Ferihegy repülőtér: blog

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei

Országos Modell - Makett Show és baleset megelőzési kampány több mint 4.000 m2-en az Új Buda Centerben! Modell – Makett Show, Új Buda Center, május 7-9

SZÁLLJ BE TE IS! – szólítja meg, hívja az újszerű és egyedülálló rendezvénynek helyet adó Új Buda Center és a LÁNG Vasútmodellező Gyermek és Ifjúsági Szakkőr a gyerekeket, családokat, a járműmodellek és makettek rajongóit. A bevásárlóközpont második emeletén közel 4.000 m2-en Modell- Makett Show, a parkolóban különböző színes programok várják a látogatókat egész hétvégén.

Tovább 

2010. április 21-én a Malév Oktatási Központ mellől átvontatták a tűzoltóbázis elé a HA-LCE lajstromjelű (c/n 73A-047) Tu-154B-2 típusú repülőgépet.

 

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 "Elemér" pályafutása:

 

1973. október 02-án érkezett Ferihegyre ICAO I minősítéssel. Első útját MAH120/1 járatszámmal Budapest – Varsó – Leningrád – Varsó – Budapest útvonalon teljesítette október közepén.

Utolsó hozzászólás

Herbszt Gábor üzente 14 éve

Elszállt az utolsó remény!

Eddig rménykedtem de most már elszállt a z utolsó reménysugár, hogy egyszer talán vlamelyik Repüléstörténeti Múzeumban megtekinthetik a repülés szerelmesei ezt az a hajdan nagyszerű gépet. Sajnos most már csak egy kiállított és megtekinthető Tu-154 maradt a Malév valaha 18 gépet számláló flottájából . És miután a tűzoltóság kezelésbe veszi nagyon valószínűsíthető ,hogy ő is a hajdani HA-LBG-(TU-134) sorsára jut aminek maradványait most is meg lehet tekinteni a 31R pálya végében. Szerintem sokkal méltóbb helyet foglalt volna el Szolnokon a volt társai között (IL-18 HA-MOE, TU-134 HA-LBF). Amikor a HA-MOG(IL-18) megmenekült a feldarabolás elöl felcsillant egy kis reménysugár, de ez 2010.04.21.-én eltűnt. Együttérzek azokkal a pilótákkal és fedélzeti mérnökökkel akik repülték és szerették ezt a géptípust, és mint olvastam Parancsnok úr írását könnyek között nagyokat nyelve vettek búcsúk a hazai légi közlekedés egyik gyöngyszemétől és életük egy részétől.

Tovább 

 

A légtér ellenőrzéséért felelős nemzetközi szervezet, az Eurocontrol azt közölte, hogy április 21-én minden bizonnyal már eléri a 75 százalékot az Európában közlekedő légi járatok száma az izlandi vulkánkitörés előtti szinthez viszonyítva.

Már csak akkor kell járatokat törölni, ha a célállomás nem tudja fogadni a repülőgépet.

 

Hardy Mihály elmondta: a törlések főleg a németországi járatokat érintik. Hozzátette: a Budapest Airport változatlanul azt kéri, hogy az utasok tájékozódjanak a járatok indulásáról, mielőtt a repülőtérre indulnak.

Tovább 

Egy amerikai szenátusi javaslat törvényben tiltaná meg a helyi légitársaságoknak, hogy különdíjat számítsanak fel a kézipoggyászok után. Az Európai Unióban ilyen általános érvényű szabályozásra nincs lehetőség. Amerikában tiltakozásra szólítják fel az utasokat, légitársaságok közben egyre elképesztőbb díjtételekkel rémisztgetnek.

 

 

Tiltakozásra szólítja fel a turistákat egy nonprofit fogyasztóvédelmi szervezet. A FlyersRights arra bátorítja az utasokat, hogy az oldalukon kitölthető petícióval formáljanak jogot bizonyos repüléssel kapcsolatos különdíjak és pluszköltségek eltörlésére.

Tovább 

A Repülni jó magazinújság megkérte Magyar János oktató kapitányt, aki kormánygép személyzeteként is dolgozott, hogy mondja el véleményét a lengyel elnöki gép katasztrófájáról.

 

A lengyel kormánygép lezuhanása nagyon sok érdekes kérdést vet fel. Túl azon a tényen, hogy a lengyeleknek az sokkal több, mint egy légi katasztrófa, nekik ez nemzeti katasztrófa, nagyon érdekes kapcsolódással a lengyel történelemhez, érdemes megvizsgálni, amit eddig tudunk.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 14 éve

Az orosz hivatalos vizsgálat pilóta hibáról, az elhunyt elnök veje merényletről, a lengyelek hivatalos elemzése pedig az orosz légi irányítók nem megfelelő tevékenységéről beszél a tavaly Szmolenszkben lezuhant lengyel Tupoljev Tu-154 típusú kormánygéppel kapcsolatban.

A 2011. január közepén Moszkvában közzétett jelentésében az Államközi Repülésügyi Bizottság egyedül a lengyel felet tette felelőssé a történtekért. Megállapításai, amelyek szerint a balesetet az okozta, hogy a néhai elnök és más magas rangú tisztségviselők lélektani nyomást gyakoroltak a pilótára, élénk vitát váltottak ki Lengyelországban.

A lengyel elnök elleni merénylet hipotézise ma hihetőbb, mint valaha – mondta a néhai elnök veje, Marcin Dubieniecki ügyvéd a PAP lengyel hírügynökségnek. Az ügyvéd azzal vádolta az orosz hivatalos jelentést, hogy el akarta leplezni azt a tényt, miszerint a lengyel pilóta megpróbálta visszanyerni a magasságot és átstartolni 22 másodperccel a lezuhanás előtt. E kísérlet szerinte azért mondott csődöt, mert a személyzet félrevezető tájékoztatást kapott a magasságot és a leszállófolyosót illetően.

A belügyminiszter vezette hivatalos lengyel vizsgálóbizottság is sajtóértekezletet tartott. Szerintük az orosz légi irányítók 11 másodperccel később adtak utasítást a gép felemelkedésére, amikor az már 70 méterrel a helyes magasság alatt 80 méterre el is tért a leszállópálya tengelyétől. Másrészt a ködben 800 méteres látótávolságról tájékoztatták a pilótákat, amikor csak maximum 300 méterre lehetett látni.

A lengyel bizottság egyik tagja szerint az orosz légi irányítók nem nyújtottak kielégítő támogatást a lengyel pilótáknak a leszálláshoz, mert a fizikai terhelhetőség határán álltak.

Érdekesség, hogy a lengyelek olyan felvételekre hivatkoztak az irányító toronyból, melyet az orosz fél hivatalosan nem adott át részükre.

Az orosz bizottság egyik tagja az összefüggésekből kiragadottnak minősítette a fenti lengyel elemzést és bejelentette, hogy az orosz vizsgáló bizottság úgy döntött, hogy teljes terjedelmében nyilvánosságra hozza a leszállás során a földi irányítótorony hangfelvételeinek jegyzőkönyveit.

Tovább 

Az újabb híreket nézd a hozzászólásoknál!

 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatósága péntek este 19.00 órától szombat este 19.00 óráig elrendelte Magyarországon a teljes légtérzárat. Ennek értelmében Ferihegyen ma este 19.00 órától 24 órán át se le-, se felszálló gépek nem lesznek, azonban a repülőtér ez idő alatt is nyitva marad.


 

Itt a bűnös: izlandi tűzhányó által légkörbe került finom vulkáni por, mely beterítette Európa nagy részét

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Párizs, Orly

 

 

Minden utas, akinek ez időre szóló jegye van, érdeklődjön a légitársaságnál az utazásával kapcsolatban.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 14 éve

Nyitva marad a magyar légtér 6 ezer méter felett és alatt is, legközelebb 20-án este döntenek arról, hogy elrendelik-e a légtérzárat, az előrejelzések alapján erre azonban nem kell számítani - mondta Hangyál Gyula, a HungaroControl légirforgalmi vezérigazgató-helyettese kedden sajtótájékoztatón. Arról azonban a légitársaságok döntenek, hogy elindítják-e a járatokat, Szilágyi Károly, a Budapest Airport kommunikációs vezetője az MTI-nek azt mondta: Ferihegyről eddig hét gép indult el. Berényi Lívia, az Országos Meteorológiai Szolgálat repülésmeteorológusa arról tájékoztatott, hogy kedd hajnalban egy újabb hamufelhő érte el az országot, amely 5 ezer méter alatt található.

Az áramlás észak-nyugati marad, amely újabb, nagyobb koncentrációjú hamufelhőt hozhat az ország felé, ha aktív marad az izlandi vulkán. Hozzátette, hogy jelentősebb javulás szombattól várható, amikor délire fordul az áramlás és a mediterrán térségből frissebb levegő érkezik az ország fölé. Mint azt Hangyál Gyula elmondta, az elmúlt éjszaka a szakemberek új eljárásrendet dolgoztak ki, ez alapján a hamu hatását és súlyosságát két kategóriára osztották. Erről minden hatodik órában térképet adnak ki és jelölik, hogy melyik az a légtér, amely nem repülhető a szennyezettség miatt. Ez jelenleg az Izlandhoz közeli országok légtereit érinti, Nyugat-Európa jelentős részét nem. A másik kategória a potenciálisan szennyezett légtér, ezekben az országokban az államok döntenek arról, hogy biztonságos-e a repülés - mondta.

Tovább 

Ha már nem tudunk repülni - légtérzár alatt az ország - nézzünk pár felvételt a légterünk lezárásának okáról:

 

 

A nagy-britanniai és észak-európai légiközlekedés összeomlását okozó hamufelhők egy izlandi gleccservulkánból erednek, amelynek fokozott aktivitása még márciusban kezdődött. A NASA elmúlt három hétben készült felvételei ezt az aktivitást mutatják be.

 


 

2010.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 14 éve

The air traffic agency Eurocontrol said almost two-thirds of Europe's flights were canceled Friday, as air space remained largely closed in Britain and across large chunks of north and central Europe.

"The skies are totally empty over northern Europe," said Brian Flynn, deputy head of Eurocontrol, adding "there will be some significant disruption of European air traffic tomorrow."

The agency said about 16,000 of Europe's usual 28,000 daily flights were canceled Friday — twice as many as were canceled a day earlier.

U.S. airlines canceled 280 of the more than 330 trans-Atlantic flights of a normal day, and about 60 flights between Asia and Europe were canceled.

The International Air Transport Association said the volcano was costing the industry at least $200 million a day.

Southern Iceland's Eyjafjallajokull (ay-yah-FYAH'-plah-yer-kuh-duhl) volcano began erupting for the second time in a month on Wednesday, sending ash several miles (kilometers) into the air. Winds pushed the plume south and east across Britain, Ireland, Scandinavia and into the heart of Europe.

Gray ash settled in drifts near the glacier, swirling in the air and turning day into night. Authorities told people in the area with respiratory problems to stay indoors, and advised everyone to wear masks and protective goggles outside.

Aviation experts said it was among the worst disruptions Europe has ever seen.

"We don't have many volcanoes in Europe," said David Learmount of Flight International, an aviation publication. "The wind was blowing in the wrong direction."

Tovább 

2010. április 16. este 7 órától légtérzárat rendelt el a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatósága a teljes magyar légérre az izlandi vulkánkitörés miatt. A teljes repülési tilalom április 17. este 7 óráig érvényes.

 

A hatóság az Országos Meteorológiai Szolgálat jelzése miatt rendelt el zárlatot, mert a légkörbe került nagy mennyiségű vulkáni hamu hamarosan eléri az országot. A tilalmat korábban is feloldhatják, ám szükség esetén további zárlat is előfordulhat - tájékoztatta a Független Hírügynökséget péntek délután Polcz Kornélia, az NKH szóvivője.

Az NKH a légtérzárról értesítette a hazai és nemzetközi légi forgalom résztvevőit.

Tovább 

A Budapest Airport megkezdte károsanyag-koncentrációt mérő berendezésének próbaüzemét annak érdekében, hogy sikerüljön megóvni és javítani a környékbeli élővizek minőségét és tisztaságát.

 

A rendszer – egyebek mellett – a szervesanyag koncentrációt, télen pl. a légijárművek jégtelenítéséhez használt speciális anyag töménységét méri, amely a csapadékvízzel együtt kerül a repülőtér vízelvezető hálózatába.

 


A mostani csapadékos időjárás kiváló alkalmat biztosít a tesztelésre, hiszen az előrejelzések szerint egész héten kiadós mennyiségű eső várható.
Az új berendezés nem pusztán ellenőrzésre alkalmas, hanem közvetlen szerepe van a vízminőség megóvásában is.

Tovább 

Kettő Londonba, és egy Oslóba induló járatot is törölni kellett a ferihegyi repülőtéren az izlandi vulkánkitörés miatt - mondta Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivője.

 

Szilágyi Károly elmondta, hogy a nap folyamán további törlések várhatók, így azt javasolják az utasoknak, hogy a repülőtérre való indulás előtt tájékozódjanak a repülőtér honlapján vagy vegyék fel a kapcsolatot légitársaságukkal.


Az április 14.-i légi közlekedési zavarokat okozott a brit szigetek fölé sodródott vulkáni hamu, s ennek következtében számos repülőteret le kellett zárni Nagy-Britanniában.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 14 éve

Várhatóan pénteken az esti órákban éri el Magyarország határát az észak-nyugat-európai légi közlekedést megbénító vulkáni hamufelhő, az eddigi információk szerint csak súrolja az országot, de ha szükséges, korlátozzák a magyar légtér használatát is.

A felhő Magyarország felett 10,5 kilométer magasságig terjedhet fel, várhatóan 6-7 kilométeres magasságban a lesz a legsűrűbb. Szombaton tovább haladva várhatóan eléri a déli országrészeket is. A meteorológusok várakozása szerint vasárnapra változik az áramlás iránya, a felhő valószínűleg akkorra elhagyhatja az országot.

Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivője elmondta: az eddigi adatok szerint kicsi az esélye annak, hogy az izlandi vulkánkitörésből származó hamufelhő miatt le kell zárni a légteret. Fehér Imre a légiforgalmi szolgálat, a HungaroControl szóvivője pedig megerősítette: folyamatosan egyeztetnek a meteorológiai szolgálattal. Ha szükséges elrendelik a légtérkorlátozást.

Pénteken reggel Ausztria is bejelentette, hogy délutántól fokozatosan lezárja légterét a forgalom elől. Több európai légteret is lezártak: nem közlekedhetnek repülők egyebek között a lengyel, a belga, a német és a brit légtérben sem, továbbá a skandináv országokban. Az európai légi közlekedésben még két napig lehetnek zavarok az európai légi közlekedés biztonságáért felelős szervezet, az Eurocontrol szóvivője szerint. A helyzet normalizálódása - tette hozzá Kyla Evens - attól függ, miként vonul tovább a kitörés következtében a légkörben keletkezett hatalmas porfelhő. Mivel nincs erős szél, a légkörbe jutott hamu csak nagyon lassan oszlik szét. Ferihegyen mintegy 40 pénteki járatot töröltek. A hamufelhő az éjszakai órákban, várhatóan éjfél és hajnali négy között érheti el Magyarország északi részét - mondta Bozó János, az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) repülésmeteorológusa. Hozzátette, hogy mind az ő számításaik, mind a vulkáni hamu terjedését vizsgáló, Volcanic Ash Advisory Center londoni központja ezt jelezték előre.

Bozó János azt mondta, hogy miután apró szemcsékről van szó, ha némi nedvesség is található a légkörben, akkor a térségben éjszaka fátyolfelhősebb lehet az ég, illetve kevésbé lehet majd látni a Holdat. Hozzátette, miután a felhő koncentrációját nem ismerik pontosan, ezért nem lehet tökéletesen megmondani, hogy mennyire homályosítja el az eget, de a jelenlegi műholdfelvételek alapján nem okoz majd teljes borultságot. A felhő pillanatnyilag Németország északi harmada és Lengyelország felett jár.

A repülésmeteorológus azt mondta, hogy a nagyobb részecskék feltehetően kiülepedtek az óceán fölött, de nem zárható ki, hogy kisebb mértékű ülepedés Magyarország felett is előfordulhat. Felhívta a figyelmet arra, hogy a hamufelhő folyamatosan hígul, ráadásul a széttartó áramlások miatt semmiképpen sem olyan koncentrációban ér Magyarország fölé, mint amilyet jelenleg Németország felett tapasztalnak.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu