Ferihegy repülőtér: blog

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei

 

 

 

A ferihegyi repülőtér idén május 8-án ünnepli fennállásának 60 éves évfordulóját. Ennek tiszteletére az IVAO-HU a Budapest Airport Zrt-vel továbbra is együttműködve a születésnapot egy 24 órás rendezvénnyel kívánja megünnepelni. A repülést otthonról kell megoldani a gépek darabszáma és grafikai teljesítménye miatt, de az irányítást egy helyről oldjuk meg. Ezt a helyszínt számunkra a Budapest Airport biztosítja az egyik előadó termében.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 14 éve

Kedves Anna!

Ezt az alkalmat az ország és világszerte Flight Simulátor (Repülő szimulátor) számítógépes játékot játszók népes táborának szánja a repülőtér.

Ezeket a játékosokat az IVAO fogja össze egy online programon és felületen keresztül és nemrég zárult le a jelentkezési határidő az eseményre.

Én is jelen leszek és majd mesélek róla ezen az oldalon.

Tovább 

A híradásokban leírt ok életszerű, sajnos valóban lezuhanhat így egy repülőgép – mondta el az fn.hu kérdésére Kositzky Attila, a légierő volt vezérkari főnöke.

 

Az elnöki gép nemrég esett át nagyjavításon

A Vesztyi 24 orosz hírtelevízió műsorában megszólaltatta a szamarai repülőgépgyár igazgatóját. A TU-154 típusú gépeket itt gyártották s még ma is készül belőlük, bár már kevés.

Az igazgató elmondta, hogy a lengyel államfő kilencvenes évek közepén gyártott repülőgépe tavaly esett át nagyjavításon a gyárban, korához képest viszonylag kevés órát repült - mint a kormánygépek általában -, és a következő nagyjavítás évek múlva lett volna esedékes, a rendszeres karbantartást Lengyelországban végezték.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 14 éve

Lech Kaczynski lengyel elnök repülőgépének katasztrófáját 2010 áprilisában a pilóták helytelen cselekedetei okozták, amit az váltott ki, hogy a pilóták fülkéjében illetéktelen személyek tartózkodtak és hogy nem tartották be a repülésbiztonsági szabályokat. Erre a következtetésre jutott az Államközi Légiközlekedési Bizottság (IAC) Műszaki Bizottsága, amelyik a tragédiát kiváltó okokat kutatta.

Az IAC bizottsága tevékenységének eredményeit csak 2011 január 12-én ismertette a bizottság vezetője, Tatjana Anogyina és az IAC Műszaki Bizottságának elnöke, Alekszej Morozov. Az újságíróknak bemutattak egy filmet, amelyik a Szmolenszk környéki események rekonstrukcióját képezte.

Tatjana Anogyina megjegyezte, hogy a szerencsétlenség okait az orosz és lengyel kormány határozata alapján vizsgálták ki, a repülési szabályokat megállapító chicagói egyezmény értelmében, amelyiket a világ 190 országa elfogadott, beleértve Oroszországot és Lengyelországot is. A kezdet kezdetétől az IAC páratlan lépésre határozta el magát: a szerencsétlenség kinyomozása érdekében tett minden lépésbe bevonták a lengyel szakemberek nagy csoportját, akik haladéktalanul a katasztrófa helyére siethettek. A lengyel félnek átadták a fekete dobozokban található felvételeket. A katasztrófa kinyomozásában nemzetközi szakértők is részt vettek.

Az IAC megállapította, hogy a katasztrófát csakis egy esetben lehetetett volna megelőzni: ha a pilóták a pótreptéren való landolás mellett döntenek – közölte Tatjana Anogyina.

„A repülés során a TU-154-es személyzete többször információkat kapott a nem megfelelő időjárási feltételekről a célreptéren a fehérorosz légiforgalmi irányítási szervektől és a Szmolenszk-Szevernij reptér szerveitől, valamint a JAK-40 lengyel repülőgép pilótáitól, akik korábban értek földet a szmolenszki repülőtéren. Ennek ellenére a TU-154-es személyzete nem döntött a pótreptéren való landolás mellett.”

Szakértők és légiközlekedési pszichológusok, többek között lengyelek véleménye szerint a pilóták végzetes döntésében az a tényező is közrejátszott, hogy fülkéjükben illetéktelen személyek tartózkodtak – jegyezte meg Anogyina.

„Magas rangú illetéktelen személyek – a Lengyel Köztársaság légierőinek főparancsnoka és a protokollfőnök – jelenléte a pilóták fülkéjében és a Fő Utasnak a parancsnok által vélt negatív reagálása pszichológiai nyomást gyakorolt a csapat tagjaira és közrejátszott abban, hogy amellett döntöttek, hogy bármilyen viszonyok közt folytatják a landolást, beleértve a nem igazolt kockázat viszonyait is, „bármi történjék is”. A bírósági orvosi szakvizsgálat kimutatta, hogy a légierő-főparancsnok vérében az etilalkohol szintje elérte a nulla hat promillét.”

A Műszaki Bizottság megállapította: Varsóból való indulása előtt a repülőgép rendben volt. A gép hajtóművei és rendszerei nem mondták fel a szolgálatot, a gépen nem történt sem robbanás, sem tűz, a gép nem hullott szét a levegőben a földre zuhanás előtt. A személyzet viszont nem volt felkészülve kellőképpen. A repülőgép parancsnoka, mint a személyzet többi tagja is, szerény önálló repülési tapasztalattal rendelkezett.

Az IAC és a nemzetközi szakértők végkövetkeztetései egyértelműek: a szmolenszki repülőtér hiányosságai nem okozhatták a szerencsétlenséget. A rendkívüli helyzet nem a földön, hanem a levegőben alakult ki.

ruvr.ru

Tovább 

 
Lezuhant a lengyel államfő - 
új részletek - illusztráció




Lech Kaczynski lengyel államfő, repülőgépszerencsétlenségben életét vesztette az oroszországi Szmolenszk közelében. A gépen még 131-en utaztak, köztük a felesége, a lengyel parlament alelnöke, a lengyel Központi Bank kormányzója és gyerekek is, de senki sem élte túl a balesetet.

Kaczynski a katiny-i erdőbe látogatott volna, hogy lerója kegyeletét az 1940-ben ott kivégzett, közel 20 ezer lengyel emléke előtt.

Tovább 

Új Malév partner: Sixt AG Autókölcsönző

 

A magyar légitársaság a világszerte mintegy 4.000 kölcsönzési ponttal rendelkező, Németország vezető autókölcsönző cégével, a Sixt AG-vel kötött együttműködési szerződést. A Malév a nemzetközi hírnév, a szolgáltatások magas színvonala, azok kedvező ára, a brand és a hosszú távú együttműködési lehetőségek széles köre miatt voksolt a nagynevű cégre. Az utasok számára az új Malév partner a légitársaság weboldalán keresztül történő foglalás esetén a Sixt által kínált legalacsonyabb árat, időközönként pedig ezen felüli extra kedvezményeket biztosít.

Tovább 

A Japan Airlines közzétette nyári charter menetrendjét. Az útvonalak között szerepel Budapest is Boeing 747-400-as repülőgépekkel. Ezen kívül Rómába, Nápolyba, Varsóba, Berlinbe, Prágába, Athénba, Ljubljanába, Dubrovnikba, valamint Zürichbe és Barcelonába indít gépeket.

 

A charterekkel japán túristákat hoznak európai nagyvárosokba a Japán Travel Bureau szervezésében.



Prága - Budapest


30JUL10 – 07AUG10 Fukuoka – Sapporo – Prague // Budapest – Sapporo – Fukuoka


06AUG10 – 14AUG10 Osaka Kansai – Budapest // Prague – Osaka Kansai


13AUG10 – 21AUG10 Tokyo Narita – Prague // Budapest – Tokyo Narita

Tovább 

A Malévnek 2009-ben 24,4 milliárdos mérleg szerinti vesztesége volt, melynek kialakulására számos a múltban történt hibás döntés is hatással volt. A Fokker 70-es repülőgépek évtizedes használat után tavaly kerültek kivonásra a forgalomból. Az elmúlt években a légitársaság ugyanakkor nem különített el összeget, hogy fedezze a gépek visszaadásának költségeit és nem tervezett be egyéb karbantartási munkákat sem ezekre a repülőgépekre. Ennek végeredménye egy egyszeri 4.8 milliárd forintos költség lett, mely a tavalyi év eredményeit ugyancsak rontotta.

Tovább 

Új repülőgéptípus érkezett a Ferihegyi repülőtérre: az ukrán AeroSvit légitársaság megkezdte menetrendszerinti járatát Budapest és Kijev között a vadonatúj Antonov An-148 -100B típusú sugárhajtású géppel.

 


Az első járat Szapszibo ukrán kapitány elmondása szerint eseménytelenül zajlott, a gép egy óra és húsz perc alatt teljesítette a Kijev-Budapest útvonalat. Egyedül a ferihegyi 31 R jelű (kettes) futópályára történő leszállás előtt lehetett némi turbulenciát tapasztalni, de amúgy az új gép nagyszerűen viselkedett a levegőben és a földön egyaránt - közölt a Budapest Airport.

Tovább 

A nyári időszámítás életbe lépésével egyidőben, március 28-án hajnalban, a korábbi évekhez hasonlóan a Malév is módosítja menetrendjét: vasárnaptól már új célállomásokra is repülnek a légitársaság gépei.

 

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

A téli időszakot követően májustól újra beindulnak a nyári favorit célállomások Malaga, Split, áprilistól Szentpétervár, és újra elérhető lesz Dublin is.


A Malév a nyári menetrendben 35 ország 50 célállomására repül.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 14 éve

Így van, de nyárra vonatkozik és még aktuális is!
Ha te máshogy gondolod, fűzd hozzá frissebb információidat.

Tovább 

Összeesküvés-elméletek, titkos katonai kísérletek, klímamódosítás, avagy csak hétköznapi fizika és hétköznapi jelenségek? Egy kis magyarázat, hogy miket is láthatunk az égen, ami egyeseknek gyanús.

 




Az emberek nagy része nem bámul fel az égre, maximum, ha mennydörgést hall. Vagy talán megnéz egy naplementét, amelyet átitat a romantika és a szúnyogzümmögés. Nagyritkán, véletlenül észrevesz azonban valamit, ami eltér az átlagostól, megszokottaktól...

Tovább 

Sok emberben felmerül a kérdés: „Miért kell a repülést jogilag szabályozni”? Főleg azok számára, akik a siklórepülésben a szabadságot, a kötetlenséget látják. 

Hazánkban jelenleg (2000. ápr.10.) 475 siklóernyőst tartanak nyilván. Ehhez hozzá kell számítani a sárkányosokat – tekintettel arra, hogy Ők is ugyanazokat a starthelyeket használják – valamint azt, hogy siklórepülő táborunk dinamikusan fejlődik.

Tekintettel arra, hogy a levegőben nehéz táblákat elhelyezni, a légiközlekedést más - egyedi módon szabályozzák.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 14 éve

Módosulnak a légtérhasználati engedélyeztetés szabályai

2010. március 26.

A kormány április 1-jei hatállyal módosította a magyar légtér igénybevételéről szóló rendeletet - közölte a kormányszóvivő az MTI-vel pénteken.
Szollár Domokos elmondta: a módosítás eredményeként életszerűbb szabályok jönnek létre, világosabbá és egyértelműbbé válnak a felelősségi körök, és pontosabb határidőket szabnak meg a légtérhasználati engedélykérelmekre. Hozzátette: az eddigi hét helyett nyolc nappal a tervezett berepülés előtt kell kérelmezni az egyszeri berepülési engedélyt.
Új elem az is, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (NKH) a külügyminiszter akkor küldi meg a kérelmet, ha annak teljesítésével egyetért és az NKH légiközlekedési igazgatósága ezt további jóváhagyások megszerzése érdekében - elektronikus úton vagy telefaxon - haladéktalanul megküldi az Információs Hivatalnak (IH), a Nemzetbiztonsági Hivatalnak (NBH), a Katonai Biztonsági Hivatalnak (KBH) és a Katonai Felderítő Hivatalnak (KFH). Szintén új elem, hogy az említett szerveknek két napjuk van arra, hogy hozzájáruljanak az engedély megadásához. A folyamat felgyorsítása érdekében a szerveknek a hozzájárulást elektronikus úton vagy telefaxon kell megtennie a légiközlekedési igazgatóság felé.
Az engedélyt az NKH továbbra is csak akkor adhatja meg, ha ahhoz a külügyminiszteren kívül az IH, az NBH, a KBH és a KFH hozzájárul - közölte a szóvivő.

- Híradó.hu -

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu