Ferihegy repülőtér: blog

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2483 fő
  • Képek - 2478 db
  • Videók - 206 db
  • Blogbejegyzések - 781 db
  • Fórumtémák - 53 db
  • Linkek - 202 db

Üdvözlettel,

Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ferihegyi Repülőtér közössége hírei

Neve: Budapest Ferihegy

 

Kategória: Nyilvános nemzetközi állandó kereskedelmi repülőtér

 

IATA kódja: BUD

ICAO kódja: LHBP

 

Távolság, irány és hosszúság:

13R - 31L: 3010 méter

13L - 31R: 3707 méter

 

Terület: 1 515 hektár

 

 

network.hu

 

 

Terminálok:

 

1-es Terminál:

Schengen és nem Schengen, fapados légitársaságok

700 utast lát el óránként minden irányban.

Tovább 

Demonstrációt tartottak 2009. októberében a magyar pilóták a budapesti Vörösmarty téren, hogy felhívják a figyelmet munkaidejük szabályainak potenciális veszélyeire. A pilóták szerint az uniós szervezet a szükségesnél megengedőbb a szolgálatban eltöltött idő mennyiségét illetően.

 

Október 5-én az európai reptereken több száz pilóta és légiutas-kísérő tájékoztatja az utasokat arról, hogy az Európai Unió megrendelésére készült tanulmány szerint a légi személyzetek kifáradását megakadályozni hivatott jelenlegi uniós szabályok potenciális veszélyeket rejtenek magukban.

Utolsó hozzászólás

Rakusz Regina üzente 15 éve

Majd ha ráérek sajnálom őket....

Tovább 

 

Petícióban követelik a légiközlekedési szakszervezetek a repülőtéren és a Malévnél kialakult, az érdekképviseletek szerint már kritikus helyzet, a szerződések és a problémák orvoslására készülő tervek nyilvánosságra hozatalát; az Oszkó Péter pénzügyminiszternek címzett petíciót szombaton adták át a Pénzügyminisztériumban.


 

Ferenczi Zsolt, a pilótákat tömörítő érdekképviselet, a Hunalpa szóvivője az MTI-nek elmondta: a dokumentumot valamennyi repülőtéri és maléves szakszervezet aláírta, és azt az országgyűlési képviselőknek is eljuttatták.

Tovább 

Az AIRportal.hu 2007. végi alábbi cikkében leírtak dokumentálták  a Budapest Airport képviselőivel történt első egyeztetéseket spotter ügyben:

A 2007. augusztusában 400 repülésbarát által aláírt javaslatokról kezdtek tárgyalásokat a Budapest Airport és a repülésbarátok képviselői. Az új, német vezetés és a korábbi angol tulajdonosok hozzáállása között jelentős különbség van.

2007 nyár végén egy nyílt levelet küldtünk a Budapest Airport Zrt. új vezérigazgatójának, Reinhard Kalenda úrnak, 400 repülésbarát aláírásával.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 15 éve

Mar sokan es szamtalanszor bebizonyitottuk/bebizonyitottatok, hogy kintrol, a kerites kivagasa nelkul is sokkal jobb fotokat tudtok/tudunk kesziteni, mint az a benti ember, aki gyartja a szemetet, annak ellenere, hogy mindenrol tud, oda all ahova akar es emellett meg az indexen kelti a hangulatot.

Az AIRportal.hu kezdemenyezese spotter domb ugyben nem halt be, csak mint minden a repteren iszonyu lassan es nyogvenyelosen megy. Masreszt vannak olyan szervek/emberek/erdekek repteren belul, akiknek ez nem tetszik es probaljak blokkolni a folyamatot. Az indexen inditott diskurzus - aminek sokan felultetek - is ezt az erdeket szolgalja, vagy tudatosan/akarattal vagy anelkul.

A kerites megrongalasa nem helyes cselekedet, viszont egyertelmuen annak a helytelen folyamatnak a kovetkezmenye, hogy a repter egyes szervei nem akarjak megturni a spottereket es probaljak ellehetetleniteni a hobbit. Ez persze nem menti fel a rongalokat, de kerulendo az altalanositas is: spotter nem egyelo a rongaloval es a rongalo nem egyelo a spotterrel. Ugyanez vonatkozik a szemetelokre is.

Ha tetszik, ha nem spotterek vannak, lesznek: ez a hobbi nem illegalis Magyarorszagon, az EU-ban es a vilag legtobb orszagaban sem. Meg kell teremteni a normalis es kulturalt kereteket.

Tovább 

A 2009-es év a polgári légiközlekedés történetének legnagyobb kihívásait hozta a légitársaságok számára. A 2008-ban rekord szintre emelkedő olajárak következtében az idén a kerozin ára is drasztikusan emelkedett, míg a gazdasági válság miatt drámai módon visszaesett utazási kereslet minden légiközlekedési szegmensben éreztette hatását, ám leginkább az üzleti utakat érintette érzékenyen.

A Lufthansa Csoport a kínált rugalmas átalakításával, illetve a CLIMB 2011 program elindításával reagált a helyzetre.

Tovább 

Mielőtt elindulsz a reptérre, ellenőrizd a járatuk várható indulási idejét:

 

Ma induló gépek

 

Ma érkező gépek

 

Szombaton este, éjjel további intenzív havazás várható Budapest fölött a repülésmeteorológiai jelentés szerint. Ferihegy térségében a szakemberek a délutáni óráktól kezdve 5-10 cm vastag hótakaró lerakódására számítanak. Az ügyeletes repülőtér-vezető ezért elrendelte a hóeltakarítást a Ferihegyi repülőtéren.


Hardy Mihály reptéri szóvivő elmondta, hogy egyelőre meg tudnak birkózni az időjárással, több mint 40 gép dolgozik a leszállópályák megtisztításán.

Tovább 

A Budapest – Velence járat indításának köszönhetően a Carpatair légitársaság piacvezető pozíciót szerzett a régióban Olaszországi végcéllal.

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Temesvári székhelyű, teljes körű szolgáltatást nyújtó Carpatair új közvetlen járatot indított 2009. december 7.-én Budapest – Velence között. Az 50 üléses Saab 2000 típusú gépből hetente 10 közlekedik az útvonalon.

Tovább 

Annak apropóján szállunk le képzeletben a kanadai Edmonton repülőterére, hogy tegnap, 2009. december 13-án történelmi hidegrekordot mértek a városban.

 

 

network.hu

 

Aznap északa itt, Alberta tartományban mérték Észak-Amerika legalacsonyabb hőmérsékletét.

 

Az Edmontoni Nemzetközi Repülőtér szélmentes helyen lévő mérőállomásán -46.1 fokot mutatott a hőmérő. Szeles helyen pedig még -58 -ot is mértünk, mutatott rá Peter Spyker meteorológus.

 

 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az előző ilyen rekord pont egy évvel ezelőtt  december 13-án történt, amikor a tegnap átéltekhez képest egész meleg, -36.1 C volt  :-)

 

 

 

network.hu

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edmonton lakossága közel egymillió fő.

Tovább 

A Budapest Airport és a MALÉV arra kéri adecember 13-i esti járatok utasait, hogy a gépük indulását megelőzően a szokásosnál legalább egy órával korábban érkezzenek ki a repülőtérre, és akinek módja van rá, éljen az online check-in lehetőségével.

 

 

A sztrájk ellenére a forgalomban a kora esti órákig nem volt fennakadás.

 

Az MTI helyszínen lévő tudósítója is megerősítette, hogy a repülőtéren nincs fennakadás.

 

Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója azt mondta, hogy ebben az időszakban 19 olyan járat van - a Malév mellett más légitársaságoké is -, amelynek a Malév GH a földi kiszolgálója, de a sztrájk a többi ebben az idősávban induló járatot - összesen 30 - is érintheti.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 13 éve

Akkor...de most ismét kiújulni látszik a probléma:

Idén év végén jár le ugyanis a két évvel ezelőtt, 11 napos sztrájk lezárásaként elfogadott, a Borisz Abramovics tulajdonossal, Martin Gauss Malév-vezérrel és Limburger Lóránttal, a Malév GH vezetőjével kötött kollektív szerződés a Malév-csoport földi kiszolgálást végző tagvállalatánál, a Malév GH-nál. A LESZ azt szeretné, ha a jelenlegi megállapodást néhány módosítással újabb három évre aláírná a két tárgyaló fél. Az eddigi egyeztetések alapján azonban úgy tűnik, a menedzsment a munkavállalók számára is elfogadható feltételekkel csak fél évre hajlandó új kollektív szerződést kötni. Ez csak a pillanatnyi feszültség levezetését szolgálná, és lejárta után halmozott hátrányokat hozna a munkavállalóknak. A szakszervezet ezt nem tudja elfogadni. A cég menedzsmentje jelenleg ötéves stratégiát készít, amelyből ismét kihagynák a kétkezi munkát végzőket, akik legalább rövidebb távon szeretnék látni, mire is számíthatnak.
A szakszervezet azt is várja a vezetőségtől, hogy garantálja a cafetéria-rendszer juttatásainak értékállóságát 2012-ben, hogy az elmúlt évek áldozatai után a dolgozóknak ne kelljen jövőre további veszteségeket elszenvedniük. Különösen érzékenyen érint sokakat, hogy a melegétel-utalványok nagy részét a jövőben csak a munkahelyi étkezdékben, büfékben tudnák beváltani, ahol – részben a Budapest Airport Zrt. árfelhajtó hatású, magas bérleti díjai miatt – igen költségesen tudnak csak étkezni. Márpedig az alulfizetett dolgozók többsége jelenleg alapvető élelmiszereket vásárol családjának e juttatással.
Különösen nagy a dolgozói felháborodás a vezetőség elutasító álláspontja miatt, mert az elmúlt években a cafetéria igyekezett ellentételezni a fizetések folyamatos értékcsökkenését. Így a múltban keservesen kiharcolt engedmények válnának semmivé, ha a vállalat nem kompenzálja a kedvezőtlen változásokat és azt, hogy a munkavállalóknak több mint fél évtizede nem volt alapbér-emelése. A bérek vásárlóértéke az elhibázott privatizáció óta olyan szintre csökkent, hogy már a puszta megélhetést veszélyezteti.
Többen erősen megütköztek Limburger Lóránt elutasító álláspontján. A Malév GH, és egyben a teljes Malév-csoport igazgatója sokat beszélt reorganizációs sikerekről és bíztató kilátásokról a médiában az elmúlt napokban. Azonban eközben nem feledkezhet meg az embert próbáló kétkezi munkát végző, alulfizetett munkavállalókról. Azokról a kollégákról, akiknek fizetése folyamatosan veszített értékéből, miközben a menedzsment létszáma és bérköltsége éveken át emelkedett, a rekordveszteségek ellenére is.
A munkahelyen Limburger múltban tett bejelentéseiben már sokan csalódtak. Az elmúlt politikai garnitúrák alatt számos állami, majd magánkézben lévő repülőtéri vállalatnál megfordult. Miután visszatért a konkurenciától, az elmúlt öt évet a Malév GH vezetőjeként teljesítette. A Népszabadságnak a napokban úgy nyilatkozott: „A Malév ma már nem egy pénzszivattyú. A beszállítói szerződéseket folyamatosan felülvizsgáljuk, és előnyösebbeket kötünk. A piaci realitásokkal pedig szembe kell nézni az érdekképviseleteknek is.”
A LESZ arra kéri Limburger Lórántot, hogy mielőtt ismét a napi megélhetésért küzdő dolgozók zsebében kutakodna, számoljon el a menedzsment létszám és bér- és egyéb költségének alakulásával, mindenekelőtt saját javadalmazásával. Erről ugyanis az üvegzseb-szabályok ellenére is hallgat a vezetőség.
A tárgyalások folytatódnak, azonban a rendkívül kiélezett helyzetre tekintettel a LESZ, a munkavállalókkal egyeztetve megkezdi a felkészülést a határozottabb érdekérvényesítésre is. Az érdekképviselet bízik benne, hogy a vezetőség néhány napon belül tisztességes javaslattal tér vissza a tárgyalóasztalhoz.
A szakszervezet biztos benne, hogy a tulajdonos magyar államnak sem célja, hogy egy komoly szaktudással, speciális ismeretekkel, szakmai rutinnal rendelkező munkavállalói kört felszámoljon, akik a biztonságos repülés alapját, gerincét alkotják.

- Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet -

Tovább 

A sztrájkolók a Malév-csoportnál évek óta elmaradó bérfejlesztés kompenzációját, biztonságos és emberi munkakörülményeket, valamint a tervezett megszorítások visszavonását követelik.


A MALÉV viszont sztrájktörőkkel hatástalanítja a munkabeszüntetést- mondta Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet elnöke vasárnap, sajtótájékoztatón a repülőtéren.

 

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) december 13-án, vasárnap 15.30-tól 20.30-ig munkabeszüntetésre hívta fel a Malév földi kiszolgáló cége, a Malév GH (ground handling vagyis földi kiszolgáló) dolgozóit, de a sztrájk a Malév mellett érinti más, a ferihegyi kettes terminálra üzemelő légitársaságok járatait is.

Utolsó hozzászólás

B Klári üzente 15 éve

A legfrissebb KSH adatai szerint novemberben éves szinten 5,2 százalékkal emelkedtek az árak Magyarországon.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu