Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Új honlap és hihetetlen ajánlat a Malévtõl
2009. január 29.
- Új honlapot indított a Malév január végén, amellyel a nemzeti légitársaság a legmodernebb online eszközökkel tudja kiszolgálni utasait. A legújabb légiközlekedési iparági elvárásoknak, utas- és szakmai igényeknek egyaránt megfelelõ portál informatikai hátterét a Sense/Net informatikai cég legújabb nyílt forrású szoftvere biztosítja. Korszerû arculatát és keresõoptimalizálását a Kirowski ügynökség végezte.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az OIB, ma Nemzeti Turisztikai Bizottság (NTB) a magyar turisztikai szakma tanácsadó és döntés-elõkészítõ testülete.
Az idegenforgalomért felelõs önkormányzati minisztérium vezetõje, Gyenesei István döntött a Ferihegyi repülõteret üzemeltetõ vállalat meghívásáról az NTB-be. Mindez egybeesett a Budapest Airport Zrt. szándékával és elkötelezettségével, hogy a lehetõ leghatékonyabb eszközökkel járuljon hozzá a magyarországi idegenforgalom fejlesztéséhez, javítsa a turizmusban nyújtott szolgáltatások színvonalát és tevékenyen vegyen részt az ország idegenforgalmi stratégiájának alakításában.
Dr.
|
|
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A franciaországi általános sztrájk ellenére a budapesti légi járatok reggel és kora délelõtt rendben elindultak és meg is érkeztek Párizsba, de a nap folyamán lehet fennakadás a két ország közti légi közlekedésben - tájékoztatott Szollár Domokos.
A ferihegyi repülõteret üzemeltetõ Budapest Airport Zrt. szóvivõje
felhívta az utazók figyelmét, hogy vagy légitársaságuknál, vagy a
repülõtéri információnál tájékozódjanak az aktuális helyzetrõl.
A munkaadó lesöpörte az asztalról a szakszervezetek pénteki, munkarendekre tett javaslatát, pedig az 80 százalék feletti munkaerõ-kihasználtságot, és több százmillió forintos éves megtakarítást jelentene a cégnek. A LESZ szerint a Budapest Airport csak saját ultimátumáról hajlandó vitatkozni, áll a lapunknk eljuttatott közleményben.
A szakszervezetek pénteki javaslata nyomán hetek óta elõször konstruktív vita folyt szombaton, végre konkrét adatokról lehetett egyeztetni.
15 éve | B Klári | 1 hozzászólás
A konzorcium Dr. Reinhard Kalendát, a HOCHTIEF AirPort vezérigazgatóját jelölte a BA Zrt. vezérigazgatójának, a vezérigazgató-helyettesi posztra pedig Dimitrios Gatsonis, a HTA légiközlekedési igazgatója kerül. Kalenda 2007 júniusától, a tulajdonosváltást követõ átmeneti idõszakban irányítja a BA-t.
Reinhard Kalenda
Dr. Kalenda az aacheni és müncheni egyetemen szerzett mérnöki diplomát,
majd különbözõ vállalatok projektmérnökeként dolgozott Németországban
és másutt.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
2007. május 9-én írta alá a brit BAA és a német Hochtief Airport vezette konzorcium
Hochtief Airport (49 százalék),
a montreáli Caisse de dépôt et placement du Québec (23 százalék),
a szingapúri GIC Special Investments (23 százalék) és a
frankfurti KfW IPEX-Bank (4 százalék).
a ferihegyi repülõteret üzemeltetõ Budapest Airport (BA) Zrt. továbbadásáról szóló szerzõdést. A vevõ csoport, amely nagyságrendileg ugyanannyit fizet a BAA-nak a BA-ért, mint amennyiért a britek megvették azt a magyar államtól, átvállalja a 206 millió eurós fejlesztést.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke 2009. január 27-én Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy folytatták az egyeztetéseket, azonban ezúttal a napi feladatokat pontosan ismerõ és a szakszervezeti kifogásokkal egyetértõ középvezetõkkel tárgyaltak, munkacsoportokban.
Ugyanakkor hozzátette: megállapodás csak
akkor lehetséges, ha a BA csúcsvezetése visszavonja a bérek és a
pihenõidõk csökkentésére vonatkozó javaslatát.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Kommerszant címû moszkvai lap a Malévnál bekövetkezett tulajdonosváltásról szólva címében kiemelte: a magyar társaságnak hatékony állami tulajdonost találtak s egyben megõrizték európai státusát.
A Kommerszant beszámolt arról, hogy január 24-én a Malév ellenõrzése Borisz Abramovicstól, az AiRUnion légi szövetség társtulajdonosától az orosz állami VEB (Külkereskedelmi és Fejlesztési) bankhoz került.
A Kommerszant szerint ez kormányközi tárgyaláson dõlt el, amelyekre Viktor Zubkov elsõ miniszterelnök-helyettes Budapestre utazott Valerij Okulov, az Aeroflot vezérigazgatója és Anatolij Ballo, a VEB elnök-helyettese kíséretében.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Több hetes tárgyalás után a Malév Zrt. vezetése - megegyezés hiányában - a mai napon átadta a társaság reprezentatív szakszervezeteinek a 2000-ben megkötött Kollektív Szerzõdés felmondásáról szóló értesítést. A rendes felmondás szabályai szerint a Kollektív Szerzõdés még három hónapig, ez év május 31-ig hatályban marad.
A Malév Zrt. vezetése elkötelezett, hogy a határidõ lejárta elõtt új Kollektív Szerzõdés szülessen, ezért tovább kívánja folytatni az ez év február elején megkezdett tárgyalásokat egy új, rugalmas és korszerû foglalkoztatást biztosító, a munkavállalók és a vállalat érdekét és a légitársaság hosszú távú versenyképességét egyaránt szolgáló, korszerû Kollektív Szerzõdés mielõbbi megkötése érdekében.
A Malév 2006 novembere óta üzemelteti a kanadai Mechtronix vállalat által gyártott FFS X Non Zero Flight Time Boeing 737NG szimulátort. A Malév Pilótaképzési Központjában telepített FFS X szimulátor volt az elsõ ilyen típusú berendezés Európában.
A szimulátor 2007 szeptembere óta rendelkezik JAR-STD1A Level C minõsítéssel, amely évente megújításra kerül.
Mûszaki leírás
Simulator Specifications (Siminfo.pdf)
Qualification Certificate (Certificate2008.pdf)
A Malév FFS X B737NG szimulátora a Malév Pilótaképzési Központjában található a Ferihegyi Repülõtér 1-es termináljának közelében.
1946. március 29-én jött létre a Malév jogelõdje, a Maszovlet, a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság. A légitársaság flottája öt, 21 személyes Li-2-es utasszállítóból és öt, háromüléses Po-2-es taxigépbõl állt. A Maszovlet 1946. október 15-étõl folyamatosan indította el a belföldi járatokat a fõbb magyar városokba. Az elsõ külföldi járat 1947-ben indult útjára Prágába.
Fontos változást hozott a Maszovlet életében a Ferihegyi repülõtér 1950.
2006. október 26.-án a Budapest Airport Handling Kft. részvényeinek felvásárlásával, annak tizenöt éves sikeres múltjára alapozva a török tulajdonú Çelebi Ground Handling Inc. megalapította cégünket, a Çelebi Ground Handling Hungary Kft.-t, amely ma jelentõs piaci részesedéssel rendelkezik a budapesti Ferihegyi Repülõtér földi kiszolgálási piacán.
Az isztambuli Çelebi Ground Handling Inc. vállalatot 1958.-ban hozta létre Ali Cavit Çelebioglu - ez volt Törökország elsõ magántulajdonú földi kiszolgáló cége.
Mivel a tárgyalások január 24-én szombaton folytatódnak, a Budapest Airport úgy döntött, hogy január 25-én, vasárnap hajnalban, üzemkezdetkor újranyitja az 1-es terminált. A terminál az elsõ járat jegykezelése elõtt már megnyílik. A diszkont légitársaságokat kiszolgáló 1-es terminált január 19-én zárta be a BA, mivel két repülõtéri szakszervezet úgy döntött, folytatja a decemberben felfüggesztett sztrájkot.
A második sztrájkot a szakszervezetek két nap után, szerdán ismét
felfüggesztették, de egyúttal kijelentették, hogy a gördülõ sztrájk
taktikáját alkalmazva bármikor készek azonnal folytatni a sztrájkot.
15 éve | B Klári | 2 hozzászólás
Konkrét adatokkal, számításokkal alátámasztott javaslatcsomagot ismertettek a szakszervezetek a Hochtief-Budapest Airport vezetõségével folytatott mai sztrájk-tárgyaláson. Ebbe beépítették a cégvezetés által szorgalmazott hatékonyságnövelés szempontjait, ugyanakkor olyan elemeket is tartalmaz, amelyek biztosítják, hogy a dolgozók számára is elfogadható legyen a megállapodás.
A két oldal elképzelései közötti különbséget nem lehet
meghatározni, mert a dolgozói oldallal szemben a menedzsment csak olyan
terveket ismertetett ezidáig, amely kulcsfontosságú kérdéseket
homályban hagy, és szabad kezet biztosít késõbbi megszorításokhoz.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A hazai légiközlekedési ágazat legnagyobb érdekképviseleti szerve, a MAPLÉSZ (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség).
Tagja, a LESZ (Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet), amely 2008 tavaszán, két szakszervezet összeolvadásával alakult.
A jelenleg több mint 1200 tagot számláló szervezet több ferihegyi vállalatnál erõs pozíciókkal bír. Távlati célja ágazati szintû, tehát országos kollektív szerzõdés kidolgozása és elfogadtatása.
További információ:
Csorba Attila, a LESZ elnöke: 20/973-6290
Terebesi Péter, a LESZ alelnöke: 20/9131-366
Az RDSZSZ (Repülõtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete), több mint tíz éve alakult.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A két szakszervezet december 10-én hirdetett határozatlan idejû sztrájkot, miután nem tudtak megegyezni a munkaadóval az új kollektív szerzõdésrõl, a kiszervezésekrõl és a létszámról. A munkabeszüntetést december 22-én függesztették fel, és január 19-én délután indították újra.
A ferihegyi repteret üzemeltetõ - és tulajdonló - cég alapvetõen két fronton került szembe dolgozóival. A sztrájkhoz vezetõ konfliktust az okozta, hogy a társaság és alkalmazottai közötti kollektív szerzõdés októberben megszûnt, az új kapcsán pedig komoly nézet- és érdekellentétek alakultak ki.
Miután decemberi sztrájkjuk után sem született számukra is elfogadható megállapodás a munkáltatóval a január eleji tárgyalásokon, a dolgozói szakszervezetek január 19-én hétfõn újra felvették a sztrájkot. A bejelentés a repteret és a Malévot is váratlanul érte.
A két napja tartó munkabeszüntetést a reptéri dolgozók január 21. reggel hat órától elõzetes bejelentés nélkül felfüggesztették. A második ferihegyi sztrájk az elsõnél jóval kisebb fennakadásokat okozott, nem bénult meg a reptér forgalma, csupán két-három órás késések alakultak ki.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Csökkent a ferihegyi repülõtér utasforgalma tavaly: a Budapest Airport (BA) összesen 8 millió 443 ezer utast szolgált ki, 1,8 százalékkal kevesebbet, mint az azt megelõzõ évben; a vezérigazgató szerint 2009 is nehéz, de "izgalmas" év lesz. Az utasszám csökkenésére a fapadosok 2003-as megjelenése óta biztosan nem volt példa Ferihegyen.
Szollár Domokos, a BA szóvivõje az MTI kérdésére elmondta, hogy 2008 utolsó hónapjában 505.594 utas fordult meg Ferihegyen, 9,9 százalékkal kevesebb, mint 2007 azonos idõszakában.
A Malév Magyar Légiközlekedési Zrt.
több mint hatvan éves múltra tekint vissza, 2007. március 29-én ünnepelte fennállásnak 62. évfordulóját. Napjainkban a közép-kelet-európai térség egyik vezetõ menetrendszerû utasszállítással, árufuvarozással és charterüzemeléssel foglalkozó légitársaságaként tartják számon.
Tulajdonos:
Airbridge Zrt.: 99,95 %
Kisrészvényesek: 0,05%
A Malév Zrt. Igazgatóságának tagjai
Boris Abramovich - az Igazgatóság elnöke
Alexander Abramovich
Leonov Péter
Kiss Kálmán
Csobánczy Gábor
Dr.
A Malév Zrt. 2008. december 19-re összehívott rendkívüli Közgyûlése 2009. január 16.-án folytatta munkáját és az alábbi döntéseket hozta:
A Malév Zrt. fõtulajdonosa, az AirBridge Zrt. javaslatára az Igazgatóságból visszahívásra került Borisz Abramovics az igazgatóság elnöke és Alexander Abramovics igazgatósági tag. A Felügyelõbizottság összetételében változás nem történt.
A Malév tõkehelyzetének rendezését célzó napirend kapcsán a fõtulajdonos indítványára a Közgyûlés felkérte a légitársaság Igazgatóságát, hogy vizsgálja meg a tõkerendezés lehetséges módjait, egyebek mellett a tõkeleszállítás és a tõkeemelés lehetõségeit.
1950. május 7-én nyílt meg a Ferihegyi repülõtér 1-es terminálja.
Az eredetileg polgári-katonai-sport repülésekre szánt létesítmény építésére 1939-ben írták ki a pályázatot és a 21 beérkezett pályamunka közül a nyertes végül a Le Corbusier francia építészsztár mellett inaskodó ifjabb Dávid Károly lett.
A terv fõ formai különlegessége az volt, hogy a Dávid által elképzelt vasbeton szerkezetû téglaépület alaprajza egy repülõgép felülnézeti sziluettje.
Az Aeroplex mint a Malév százszázalékos leányvállalata 1992 óta nyújt mûszaki karbantartási szolgáltatásokat Budapest Ferihegy nemzetközi repülõterén. A vállalat Boeing 767, 737, 757, Fokker 70 és 100 és CRJ típusú repülõgépekre szakosodott.
Az Aeroplex középtávú stratégiájában nagy súlyt fektet a többi között a line maintenance tevékenységének külföldi bõvítésére. E tevékenység kiterjesztését a társaság két lépcsõben végezte: elõször a moszkva-domogyedovói, aztán a krasznojárszki Line Station megnyitásával.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Egy év alatt a Malévnek 3,5 milliárd forint többletbevétele származott a oneworld légiszövetségi tagságból - közölte a légitársaság. A Malév 2007 április 1-jén csatlakozott a oneworld szövetséghez. A tagság elsõ évében a kilenc partner légitársaság több mint 65 ezer utast hozott a Malév fedélzetére, ami mintegy 3,5 milliárd forint többletbevételt generált.
A szövetségi hatásnak köszönhetõen jelentõsen bõvült a Malév Duna Club törzsutasprogram kínálata, egy év alatt több mint 30 százalékkal nõtt a cég törzsutasainak száma.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A oneworld(R), a világ vezetõ globális minõségi légiszövetsége látványos ünnepi rendezvény keretében köszöntötte tagjai sorában a Malévet 2007 tavaszán a légitársaság budapesti bázisrepülõterén.
A Japan Airlines, Ázsia - Csendes - Óceánia legnagyobb légitársasága, és vele együtt annak öt leányvállalata, valamint a Royal Jordanian, amely az elsõ globális szövetségi rendszerhez csatlakozó Közel-Keleti légitársaság, szintén a napokban válik a oneworld tagjává.
index.hu 2009. 01. 15.
A csodával határos módon az összes utas túlélte a csütörtöki New York-i légi balesetet, amikor egy Airbus A320-as a Hudson folyó jeges vizébe zuhant. A gép valószínûleg madarakkal ütközött, emiatt leálltak a motorjai. Az FBI kizárja, hogy terrorakció történt. A US Airways részvényei három százalékot estek, pedig a becsapódás elõtt hét százalékos pluszban voltak.
A Hudson folyóba esett New Yorkban a US Airways 1549-es járata, jelentette a CNN.
15 éve | B Klári | 1 hozzászólás
Egy US Airways jet 155 utassal a fedélzetén a fagyos Hudson folyóba süllyedt Manhattan mellett miután vadlúd csapattal ütközött a gép közvetlen felszállás után 2009. január 15.-én. Mindenkit sikerült kimenteni a gépbõl. Chesley Sullenberger volt a gép pilótája (fotóját is láthatod a képsorozatban).
A FAA { Federal Aviation Administration} gyorsjelentése:
Hangos robbanás, gázszag az utastérben, ég? motor,pánik. Pilóta és
személyzett jó kríziskezel? készsége.
A Magyarországon mûködõ diszkont légitársaságok közül egyedül a SkyEurope légitársaság utasait köszönti idõnként egy kedves, de határozott nõi hang a pilótafülkébõl. Kardos Diana 2005. óta repül a SkyEurope kötelékében. Ö az egyetlen nõi pilóta a cég magyarországi bázisán. Dia nagyon örül annak hogy nõként is megállja a helyét, ebben a kemény, férfias világban. Egy bátor anyukának, a kíváncsiságának és határtalan kitartásának köszönheti, hogy pilóta lett.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Europa Nostra-díjban részesült a Ferihegy I. terminál helyreállítása
Szécsi Zsolt építész írása
A helyreállítás tervezõi dr. Jaklics Ervin építész (Lakóterv Kft.)
Obermayer István építész (Ober-Art Bt.) és Szécsi Zsolt építész (Állami
Mûemlék-helyreállítási és Restaurálási Központ). A mûemléki belsõterek
és bútorok Takács László+ belsõépítész és Szécsi Zsolt építész tervei
alapján kerültek kivitelezésre. A megvalósításra a Magyar Építõ Rt.,
Hérosz Építõ Rt., valamint a Rezonátor Rt.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Hosszú távú együttmûködést kötött a Malév Zrt. és a Goldtimer Alapítvány, a világon egyetlen repülõképes Liszunov Li-2-es oldtimer repülõgép üzemeltetõje. Ennek keretében a nemzeti légitársaság szakmunkával és eszköztárával hozzájárult ahhoz, hogy a HA-LIX lajstromjelû Li-2-es repülõgép eredeti, 1960-as Malév festéssel repülhessen. Az átfestést a Malév leányvállalatának, az Aeroplex of Central Europe Kft.-nek a munkatársai végezték Ferihegyen.
15 éve | B Klári | 4 hozzászólás
Most a Budapest Airport (BA) Zrt. képviselõinek állítólagos felkészületlensége miatt nem született megegyezés Ferihegyen.
A szemben álló felek csak abban értenek egyet, hogy a szombaton hatályát vesztett szerzõdés január 31-ig marad érvényben. A dolgozók szerint a BA csak a költségek lefaragásában érdekelt, nincs egyéb koncepciója. Elfogadhatatlan a vállalat munkaidõkeret meghatározása is, mert annak értelmében, a nyári hónapokban 48 órás munkahetek lennének - írta a Népszabadság.
15 éve | B Klári | 1 hozzászólás
Repülésbiztonsággal hivatalból ugyan a Hungarocontrol Zrt. foglalkozik, a
a sport és szabadidős célú repülések, illetve az abban résztvevők biztonságának szolgálatát viszont a a Magyar Repülő Szövetség Repülésbiztonsági Szervezete látja el.
A repülésbiztonság ma már önálló tudományágként napról-napra fejlődik és átalakul. Ennek megfelelően az ilyen irányú tevékenységünk fő célja a megelőzés.
Sajnos sok esetben a már kialakult veszélyhelyzetek, illetve bekövetkezett balesetek kivizsgálásában is részt kell venni.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. a magyar légtérben légiforgalmi szolgáltatásokat nyújt a kijelölt légterekben és a légiforgalmi szakszemélyzet képzését végzi.
Tipp:
Nézd meg az "Érdekes" link kategóriában a munkájukról szóló videót és más érdekes cikkeket a repülésbiztonság multjáról, a nemrég átadott új radarállomás felállításáról, tedd fel a számítógépedre a repülésbiztonsági képernyõvédõt.
A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat 2002.
Társaságunk országos hatáskörû. Tagjaink az egyetemes magyar- és a hozzá kapcsolódó nemzetközi repülés történetének kutatásával, adatainak és tárgyi emlékeinek gyûjtésével foglalkoznak.
Tagjaink között pilóták, mérnökök, tanárok, szakírók, sportrepülõk mellett más, a repülés iránt érdeklõdõ személyek különbözõ korosztályai vannak.
Tagjaink egyénileg végzik kutatásaikat, a Társaság támogatásával. Az eredményeikrõl évente egyszer, konferencia keretében számolnak be.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Ma reggel a Kollektív Szerzõdés (KSZ) módosításának részleteirõl folytatódtak a tárgyalások a Budapest Airport (BA) vezetése és a szakszervezetek között. Hétfõn a KSZ egyik legfontosabb területe, a munkarend került terítékre: a BA átadta az érdekképviseleteknek a mûszakrendek új tervezetét.
A BA vezetõsége ismét kijelentette, hogy a munkarendek
megváltoztatására azért van szükség, hogy a repülõtér rugalmasan tudjon
alkalmazkodni a piaci és forgalmi követelményekhez.
Január 9.-én reggel folytatódtak a tárgyalások a BA vezetése és a reprezentatív szakszervezetek között. A fõ napirendi pont most is az új Kollektív Szerzõdés létrehozása volt. A BA elfogadta azt a felvetést, hogy az új KSZ-rõl ne fejezetenként, hanem az ügyek fontossági sorrendjében tárgyaljanak a felek. Ennek megfelelõen hétfõtõl már az új munkarendekrõl, az új pótlékrendszerrõl, a felmondási idõ és végkielégítés mértékérõl kezdõdnek ?- remélhetõleg - konstruktív és intenzív tárgyalások.
A jelenlegi Kollektív Szerzõdés január 10-vel megszûnik.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A rendkívüli hideg Ferihegyen az átlagosnál is jobban érezteti hatását, hiszen a tág terek és a hatalmas betonfelület felerõsíti a zord körülményeket. Éppen ezért a Budapest Airport (BA) több mint 600, elsõsorban a szabadban, vagy részben a szabadban dolgozó munkatársát látja el folyamatosan meleg védõitallal. A teakészleteket a BA munkavédelmi osztálya folyamatosan ellenõrzi. A forró ital biztosítása plusz négy fok alatti hõmérséklet alatt törvényi kötelezettség is egyben.
15 éve | Jodli Ferenc | 0 hozzászólás
Továbbra sincs megegyezés Ferihegyen, a Budapest Airport (BA) kölcsönös biztosítékokat javasolt az új kollektív szerzõdésrõl kezdeményezett tárgyalások idejére, míg a szakszervezetek szerint közelebb került a sztrájk folytatásának lehetõsége, miután a munkaadó "hátba szúrta" a munkavállalókat azzal, hogy újabb sztrájktörõk alkalmazására készül.
A ferihegyi repülõteret üzemeltetõ társaságnak azért van szüksége biztosítékokra, mert a szakszervezetetek csak felfüggesztették, de nem szüntették be a sztrájkot, míg a szakszervezeteknek arra várnak biztosítékot, hogy nem állnak munkába újabb külföldi szakemberek az utasbiztonságon - olvasható a BA csütörtöki közleményében.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Tíz elvesztegetett nap után a
Hochtief-Budapest Airport vezetõsége eleget tett törvényes
kötelezettségének, és január 7-én tárgyalóasztalhoz ült a
szakszervezetekkel. A megbeszélésen a menedzsment tartalmi
engedményekre nem volt hajlandó, ugyanakkor a felek kölcsönös
bizalomerõsítõ lépésekre tettek ígéretet.
Az optimizmust
azonban hamar eloszlatta az a véletlenül téves címre küldött levél, ami
a szakszervezetek birtokába került tegnap, a koraesti órákban.
15 éve | B Klári | 1 hozzászólás
A ferihegyi érdekképviseletek Molnár Csaba hírközlési és gazdasági miniszter segítségét kérik annak érdekében, hogy elmozduljanak a holtpontról a Budapest Airporttal (BA) folytatott egyeztetések.
A szakszervezetek szerint elsõsorban a német Hochtief, mint a BA többségi tulajdonosa felelõs a "jogsértésekért, a dolgozók kizsigereléséért és a tervezett bércsökkentésért".
A szakszervezetek szerint bármiféle leépítési terv és egyeztetés nélkül 120 munkást bocsátottak el egyesével és kis csoportokban.
Miután elmaradt az eredetileg keddre meghirdetett tárgyalás Ferihegyen a dolgozók képviselõi és a cégvezetés között, így ma dõlhet el, folytatódik-e az átmenetileg felfüggesztett munkabeszüntetés - írja szerdai számában a Népszabadság.
A szakszervezet kedden nem ment el az egyeztetésre, amit Csorba Attila,
a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke a lapnak azzal
indokolt, hogy a cégvezetés nem válaszolt az elõzetesen elküldött
javaslattervezetükre.
A reptér a második kategóriába tartozó ipari nagyfogyasztó, így a gázkorlátozás szerdától vonatkozik rá is.
A Ferihegyi Nemzetközi Repülõtéren janiár 7.-én leállították a gázfelhasználást, a fûtést és a melegvizet biztosító kazánokat olajtüzelésre állították át, a reptér mûködését az intézkedés nem érinti - mondta el Szollár Domokos, a repteret üzemeltetõ Budapest Airport szóvivõje az MTI-nek szerda reggel.
A szakszervezet szerint akár szerdától folytatódhat a karácsony idejére
felfüggesztett sztrájk Ferihegyen, amennyiben továbbra sem sikerül
megállapodásra jutni a munkáltató Budapest Airport Zrt. vezetõségével.
Errõl Terebesi Péter a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ)
alelnöke, a sztrájkbizottság egyik vezetõje beszélt a Népszabadságnak.
Hogy így lesz-e, a mai tárgyaláson dõl el. A felek korábban abban
állapodtak meg, hogy a karácsonyi ünnepekre való tekintettel január
6-ig átmenetileg felfüggesztik a sztrájkot.
A repülõtéri sztrájk folytatását helyezték kilátásba a Budapest Airport dolgozói, ha a vállalat vezetése továbbra sem hajlandó érdemben tárgyalni velük.
A
szakszervezetek december elején szüntették be a munkát, és a kéthetes
folyamatos sztrájkot csak a karácsonyi ünnepekre való tekintettel
függesztették fel.
Kovács Zoltán, a Repülõtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezetének
elnöke a hírTV-nek elmondta: január 5-én hétfõn megkeresik azt a
döntési jogkörrel rendelkezõ személyt a Budapest Airportnál, aki
határozhat a tárgyalások folytatásáról.
|
Bombariadó miatt kiürítették hétfõn reggel fél nyolckor a Ferihegyi repülõtér 2A és 2B termináljait. Az induló és érkezõ forgalomban kisebb késésekre kell számítani. Az átvizsgálással a tûzszerészek kilenc óra körül végeztek, a 2B-t háromnegyed kilenckor már megnyitották.
Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivõje elmondta, hogy a 2A és 2B terminálok nyilvános csarnokait ürítették ki, a tranzitot nem. Aki már bejutott a gépéhez, az elindulhat, de kisebb késésekre kell számítani az induló és az érkezõ gépeknél is.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Repülõgép Emlékpark
Az Est.hu kérdezte:
Miért lett Repülõgép Emlékpark a múzeum neve?
Dr. Palágyi Gábor, alapítványi titkár: Nálunk a repülésbõl már
,,kiszuperált", leállított repülõgépeket lehet megtekinteni. Általában,
ha egy gép nem repülhet többet, akkor szétbontják. Egyet-egyet meg
szoktak tartani emléknek, hogy az utókor lássa, milyen repülõk
szolgáltak. Ezért kapta ez a terület a Repülõgép Emlékpark nevet.
Sok múzeummal ellentétben, itt a látogatók felmehetnek a gépekre, sõt, még a pilótaülésbe is beülhetnek.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás