Ferihegy repülőtér: blog

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2487 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 783 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2487 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 783 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2487 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 783 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2487 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 783 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei

Új honlap és hihetetlen ajánlat a Malévtõl


 

2009. január 29.

 

 

- Új honlapot indított a Malév január végén, amellyel a nemzeti légitársaság a legmodernebb online eszközökkel tudja kiszolgálni utasait. A legújabb légiközlekedési iparági elvárásoknak, utas- és szakmai igényeknek egyaránt megfelelõ portál informatikai hátterét a Sense/Net informatikai cég legújabb nyílt forrású szoftvere biztosítja. Korszerû arculatát és keresõoptimalizálását a Kirowski ügynökség végezte.

Tovább 

Az OIB, ma Nemzeti Turisztikai Bizottság (NTB) a magyar turisztikai szakma tanácsadó és döntés-elõkészítõ testülete.

 

Az idegenforgalomért felelõs önkormányzati minisztérium vezetõje, Gyenesei István döntött a Ferihegyi repülõteret üzemeltetõ vállalat meghívásáról az NTB-be. Mindez egybeesett a Budapest Airport Zrt. szándékával és elkötelezettségével, hogy a lehetõ leghatékonyabb eszközökkel járuljon hozzá a magyarországi idegenforgalom fejlesztéséhez, javítsa a turizmusban nyújtott szolgáltatások színvonalát és tevékenyen vegyen részt az ország idegenforgalmi stratégiájának alakításában.

 


Dr.

Tovább 

 

 

A franciaországi általános sztrájk ellenére a budapesti légi járatok reggel és kora délelõtt rendben elindultak és meg is érkeztek Párizsba, de a nap folyamán lehet fennakadás a két ország közti légi közlekedésben - tájékoztatott Szollár Domokos.

 

 

MTI / Földi Imre


A ferihegyi repülõteret üzemeltetõ Budapest Airport Zrt. szóvivõje felhívta az utazók figyelmét, hogy vagy légitársaságuknál, vagy a repülõtéri információnál tájékozódjanak az aktuális helyzetrõl.

Tovább 

A munkaadó lesöpörte az asztalról a szakszervezetek pénteki, munkarendekre tett javaslatát, pedig az 80 százalék feletti munkaerõ-kihasználtságot, és több százmillió forintos éves megtakarítást jelentene a cégnek. A LESZ szerint a Budapest Airport csak saját ultimátumáról hajlandó vitatkozni, áll a lapunknk eljuttatott közleményben.

 

 

A szakszervezetek pénteki javaslata nyomán hetek óta elõször konstruktív vita folyt szombaton, végre konkrét adatokról lehetett egyeztetni.

Tovább 

A konzorcium Dr. Reinhard Kalendát, a HOCHTIEF AirPort vezérigazgatóját jelölte a BA Zrt. vezérigazgatójának, a vezérigazgató-helyettesi posztra pedig Dimitrios Gatsonis, a HTA légiközlekedési igazgatója kerül. Kalenda 2007 júniusától, a tulajdonosváltást követõ átmeneti idõszakban irányítja a BA-t.

 

 

Reinhard Kalenda



Dr. Kalenda az aacheni és müncheni egyetemen szerzett mérnöki diplomát, majd különbözõ vállalatok projektmérnökeként dolgozott Németországban és másutt.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 13 éve

Feljelentést tett 2011. október elején az elszámoltatási kormánybiztos a Budapest Airport (BA) Zrt. privatizációja ügyében hivatali visszaélés, hűtlen kezelés és hanyag kezelés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen.

Budai Gyula a Központi Nyomozó Főügyészségen tett feljelentésről csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján számolt be, közölve, hogy vizsgálata szerint a BA "hibás privatizációja" - elmaradt fejlesztések és az ezzel kapcsolatos szankciók hiánya - miatt a magyar államot körülbelül 85 millió euró - mai árfolyamon számítva hozzávetőleg 24 milliárd forint - kár érte.

A kormánybiztos emlékeztetett, a repülőtér-kezelő BA privatizációja 2005 végén zárult le, mégpedig úgy, hogy az eszközök egy részét eladták, a földterületek és az építmények azonban állami tulajdonban maradtak. Szavai szerint az eljárás során a nyertes pályázót, a British Airports Authorityt (BAA) a Wallis Zrt. segítette, s "e segítség eredményeképpen" Bajnai Gordon, a Wallis akkori vezérigazgatója a BA igazgatóságának elnöke lett, ám erről a pozíciójáról a későbbi miniszteri kinevezése miatt lemondott. A privatizációs szerződés megkötése a BAA-val azonban meghiúsult - idézte fel -, ezért a pályázaton második helyezett Hochtieffel kötötte meg az állam a kontraktust.

A Pénzügyminisztériumot (PM) a privatizáció során Draskovics Tibor akkori tárcavezető, majd utódja, Veres János képviselte - közölte Budai Gyula. "Az elrontott privatizációs szerződést" Veres János írta alá - mondta, megjegyezve, hogy azért tette a büntetőfeljelentést a Központi Nyomozó Főügyészségen, mert Veres János jelenleg is országgyűlési képviselő.

A szerződésben a vevő kötelezettséget vállalt bizonyos fejlesztésekre, amelyeket 2011-ig kellett volna megvalósítania, s a BA Zrt.-nek így összesen 260 millió eurót kellett volna beruházásra fordítania, a vagyongyarapodás pedig a magyar államot illette volna meg - fejtette ki, kiemelve ugyanakkor, hogy a szerződések nem tartalmaztak megfelelő garanciát az állam számára arra nézve, ha elmaradnak a vállalt beruházások.

"Veres János olyan szerződést írt alá a nyertes pályázóval, amely semmilyen garanciát nem tartalmazott arra vonatkozólag, hogy mi lesz akkor, ha azok a specifikus fejlesztési kötelezettségvállalások, amelyek konkrét beruházásokat jelentettek volna, elmaradnak" - mondta az elszámoltatásért felelős kormánybiztos, azzal folytatva, hogy az államot képviselő vagyonkezelő és a BA Zrt. között több tárgyalás is történt a teljesítések átütemezéséről.

Ezzel kapcsolatban megjegyezte, a kontraktusnak volt egy kitétele, amely szerint akkor lehet évente tárgyalásokat kezdeni az átütemezésről, ha a vagyonkezelési szerződésben meghatározott utasszám-előrejelzéstől elmarad a tényleges utasszám; ez 2006-tól kezdve így van. A vagyonkezelővel folytatott tárgyalások eredményeként "a magyar állam számára hátrányos átütemezést hajtottak végre", amelynek eredménye a több mint 80 millió eurós kár - összegezte.

Budai Gyula álláspontja szerint az ügyben a felelősség a "hibás szerződések" miatt a döntéshozó PM-et vagy az előkészítést végző vagyonkezelőt terhelheti. Kitért ugyanakkor arra, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. akkori vezérigazgatója, Tátrai Miklós nem önhatalmúlag, hanem az akkori pénzügyminiszter felhatalmazása alapján kötött szerződést a kötelezettségvállalások átütemezésére. Hozzáfűzte továbbá, hogy a magyar állam hiába tartotta meg a részvények 25 plusz 1 százalékát, a BA 2006 óta nem fizetett osztalékot az államnak.

Kérdésre elmondta, vizsgálatának összefoglalóját eljuttatta Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterhez is, és - mint a tulajdonosi jogok gyakorlóját - tulajdonosi vizsgálat lefolytatására kérte fel.

Tovább 

 

2007. május 9-én írta alá a brit BAA és a német Hochtief Airport vezette konzorcium

 

Hochtief Airport (49 százalék),

a montreáli Caisse de dépôt et placement du Québec (23 százalék),

a szingapúri GIC Special Investments (23 százalék) és a

frankfurti KfW IPEX-Bank (4 százalék). 

 

a ferihegyi repülõteret üzemeltetõ Budapest Airport (BA) Zrt. továbbadásáról szóló szerzõdést. A vevõ csoport, amely nagyságrendileg ugyanannyit fizet a BAA-nak a BA-ért, mint amennyiért a britek megvették azt a magyar államtól, átvállalja a 206 millió eurós fejlesztést.

Tovább 

Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke 2009. január 27-én Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy folytatták az egyeztetéseket, azonban ezúttal a napi feladatokat pontosan ismerõ és a szakszervezeti kifogásokkal egyetértõ középvezetõkkel tárgyaltak, munkacsoportokban.

 


Ugyanakkor hozzátette: megállapodás csak akkor lehetséges, ha a BA csúcsvezetése visszavonja a bérek és a pihenõidõk csökkentésére vonatkozó javaslatát.

Tovább 

A Kommerszant címû moszkvai lap a Malévnál bekövetkezett tulajdonosváltásról szólva címében kiemelte: a magyar társaságnak hatékony állami tulajdonost találtak s egyben megõrizték európai státusát.

 

A Kommerszant beszámolt arról, hogy január 24-én a Malév ellenõrzése Borisz Abramovicstól, az AiRUnion légi szövetség társtulajdonosától az orosz állami VEB (Külkereskedelmi és Fejlesztési) bankhoz került.

A Kommerszant szerint ez kormányközi tárgyaláson dõlt el, amelyekre Viktor Zubkov elsõ miniszterelnök-helyettes Budapestre utazott Valerij Okulov, az Aeroflot vezérigazgatója és Anatolij Ballo, a VEB elnök-helyettese kíséretében.

Tovább 

Több hetes tárgyalás után a Malév Zrt. vezetése - megegyezés hiányában - a mai napon átadta a társaság reprezentatív szakszervezeteinek a 2000-ben megkötött Kollektív Szerzõdés felmondásáról szóló értesítést. A rendes felmondás szabályai szerint a Kollektív Szerzõdés még három hónapig, ez év május 31-ig hatályban marad.

 

A Malév Zrt. vezetése elkötelezett, hogy a határidõ lejárta elõtt új Kollektív Szerzõdés szülessen, ezért tovább kívánja folytatni az ez év február elején megkezdett tárgyalásokat egy új, rugalmas és korszerû foglalkoztatást biztosító, a munkavállalók és a vállalat érdekét és a légitársaság hosszú távú versenyképességét egyaránt szolgáló, korszerû Kollektív Szerzõdés mielõbbi megkötése érdekében.

Tovább 

MALÉV FFS X B737NG Szimulátor


Bemutatás 

A Malév 2006 novembere óta üzemelteti a kanadai Mechtronix vállalat által gyártott FFS X Non Zero Flight Time Boeing 737NG szimulátort. A Malév Pilótaképzési Központjában telepített FFS X szimulátor volt az elsõ ilyen típusú berendezés Európában.

A szimulátor 2007 szeptembere óta rendelkezik JAR-STD1A Level C minõsítéssel, amely évente megújításra kerül.

 

Mûszaki leírás

Simulator Specifications (Siminfo.pdf)

Qualification Certificate (Certificate2008.pdf)

 

Megközelíthetõség

A Malév FFS X B737NG szimulátora a Malév Pilótaképzési Központjában található a Ferihegyi Repülõtér 1-es termináljának közelében.

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ez a highfly szimulátor? Ahol van 737, es A320 is?
Igen, arra gondoltam én is, csupán egy aprocska bőkkenő van vele, hogy nem mozog, ami viszont nagyon jó lenne...

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu