonsági képernyõvédõt.

 

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat 2002.

Tovább 

Társaságunk országos hatáskörû. Tagjaink az egyetemes magyar- és a hozzá kapcsolódó nemzetközi repülés történetének kutatásával, adatainak és tárgyi emlékeinek gyûjtésével foglalkoznak.

 

Tagjaink között pilóták, mérnökök, tanárok, szakírók, sportrepülõk mellett más, a repülés iránt érdeklõdõ személyek különbözõ korosztályai vannak.

Tagjaink egyénileg végzik kutatásaikat, a Társaság támogatásával. Az eredményeikrõl évente egyszer, konferencia keretében számolnak be.

Tovább 

Ma reggel a Kollektív Szerzõdés (KSZ) módosításának részleteirõl folytatódtak a tárgyalások a Budapest Airport (BA) vezetése és a szakszervezetek között. Hétfõn a KSZ egyik legfontosabb területe, a munkarend került terítékre: a BA átadta az érdekképviseleteknek a mûszakrendek új tervezetét.


A BA vezetõsége ismét kijelentette, hogy a munkarendek megváltoztatására azért van szükség, hogy a repülõtér rugalmasan tudjon alkalmazkodni a piaci és forgalmi követelményekhez.

Tovább 

Január 9.-én reggel folytatódtak a tárgyalások a BA vezetése és a reprezentatív szakszervezetek között. A fõ napirendi pont most is az új Kollektív Szerzõdés létrehozása volt. A BA elfogadta azt a felvetést, hogy az új KSZ-rõl ne fejezetenként, hanem az ügyek fontossági sorrendjében tárgyaljanak a felek. Ennek megfelelõen hétfõtõl már az új munkarendekrõl, az új pótlékrendszerrõl, a felmondási idõ és végkielégítés mértékérõl kezdõdnek ?- remélhetõleg - konstruktív és intenzív tárgyalások.


A jelenlegi Kollektív Szerzõdés január 10-vel megszûnik.

Tovább 

A rendkívüli hideg Ferihegyen az átlagosnál is jobban érezteti hatását, hiszen a tág terek és a hatalmas betonfelület felerõsíti a zord körülményeket. Éppen ezért a Budapest Airport (BA) több mint 600, elsõsorban a szabadban, vagy részben a szabadban dolgozó munkatársát látja el folyamatosan meleg védõitallal. A teakészleteket a BA munkavédelmi osztálya folyamatosan ellenõrzi. A forró ital biztosítása plusz négy fok alatti hõmérséklet alatt törvényi kötelezettség is egyben.

Tovább 

Továbbra sincs megegyezés Ferihegyen, a Budapest Airport (BA) kölcsönös biztosítékokat javasolt az új kollektív szerzõdésrõl kezdeményezett tárgyalások idejére, míg a szakszervezetek szerint közelebb került a sztrájk folytatásának lehetõsége, miután a munkaadó "hátba szúrta" a munkavállalókat azzal, hogy újabb sztrájktörõk alkalmazására készül.

 

A ferihegyi repülõteret üzemeltetõ társaságnak azért van szüksége biztosítékokra, mert a szakszervezetetek csak felfüggesztették, de nem szüntették be a sztrájkot, míg a szakszervezeteknek arra várnak biztosítékot, hogy nem állnak munkába újabb külföldi szakemberek az utasbiztonságon - olvasható a BA csütörtöki közleményében.

Tovább 

Tíz elvesztegetett nap után a Hochtief-Budapest Airport vezetõsége eleget tett törvényes kötelezettségének, és január 7-én tárgyalóasztalhoz ült a szakszervezetekkel. A megbeszélésen a menedzsment tartalmi engedményekre nem volt hajlandó, ugyanakkor a felek kölcsönös bizalomerõsítõ lépésekre tettek ígéretet.

 


Az optimizmust azonban hamar eloszlatta az a véletlenül téves címre küldött levél, ami a szakszervezetek birtokába került tegnap, a koraesti órákban.

Tovább 

A ferihegyi érdekképviseletek Molnár Csaba hírközlési és gazdasági miniszter segítségét kérik annak érdekében, hogy elmozduljanak a holtpontról a Budapest Airporttal (BA) folytatott egyeztetések.

 

A szakszervezetek szerint elsõsorban a német Hochtief, mint a BA többségi tulajdonosa felelõs a "jogsértésekért, a dolgozók kizsigereléséért és a tervezett bércsökkentésért".

 

A szakszervezetek szerint bármiféle leépítési terv és egyeztetés nélkül 120 munkást bocsátottak el egyesével és kis csoportokban.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 9 éve

A Hochtief saját hazájában a munkajog feltétlen védelmezőjének szerepében tetszeleg, saját szakszervezeteivel kész megállapodni a munkahelyi béke érdekében.

Nem így Magyarországon. A Ferihegyi Repülőtéren, amióta a Hochtief tulajdonába került, egymást érték a dolgozókat sújtó intézkedések.

Vajon miért?

Tovább 

Miután elmaradt az eredetileg keddre meghirdetett tárgyalás Ferihegyen a dolgozók képviselõi és a cégvezetés között, így ma dõlhet el, folytatódik-e az átmenetileg felfüggesztett munkabeszüntetés - írja szerdai számában a Népszabadság.

 

 

MTI / Kovács Tamás


A szakszervezet kedden nem ment el az egyeztetésre, amit Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke a lapnak azzal indokolt, hogy a cégvezetés nem válaszolt az elõzetesen elküldött javaslattervezetükre.

Tovább 

 

A reptér a második kategóriába tartozó ipari nagyfogyasztó, így a gázkorlátozás szerdától vonatkozik rá is.

 

A Ferihegyi Nemzetközi Repülõtéren janiár 7.-én leállították a gázfelhasználást, a fûtést és a melegvizet biztosító kazánokat olajtüzelésre állították át, a reptér mûködését az intézkedés nem érinti - mondta el Szollár Domokos, a repteret üzemeltetõ Budapest Airport szóvivõje az MTI-nek szerda reggel.

Tovább 

A szakszervezet szerint akár szerdától folytatódhat a karácsony idejére felfüggesztett sztrájk Ferihegyen, amennyiben továbbra sem sikerül megállapodásra jutni a munkáltató Budapest Airport Zrt. vezetõségével. Errõl Terebesi Péter a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) alelnöke, a sztrájkbizottság egyik vezetõje beszélt a Népszabadságnak.

Hogy így lesz-e, a mai tárgyaláson dõl el. A felek korábban abban állapodtak meg, hogy a karácsonyi ünnepekre való tekintettel január 6-ig átmenetileg felfüggesztik a sztrájkot.

Tovább 

A repülõtéri sztrájk folytatását helyezték kilátásba a Budapest Airport dolgozói, ha a vállalat vezetése továbbra sem hajlandó érdemben tárgyalni velük.

 

A szakszervezetek december elején szüntették be a munkát, és a kéthetes folyamatos sztrájkot csak a karácsonyi ünnepekre való tekintettel függesztették fel.

Kovács Zoltán, a Repülõtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezetének elnöke a hírTV-nek elmondta: január 5-én hétfõn megkeresik azt a döntési jogkörrel rendelkezõ személyt a Budapest Airportnál, aki határozhat a tárgyalások folytatásáról.

Tovább 


Bombariadó miatt kiürítették hétfõn reggel fél nyolckor a Ferihegyi repülõtér 2A és 2B termináljait. Az induló és érkezõ forgalomban kisebb késésekre kell számítani. Az átvizsgálással a tûzszerészek kilenc óra körül végeztek, a 2B-t háromnegyed kilenckor már megnyitották.

 

Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivõje elmondta, hogy a 2A és 2B terminálok nyilvános csarnokait ürítették ki, a tranzitot nem. Aki már bejutott a gépéhez, az elindulhat, de kisebb késésekre kell számítani az induló és az érkezõ gépeknél is.

Tovább 

 

 

Repülõgép Emlékpark

 

 

Az Est.hu kérdezte:

Miért lett Repülõgép Emlékpark a múzeum neve?
Dr. Palágyi Gábor, alapítványi titkár: Nálunk a repülésbõl már ,,kiszuperált", leállított repülõgépeket lehet megtekinteni. Általában, ha egy gép nem repülhet többet, akkor szétbontják. Egyet-egyet meg szoktak tartani emléknek, hogy az utókor lássa, milyen repülõk szolgáltak. Ezért kapta ez a terület a Repülõgép Emlékpark nevet.

 

Sok múzeummal ellentétben, itt a látogatók felmehetnek a gépekre, sõt, még a pilótaülésbe is beülhetnek.

Tovább 

A kollektív szerzõdésnek a béreket érintõ részeirõl volt szó

a cikkhez kapcsolódó kép

A hétfõi tárgyaláson sem született megállapodás a Ferihegyi repülõteret üzemeltetõ Budapest Airport (BA) és a szakszervezetek között. Az érdekképviseletek szerint a munkáltató az idõt húzza, amikor felhatalmazás nélküli delegációt küld a tárgyalásra. A BA ezt cáfolta, szerintük az általuk egyoldalúan aláírt megállapodás rendezné a vitás kérdéseket.

Az RTL hírek.hu szerint a szakszervezetek kifogásolták, hogy a tárgyalásokon nem a legmagasabb szinten és döntési kompetenciával bíró vezetõkkel képviseltette magát a BA - mondta a Független Hírügynökségnek a Repülõtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezetének elnöke.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu