Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A HA-LCI lajstromjelű Tupoljev Tu-154-es fedélzetén
tartózkodó 50 fő utas és 10 fős személyzet életét vesztette.
Emlékükre álljon itt Dr. Fülöp András akkori vállalati főpilóta visszaemlékezése.
"Tragikusan gyászos nap a magyar polgári repülés történetében.
Gépünket, a HA-LCI lajstromjelű TU-154-est a bejrúti leszállási manőver
közben rakétatalálat érte, kivédhetetlenül a tengerbe csapódott. A
teljes személyzet és az 51 utas egy értelmetlen háborúskodás
ártalmatlan áldozatai lettek.
Befejeződött a Budapest Airport önkéntes zajszigetelési programjának harmadik szakasza, amelynek keretében a Ferihegyi repülőtérrel szomszédos Vecsés érintett területeinek passzív akusztikai védelmét végezte el a légikikötő üzemeltetője - tudatta szerkesztőségünkkel a reptér üzemeltetője. Az utolsó ingatlanon elvégzett beruházást a helyszínen tekintette meg Szlahó Csaba vecsési polgármester és Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, majd ellátogattak abba az iskolába, amelynek felújításához 15 millió forinttal szintén hozzájárult a Budapest Airport.
|
|
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Malév pénzügyi helyzete átmenetileg rendeződött, de a problémák fél éven belül ismét megjelenhetnek. A kormány viszont úgy tűnik, nem nagyon tudja, mihez kezdjen a nemzeti légitársasággal, akár el is adná, ha lenne kinek. Az Orbán-kabinet ráadásul három oldalról is komoly nyomás alatt van: a Budapest Airport miatt mindenképpen el kell kerülnie a Malév bedőlését, valamint meg kell állapodnia az oroszokkal és az unióval.
Rövid időre rendeződött a Malév tőkehelyzete és fizetőképessége, ugyanis több mint 20 milliárd forintos állami támogatásról döntött a cég rendkívüli közgyűlése pénteken.
Ha valaki a repülőgép szűk ülésében négy órát vagy még többet eltölt anélkül, hogy fölállna, mozogna egy kicsit, azt a veszélyt vállalja, hogy az alsó végtag visszereiben megalvad a vér, és onnan esetleg a tüdőérbe jutva súlyos szövődményt okoz. Több szakértő szerint az utóbbi időkben ez a kockázat ráadásul tovább növekedett a légiközlekedésben tapasztalt bonyodalmak miatt.
Évtizedekkel ezelőtt, amikor a nagy távolságokat felölelő légiközlekedés mindennapossá vált, egyre gyakrabban fordult elő, hogy a végső leszálláskor alsó végtagi visszérgyulladással szállítottak le utasokat a gépről.
2010. szeptember 20.-án kora délután a Malév MAH742-es járatszámmal Helsinkibe induló gépének kapitánya futómű probléma miatt megszakította a felszállást. A személyzet a 31L futópályán rendben megkezdte a gyorsítást, amikor a repülőgép rendellenesen balra kezdett húzni. A kapitány úgy érezte mintha az egyik kerék defektet kapott volna, ezért megszakította a felszállási műveletet és a Bravo gurulón elhagyta a futópályát, majd visszagurult a 79-es állóhelyre.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Budapest Airport igazgatósága jóváhagyta a cég hajtóműpróbázó hely létesítésével kapcsolatos előterjesztését, így hamarosan megkezdődhetnek a zajvédelmi programban is szereplő beruházás előkészületei. Ezzel a repülőtér újabb lépést tesz a környékbeli települések közösségeit érő zajterhelés csökkentése érdekében, hiszen a hajtóművek tesztelése, a visszajelzések szerint, zavarja néhány pestlőrinci és rákoshegyi lakó nyugalmát.
A légijárművek karbantartása során időnként a hajtóműveket
részleges, vagy maximális teljesítményen kell rövid ideig működtetni –
a földön.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Hogyan lesz valakiből egy 180 fős utasszállító repülőgép pilótája, és ezzel emberi életek és egy óriási jármű ura?
Hogyan változott meg a repülés az elmúlt évtizedekben?
Mikor volt könnyebb repülőgépet vezetni, a ’80-as években, vagy manapság?
Miért utaznak mindig más és más városba a pilóták?
Hogyan dolgozzák fel, ha légi katasztrófákról hallanak?
Kérdések, melyeket nem mertél, vagy nem volt még alkalmad megkérdezni, de a vipcast most a MALÉV pilótájának, Viczián Istvánnak szegezett.
Idézet kaptárlakó blogbejegyzéseiből
Marci hívott, hogy menjünk ki Ferihegyre repülőket nézni. Ezt már régóta tervezzük, de nem jött össze soha. Legalábbis nekem, ő már volt párszor. Ez a Planespotting nagyon nagy műfaj. Voltunk először Ferihegy 1-nél ahol felszálló kisebb gépeket néztünk, majd átmentünk Vecsésre a 2-es terminál kifutópályájának végére, ahol valóságos páholy alakult ki az érdeklődőknek. Több autóval voltak ott népek, fiatalok csoportja, anyuka-apuka a gyerekekkel, meg nagypapa az unokákkal.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Újabb 15 évre írt alá bérleti megállapodást a Budapest Airport Zrt. és a Lufthansa Technik Budapest Kft. az egyik legnagyobb ferihegyi repülőgép-javító műszaki bázis további bérletéről. A megállapodást a Budapest Airport Zrt. részéről Jost Lammers vezérigazgató és René Droese ingatlan-gazdálkodási igazgató, a Lufthansa Technik Budapest Kft. részéről Elmar Lutter vezérigazgató és Szomora Sándor vezérigazgató-helyettes látta el kézjegyével. A következő 15 évben a LTB 140 milliárd forint értékű forgalomra számít, amellyel 350 fő részére biztosít munkahelyet.
A keskenytörzsű repülőgépek nagyjavítására (D-check) és
karbantartására specializálódott Lufthansa Technik Budapest Kft.
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az ország több városában, főképp oktatási intézmények, de helyenként nagyvállalat vagy állami közintézmény keretei között rendezik meg az idei Kutatók Éjszakáját szeptember 24-én.
Facebook oldalán rajongója lehetsz a rendezvénynek
Sőt meg is tervezheted a saját programodat, hogy a bő választékból mit néznél meg.
Szokás szerint igencsak kitesz magáért a Corvinus Egyetem, a BME, az ELTE, de nagyon érdemes a Millenáris Parkba vagy az Ericsson Science Parkba.
B Klári 1 hete új blogbejegyzést írt: A 2025. júniusi indiai balesetnél a felszálló gép hajtóművei teljesítményének csökkenése okozhatta
B Klári 1 hete új blogbejegyzést írt: Repülőgépek eseményeiről számol be az Airportal.hu és a Flightglobal.com
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás