Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2009. október 6-án végre megkötötte az együttműködési megállapodást a Budapest Airport (BA) és a ferihegyi repülőtérnek otthont adó XVIII. kerületi önkormányzata. A dokumentumot Mester László polgármester és Jost Lammers vezérigazgató írta alá a városházán.
A megállapodás szerint az önkormányzat, illetőleg a BA
kapcsolataikat a jó szomszédság elveire építik és segítséget nyújtanak
egymásnak, olyan esetekben, amelyekben az önkormányzat vagy a BA
közreműködése megkönnyíti a másik fél problémáinak megoldását, ügyeinek
sikerre vitelét.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A nem megfelelő jogi szabályzás miatt a pilóták és légi-utaskísérők a fáradtság miatt veszélyeztetettek - erre hívta fel hétfői demonstrációjával a figyelmet a Magyar Közforgalmi Pilóták Szakmai és Érdekvédelmi Szervezete, a HUNALPA. A magyar közforgalmi pilóták a pilóta egyesületek európai szövetsége (ECA) és a páneurópai szakszervezeti szövetség (ETF) által szervezett 2. Európai Akciónaphoz kapcsolódtak tiltakozásukkal - közölte a Hunalpa.
A repülésbiztonságért és a napi szolgálati idő csökkentéséért tüntetnek október 5-én a pilóták 22 országban, köztük Magyarországon is.
|
|
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Végre elfogták a férfit, aki évek óta árult hamis repülőjegyeket az interneten. Akár 50 millió forintot is kereshetett a hamis jegyekkel. A TV adásba kellett kerülniük olyanoknak, akik hamis jegyet vettek, hogy végre komolyan foglalkozzon a rendőrség a már korábban is egyértelmű üggyel. Akkor azt mondták a Tényeknek, hogy még a csaló címét is elárulták a rendőröknek, mégsem fogták el. Most már igen.
Pénteken mutatta be a TV2 Tények adása a családot, akik 3 gyerekkel Kanadába akartak utazni, és a reptéren derült ki, hogy hamis a jegyük.
Három hajtóműves, közepes hatótávolságú utasszállító repülőgép. A sikeres szovjet konstrukció 1968-ban emelkedett először a levegőbe.
A gép 164-180 utast képes 4000 kilométerre szállítani. A Tu-154-es
hazánkban a Malév egyik alaptípusaként szolgált 1973-tól a 2001-es
kivonásáig.
A több mint 900 elkészült Tu-154-esből még körülbelül 500 darab van forgalomban. Ezek legnagyobb része orosz illetve keleti belföldi és nemzetközi járatokon közlekedik.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A gép mellett ez a tábla áll, a "Tuskó" (egy másik becenév) legfontosabb adataival.
A Tu-154B2 utasszállító: méltóságteljes a kinézete és van benne erő. A képeken a Malév HA-LCG lajtromjelű "Nagyvasa" (ez a Tu-154 egyik beceneve) látható, melya ferihegyi skanzenben tekinthető meg.
A gép orra meglehetősen áramvonalas, azt sugallja, hogy ez a gép szeret gyorsan repülni. És ez így is van!
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A pilótafülke
Varga Ákos Endre
Előrebocsátom: ezt az oldalt magamtól nem tudtam volna megcsinálni. A magyarázatokat szakmabeliek: "Fakezű", Páni János és Újlaki László írták. Ezúton is szeretném megköszönni nekik a segítséget; nem állítom, hogy én mindent értek, amit leírtak, de az biztos, hogy igen jól bemutatták, hogy milyen komplex és gyönyörű műszaki alkotás ez a repülőgép! Az egyes leírások eltérő nyelvezete, stílusa konkrétan is az ő kezük nyomát viseli - remélem ez senkit nem zavar, hiszen ez nem tankönyv!
A Tu-154B2, kicsit részletesebben
A gázkarpult bal oldalán található az SzTU-154 pályavezérlő rendszer kezelőpultja. A pályavezérlő rendszer a roboton keresztül, az annak alapfunkcióit kiegészítő funkciókkal vezérli a repülőgépet, illetve az ú.n. direktor-üzemmódban a pilótának ad a repülőgép adott pályán való vezetését segítő jeleket. Ezek az üzemmódok a sárga gombokkal választhatók ki, ha NAVIGAC. kapcsoló PODGOT (előkészítve) állásban van.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Félelem a repüléstől Hamster
Szép idő van, ragyog a nap, egész jó a látás: ilyenkor a laikusoknak is érdemes kilátogatnia valamelyik kisebb repülőtérre, és befizetni egy rövidebb sétarepülésre; felfedezni, hogy a kisgépes repkedés mennyire más, mint amit az utasszállítókkal való utazás nyújt. Ég és föld! Persze mindezt csak az igazán bátraknak ajánljuk:
Magyarázd el, mitől repül a
repülőgép
A repülés veszélyes üzem
Különösen, ha egy fiatal, szőke leányzó ül melletted:
Fizika vs.
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Új informatikai rendszert vezettek be szeptember 25. hajnalban Ferihegyen, ám ennek utastájékoztató részét nem lehetett zökkenőmentesen beüzemelni. Az MNO számolt be először arról, hogy a repülőtéren elhelyezett tájékoztató monitorok, illetve a cég honlapja nem ad pontos tájékoztatást a gépek érkezéséről.
Egy látogató, aki
egy utasra várakozott a Ferihegyi repülőtéren elmesélte, hogy ismerőse
a 12 órakor Amszterdamból érkező gépen utazott, amelyet a 2/A
terminálra jeleztek, ám őt a 2/B-re irányították.
B Klári 3 hete új blogbejegyzést írt: A 2025. júniusi indiai balesetnél a felszálló gép hajtóművei teljesítményének csökkenése okozhatta
B Klári 3 hete új blogbejegyzést írt: Repülőgépek eseményeiről számol be az Airportal.hu és a Flightglobal.com
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás