Ferihegy repülőtér: blog

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei

A Pénzügyminisztérium közleménye:


2010. február 26.-án este a felek, a Magyar Állam képviseletében Oszkó Péter pénzügyminiszter, valamint az orosz Vnyesekonombank, a légitársaság korábbi fő tulajdonosa az AirBridge Zrt., a Malév Zrt. és az MNV Zrt. képviselői aláírták a dokumentumot.


A megállapodás alapján a Malév Zrt-ben a Magyar Állam szerez meghatározó, 95 százalékos tulajdont. A fennmaradt 5 százalékkal az AirBridge rendelkezik.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 14 éve

Átutalta az orosz állami Vnyesekonombank azt a 32 millió eurós bankgaranciát, amit az AirBridge Zrt.-nek vállalt a Malév privatizációjában a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnek fizetendő bérleti díjakra - mondta Pichler Ferenc, a Pénzügyminisztérium szóvivője.
A magyar állam csütörtökön végrehajtja a Malévban az alaptőke már korábban bejelentett emelését. Az már korábban nyilvánosságra került, hogy a magyar állam nem megveszi a Malévet a tulajdonostól, az orosz Vnyesekonombank kisebbségi tulajdonában lévő AirBridge Zrt.-től, hanem tőkét emel. A 25,36 milliárd forint tőkeemelésből 20,7 milliárd forint a készpénz, 4,66 milliárd forint pedig apport.
Így a magyar állam a Malév 95 százalékos tulajdonosává válik, 5 százalék pedig az AirBridge birtokában marad.

- Híradó.hu -

Tovább 

Az mfor.hu számba vette azokat a főnököket, akik az ezredforduló óta irányították a 2007 elején 200 millió forintért orosz tulajdonba eladott légitársaságot.

Az eredmény meglehetősen lehangoló: vezetésük alatt a cég folyamatosan több milliárd, esetenként tízmilliárd forint feletti veszteséget produkált.


Igaz, mentségükre legyen mondva, hogy a 2007-ig állami tulajdonban lévő cég radikális átalakítása sok esetben felső politikai nyomásra hiúsult meg - az állam a fájdalmas lépések meghozatala helyett inkább állta a tetemes mínuszokat.

Tovább 

 

Ugyan nemrég még arról volt szó, hogy a költségvetésnek egy fillérjébe se kerül (illetve, hogy a GM nem hajlandó állami pénzből hozzájárulni) a MALÉV visszaállamosításához, mégis a legújabb hírek szerint 17 milliárd forintot csoportosít át a kormány a költségvetésen belül az ismét állami tulajdonba került Malév tőkehelyzetének rendezésére.

 

Ez derül ki ugyanis egy 2010. március elején napvilágot látott kormányrendeletből. Erre azért van szükség, hogy a nemzeti légitársaság főtulajdonosává előlépett állam teljesíteni tudja több mint 25 milliárd forintos tőkeemelési kötelezettségét: 20,7 milliárd forintot készpénzben tol bele a súlyos likviditási problémákkal küzdő cégbe, 4,7 milliárd forint értékben pedig készpénzmozgással nem járó apportot hajt végre.

Tovább 

1910. január 10-én Adorján János gépészmérnök, repülőgép-tervező a hazai repülés egyik úttörő személyisége megépítette a „Libelle” (Szitakötő) nevű, kéthengeres (18,4 kW-os) Adorján-Dedics motorral szerelt repülőgépét. Első, sikeres felszállását 1910. január 10-én hajtotta végre. A próbaút egyben az első olyan alkalom volt, amikor magyar pilóta magyar tervezésű és kivitelezésű repülőgéppel emelkedett a levegőbe.

 

Ennek előzménye volt az, hogy 1909.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 14 éve

Repüléstörténeti konferencia



A repülős szakma a magyar repülés története és kiváló szereplői, hősei előtti tisztelet szellemében kívánja megünnepelni a teljes 2010. évet, amely a 2010. január 9-én nyilvános repüléstörténeti konferenciával egybekötött ünnepséggel indult.A Magyar Repüléstörténeti Társaság (MRT) a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum (MMKM) dísztermében tartotta meg az ünnepi összejövetelt.

A rendkívüli érdeklődéssel kísért találkozón a hazai légiközlekedési társadalom egyes szereplői kaptak lehetőséget arra, hogy értékeljék az elmúlt időszakot és persze a jelen állapotokat is bemutatva adjanak képet az előttünk álló közös feladatokról, kihívásokról. A rendezvényt jelenlétével megtisztelte Lotz Károly elnök úr. A HungaroControl képviseletében Bakos József légiforgalmi igazgató úr mondott beszédet.

A beszédek mellett ’A magyar repülés centenáriuma’ címmel megjelent – erre az eseményre készült - hiánypótló könyv bemutatására is sor került.

Kuriózumként került bemutatásra a „Libelle” repülőgép replikája, amely a mai modern magyar gyártású repülőgép mellett lett kiállítva, láttatva az elmúlt 100 évben bekövetkezett technikai fejlődést.

Január 10-én az évforduló tiszteletére a repülés barátai megemlékezést és koszorúzást szerveztek az Őrs vezér téren lévő repülési emlékműnél. Sokan jöttek el és rótták le tiszteletüket. Természetesen a repülőgépek sem hiányozhattak, a Járműtörténeti Emlékekért Társaság Alapítvány (JET AGE) szervezésében 25 repülőgép tisztelgő repülését várta mindenki, de a ködös időjárás közbeszólt.

Tovább 

  • IT-business Schopp Attila,

 

Nem könnyű megtervezni az éves és napi munkabeosztást olyan helyeken, ahol a dolgozókra számtalan különböző munkajogi szabály vonatkozik. Különösen felelősségteljes feladat ez, ha a dolgozók munkája a magyar légtér forgalmának irányítása.

 

Nyolc óra munka, nyolc óra pihenés, nyolc óra szórakozás – ennek az ideális felosztásnak már többnyire az első harmada sem igaz: kevesen vannak, akik mindennap pontosan nyolc órát dolgoznak.

Tovább 

Az utasszállító repülőgéppel a New York-i Hudson folyón kényszerleszállást végrehajtó, és ezzel világhírűvé vált amerikai US Airways pilótája, Chesley Sullenberger szerdán bejelentette, hogy nyugdíjba vonult. A Sully néven közismert 59 éves kapitány úgy jellemezte három évtizedes karrierjét, hogy munkáját "szenvedélyből" csinálta. Sully kapitány tavaly, 2009 január 15-én egy Airbus A320-as utasszállító géppel szállt fel a New York-i La Guardia repülőtérről, az Észak-Karolinában fekvő Charlotte városába tartva.

Tovább 

Repterek és turizmus: mire számíthat a turisztikai ágazat a repülőterektől? címmel szakmai előadásokon és interaktív fórumon vettünk részt a kiállítás szakmai napján, ahol az alábbi hangzott el:


- A Budapest Airport fejlesztési programjának állása, Ferihegy perspektívái címmel Kamu Jandu légiközlekedési
igazgató által megtartott előadásban:

 

A Budapest Airport egyelőre óvatos optimizmussal tekint a 2010-es esztendőre, az év eleji kedvező forgalmi statisztikák alapján.

Tovább 

 

A Légiszállítási Ágazati Párbeszéd Bizottság tagjai a légiszállítási ágazatban tevékenykedő érdekképviseleti szervezetek és munkaadók, valamint a Magyar Vasúti, Vízi és Léiközlekedési Szövetség (MVVLSZ).

 

A Légiszállítási Ágazati Párbeszéd Bizottság célja:

 


  • Konzultációs és tárgyaló fórumként segítse a felek közötti folyamatos együttműködést, kollektív tárgyalások folytatását, valamint megállapodások kötését és járuljon hozzá az ágazati szociális párbeszéd intézményes formájának létrehozásához, működtetéséhez a légiszállítás ágazatban,

 

  • konzultációt folytasson a kormánnyal az ágazatot érintő kérdésekben, továbbá véleményt nyilváníthasson az ágazatot érintő jogszabályok tervezeteiről,

  • keretében a felek együttműködése mindazon területekre, intézkedésekre, amelyek az ágazat helyzetét, jövőjét, munkáltatói, vagy munkavállalói érdekeit érintik, kiterjedjen,
  •  

  • segítse elő mind az ágazati, mind a munkahelyi szintű megállapodások – kollektív szerződések - létrehozását, továbbá
  •  

  • járuljon hozzá a szakmai összetartozás alapján történő összefogás, közös fellépés erősítéséhez, közös álláspontok, közös javaslatok, iránymutatások, állásfoglalások kialakításához és képviseletéhez
  •  

     

    Alapító szervezetek:


    Munkaadói oldal


    Aeroplex of Central Europe Közép-Európai Kft (ACE)

    Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér Üzemeltető Részvénytársaság (Budapest Airport Rt)Cím: 1675 Budapest, Ferihegy I.

    Tovább 

    A Hochtief idején tűntek el a Mélyépítő-milliárdok

    Több milliárd forinttal tartozik szerződött partnereinek és a hitelező pénzintézeteknek a fizetésképtelenné vált Mélyépítő, amely ellen 2007. júliusban felszámolást kezdeményezett egyik hitelezője. A pénzükre váró vállalkozások szerint az adósság jelentős része még abból az időből származik, amikor a cég a Hochtief többségi tulajdonában volt. A reptértulajdonos német cég csak annyit mond: a Mélyépítőhöz most már semmi közük.

     


    A Hochtief múltja és jelene

    "Megbízhatóan gazdálkodunk és vállaljuk a felelősséget.

    Tovább 

     

    Peter Noack

     

     

     

    Peter Noack

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

    HOCHTIEF Development
    Czech Republic s.r.o.
    Peter Noack

    Managing Director
    phone: +420 233 081 973 email: peter.noack@hochtief.de

     

    A Hochtief Projektentwicklung GmbH Peter Noack-ot (41) nevezte ki délkelet-európai leányvállalatainak regionális vezetőjévé. Noack a jövőben a cég csehországi, ausztriai, magyarországi és romániai tevékenységét vezeti majd.

     

     

    network.hu

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

    A jogász végzettségű Noack 2003 végétől ügyvezető igazgatója a prágai Hochtief Development Czech Republic-nak.

    Tovább 

     Frissebb bejegyzések

    Régebbi bejegyzések 

    Ez történt a közösségben:

    Szólj hozzá te is!

    Impresszum
    Network.hu Kft.

    E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu