Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Malév pénzügyi helyzete átmenetileg rendeződött, de a problémák fél éven belül ismét megjelenhetnek. A kormány viszont úgy tűnik, nem nagyon tudja, mihez kezdjen a nemzeti légitársasággal, akár el is adná, ha lenne kinek. Az Orbán-kabinet ráadásul három oldalról is komoly nyomás alatt van: a Budapest Airport miatt mindenképpen el kell kerülnie a Malév bedőlését, valamint meg kell állapodnia az oroszokkal és az unióval.
Rövid időre rendeződött a Malév tőkehelyzete és fizetőképessége, ugyanis több mint 20 milliárd forintos állami támogatásról döntött a cég rendkívüli közgyűlése pénteken.
Ha valaki a repülőgép szűk ülésében négy órát vagy még többet eltölt anélkül, hogy fölállna, mozogna egy kicsit, azt a veszélyt vállalja, hogy az alsó végtag visszereiben megalvad a vér, és onnan esetleg a tüdőérbe jutva súlyos szövődményt okoz. Több szakértő szerint az utóbbi időkben ez a kockázat ráadásul tovább növekedett a légiközlekedésben tapasztalt bonyodalmak miatt.
Évtizedekkel ezelőtt, amikor a nagy távolságokat felölelő légiközlekedés mindennapossá vált, egyre gyakrabban fordult elő, hogy a végső leszálláskor alsó végtagi visszérgyulladással szállítottak le utasokat a gépről.
|
|
2010. szeptember 20.-án kora délután a Malév MAH742-es járatszámmal Helsinkibe induló gépének kapitánya futómű probléma miatt megszakította a felszállást. A személyzet a 31L futópályán rendben megkezdte a gyorsítást, amikor a repülőgép rendellenesen balra kezdett húzni. A kapitány úgy érezte mintha az egyik kerék defektet kapott volna, ezért megszakította a felszállási műveletet és a Bravo gurulón elhagyta a futópályát, majd visszagurult a 79-es állóhelyre.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Budapest Airport igazgatósága jóváhagyta a cég hajtóműpróbázó hely létesítésével kapcsolatos előterjesztését, így hamarosan megkezdődhetnek a zajvédelmi programban is szereplő beruházás előkészületei. Ezzel a repülőtér újabb lépést tesz a környékbeli települések közösségeit érő zajterhelés csökkentése érdekében, hiszen a hajtóművek tesztelése, a visszajelzések szerint, zavarja néhány pestlőrinci és rákoshegyi lakó nyugalmát.
A légijárművek karbantartása során időnként a hajtóműveket
részleges, vagy maximális teljesítményen kell rövid ideig működtetni –
a földön.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Hogyan lesz valakiből egy 180 fős utasszállító repülőgép pilótája, és ezzel emberi életek és egy óriási jármű ura?
Hogyan változott meg a repülés az elmúlt évtizedekben?
Mikor volt könnyebb repülőgépet vezetni, a ’80-as években, vagy manapság?
Miért utaznak mindig más és más városba a pilóták?
Hogyan dolgozzák fel, ha légi katasztrófákról hallanak?
Kérdések, melyeket nem mertél, vagy nem volt még alkalmad megkérdezni, de a vipcast most a MALÉV pilótájának, Viczián Istvánnak szegezett.
Idézet kaptárlakó blogbejegyzéseiből
Marci hívott, hogy menjünk ki Ferihegyre repülőket nézni. Ezt már régóta tervezzük, de nem jött össze soha. Legalábbis nekem, ő már volt párszor. Ez a Planespotting nagyon nagy műfaj. Voltunk először Ferihegy 1-nél ahol felszálló kisebb gépeket néztünk, majd átmentünk Vecsésre a 2-es terminál kifutópályájának végére, ahol valóságos páholy alakult ki az érdeklődőknek. Több autóval voltak ott népek, fiatalok csoportja, anyuka-apuka a gyerekekkel, meg nagypapa az unokákkal.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Újabb 15 évre írt alá bérleti megállapodást a Budapest Airport Zrt. és a Lufthansa Technik Budapest Kft. az egyik legnagyobb ferihegyi repülőgép-javító műszaki bázis további bérletéről. A megállapodást a Budapest Airport Zrt. részéről Jost Lammers vezérigazgató és René Droese ingatlan-gazdálkodási igazgató, a Lufthansa Technik Budapest Kft. részéről Elmar Lutter vezérigazgató és Szomora Sándor vezérigazgató-helyettes látta el kézjegyével. A következő 15 évben a LTB 140 milliárd forint értékű forgalomra számít, amellyel 350 fő részére biztosít munkahelyet.
A keskenytörzsű repülőgépek nagyjavítására (D-check) és
karbantartására specializálódott Lufthansa Technik Budapest Kft.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az ország több városában, főképp oktatási intézmények, de helyenként nagyvállalat vagy állami közintézmény keretei között rendezik meg az idei Kutatók Éjszakáját szeptember 24-én.
Facebook oldalán rajongója lehetsz a rendezvénynek
Sőt meg is tervezheted a saját programodat, hogy a bő választékból mit néznél meg.
Szokás szerint igencsak kitesz magáért a Corvinus Egyetem, a BME, az ELTE, de nagyon érdemes a Millenáris Parkba vagy az Ericsson Science Parkba.
A 4L-SKY jelű (c/n 0053464934) IL-76-os a Sky Georgia légitársaság színeiben GFG1523-as járatszámmal érkezett Mazar-i-sharifból szeptember 2-án délután, majd két nap múlva délelőtt GFG1515-ös járatszámmal távozott Rostockba.
A személyzet 10 órára ért ki a hajtóművezőnél álló géphez, majd az ismerkedést követően lehetőség nyílt felmenni a fedélzetre.
Míg a pilóták az útvonalat és a repülési tervet egyeztették, addig lehetett szétnézni és fényképezni a fedélzeten.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Ebből az alkalomból a Magyar Repüléstörténeti Társaság „A MAGYAR LÉGIFORGALMI IRÁNYÍTÁS TÖRTÉNETE KÉPEKBEN” címmel jubileumi kiadványt jelentetett meg.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás